Gjest Ulva35 Skrevet 30. oktober 2009 #481 Del Skrevet 30. oktober 2009 I dag våknet jeg sint. Aner ikke hvorfor, men jeg var så sur og gretten at jeg kjente det langt inn i magen. Er ikke nok særlig å få en sånn start på dagen. Husker ikke helt hva jeg drømte i natt, men jeg vet jeg gjorde det og at det må ha vævrt noe negative greier drømmene handlet om.. TanteBrun Huff da, du hadde sikkert drømt noe fælt som du ikke husker og så sitter sinnet igjen. Bedre i dag? Håper det ordner seg med nav og jobb og sånn. Kjedelig å gå sånn i uvisse. Har etter oppfordring fra legen vært og tatt den mye omdiskuterte vaksinen i dag jeg da. Kvart over 8, og kjenner ingenting ennå, så håper på det beste. Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 30. oktober 2009 #482 Del Skrevet 30. oktober 2009 Håper sinnet er borte nå Ønsker deg en koselig og avslappende helg, Tante Brun Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #483 Del Skrevet 30. oktober 2009 (endret) TanteBrun Huff da, du hadde sikkert drømt noe fælt som du ikke husker og så sitter sinnet igjen. Bedre i dag? Håper det ordner seg med nav og jobb og sånn. Kjedelig å gå sånn i uvisse. Har etter oppfordring fra legen vært og tatt den mye omdiskuterte vaksinen i dag jeg da. Kvart over 8, og kjenner ingenting ennå, så håper på det beste. Ha en fin dag Ja takk, mye bedre i dag. Heldigvis opplever jeg ikke å våkne sånn så altfor ofte. Men godt er det ikke. Kanskje jeg bare sto opp på feil ben..? :klø: Får se hvordan det ble med hele jobb-, penge- og navsituasjonen. OnkelBlå og jeg vurderer andre alternativer, kanskje vi flytter på oss? Vi får se.. Fikk med meg at du ble oppfordret til å ta vaksinen, og en av grunnene var overvekt...? Var det ikke så? Da burde jo i tilfelle jeg blitt kontaktet av min lege, men det har jeg altså ikke. Jeg er jo ikke så ofte hos legen, så det er ikke sikkert at jeg vurderes i så måte i det hele tatt, dessuten tok jeg jo noen tester for ikke så lenge siden som viste at foruten overvekten/fedmen så sto det bra til med meg. Legene sitter vel ikke og går gjennom hele pasientlister, gjør de vel? Eller gjør de det? Endret 1. november 2009 av -TanteBrun- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #484 Del Skrevet 30. oktober 2009 Håper sinnet er borte nå Ønsker deg en koselig og avslappende helg, Tante Brun Sinnet er borte nå, og jeg unnder meg et glass nå på fredagskvelden. God helg til deg og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #485 Del Skrevet 30. oktober 2009 Forresten... litt for kvarthundre sider Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 31. oktober 2009 #486 Del Skrevet 31. oktober 2009 TanteBrun Jeg har inntrykk av at det er forskjellig fra lege til lege. Har en venninne som er mye mer overvektig enn meg+ at hun har astma, men hun har ikke blitt ringt opp. De skriver jo også det at det er ikke alltid legen fanger opp risikogruppene. Så hun skulle ringe selv på mandag. Jeg valgte det fordi legen anbefalte det. P.g.a overvekt ja, men når jeg skjekket bmi(noe jeg aldri har gjort før), så følte jeg meg litt som en sniker. Hadde ikke bmi over 40 som de sier er risikogruppen. Har heller ingen andre plager, ikke lenge siden jeg tok prøver og alt var i orden. Det eneste jeg har slitt litt med de siste årene er et noe forhøyet blodtrykk som blir holdt i sjakk med svake medisiner(men i perioder trenger jeg de ikke). Leste at blodtrykkspasienter ikke er i risikogruppen, så jeg aner ikke hvorfor de ringte meg. Men leste at veldig mange av de som har dødd både i Norge og andre land var overvektige. De fleste hadde tilleggsykdommer, men ikke alle. En lege sa at det ofte var vanskelig å få overvektige pasienter til å puste når de ble veldig syke, også i respipirator. Så jeg er glad jeg har tatt den, og jeg har ikke hatt noen bivirkiniger, bortsett fra en bitteliten kul på stikkstedet, og litt ømt når jeg tar på den. Ellers ingen ting. Mamma har fortalt meg at jeg aldri har reagert på vaksine før heller. Er du usikker så ring til legen din. Ha en fin dag TanteBrun Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 1. november 2009 Forfatter #487 Del Skrevet 1. november 2009 (endret) For det første er jeg ikke så usikker - eller redd for den saks skyld - at det gjør noe. Mulig noen syns jeg er både naiv og dum. Og jeg har hørt at grunnen til at store mennesker er i såkalt risikogruppen er pga redusert/nedsatt lungekapasitet og dårligere immunforsvar. Nei, er ikke redd. Hvis jeg er redd for noe så er det at jeg eventuelt kan smitte andre som ikke tåler dette. DET har ikke jeg lyst til å ha på samvittigheten. Men hvis det er noe jeg klarer å irritere meg over så er det alle de forsjellige meningene som kommer fra ekspertene. De strides jo om hva som er best og riktig og galt og fornuftig osv osv. Og litt av grunnen til at jeg ”reagerte” var at det er så forskjellig praksis. Men sånn er det vel kanskje nødt til å bli..? :klø: Merker at dette ble et litt defensivt innlegg. Aner ikke hvorfor, men det blir kanskje litt sånn nå i disse tider hvor det er så mye fokus på nettopp svineinfluensa og vaksinen, og noen blir jo hysterisk bare ved tanken på at noen faktisk ikke vil ta vaksinen og beskytte seg - og dermed andre. Men som det er sagt tidligere inne, så er ikke vaksinen tilgjengelig for hvermansen enda, og mye kan endre seg innen den tid. Også min mening. Endret 1. november 2009 av -TanteBrun- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 1. november 2009 Forfatter #488 Del Skrevet 1. november 2009 Helgen har vært avslappende og delig, sosialt samvær i går med noen vennepar med god mat og drikke og seeen kveld. Masse latter og skikkelige hyggelig var det. Var litt sliten etter siste uke på kurset som i seg selv ikke var så krevende og slitsomt, men jeg har vel jobbet mye menatlt, antar jeg. Og når da fredagen kom og siste dag på kurset så ble det på en måte et lite antiklimaks. Så dette med å treffe venner i går og tenke på noe helt annet var intent mindre en himmelsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 1. november 2009 #489 Del Skrevet 1. november 2009 Hva skjer nå som kurset er ferdig da? Den vaksinen har jeg også tenkt mye på. Og har vært ganske bestemt på at jeg ikke ville ta den. Men så så jeg på Magasinet etter tv2 nyhetene i går, hvor de intervjuet en forsker som utvikler vaksiner her i landet. Og han virket veldig objektiv og dyktig, så jeg velger å stole på hans anbefalinger om å vaksinere seg. Håper bare jeg rekker å vaksinere meg før jeg evnt blir syk. Også håper jeg begge sønnene mine tar vaksinen. Eldste har skikkelig sprøyteskrekk, og vil ikke. Yngste tar den sikkert hvis jeg oppfordrer han til det. Ha en fin søndagskveld, Tante Brun Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 1. november 2009 Forfatter #490 Del Skrevet 1. november 2009 Har nå sett på Tore på sporet, og jeg så tårene spruter når noen finner igjen sine kjære som de har savnet så lenge. Ikke at jeg er noe stor fan av Tore Strømøy, men jeg liker sånne historier. Når jeg husker på det eller kommer over det. I dag gjorde jeg det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 1. november 2009 Forfatter #491 Del Skrevet 1. november 2009 Hva skjer nå som kurset er ferdig da? Den vaksinen har jeg også tenkt mye på. Og har vært ganske bestemt på at jeg ikke ville ta den. Men så så jeg på Magasinet etter tv2 nyhetene i går, hvor de intervjuet en forsker som utvikler vaksiner her i landet. Og han virket veldig objektiv og dyktig, så jeg velger å stole på hans anbefalinger om å vaksinere seg. Håper bare jeg rekker å vaksinere meg før jeg evnt blir syk. Også håper jeg begge sønnene mine tar vaksinen. Eldste har skikkelig sprøyteskrekk, og vil ikke. Yngste tar den sikkert hvis jeg oppfordrer han til det. Ha en fin søndagskveld, Tante Brun Ja hva skjer nå? Fortsette med jobbsøking på egen hånd. Har fått mange nye verktøy, og som tidligere nevnt har jeg lært en del om meg selv. Blant annet gikk det et og annet lys opp for meg da jeg hadde personlighetstesten - jeg skjønte litt mer om hvorfor jeg er som jeg er, føler som jeg gjør og reagerer som jeg reagerer. Har tatt personlighetstest før, men den var annerledes enn denne gangen. Vi (OnkelBlå og jeg) leker litt med tanken på å flytte på oss, men foreløpig kan det like gjerne bære sørover som nordover, for å si det sånn. Vi får se. Que sera, sera. Som du sikkert har skjønt så er jeg litt delt angående vaksinen - jeg vet hva jeg mener og føler i dag, men er ikke staere enn at jeg er åpen for at jeg kan endre mening. Gårsdagens Magasinet så jeg ikke, men jeg skal se om jeg ikke får med meg en reprise eller ser det på nettet. Som sagt er jeg ikke så redd på egne vegne, men jo redd for å være den som bærer på smitte, i tillegg - når jeg tenker etter - så håper jeg mine foreldre tar den, da begge har sine helseproblemer, den ene med hjertet, den andre med.. med det meste. Men det er kanskje sånn det er - man bekymrer seg kanskje mer for de rundt seg enn seg selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 2. november 2009 #492 Del Skrevet 2. november 2009 Jeg beundrer de som klarer det, og jeg syns det er tøft gjort. Jeg antar at også at du vokste på det? Hmm, tvang er vel kanskje det som må til... :klø: Ja jeg vokste på det selvsagt, men vet faktisk ikke om jeg hadde turt å gjøre det samme idag. Den gang var jeg ung og full av pågangsmot samt i virkelig knipe økonomisk i og med at jeg hadde vært student og derfor ikke hadde noen utsikter til dagpenger. Nød lærer naken kvinne å spinne and so on. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 2. november 2009 #493 Del Skrevet 2. november 2009 Har nå sett på Tore på sporet, og jeg så tårene spruter når noen finner igjen sine kjære som de har savnet så lenge. Ikke at jeg er noe stor fan av Tore Strømøy, men jeg liker sånne historier. Når jeg husker på det eller kommer over det. I dag gjorde jeg det Samme her, sånne rørende historier setter igang en flom her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 2. november 2009 #494 Del Skrevet 2. november 2009 Jeg skal ta vaksinen når den gjøres tilgjengelig for oss andre. Jeg har vært litt usikker tidligere i og med at vaksinen ble utviklet i hui og hast, men etter å ha sett Magasinet så ble jeg enda mer overbevist om at det er riktig å ta den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 3. november 2009 Forfatter #495 Del Skrevet 3. november 2009 Ja jeg vokste på det selvsagt, men vet faktisk ikke om jeg hadde turt å gjøre det samme idag. Den gang var jeg ung og full av pågangsmot samt i virkelig knipe økonomisk i og med at jeg hadde vært student og derfor ikke hadde noen utsikter til dagpenger. Nød lærer naken kvinne å spinne and so on. Jeg ser at jeg tenker og handler helt annerledes nå enn da jeg var f.eks i begynnelsen av tyveårene. Er enig med deg at det nok er noe i dette med nød lærer naken kvinne å spinne, og må man så må man. Jeg føler vel enda at jeg ikke må. Men da er jeg kanskje godt i gang med å lure meg selv...? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 3. november 2009 Forfatter #496 Del Skrevet 3. november 2009 Har nå fått somlet meg til å se på Lørdagsmagasinet på nettet, og jeg er ikke noe mer sikker enn før jeg da.. Men det er klart - dette med å styrke flokkimmuniteten er jeg med på. Og det går jo inn det jeg føler med å være redd for å smitte andre Så er det en ting til... Jeg har aldri i mitt liv hatt influensa, og det hadde vært så typisk om jeg hadde blitt syk når jeg først vaksinerer meg. Er jeg dum? Naiv? Gjør jeg det bare verre for meg selv..? Gjør jeg det verre enn det er..? Antagelig.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 3. november 2009 #497 Del Skrevet 3. november 2009 Jeg syns ikke du er verken dum eller naiv. Det er vanskelig å vite hva man skal gjøre angående vaksine, syns jeg. Fordi man får så motstridende informasjon overalt. Neimen ikke lett å sile ut det som er troverdig. Jeg heller mot å vaksinere meg på torsdag. Da starter de massevaksinasjon her i byen. Ha en fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 4. november 2009 Forfatter #498 Del Skrevet 4. november 2009 Jeg syns ikke du er verken dum eller naiv. Det er vanskelig å vite hva man skal gjøre angående vaksine, syns jeg. Fordi man får så motstridende informasjon overalt. Neimen ikke lett å sile ut det som er troverdig. Jeg heller mot å vaksinere meg på torsdag. Da starter de massevaksinasjon her i byen. Ha en fin kveld Takk for de ordene Me får sjå... Vi snakker litt om det her hjemme, og vi har ikke bestemt noe enda. Men vi er vel begge i såkalt risikogruppe da vi begge er store. Utenom at vi er store er vi friske og raske, og sjelden Aldri noe mer en litt snufs og hark. Me får sjå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 4. november 2009 Forfatter #499 Del Skrevet 4. november 2009 Hæ... ???? Er det mulig... Vel... :snø: Ikke mye, men det :snø: Hadde det vært bittelitt varmere hadde det vært yr. . . . Men det blåser og det kommer derfor sidelenges.. Jeg og er . Dessuten og til væregudene. Mulig jeg bor på feil sted......? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 4. november 2009 Forfatter #500 Del Skrevet 4. november 2009 Håper ikke :snø: legger seg da. Tror ikke det. Må ikke det. Vil ikke det. :snø: legger seg derfor ikke. Fordiforda. Så det så. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå