Haley Skrevet 1. april 2013 #3921 Del Skrevet 1. april 2013 Jeg tar til meg symaskin-inspirasjon! Drømmer nemlig om en ny maskin selv, for den (husker ikke merket i farten) jeg har arvet av mormor er det desverre ikke så mye futt i lenger. Jeg er jo ingen racer på sying, men har veldig lyst til å lære litt (og jeg sydde jo gardiner til frøkna sitt rom tidligere i år, så helt forferdelig kan jeg ikke være ), både for å reparere buksehull, legge opp bukser og slike praktiske ting, men også lage ting som vesker, kjoler og annet gøy. Spurte Mannen hva han syntes om å ønske oss symaskin til bryllupet (eller kjøpe for penger vi vet vi får fra noen besteforeldre) og han gikk med på det hvis vi kunne ønske oss Leatherman også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 2. april 2013 Forfatter #3922 Del Skrevet 2. april 2013 Plukket opp en duplo-boks med pingvin og isbjørn til Småen i går (takk for inspirasjonen!), skal gå i påskeegget sammen med en Ellas smoothie og litt minifras. Regner med det blir stor suksess! Så forresten at de har fått noen utrolig søte "starters"-sett med duplo. Veldig fargerike klosser, flere med øyne og slikt. Det må jo være noe for småtassene. Foreløpig begrenser duplolekingen seg til å kaste klosser veggimellom og rive ned det som pappaen og jeg bygger, men det er tydeligvis moro, det også. PS: pm til deg Kult med påskeegg! Og ja, de Duplo-settene er knallfine! Vi har kjøpt et med en liten tralle som Snorkfrøken skal få i bursdagsgave av Turnerose. Syntes tralla var så fin, og det kunne forsvares siden vi ikke har noe lignende fra før. Svart nå! Litt treig... Jeg tar til meg symaskin-inspirasjon! Drømmer nemlig om en ny maskin selv, for den (husker ikke merket i farten) jeg har arvet av mormor er det desverre ikke så mye futt i lenger. Jeg er jo ingen racer på sying, men har veldig lyst til å lære litt (og jeg sydde jo gardiner til frøkna sitt rom tidligere i år, så helt forferdelig kan jeg ikke være ), både for å reparere buksehull, legge opp bukser og slike praktiske ting, men også lage ting som vesker, kjoler og annet gøy. Spurte Mannen hva han syntes om å ønske oss symaskin til bryllupet (eller kjøpe for penger vi vet vi får fra noen besteforeldre) og han gikk med på det hvis vi kunne ønske oss Leatherman også Symaskin er veldig kjekt å ha, og plutselig får man sydilla. Lurt å ønske til bryllupet, synes jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 2. april 2013 Forfatter #3923 Del Skrevet 2. april 2013 Lykke! Morgenen har vi tilbragt i åpen barnehage, full rulle og stormende jubel og et par furtelepper innimellom. Og nå har Snorkfrøken sovet i over en time, halleluja! Mor har fått gjort en liten yogaøkt med lang savasana. Riktig luksus, er det. Og hun sover fortsatt, utrolig nok. Hun ble nok en liten smule sliten av morgenens strabaser. Godt med hverdag igjen, tross alt. Rutiner og egentid og denslags er undervurdert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 2. april 2013 #3924 Del Skrevet 2. april 2013 Duploen var det første han plukket ut av egget. Var visst moro! Bokstavkjeks var også en slager, selv om han ikke helt skjønner at han ikke kan svelge hele på en gang... Han bryr seg ikke så veldig med å tygge og sånn, han raringen min. Hvis han skal få harde ting, må de være såpass store at de ikke går i munnen på en gang. Tenkte meg en tur innom åpen barnehage neste uke, kanskje. Den er bare åpen frem til 12.30 hos oss, mens ideell tid for Småen og meg ville vært FRA 12.30 til 14 eller noe sånt. Men merker absolutt behovet, med en betydelig mer aktiv krabat i hus. Føler at jeg knapt gjør annet enn å stable klosser, "kjøre" bil og hindre ham fra å gnage på ledninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puserjenta Skrevet 2. april 2013 #3925 Del Skrevet 2. april 2013 Hei! Tenkte det var på tide at en smugleser sier hei: Du er veldig flink til å skrive, så jeg syns det er moro å følge med på deg og dere. I tillegg tror jeg vi bor ikke så altfor langt unna hverandre (med det gjør vel mange her inne ) Ha en videre god dag (bitteliten pause i jobbinga ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 3. april 2013 #3926 Del Skrevet 3. april 2013 Titter innom. :-) Ha en fin dag, i morgen. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 4. april 2013 Forfatter #3927 Del Skrevet 4. april 2013 (endret) Schaden: Hehe. Høres ut som om vi har ganske like dager. Her er en annen slager å sitte i hver vår ende av rommet mens en rydder, og en begeistret kaster ting rundt seg. Puserjenta: Så koselig å hilse på deg, og takk for skrive-kompliment! Vi bor sør i Oslo... Uten at vi er de eneste som gjør det. Ha en fin dag videre, du også! iingvild! Endret 4. april 2013 av *Joyce* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 4. april 2013 Forfatter #3928 Del Skrevet 4. april 2013 Åpen bhg er bra greier, altså. Ungen SOVER jo etterpå! Lenge! Halvannen time forrige dagen, nå en time and still going strong. Hurra! Ikke at det er så rart, det er rimelig høyt tempo og høyt lydnivå der borte. Ingen yoga i dag, men en laaang, uforstyrret lunch, noe jeg sjelden får. (Jeg pakket med lunch til Snorkfrøken, så hun spiste i bhg, men jeg hadde rent glemt at jeg kanskje kunne ha bruk for mat, også. Jaja.) Jeg virkelig n-y-t-e-r sånt, det er sjelden vare her i huset. Men nå håper jeg nesten at hun våkner snart, planen var en tur bortom posten etter et par pakker (Snorkfrøkens bursdagsgave, en Rubens baby-dukke, og Soft Star-tøfler til Turnerose), og om hun sover stort lenger tror jeg ikke vi rekker det før henting. Bilen er på service i dag, så hvem vet når mannen er hjemme - det strekket han må kjøre hjem fra verkstedet er notorisk tregt i rushet. Men vi får evt ta med Turnerose bort på senteret. Det går jo an. Hun pleier ikke å takke nei til en sentertur, og jeg har jo forsåvidt lovet henne å se om vi kan finne Charlie og sjokoladefabrikken også, enten på biblioteket eller i bokhandelen. Jeg simultanoversatte fra engelsk i går, og hun falt pladask. Men det er litt enklere å lese ferdig oversatt, tross alt. Det er så herlig med vårvær! Det er riktignok ikke utpreget varmt, bare noen få plussgrader, men snøen smelter og det er bar asfalt på de fleste fortauene her nå. Jeg vurderer å finne frem joggesko, men så har vi skøytebane utenfor døra, så jeg tør ikke helt... Får gi det noen dager til, og ikke minst finne en ishakke for å få åpnet rundt kumlokket utenfor her. Så kanskje vannet renner bort når det smelter. Men der var hun våken! Opp og redde henne før hun krabber ut av senga! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 5. april 2013 Forfatter #3929 Del Skrevet 5. april 2013 Juhu! Kjole på vei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 5. april 2013 #3930 Del Skrevet 5. april 2013 Den var søt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 5. april 2013 #3931 Del Skrevet 5. april 2013 (endret) Enig med Tusle, veldig søt kjole Jeg har faktisk en som ligner veldig, bare litt mer jordfarger, fra Indiska for et par år siden. Hadde egentlig tenkt meg en tur i åpen barnehage i dag, men den er jo ikke åpen på fredager jo! Så da har vi isteden pillet litt på peisen (ungen må bade etterpå, har flere svarte flekker på knotten som ikke lot seg vaske vekk med klut, i hvert fall ikke innen såpass kort tid som ungen tillater slik vasking), sjekket hva som skjer når vi tar på en varm panelovn (raske reflekser, den lille), bygget ørti tårn og prøvd å trekke katten ned fra spisestuestolen. Vi må egentlig ut og jakte på både peisgrind og trappegrind i helgen, merker jeg (eller kan man bare sette dem i fleksibånd og passe på at rekkevidden ikke er større enn at de ikkee når farlige ting? )Samt justere ned madrassen i sprinkelsenga, siden noen var på full vei ut av den med huet først i dag. Jada, sååå avslappende å være hjemme i permisjon Endret 5. april 2013 av Schadenfreude Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 5. april 2013 #3932 Del Skrevet 5. april 2013 Haha Schadenfreude! Kjenner meg så igjen Det blir bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 5. april 2013 #3933 Del Skrevet 5. april 2013 gratla med ny fin kjole, den var fresh! Har du bestilt Rubens dukke til Snorkfrøken? Noen efaring med de fra tidligere? De ser kjempefine ut... ca når begynner barna å interesse seg for dukker? Lurer på om det er noe for mi.. (eh vår) frøken... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 5. april 2013 Forfatter #3934 Del Skrevet 5. april 2013 Takketakk, Tusle! Schaden, jeg ler! Kjenner jeg er litt glad for at vi ikke har peis. Men vi har sånn ellers sikret det vi må, men ikke mer. Dvs trapper og skap med farlige/knusbare ting. Erfaringen her er at fascinasjonen går over av seg selv etter noen få dager hvis de får lov til å prøve seg. Men unger er jo forskjellige. Pasjonsblomst! Hyggelig å "se" deg! Du er savnet, altså! Jepp, Rubens baby Emma kom i posten i går, faktisk. Den var litt større enn jeg trodde, trodde den skulle være på størrelse med Turnerose sine (JOYK Lilly og Elias), men veldig fin, og jeg tror den blir en slager. Den var vel egentlig mer rund enn større, forsåvidt, JOYKene er veldig "nyfødte" og slanke i fasongen. Emma var litt rundere i kroppen. Selv om jeg nok fortsatt synes JOYK-dukkene er hakket finere... Men jeg tror det er greit at de ikke har helt like. Har ingen Rubens-dukker fra før, men kjenner mange som har og som er kjempefornøyde. Turnerose fikk sin første dukke til ettårsdagen, og lekte med dem fra starten av, men stadig mer fra 2-årsalderen. Hun fikk gutten sin til 2-årsdagen. Snorkfrøken er superinteressert i Turnerose sine nå, men får ikke låne dem, så derfor får hun sin egen. Hun er forøvrig også veldig opptatt av babyer generelt, og holdt på å hoppe ut av meitaien i dag for å få studere en baby som satt litt bortenfor oss på banen. --- Jepp, vi kastet oss rundt og dro på sentrumsekspedisjon i dag. Måtte tømme bankboksen, siden bankbokshvelvet stenges, og fant ut at det var greit å gjøre det før det blir buss for bane i et halvår. Bare bæretøy, siden bankbokslokalet har ørten trapper, og det var veldig greit på alle måter. Synes vogn i byen er så knotete. Rart å være i sentrum, jeg er der så sjeldent nå! Fikk ordnet litt annet småplukk, også. Brukte bonusgreier hos PoP på en sommerdress til Snorkfrøken + ny merketusj (den fra PoP er uovertruffen), kjøpte Charlie og sjokolodefabrikken til Turnerose (vi skulle kjøpe den i går, men de hadde ikke på senteret her), var innom Søstrene Grene og kjøpte kartong (VELDIG mye billigere enn på Panduro, f.eks.) og ballonger og servietter til Snorkfrøkens bursdag og til slutt på XXL etter slagstøvler til Turnerose. Ungen har badet i søledammer de siste dagene, så vi trenger et par å bytte på, for å si det mildt. Nå er jeg supersliten, tretimerstur med baby på magen, stelleveske og etterhvert noen poser samt mathandling på vei hjem fra banen tar på, gitt! Men det er vel litt trim i det. Gleder meg til helg, nå. Har planer om litt egenpleie i kveld, stusse håret litt og ta et fotbad, kanskje. Det blir godt. Jo, et godt tips til alle jentemammaer, evt gutter med langt hår-mammaer - denne her! Våre kom i posten for noen dager siden, og de er rett og slett GENIALE. Kjøpte to, for jeg tenkte en til hver av jentene, men tror jamen at vi må ha enda en, for jeg vil ha en selv, også. Jeg fant dem på eBay, og betalte £9 per stykk + litt i frakt. Turnerose hater hårvask, men en egen turban gjorde faktisk prosessen litt enklere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 6. april 2013 Forfatter #3935 Del Skrevet 6. april 2013 Lister over klesproduksjon til ungene for vår/sommer, sånn for å bevisstgjøre meg selv litt. Turnerose: 4-5 par tights, lange 2-3 par tights, til under kneet 1 ballong-olabukse med ribb i livet og på beina, forsterkning på knær og rumpe 1 litt kraftigere olabukse, type vid, forsterket 5-6 t-skjorter 2 shorts 2 sommerkjoler Muligens et par gensere, men de fra i fjor ser ut til å passe greit Strikkegenser til vårdagene, hvis jeg rekker det Snorkfrøken: 1-2 sommerdresser 1-2 t-skjorter 1-2 sommerkjoler 1 strikkekjole (til bursdagen) Stakkars lillesøster får ikke så mye. Men jeg tror vi har en del som kan brukes etter Turnerose, selv om størrelsene ikke stemmer helt overens med sesong (må opp på loftet og se), og bodyer gidder jeg ikke å sy så mange av, så om vi trenger det, så kjøper jeg. De skal få like t-skjorter av dette stoffet, det var så kult! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puserjenta Skrevet 7. april 2013 #3936 Del Skrevet 7. april 2013 Hva slags genser strikker du?? Og syr du alt av klær!!! Jeg har bestilt garn til Mariusgenser til yngste min. Er 40 % avslag på ga-strikkedesign. Har bare strikket mønster en gang før så blir en utfordring:) men skulle gjerne funnet et søt vårgenser:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 7. april 2013 #3937 Del Skrevet 7. april 2013 Du er jo en hel klesfabrikk alene! Og her sitter jeg og prøver å kvinne meg opp til å sy gardinene til barnerommet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 7. april 2013 Forfatter #3938 Del Skrevet 7. april 2013 Hva slags genser strikker du?? Og syr du alt av klær!!! Jeg har bestilt garn til Mariusgenser til yngste min. Er 40 % avslag på ga-strikkedesign. Har bare strikket mønster en gang før så blir en utfordring:) men skulle gjerne funnet et søt vårgenser:) Pickles slapp denne i går, den var veldig fin, synes jeg. Enkel og praktisk, og lommer er alltid en slager hos jenta mi. Men bruker et annet garn, nesten 600 kr i garn er litt drøyt til en barnehagegenser, synes jeg. Mariusgensere er så fine! Har ikke strikket det selv, for vi har arvet flere. Svigermor har bl.a. tatt vare på den hun strikket til mannen min da han var året omtrent. Ganske kult! Jeg syr ikke alt selv, nei, men en del. Jeg er litt sær på barneklær, både på materialer og fasong. Har lite til overs for mye av det de selger i jenteavdelingene når de små er ute av babyavdelingen... Så mye trangt og lite leke-/bevegelsesvennlig, for mye polyester og akryl, og veldig voksent i stil og snitt. Synes barn skal få være barn, jeg! Så da syr jeg, Turnerose får være med å velge stoffer og symerker og sånt, så da blir hun stort sett fornøyd. T-skjorter og denslags er superraskt å sy med overlock, tar knapt en times tid med klipping og sying. Og ballongbukser og sånt er også kjappe greier. Jeg gjør det enkelt for meg selv. Du er jo en hel klesfabrikk alene! Og her sitter jeg og prøver å kvinne meg opp til å sy gardinene til barnerommet... Hehe, kanskje jeg burde relokalisere til Bangladesh? Gardiner er jo det kjedeligste som finnes å sy i hele verden, skjønner godt at du kvinner deg opp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 7. april 2013 Forfatter #3939 Del Skrevet 7. april 2013 Første søskensvømming unnagjort! Det gikk rimelig bra, et lite sammenbrudd fra Turnerose fordi hun fikk for mye vann i øynene, som hun sa, men ellers greit. Flink instruktør og passe mange i vannet. Nå har vi spist nesten et helt brød fra bakeriet til lunch, luksus med ferskt brød på søndagene! Så da må vi innom og kjøpe et brød til på tur snart, sånn at vi har brød i morgen også. Det er nemlig planleggingsdager i bhg både i morgen og tirsdag, og morgensultne barn tør jeg ikke å risikere. Men nå er det altså ut på tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puserjenta Skrevet 7. april 2013 #3940 Del Skrevet 7. april 2013 Jeg er mektig imponert:) samboeren min og jeg sydde vognpose til å ha i barnehagen til eldste. Der stopper sykarrieren min, og det er litt trist pga bestemoren min var kjempeflink til å sy. God tur:) deilig ute!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå