Gå til innhold

Bortevekkistan

*Joyce*

Anbefalte innlegg

åhhh dakas storestøster! Det var ganske mye feber ja.. håper det blir en grei natt da. Fælt når de små er syke, jeg har enda tilgode og oppleve det, men må vel gjennom litt av hvert mi også..

Ikke noe gøy når de er syke, nei. :( Turnerose var halvannet før hun var syk første gang, Snorkfrøken var visst ikke fullt så heldig. ;) Blir nok sånn når det er storesøsken i hus. :)

---

Fortsatt bare et par prikker i ansiktet som i er usikre på om er vannkopper eller bare "vanlig" utslett. :vetikke: Men feber har hun uansett, og er rimelig slapp og utafor. Ingen matlyst og hun har sovet mye på sofaen i dag. Dog har humøret vært brukbart når hun har vært oppe.

Snorkfrøken har vært på helsestasjonen i dag på 5-mndkontroll. Ringte på forhånd og forhørte meg ifht at storesøster'n er syk, men så lenge Snorkfrøken ikke hadde feber selv (det hadde hun ikke), var det bare å komme. Så da gjorde vi det for å få det ut av verden. 7,5 kg og 69 cm, lang og slank, hele 1,3 kg lettere enn Turnerose var på samme alder, men samtidig en cm lengre (!). Hun hadde hoppet en kurve ned på vektgrafen. Muligens litt fordi hun ikke har tid til å die om dagen, alt er så spennende og hun rekker aldri å komme til den fete melka på dagtid, tror jeg... I tillegg er hun jo veldig mye mer aktiv nå, så hun bruker sikkert mer energi, også. Men så lenge det ikke opplevdes problematisk og hun ikke ble synlig tynnere var det ikke noe problem, skulle ikke stresse med mat eller tillegg. :tommelsmil: Helsesøster var også superpositiv til BLW, det var artig! Alt bra forøvrig, sterk for alderen fremdeles og veldig våken og "med". Gøy å høre, som alltid. :jepp:

Snorkfrøken har feber nå, usikker på om det er vaksinen eller noe annet. Uansett ser det vel litt dårlig ut for svømmingen i morgen, atter en gang. Kjedelig at vi trolig går glipp av tre ganger på rad. :( Men sånn er det, ikke noe å gjøre med. Ser henne an i morgen, om hun er feberfri og ellers i fin form tar vi turen.

Mannen har tatt ut sykt barn-dager, jeg ba innstendig om at han måtte gjøre det nå. Det har vært så mye sykdom alt i høst og jeg er sliten av å være hjemme med begge. Godt å være en på hver! Dessuten hadde vi jo helsestasjonen i dag, og det hadde funket særs dårlig med Turnerose på slep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aaaah... Så rolig som det er nå er det lenge siden det har vært her i heimen. :ler: Turnerose er i barnehagen, Snorkfrøken sover, og jeg bare nyter stillheten.

Vannkopper var det nok ikke, Turnerose fikk bare noen få prikker som ikke klødde og som ikke dannet skorpe. Kanskje den femte barnesykdom? :vetikke: Frisk som en fisk igjen, ihvertfall, og heller intens i helgen. Jeg tror aldri jeg har vært så glad for å levere fra meg avkommet. :lol: Litt brå start i barnehagen, da, det var fotografering i dag, og selvsagt var de første gruppe ut. Heh. Jeg fikk være med inn på rommet der de tok gruppebilder, så da gikk det nogenlunde greit, men det var krise da jeg skulle gå etterpå. Men sånn er det stort sett med henne etter litt lengre opphold pga sykdom eller ferie. Skikkelig fælt i noen dager, og så går det seg til igjen.

Turnerose bestilte nye klær til fotograferingen, så jeg har sydd skjørt og genser til henne i helgen. Ble så fint atte! Og jamen fikk jeg lov til å lage musefletter på henne i dag også, det pleier å utgå med høye kneløft og hornmusikk i front. Så det var nok litt stas å få pynte seg for fotografering.

Selv har jeg fått altfor lite søvn den siste uka, og er skikkelig sliten. Har tenkt å legge meg nedpå med Snorkfrøken, men nå sovnet hun i meitaien i barnehagen, så det ble ikke nå. Neste lur, kanskje?

Nå skal jeg bare nyte stillheten litt til. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna her og barn i barnehagen til min nevø (i Steinkjer) har også hatt sykdom med prikker. I barnehagen til lille ii og A mente de det var munn, hånd og fotsyken. Lille ii hadde et par røde partier/flate prikker i ansiktet, mens A hadde feber i 1 dag og flere prikker, særlig i bleieområdet. Mulig samme?

Håper jeg får se bilde fra barnehagen, sende på mail? Forestiller meg at hun så flott ut. Håper på musefletter hos lille ii snart. :)

Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jamen fikk jeg lov til å lage musefletter på henne i dag også, det pleier å utgå med høye kneløft og hornmusikk i front.

Haha! Ser henne for meg, altså. Var sikkert kjempefin med fletter og nysydde klede. Flink, er du!

Fletter blir nok ikkje aktuelt her før skulealder. A har knapt hår hok til ein hale midt oppå hovudet. N er snau ennå...

Det går visst vannkoppar her, syns det er rart at mine ikkje har fått det ennå. Men N har et sår bak øyra, og i dag ein prikk på kvart kinn, så no ser det ut som brennkoppar. Spent på korleis det ser ut i måro. A hadde det når ho var 14-15 månadar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna her og barn i barnehagen til min nevø (i Steinkjer) har også hatt sykdom med prikker. I barnehagen til lille ii og A mente de det var munn, hånd og fotsyken. Lille ii hadde et par røde partier/flate prikker i ansiktet, mens A hadde feber i 1 dag og flere prikker, særlig i bleieområdet. Mulig samme?

Håper jeg får se bilde fra barnehagen, sende på mail? Forestiller meg at hun så flott ut. Håper på musefletter hos lille ii snart. :)

Stor klem!

Munn-, hånd og fotsyke er sikkert også en mulighet. Ikke vet jeg hva det var, men det er ihvertfall over nå! :)

Skal prøve å huske å sende bilder når de kommer! Og museflettene kommer nok på ii også! :jepp:

:klemmer:

Haha! Ser henne for meg, altså. Var sikkert kjempefin med fletter og nysydde klede. Flink, er du!

Fletter blir nok ikkje aktuelt her før skulealder. A har knapt hår hok til ein hale midt oppå hovudet. N er snau ennå...

Det går visst vannkoppar her, syns det er rart at mine ikkje har fått det ennå. Men N har et sår bak øyra, og i dag ein prikk på kvart kinn, så no ser det ut som brennkoppar. Spent på korleis det ser ut i måro. A hadde det når ho var 14-15 månadar.

Jeg har faktisk fått flere kommentarer på at Turnerose har mye hår for alderen. Ser ut til at hun har arvet mitt, nokså tjukt, med en del fall. Snorkfrøken har "masse" hår, mye mer enn Turnerose hadde på den alderen. Og nå har det faktisk begynt å vokse en del. Har begynt å gre henne! :ler:

Spennende om det er vannkopper, brennkopper eller hva! Greit å bli ferdig med de barnesykdommene...

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi storkost oss på svømmingen - det var bare SÅ moro! Det eneste hun protesterte på var da de skulle ligge på en matte, hun ville heller være i vannet. :ler: Hun er skikkelig aktiv i vannet, plasker og "svømmer" med armer og bein. Stas! Fikk også bilder etter undervannsfotografering sist. :)

Snorkfrøken sov på magen min hele veien hjem, så hun er i storform, mens jeg nesten sovner. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlig med en slik badebaby :)

Moro med bilder, vi fikk ikke det tilbudet vi.

:hug:

Ja, de er morsomme, de undervannsbildene! Selv om hun ser ut som om hun helst vil opp. :ler:

:klemmer:

---

Ah, mannen og Turnerose er på Drammensbadet en tur i dag, så Snorkfrøken og jeg tar livet med ro hjemme. Vi har vært på en liten tur i regnet for å hente en pakke fra H&M på posten (måtte ha den kule veska fra Unicef-kolleksjonen til Turnerose), men går ikke ut igjen, ass. For et vær! Vind og regn er en kjip kombo. Nå har jeg sittet og sett på Masterchef Australia (den beste Masterchef-produksjonen jeg har sett, de har verdens triveligste programledere!), mens Snorkfrøken har ligget på gulvet og lekt og skravlet med meg. Nå har hun oppdaget vaskelappen på leketeppet fra Ikea, og den var visst mer spennende enn alt annet der nede. Lille finingen. :hjerte:

Men nå begynner det å bli litt mer klaging i skravelen, så jeg får vel kanskje plukke henne opp snart. ;) Hun har vært riktig så tålmodig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke du som tipset meg om Davines Calming-shampoo? Jeg mener det. Nå har jeg brukt den noen ganger, og den virker veldig bra, og jeg takler også lavendellukta. Den er veldig mild mot hår og hodebunn, og de har fjernet både sulfater og parabener, så vidt jeg kan se. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke du som tipset meg om Davines Calming-shampoo? Jeg mener det. Nå har jeg brukt den noen ganger, og den virker veldig bra, og jeg takler også lavendellukta. Den er veldig mild mot hår og hodebunn, og de har fjernet både sulfater og parabener, så vidt jeg kan se. :tommelsmil:

Så bra! :jepp: Vi er veldig glade i den. Håper det varer, da! Jeg er spent på den nye varianten uten parabener og sulfater, har den på vei i posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke frøken Rosa til å bruke annet enn "gullshampoo", da, nemlig Buriti Baby-shampooen fra Body Shop. Det er bra at den er supermild og lukter fantastisk. :hjerter:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke frøken Rosa til å bruke annet enn "gullshampoo", da, nemlig Buriti Baby-shampooen fra Body Shop. Det er bra at den er supermild og lukter fantastisk. :hjerter:

Gull, altså? Høres ut som noe min lille jåledokke kunne like, også. :ler: *skal sjekke i morgen*

---

Puh. Enda en dag unnagjort... Jeg sitter her med strikketøyet mitt (Uglejakke til Snorkfrøken, er den ikke fin?) og prøver å planlegge morgendagen. Jeg skal nemlig på noe så eksotisk som en sentrumsekspedisjon. :ler: Planen er 1) garn til julegaveprosjekter (bl.a. ), 2) julekalendergaver til Turnerose (= Søstrene Grene), 3) lunch med rhubarb. Og nå ser det ut som jeg må legge inn en liten tur innom Body Shop også, men den ligger jo rett ved garnbutikken, så det skal jeg vel få til. :lol:

Julekalenderstæsj er vanskelig, altså... Jeg har tenkt å hekle litt mer frukt og grønt, men det aner meg at det ikke blir allverdens, så da må jeg kjøpe litt også. Søstrene Grene er jo genialt til sånn. Ser for meg ting som plastperler, washitape, småleker, små esker og sånt (hun elsker å gjemme skattene sine i denslags), evt andre (rosa) ting jeg måtte komme over. Snorkfrøken får ingen julekalender i år, det får da være grenser. :ler: Får se hvordan ståa er neste år, planen er vel at de skal få annenhver dag etterhvert, og at det med økende overskudd hos meg også skal bli mer aktiviteter i kalenderen etterhvert som de vokser til. Lurer forøvrig veldig på hva Turnerose skal få i kalenderen på julaften, i fjor fikk hun en "ordentlig" pakke i kalenderen på morgenen, og det var stor suksess. Duplobussen ble lekt med hele dagen, og dermed ble ikke ventetiden frem til gaveåpning forøvrig så lang. :tommelsmil: Tenker vel at det blir enten noe Barbie-greier eller Playmo i år.

I morgen skal frøkna være i barnehagen tidlig (9.15 :skratte:), så jeg forsøker også å være litt strukturert i forhold til det. Matpakke ligger klar i kjøleskapet (akkurat det gjør jeg alltid kvelden i forveien, blir bare stress på morgenen), klær er funnet frem (det gjorde vi før hun la seg, sånn at jeg ikke risikerer påkledningsnekt i morgen), jeg har lagt sitteunderlaget og vannflaska klar i sekken (sistnevnte må fylles i morgen, men dumt å glemme den). Vi har diskutert ferdig at det er boblejakkevær i morgen, så slipper jeg forhåpentligvis den krangelen i morgen. ("Men mamma, jeg fryser IKKE! Det er ikke kaldt! Jeg har jo ulltrøye og ullstrømpebukse og kjole!" - prøv å trumfe det argumentet, den som vil...) Ah. Morgenene er en liten prøvelse for yours truly. Trøtt og sur som jeg er.

Nei, videre planlegging og strikking. Henge opp regntøy. (Jeg vasker regntøy HVER DAG. Det er GØRRMØKKETE. Jeg gleder meg nesten til snøen kommer, da blir det i det minste litt mindre MØKK.) Legge meg. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatert :)

Koselig med undervannsbilder :Nikke: Det har vi også tatt. Håper dere er ferdig ned høstens sykdommsrunder nå.

Kos deg på ekspedisjon i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uglejakka var nydelig! Men kanskje litt for feminin i snittet til åbrukes til småen.. :sjenert: ellers skulle jeg gjerne tigget strikkepersonen min om å mekke en sånn.

Sendte en pm om playmo, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hekle frukt og grønt? stussa litt på den der... mener du til hennes lekekjøkken eller hva? I såfall veldig lurt..

Og den jakka var totalt nydelig, kunne godt tenkt meg en slik en til veslemor ja! :)

Så gøy med julekalender... blir jo ikke noe slikt i år her heller, men kanskje til neste år? Vil ei jente på 1,5+ sette pris på det tror du?

Har du alltid 2 sett regntøy da, et som alltid er på vask og et i bruk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatert :)

Koselig med undervannsbilder :Nikke: Det har vi også tatt. Håper dere er ferdig ned høstens sykdommsrunder nå.

Kos deg på ekspedisjon i morgen :)

:hallo::klemmer:

Uglejakka var nydelig! Men kanskje litt for feminin i snittet til åbrukes til småen.. :sjenert: ellers skulle jeg gjerne tigget strikkepersonen min om å mekke en sånn.

Sendte en pm om playmo, jeg.

Vet det ligger noen vester og sånt med ugler på på Ravelry - jeg synes uglene er superkule. :ler: Strikket en vest (tror du skal kunne se den selv om du ikke er på Rav nå) til Turnerose med ugler på, men den var egenkomponert.

Takk for PM, skal svare litt senere. :)

hekle frukt og grønt? stussa litt på den der... mener du til hennes lekekjøkken eller hva? I såfall veldig lurt..

Og den jakka var totalt nydelig, kunne godt tenkt meg en slik en til veslemor ja! :)

Så gøy med julekalender... blir jo ikke noe slikt i år her heller, men kanskje til neste år? Vil ei jente på 1,5+ sette pris på det tror du?

Har du alltid 2 sett regntøy da, et som alltid er på vask og et i bruk?

Se her! Heklet en del i fjor også, etter en bok jeg har, så Turnerose har poteter, egg, epler, gulrøtter, muffins og pannekaker, ihvertfall... :ler: Men jeg falt hardt for den skrelte bananen. :lol:

Turnerose var vel nesten 2 da hun hadde julekalender første gang. Mest for min del, ser jeg i ettertid, hun visste jo ikke hva det var og hadde klart seg fint uten. Men jamen husket hun ikke at hun hadde hatt det da det nærmet seg jul i fjor - "Mamma, skal vi ha pakker i trappa i år også?" ;) Veldig pop i fjor. :jepp:

Vi har tre sett nå, faktisk, fordi det går et sett om dagen og det ikke tørker raskt nok. Tørkeskapet i bhg er så stappa at jeg ikke gidder å prøve, og dessuten er jeg litt usikker på om tørkeskap er det helt store for gummitøy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elsker slike hekleting :nigo: og har mye garn til både mat og kosedyr :)

Hvor gammel var Turnrose og snorkfrøken da de var på bæretur ute i vind (hvor sterk vind) første gangen? Og hvor lenge fikk dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for veldig hyggelig tur ut i dag :klemmer: Er så utrolig gøy å se Snorkfrøken, hun utvikler seg jo så masse for hver gang jeg ser henne :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...