TanteBrun Skrevet 4. desember 2009 Forfatter #561 Del Skrevet 4. desember 2009 Krysser fingre for at det nye året bringer deg det du måtte ønske på jobbfronten Ser dere har hatt en koselig kveld. Det er så godt å lese om par som er flinke til å holde liv i flammen. Når en leser i forumene her inne, kan en få følelsen av at det er bare elendighet rundt omkring Ja, nytt år og nye muligheter Kvelden var fin den og nå er det helg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 4. desember 2009 #562 Del Skrevet 4. desember 2009 GOD HELG!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 4. desember 2009 Forfatter #563 Del Skrevet 4. desember 2009 Atter en arbeidsuke er over og atter en nye helg står for tur. Har vært litt flink i dag og gjort den rengjøringen jeg skulle på kjøkkenet og nå er det så fint der Så da er det bare resten igjen... badet... stua...soverommet.. Badet er viktigst, for vasken og flisene bl.a. ser ut til å ha skiftet farge... Ellers er det å feie over gulvene, rydde vekk noen rene klær og skifte sengetøy. Det er helg. Er forresten lenge siden jeg har vært så mye husmor på en gang. Ehhh... etter at alt er gjort da.. må jo gjøre det først.... Goood heeelg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 4. desember 2009 Forfatter #564 Del Skrevet 4. desember 2009 GOD HELG!! Like så!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 4. desember 2009 #565 Del Skrevet 4. desember 2009 Innom og ønsker deg god helg her også jeg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 4. desember 2009 Forfatter #566 Del Skrevet 4. desember 2009 Hva var det jeg sa tro...? :klø: At jeg er skikkelig husmor i dag, eller skulle være? Da nytter det ikke å sitte her på KG.... Så da får jeg skjerpe meg --> --> --> Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 4. desember 2009 Forfatter #567 Del Skrevet 4. desember 2009 Innom og ønsker deg god helg her også jeg!!! Dobbeltopp er bare koselig God helg til deg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 4. desember 2009 #568 Del Skrevet 4. desember 2009 Og nå må du gå og vaske... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 4. desember 2009 #569 Del Skrevet 4. desember 2009 Borte ble hun, så da er nok huset rent Serverer et glass på fredagskvelden. Enjoy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 4. desember 2009 Forfatter #570 Del Skrevet 4. desember 2009 Borte ble hun, så da er nok huset rent Serverer et glass på fredagskvelden. Enjoy Om dte ble så rent vet jeg nå ikke, men det ble definitivt bedre enn det var... Å tusen takk, det var hyggelig. Skal bli godt med I owe you. Passer bra da, vi er tom for vin og skal kanskje på polet i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 5. desember 2009 Forfatter #571 Del Skrevet 5. desember 2009 Håndball-VM i Kina for kvinner er igang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 5. desember 2009 #572 Del Skrevet 5. desember 2009 :duskedame: :duskedame: HEIA NORGE!! :duskedame: :duskedame: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 5. desember 2009 #573 Del Skrevet 5. desember 2009 God helg TanteBrun Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 6. desember 2009 Forfatter #574 Del Skrevet 6. desember 2009 Jeg har et ørbittelite dilemma... Forrige dagen fikk jeg en telefon fra min mor som spurte om vi, altså hun og alle vi søsknene og barn kunne ta en dagstur til store byen med lunsj og shopping. Det som er er at hver gang vi gjør noe sånt blir det også gjerne en del slengkommentarer fra mors side. Noe vi alle forsåvidt får gjelde for. Mitt problem er at jeg kan godt tenke meg å være sosial og synes at både lunsj og shopping er koselig (selv om jeg dog helst liker å shoppe alene...), men disse sosiale greiene er alltid så anstrengte. Alle søsknene veier sine ord, og det blir i lengden veldig slitsomt. Når jeg da i tillegg har så mye i mot min egen mor at jeg kvier meg for å gi henne den klemmen jeg vet hun vil ha og sikkert trenger, er det litt vanskelig for meg å gjøre familiære ting veldig helhjertet. Til mors forsvar må jeg jo si at hun prøver og gjør så godt hun kan, men da kun ut fra hvordan hun ser ting. Hun er så innkapslet i sine egne hemninger, men det tror jeg ikke hun vil innrømme for seg selv en gang.. Jeg er jo der at jeg helst ikke vil ha noe med henne å gjøre, men føler jeg må for resten av familien sin skyld. Men jeg begrenser det til et absolutt minimum. Så jeg har sagt ja til å være med, men lurer på om jeg kun skal begrense det til selve lunsjen og så ta shoppingen i herlig ensomhet. Og jeg har forsåvidt en huskeliste... Er jo litt greit at lunsjen er betalt da... av mor.. Snill sånn sett. Joa. Uff... Jeg har lyst og ikke lyst, og jeg gruer meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 6. desember 2009 #575 Del Skrevet 6. desember 2009 Ikke lett å vite hva en skal gjøre i slike tilfeller. Noen ganger gjør man ting for familie og venner av ren plikt, og det er i og for seg greit å gjøre det en gang i blant. Det kan føles slitsomt og lite lystbetont, men det kan jo komme noe godt ut av det likevel. Muligens ikke for en selv, men for andre. Så kan man føle seg som et litt bedre menneske en liten stund Det må da være helt greit å ta lunsj sammen med de andre, og så shoppingen for seg selv. Da får du jo litt glede av det hele, samtidig som du kjører litt pliktløp også. Håper det ikke blir så ille som du tenker på forhånd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 6. desember 2009 Forfatter #576 Del Skrevet 6. desember 2009 Så akkurat julereklamen til NSB på TV - jeg synes den er så koselig. Perfekt designet og satt sammen med hint til ting i alle fall jeg forbinder med julen, sang, eventyr, forberedelser - i det hele tatt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 6. desember 2009 Forfatter #577 Del Skrevet 6. desember 2009 Ikke lett å vite hva en skal gjøre i slike tilfeller. Noen ganger gjør man ting for familie og venner av ren plikt, og det er i og for seg greit å gjøre det en gang i blant. Det kan føles slitsomt og lite lystbetont, men det kan jo komme noe godt ut av det likevel. Muligens ikke for en selv, men for andre. Så kan man føle seg som et litt bedre menneske en liten stund Det må da være helt greit å ta lunsj sammen med de andre, og så shoppingen for seg selv. Da får du jo litt glede av det hele, samtidig som du kjører litt pliktløp også. Håper det ikke blir så ille som du tenker på forhånd Nei, er ikke lett. Men det er den slitsomme pliktgreia som styrer. Er litt lei av å sitte med en følelse etterpå at jeg like gjerne kunne latt være, og da ikke bare for egen skyld. Har fått høre mange ganger at jeg bør gjøre ting for å ta hensyn, men hvorfor skal jeg ta hensyn hele tiden? Synes det bør gå andre veien innimellom også... Men som sagt, jeg begrenser det til et minimum, og har det derfor ganske bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 6. desember 2009 Forfatter #578 Del Skrevet 6. desember 2009 Sto nettopp og tittet ut av stuevinduet og tok meg selv i å stryke hendene langs gardinene og være veldig fornøyd med meg selv og at de endelig henger der. Hm.. En dag full av motsetninger.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 7. desember 2009 #579 Del Skrevet 7. desember 2009 Jeg sliter også med den pliktfølelsen. Men jeg har blitt flinkere til å sette egne grenser. Det gjelder å finne balansen mellom å ta vare på seg selv, og samtidig gjøre andre litt til lags også Håper mandagen har vært fin så langt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 10. desember 2009 Forfatter #580 Del Skrevet 10. desember 2009 Overlevde plikten. Litt skuffelse var det dog - jeg var nesten alene med mor. Ikke etter planen og i hvert fall ikke etter forventningene. Ikke var barna med heller. De skulle nå i barnehagen, og det er jo ikke så rart, m en det var jo en av grunnene til at jeg kunne glede meg litt... Men jeg overlevde og jeg fikk shoppet litt etterpå. Skulle egentlig handle julegaver, men da jeg gikk rundt der på senteret fant jeg lissom ingenting. Fikk nesten jernteppe. :klø: Eller... ..det ble jo noen julegaver... Til meg Fra meg. ...ikke første gang det nei.. og ikke bare til jul heller... Noen smykker, og en nydelig kardigan. Ellers har OnkelBlå og jeg handlet julegaver nå i kveld, og på et par timer hadde vi unnagjort gavene til syv personer. Det syns ikke jeg var så ille når kjøring til og fra er med i de timene, og at vi i tillegg ikke hadde peiling på hva vi skulle kjøpe da vi gikk i gang med ”oppgaven”. Og det må også sies at det ble noen gaver til oss fra oss også... Uansett så vi er fornøyde begge to. Over halvveis. Flinke oss Utenom det har jeg ikke gjort så mye annet enn å prøve å jobbe mot gründertilværelsen. Har vært litt vanskelig, for jeg har absolutt ikke OnkelBlås støtte i dette her. OG han nøler ikke med å si hva han mener. Så det er litt slitsomt. Og hvis målet er å ta fra meg motet, ja da er han i øyeblikket ikke så langt fra å lykkes. Jeg trenger absolutt ikke hans åpenlyse og veldig verbale motvilje i dette her. Om han ikke vil støtte meg så hadde det vært fint om han ikke hadde motarbeidet meg... Får i alle fall etablerer-hjelp via NAV og skal på møte til uken, så får jeg se hva det resulterer i. Er jo spennende, det er jo det - og interessen for det jeg skal drive med og at det er helt i min gate som driver meg. Er vel bare en ting å si - time will show, time will tell. Ikke minst - ting tar tid. Dette var det siste dagene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå