Gå til innhold

jentenavn


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest *Mim*
Det er ganske mange som heter Kari (rundt 28000), men det er sjelden som i den forstand at få barn har fått navnet etter 1970-80.

SSB Kari

Takk for hjelpen, det var det jeg mente. Det er sjeldent for en baby. ;)

Får jeg ei jente til blir det Kari, Sigrid eller Solveig. Harriet er også litt kult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er virkelig alle disse bestemor navnene fine synes dere? Søte eller ei.. Fy f for en smak mange av dere har! Åsta....Sebjørg... Come on!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fjante
Er virkelig alle disse bestemor navnene fine synes dere? Søte eller ei.. Fy f for en smak mange av dere har! Åsta....Sebjørg... Come on!!!

Enig, virker som det er om å gjøre å være mest orginal... Tenk på barnet som skal leve med dette navnet da! Djeez.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er virkelig alle disse bestemor navnene fine synes dere? Søte eller ei.. Fy f for en smak mange av dere har! Åsta....Sebjørg... Come on!!!

Vi har alle ulik smak, Alvhildebrud. :) Det er vel ingen grunn til å kommentere slik du gjør selv om du ikke liker navnene? Alvhild er forresten også et "bestemornavn". Du liker vel Alvhild for det vel? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Mim*
Er virkelig alle disse bestemor navnene fine synes dere? Søte eller ei.. Fy f for en smak mange av dere har! Åsta....Sebjørg... Come on!!!

Jeg kan forsikre om at jeg tenker litt av hvert om de pretensiøse og kremtopp-navnene mange her liker, men det er da ikke nødvendig å henge ut andres smak på nettet. Folk har forskjellig smak, Alvilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *Frida*
thea, tirill, ane, my, ella, elisa, elise, anita, mariette & levi :)

Levi er vel et guttenavn?

Eg kjenner i alle fall ein (norsk) mann som heiter Levi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forsikre om at jeg tenker litt av hvert om de pretensiøse og kremtopp-navnene mange her liker, men det er da ikke nødvendig å henge ut andres smak på nettet. Folk har forskjellig smak, Alvilde.

Nettopp.... Jeg synes det mange som gir ungen gyselige navn for tida, det ene mer hjemmesnekra enn det andre. Mange av navna nevnt i denne tråden, er tradisjonelle, norske/nordiske navn. Er vel ikke noe sært i det vel? Er vel heller det at mange begynner å bli lei alle disse "rosa prinsesse-navna".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levi er vel et guttenavn?

Eg kjenner i alle fall ein (norsk) mann som heiter Levi...

Levi er guttenavn ja... Kanskje Pialill mente Leni, det er vel jentenavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Talula

Jeg liker disse navnene, synes ikke de er sukkersøte: Ragnhild, Margrete, Sigrid, Kristin, Kristine/a, Ingeborg, Anna, Johanne og Ingebjørg. Jeg liker navn som passer både på en liten jente og en voksen kvinne, dessuten liker jeg navn som har litt styrke over seg, vanskelig å forklare, men som man ihvertfall ikke assosierer med rosa prinsesser. Synes det er fint med tradisjonelle norske navn.

Endret av Talula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Alvhild eller Alvilde... Liker faktisk ingen av navnene. Et nick er et nick... og kun det. Iallefall denne gangen ;)

Sebjørg... Et sted går vel grensen dere, uten å måtte bli så sentimental av den grunn. Sebjørg ER et mindre pent synes jeg. Det må jeg få lov til å mene :)

Alle har vi forskjellig smak ja. Liker faktisk ikke "rosa prinsesse-navn" jeg heller ;), som for meg går i: Isabell, Iselin, Madelene, Malin, Emma, Tiril, Juliette....

Alvildes (krem)Topp 10:

Vilma

Tilda

Karoline

Fiona

Oline

Liva

Sara

Ester

Alma

Julie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nina

Siri

Mari

Silje

Mona

Ellen

Helene

Anna

Marianne

Kristin

Frida

Sandra

Rebekka

Monika

Laura

Marlene

Nadja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...