Gå til innhold

Bortevekkistan

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Gratulerer så mye med din første bursdag, Turnerose :kyss::hoppe::strix::hoppe::klemmer::strix:

Tenk at hun allerede er et år, og jeg har enda ikke vært på barselbesøk, det er vel litt sent det nå vel :fnise: Den spøken med konfirmant ble plutselig mer realistisk :ler:

Syns da virkelig ikke det er ett år siden jeg gjetet mobilen som en gal og kikket på den hvert minutt, og innbilte meg at jeg hørte meldingslyden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk, alle sammen! Trekkoppfuglen og Tusle: :ler: Godt dere finner ut av det! ;)

Tusle: :klemmer: Vi har jo prøvd, da! Det er ikke så lett når vi er på hver vår kant av landet i høytidene og sånt. :) Men kanskje i påsken? Da skal vi være hjemme, tror jeg!

---

Det har vært en rar dag, altså! Går til stadighet og tenker at "for et år siden..." Det er ganske sprøtt at lillejenta har blitt et helt år. I dag har vi ikke gjort spesielt mye ut av dagen, men vi hadde pannekaker til middag (det er jo "pancake day") og vi tulla litt med bursdagskronen hennes. Hun fikk en pakke i posten, også. :) Bra timing!

Jeg har også tenkt en del på at jeg er veldig glad for at vi dro til sykehuset da vi gjorde, i fjor altså. Tenk om vi hadde ventet lenger og det hadde blitt sånn skikkelig hastesnitt? Det hadde ikke vært noe særlig. Også lurer jeg på hvordan det blir med nestemann. Om jeg får føde "vanlig" da så jeg får prøvd det også. Og om nestemann blir like stor som lillejenta... :fnise: Jeg tror jeg kommer til å stå litt mer på krava i neste graviditet, kreve å få sjekket leie med UL og sånt. Jeg har IKKE lyst på samme opplevelse igjen, selv om alt gikk bra og var fint sånn sett, så var det overhodet ikke sånn jeg hadde sett for meg at det skulle være... De tingene handler vel kanskje også litt om at man blir tryggere når man har vært gjennom det før? Jeg tror det.

Vi har fått hengt opp et skap her i dag, og det ble riktig bra! Skal prøve å få tatt noen bilder i morgen og legge ut i bloggen, selv om det ser litt nakent ut sånn som det er nå, for vi har ikke fått hengt opp noe over. Skal ha enten et litt stort bilde eller whiteboard/magnettavle - en fin variant av sistnevnte, i tilfelle, ikke sånn skole-whiteboard. ;) Men det kan være allright å kunne henge opp Turneroses tegninger og sånt etterhvert, og greit å kunne skrive opp ting vi må huske. Så vi får se hva slags løsning vi finner!

Nå må jeg i seng, vi har time på helsestasjonen kl. grytidlig i morgen... :Gjesp: 1-årskontroll og vaksine. Håper ikke hun reagerer på vaksinen, for vi har svømming i morgen også, og vi har gått glipp av halve kurset pga sykdom. Hun har ikke reagert på de hun har fått så langt, da, så jeg krysser fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er merkelig hver eneste bursdag til guttene mine. Da kommer begge fødslene tilbake for fullt igjen. Tror det er ganske normalt. Kjenner også igjen mange av tankene du gjør deg ved en eventuell ny fødsel. Jeg har bare positiv erfaring med det, selv om det ble ks også ved nr 2 på meg. Håper det blir like bra for deg også når den dagen kommer. :klemmer:

Lykke til med vaksine og kontroll! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Ja utrolig hvor fort dette året har gått. :dåne: Forstår ikke hvor tiden blir av....

Krysser fingrene for at det går bra på helsestasjonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er merkelig hver eneste bursdag til guttene mine. Da kommer begge fødslene tilbake for fullt igjen. Tror det er ganske normalt. Kjenner også igjen mange av tankene du gjør deg ved en eventuell ny fødsel. Jeg har bare positiv erfaring med det, selv om det ble ks også ved nr 2 på meg. Håper det blir like bra for deg også når den dagen kommer. :klemmer:

Lykke til med vaksine og kontroll! :klemmer:

Det er sikkert ganske normalt, ja. Det er veldig merkelig å se en bursdag fra "den andre siden", å være mamma og faktisk være den som satte henne til verden. Man får et litt annet perspektiv på ting!

Du hadde planlagt KS med andremann, ikke sant?

Ja utrolig hvor fort dette året har gått. :dåne: Forstår ikke hvor tiden blir av....

Krysser fingrene for at det går bra på helsestasjonen :)

:klemmer:

---

Helsestasjonen gikk bra, legen klarer bare ikke å la være å kommentere at hun er stor for alderen (det vet vi jo) og helsesøster er stadig nokså tafatt. Men det gjør jo ikke allverdens. 11,4 kg (hun har nok gått ned litt nå mens hun har vært syk, tror jeg, veide henne for tre uker siden omtrent og da var hun 11,7) og 79 cm. Hun holder seg pent på 97-persentilen - følger den mer eller mindre nøyaktig, faktisk. Vaksinene gikk greit, hun gråt litt og så VELDIG stygt på helsesøster da hun satt nummer to (som visst sprenger litt mer) og nektet å smile til henne igjen etter at vaksinene var unnagjort (:ler:), men utover det gikk det veldig fint. Hun har vært litt trøtt, bare, sover igjen nå. Sov en halvannen times lur før svømmingen også. Svømmingen var stas som vanlig, og vi skal få komme på et par timer med en annen gruppe også for å ta igjen litt av det vi har gått glipp av. Hurra!

Jeg har falt pladask for Soft Greys vårkolleksjon! :dåne: Det er få plagg jeg er fornøyd med fra La Redoute, men akkurat SG-tingene pleier å passe meg godt. Så jeg har lagt inn en bestilling...

- Silketopp

- Silkekjole + cardigan

- Skjørt

- Mønstret topp

Håper det er like fint som jeg tror det skal være! :jepp:

Og forresten - Grans/Rema har relansert Tropo i glassflasker! Limited Edition, da, så det varer vel ikke så lenge... Men hvis det er flere enn meg som digger den brusen, så løp og kjøp! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ha planlagt ks, men jeg angret og fikk overtalt overlegen til å sette meg i gang 12 dager før termin. Det gikk ikke så veldig bra, så det endte i hasteks. Jeg hadde gjort det slik igjen. For meg var det kjempe viktig å forsøke å gjennomføre en normal fødsel. Ved en eventuell nr tre tror jeg ikke jeg får noe valg. Selv om jeg har et ørlite håp om at de kan gi meg en sjanse til. Hvor mye vits det er, er en annen sak.

Kjempe fine klær du har bestilt? :jepp: Hvordan er SG i størrelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg mamma, men jeg tror det er ganske naturlig å tenke litt på fødselen og litt "hva hvis, tenk om" :klemmer:

Lang jente :jepp: Men hun har jo litt å slekte på også :)Dere er jo også lange :)

Lurer på om vi også får lange barn, jeg med mine 180cm og sambo med sine 195cm ;) Mamma sier at vi får hvertfall ikke små unger :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Nydelige klær du har bestilt :)

Tusle, ja det har vært i mine tanker også... jeg er også 180 og samboern er 194, lurer på om det har mye å si på babyens størrelse ved fødsel..... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ha planlagt ks, men jeg angret og fikk overtalt overlegen til å sette meg i gang 12 dager før termin. Det gikk ikke så veldig bra, så det endte i hasteks. Jeg hadde gjort det slik igjen. For meg var det kjempe viktig å forsøke å gjennomføre en normal fødsel. Ved en eventuell nr tre tror jeg ikke jeg får noe valg. Selv om jeg har et ørlite håp om at de kan gi meg en sjanse til. Hvor mye vits det er, er en annen sak.

Kjempe fine klær du har bestilt? :jepp: Hvordan er SG i størrelse?

Jeg skjønner godt at det var viktig for deg å prøve å få føde normalt. Tror det er et behov for ganske mange, egentlig, jeg har problemer med å forstå de som ikke engang vil forsøke vaginal fødsel... Har liksom inntrykk av at det blir vanligere? Rare greier. ;)

Størrelsene på SG er litt forvirrende, det er litt dumt! Jeg blir liksom ikke helt klok på dem. Synes de varierer fra sesong til sesong og innimellom faktisk fra plagg til plagg... Denne gangen har jeg gått litt opp, så får vi se om jeg har truffet! ;) Sjekket de franske sidene, men der hadde ingen av plaggene fått tilbakemeldinger forrige dagen...

Nå er ikke jeg mamma, men jeg tror det er ganske naturlig å tenke litt på fødselen og litt "hva hvis, tenk om" :klemmer:

Lang jente :jepp: Men hun har jo litt å slekte på også :)Dere er jo også lange :)

Lurer på om vi også får lange barn, jeg med mine 180cm og sambo med sine 195cm ;) Mamma sier at vi får hvertfall ikke små unger :ler:

Jeg er litt spent på hvor høy hun faktisk blir... Hun følger kurven til punkt og prikke, og hvis hun fortsetter med det vil hun være 93 cm når hun er 2 år. Og de sier at som tommelfingerregel blir man det dobbelte av det man måler når man er 2... Så da skal hun bli 1,86!? Det er jo faktisk skithøyt for en jente... Kusina mi er 1,83, og jeg synes det er høyt nok, egentlig!

Det skal vel litt til at dere får barn på 1,60, ja! :fnise:

Apropos, du lurte på Bugaboo-en i forhold til høyde en gang for sånn ca et år siden (:ler:), og det har ikke vært noe problem her, ihvertfall! Vi er knallfornøyde med den, og angrer ikke et sekund på at vi valgte den. Selv om vi alt tatt i betraktning bruker den lite, da. Vi bærer jo mye. Men når vi bruker den tenker jeg overhodet ikke på at den er for lav, ihvertfall!

Nydelige klær du har bestilt :)

Tusle, ja det har vært i mine tanker også... jeg er også 180 og samboern er 194, lurer på om det har mye å si på babyens størrelse ved fødsel..... :sjenert:

Jeg tror jeg har lest at det ikke nødvendigvis er noen sammenheng mellom babyens vekt og lengde ved fødsel og hvor høy man blir som voksen/hvor høye foreldre man har. Men for lillejentas del ser det jo ut til å være en sammenheng, så ikke vet jeg... De vokser jo veldig i rykk og napp, da. Og plutselig slår det inn noen gener man ikke helt visst at man hadde, tror jeg - en mamma på babysvømmingen er ganske høy og stor, men datteren er noe av det minste jeg har sett. Knøttliten! Rare greier! Jeg holdt henne litt en gang og trodde jeg hadde løftet opp en fjær, ikke en baby... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Turnerose reagerte på vaksinen denne gangen. Kasta opp noe grundig utover halve spisebordet og halve gulvet da vi spiste middag i går, har litt feber og er litt bleik og slapp. Stakkars liten, det har blitt mye sykdom på henne nå. :( Men vaksiner skal hun få, altså. Det var bare SI-vaksinen vi droppet, og det er jeg egentlig glad for når de nå går ut og forteller om skader på fostre og sånt (ikke at hun var foster, men hun var jo ikke så stor, heller!). Synes ærlig talt at norske myndigheter kunne lære litt av Danmark, som er mye flinkere til føre var-tenking. :Nikke:

"Fordelen" med litt feber er at fortann nummer to oppe har brutt gjennom. Vi skal tydeligvis gjennom en del feber fremover, hun har en del tenner som skal ut fremdeles! ;)

Jeg sitter og kikker på Sonia Rykiel-kolleksjonen igjen. Det er litt jeg vil ha! Har lyst på den sorte, assymetriske kjolen (one-shoulder), det gule skjørtet, den rosa shortsen, den sort-hvitt-stripete lange genseren, muligens en av de kortere genserne, settet med topp og truse, det stripete skjerfet og kanskje kronebrosjen. Også lurer jeg på om Turnerose må få tightsen og det gule skjørtet i jentekolleksjonen. :ler: Vet ikke helt om jeg kan kjøpe alt, altså, men vi får se. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh så heldig du er som kan kjøpe de supersøte klærne fra Sonia Rykiel til en liten datter :hjerte: De er jo nesten enda finere til barn enn voksne :Nikke:

Jeg skulle egentlig gå bananas selv på lørdag, men kjøpte på impuls en strandveske fra See by Chloé forrige uke, så da tror jeg kanskje at jeg må "straffe" meg selv ved å la være å handle noe fra Sonia Rykiel-kolleksjonen. For meg er det enten eller, er ikke noen få ting som skiller seg ut, jeg liker det meste sånn ca like godt! Farlige greier ;)

Gratulerer på etterskudd med Turnerose! Tenk at det har gått ett år allerede :hakeslepp: Men koselig er det jo :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh så heldig du er som kan kjøpe de supersøte klærne fra Sonia Rykiel til en liten datter :hjerte: De er jo nesten enda finere til barn enn voksne :Nikke:

Jeg skulle egentlig gå bananas selv på lørdag, men kjøpte på impuls en strandveske fra See by Chloé forrige uke, så da tror jeg kanskje at jeg må "straffe" meg selv ved å la være å handle noe fra Sonia Rykiel-kolleksjonen. For meg er det enten eller, er ikke noen få ting som skiller seg ut, jeg liker det meste sånn ca like godt! Farlige greier ;)

Gratulerer på etterskudd med Turnerose! Tenk at det har gått ett år allerede :hakeslepp: Men koselig er det jo :kose:

Den veska var jo så lekker at jeg synes den må gå på et annet budsjett. Må ha-budsjettet! :lol: Så da har du råd til litt SR allikevel! *Joyce*-økonomi! :nigo:

Jeg synes barnetingene er kjempesøte, men genserne er så utringet! Jeg føler absolutt ikke behov for at Turnerose skal ha like utringete gensere som meg. :riste: Så de får hun ikke, rett og slett, selv om de er aldri så fine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huhu... Var en liten tur på et senter i nærheten i kveld for å kjøpe noen sånne små hemper med klype på, til å henge opp bleiebukser med. Men de hadde ikke mer, de hadde byttet leverandør... :kjefte: Utrolig irriterende! MEN jeg fant jakke til lillejenta til neste år, fra Reima, som jeg har sett etter. Halv pris! :strix: Fant også Troll lue og votter, de er skikkelig gode, med ullfôr. Også kjøpte jeg litt småplukk på apoteket, og meldte meg på Bli ny-konkurranse. :nigo:

Også var noen bleier jeg var nysgjerrig på på tilbud på nett, så nå er en lilla og en rød på vei til oss fra USA. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har riktig TV ankommet, og mannen er i full sving med å koble opp. Det er ledninger overalt. Overspenningsvern og Get-boks og høyttalere og jeg vet ikke hva... Jeg hadde håpet at han ble ferdig med kablingen til Nytt på nytt, men det er jo litt sent nå. :ler:

Jeg er syk - igjen. Skikkelig vondt i halsen, tett i hodet og føler meg ikke særlig pigg. Det slår meg at kroppen min kanskje prøver å si meg noe her, siden det er fjerde gang jeg er syk på halvannen måned... :sjenert: Jeg har en legetime på mandag, og det er nok ikke så dumt. Så lenge jeg kommer meg opp til SR-slippet i morgen tidlig, bare! :fnise:

Akkurat nå lurer jeg på hvilke kanaler jeg ønsker meg... Vi har jo en sånn standard kanalpakke som er felles for borettslaget, men det er noen kanaler jeg savner der. Sky News, BBC Prime (eller den finnes visst ikke lenger, men tilsvarende...), ihvertfall. Men det er så teit at man må ha en sånn gedigen pakke for å få et par kanaler! :roll: Så mye for digital-TV. Pfft!

Ellers har jeg fått en stor pose Smash! Hurra! Så nå blir det å spise Smash, strikke videre på pingvindressen og håpe at formen er bedre i morgen. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha, herlig ticker! :ler:

Pingvindressen er så fin, M fikk den av min mor da han var ca 6mnd. Har brukt den kjempe mye.

God bedring! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...