Gå til innhold

TanteBrun med en og annen tanke

TanteBrun

Anbefalte innlegg

:vinke: TanteBrun

Linken funket her også :)

Angående fluer, er det vanlige eller de hersens bananfluene?

Vi har vært plaget av sistnevnte hvert år på denne tida. Jeg vasker og vasker, renser rør, hiver ut søppel oftere enn vanlig, ingen frukt framme, men hjelper det :kjefte:

Neida, det gjør ikke det, men leste et tips om å sette ut små eggeglass med en blanding av ren rød saft og Zalo og det funker delvis. Så kom Ulvemannen hjem med en lampe som lyser blått, som skulle tiltrekke seg svineret, og det gjør det faktisk :hoppe:

Ha en fin dag :klem:

Så fint at linken funket :)

Nei, det er det små ekle bananfluene det er snakk om her. Det er ikke uvanlig at jeg har hatt de på kjøkkenet, men aldri har jeg sett de på badet. Og helt borte er de dessverre ikke.

Aner ikke om det er "fin, koselig, varm og fuktig" krok de har funnet seg... Æsj...

Mitt middel mot disse fluene på kjøkkenet er eplesidereddik med litt zalo i. Har gjort det noen år nå og det funker storveis. Kanskje jeg skal sette noe sånt på badet også. :klø:

Eddik har jo en viss rensende effekt på luften også, men om det er sånn med eplesidereddik på samme måte som med vanlig eddik, aner jeg ikke.

Har aldri hørt om å bruke rød saft i denne sammenhengen. Men det er vel det søte de tiltrekkes mo da.

Sånn lampe har jeg selv tenkt på å anskaffe, men da kun til utendørsbruk, synes ikke de er så fine at jeg har lyst til å en inne. Prøver andre ting først. Litt jålete, kan du si... ;)

Ha en fin dag du også, Ulva :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så da var intervjuet unnagjort. Følte at det gikk bra og at jeg gjorde et bra og positivt inntrykk.

Men like etterpå kom jeg på at de ikke spurte etter referanser...

Positivt eller negativt? Kan jo bety begge deler egentlig...

Og enda senere kom jeg på at jeg ikke ga dem noe attester....

Igjen - er det positivt eller negativt?

Er ikke like sikker på om dette kan bety begge deler...

Så nå er det litt sånn:

:forvirret::overrasket::sjenert::sjokkert::sjokkbla: ... :sukk: . . . . . . :vetikke:

...kanskje de rett og slett glemte det selv...?

:vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: TanteBrun

Synes heller ikke de lampene er så fine, men har den jo ikke fremme hele tida da. Ei stund hadde vi en i en krok mellom stua og kjøkkenet, og en på soverommet. Ettersom det virker som de følger etter oss inn dit.

Har vel noe med at vi(særlig jeg) leser på senga og de flyr mot lyset.

Men nå ser det jammen ut til at de er mer eller midre borte for i år :hoppe:

Håper og krysser fingre for deg at det var positivt med interjuvet og at jobben snart er din :jepp:

Ha en fortsatt fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha, da løste dette med referanser seg selv - fikk en telefon for stund siden der det ble spurt etter referanser. Det ble visst glemt bort. Som jeg vel antok.

Men nå er jeg der at jeg stadig finner feil på hva jeg har gjort/sagt:

For jeg spurte om de kunne vente litt med å ringe referansene mine fordi jeg måtte ringe dem selv først og "varsle". De liker å vite at de kan få en slik telefon. Sier ikke noe på det.

Men hva tenker så den potensielle arbeidsgiver.

Jeg er paranoid. :sjenert: Vet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå ser det jammen ut til at de er mer eller midre borte for i år :hoppe:

Det er dog det viktigste, synes nå jeg :)

Uansett hva som virker så er det det vitkigste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Så spennende med jobbintervju, og ikke minst vente på svar ang jobb! Jeg har holdt på med ansettelser en stund, og hadde ikke reagert negativt på at du ba meg vente med å ringe referanser. Det er jo sånn at hvis man ikke har avtalt med referansene, så kan de nekte å uttale seg. Det virker enda rarere.

Og hvis en referanse tydelig ikke vet at den er satt opp som referanse, virker det også rart. Så tenk ikke noe mer på det. Har en følelse av at det går bra jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint at du sier det, Purple Haze :)

For det er litt sånn jeg tenker også, men jeg vet jo ikke helt hvordan sånn funker, ei heller hvordan andre tenker og mener - og synser.

I og med at jeg nå befinner meg i en uvant situasjon føler jeg meg plutselig usikker.

Skikkelig merkelig er jeg:

Veldig nervøs i forkant av intervjuet, ganske rolig og utstråler selvtillit, ro og glede/humør under intervjuet, for deretter å overanalysere alt i etterkant. :sukk:

Vel, jeg kommer vel til å dø av magesår om kort tid dersom jeg ikke stopper med det. :sjokkert:

For jeg har en tendens til å være sånn i andre situasjoner også. :sjenert:

Må - MÅ prøve å finne tilbake til den roen og vissheten om at det jeg ikke får gjort noe med er ikke noe vits i å uro eller irritere seg over, at gjort er gjort, at å bekymre seg er stort sett unødvendig og heller bruke energien på å lære av det i stedet. :klø:

Fokus fokus! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går hjemme i friåret mitt og har ikke den normale og vanlige "ukedag/helg-rytmen", men likevel er det kjempekjipt å våkne at det bare er torsdag og ikke fredag... :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha, da løste dette med referanser seg selv - fikk en telefon for stund siden der det ble spurt etter referanser. Det ble visst glemt bort. Som jeg vel antok.

Men nå er jeg der at jeg stadig finner feil på hva jeg har gjort/sagt:

For jeg spurte om de kunne vente litt med å ringe referansene mine fordi jeg måtte ringe dem selv først og "varsle". De liker å vite at de kan få en slik telefon. Sier ikke noe på det.

Men hva tenker så den potensielle arbeidsgiver.

Jeg er paranoid. :sjenert: Vet det.

Spennende med intervju da!! Vet du hvor lang tid de har tenkt å bruk på å bestemme seg?

Som du vel så i min bok var jeg på intervju selv i går, og da sa damen som intervjuet uoppfordret at de ville vente med å evt ringe referanser til jeg hadde fått varslet om det. Så det virket som var helt vanlig der.

Tror det går bra for deg jeg!! (og håper det gjør det for meg og... :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sa de skulle prøve å ha innstillingen klar neste uke, så får vel vite noe da. Jeg skulle i hvert fall ringe dem.

Og så skal jo en innstilling gjennom diverse godkjenninger da.

Får se. Akkurat nå har jeg en ambivalent følelse til det hele. Kanskje ikke så rart når man går så inn for noe, og så plutselig er det over.

Særlig for meg som har hatt et særdeles asosialt år og nå plutselig skal snu på det. Men jeg er vel på vei tilbake. På mange måter :)

Tenker også litt på det du sa om at en ting er at de skal ville ha deg, men det er jo klart at du må jo også vill ha dem. (huff, dårlig norsk det der....) Er vel kanskje der det ambivalente hos meg ligger, tenker så mye og forbereder meg så mye, og så kommer man til et punkt der man blir usikker. Men jeg antar at det er ganske normalt. :vetikke:

Krysser fingrene for at det går veien for oss begge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Alltid kjipt å tro det er fredag på torsdag. Det gjør jeg rett som det er, så enkelte uker virker veeeeldig lange.

Spennende med innstilling til jobb. Tenker du får igjen litt mer interesse for jobben, når det nærmer seg tiden du skal få beskjed. Som du sier, en detter gjerne litt ned rett etter intervjuet, når en har gått og vært spent en stund.

Krysser fingre for deg :)

Ha en fin kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg våknet: :regn:

Da jeg sto opp en del senere :regn:

Ved lunstid :regn:

:regn:

For en stund siden :regn:

Nå, ved middagstid :regn:

:filer::snurt: Hvis jeg finner værtgudene skal jeg sannelig bruke :slår:

Så i kveld tror jeg vi skal ha en liten romantisk oppmutringsfest bare meg og kjæresten

:kristin::spise::kline::kose: hmmm, og kanskje litt :humpe:

:nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hallo:

Lenge siden jeg har rukket innom her, men jeg håper du har hatt en flott helg med kjæresten! :rødme:

Og krysser fingrene for at jobben blir din!! :jepp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen dager siden sist.

Helgen har vært avslappet, litt sosial og fin.

Fredag kveld ble romantisk og koselig. God mat og drikke. Men ikke noe :humpe: Bedre at det ikke blir noe enn at han sovner midt oppi det fordi han er for trett og sliten etter mye jobbing.. :fnise:

Lørdag var vi sammen med søster og tantebarna. Herlig! Høyt og lavt og opp og ned og hit og dit osv osv. Merkelig det der, en føler seg både sliten og oppkvikket etter å ha vært sammen med barn. Men det gjelder kanskje bare når man ikke har barn rundt seg hele dagen... :strix:

Søndag gikk OnkelBlå og jeg tur i fjellet. Deilig og stille og rolig, masse frisk luft. Skavlemosjon ble det nok av. Var stille sammen også. Romantisk. :hjerter_rundt:

Etter hvert spiste vi god mat på en fjellstue.

Alt i alt en finfin helg. :)

Nå er det hverdag igjen, og med den kom :regn:.

Selvfølgelig.

Endret av -TanteBrun-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Håper helgen har vært fin TanteBrun og at :regn: ble erstattet av :sol:

Helgen har som du sikkert kan se av innlegget over, :regn: ble faktisk erstattet av :sol:. Dog ikke med de temperaturene man kunne ha ønsket seg men. Sommeren er vel ugjenkallelig over... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Lenge siden jeg har rukket innom her, men jeg håper du har hatt en flott helg med kjæresten! :rødme:

Og krysser fingrene for at jobben blir din!! :jepp:

:klemmer:

Lenge siden eller ikke, koselig er det alltid når du stikker innom :)

Jada, hadde en fin kjærestehelg! Herlig. Hva er vel bedre å våkne av at han holder rundt meg og hvisker inn i øret "jeg er så glad i deg".. ? :hjerter_rundt:

Takk for kryssingen, men utakknemlig som jeg er vet jeg ikke lenger om jeg ønsker denne jobben. Mulig jeg ble litt blendet av at den er så nærme. Tviler ikke på at jeg vil klare det, men vil jeg...? :sjenert:

Må tenke litt mer på den... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Bare innom for å ønske deg en fin dag :)

Det med jobb ordner seg, vet du. Får du tilbud om jobben, kan du jo tenke nøye gjennom hva du ønsker, og så ta en avgjørelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mårnings Tante Brun,

Utrolig spennende med jobb da :) men klart du må tenke over om du virkelig har lyst på jobben. Lykke til med tankespinnet :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...