Gå til innhold

Bortevekkistan

*Joyce*

Anbefalte innlegg

så kjedelig med syke barn igjen, da! Hvordan blir Turnerose når hun er syk? Snorkfrøken blir kanskje ekstra klengete og smågrinete, eller? God bedring til de begge!

Håper dere får ei grei natt lell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Honesty: Samme greia her, Turnerose var ikke syk før etter at hun begynte i bhg ved 18 mnd. Snorkfrøken hadde sin første forkjølelse da hun akkurat hadde passert 3 mnd, ja. Heh... Jeg lever ihvertfall i håpet om at det første barnehageåret hennes ikke blir fullt så intenst sykdomsmessig som det var for Turnerose!

Pasjonsblomst: Nå har jo Turnerose fått ettellerannet som innebærer feber og snørr, men ikke så mye annet. Hun er i storform, men kan jo ikke i bhg når hun har feber... Ergo går både hun og jeg litt på veggene her. Hun kjeder seg, jeg blir mildt sagt smågal av å måtte forholde meg til masingen hennes når jeg MÅ ta meg av Snorkfrøken. I går satt Turnerose på do og hyyylte "DU MÅ TØRKE MEG!" i sikkert ti minutter før Snorkfrøken gjorde seg ferdig på puppen og jeg fikk lagt henne over i vugga. :sukk:

Snorkfrøken er helt fin nå, men slet litt med ammingen forrige forkjølelsesrunde, for hun fikk jo ikke puste med tett nese og pupp i munnen, stakkars. :(

---

Og gjett hvem som ikke er feberfri? Jepp, Turnerose må være hjemme i morgen også. Og dette kommer selvsagt den uka der mannen MÅ være på jobb og har kommet hjem rundt Turneroses leggetid. Sliiiiiiten nå. Blir vel en tur til legen med henne i morgen, regner jeg med, lurer litt på hva det kommer av at hun har hatt (lav) feber i fem dager...

I dag har vi i det minste hatt en ganske fin dag, tross min hodepine og drittleihet. Vi har bakt brød, lekt med glitterlim (alltid en slager! :ler:), lekt med Playmo og i det hele tatt. Og i morgen kan visst mannen ta det litt roligere på jobb, håper han kan avlaste meg litt.

Nuh - henge opp vask, ta en rask runde med yoga og i seng. Zzzzzz...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kjeder seg, jeg blir mildt sagt smågal av å måtte forholde meg til masingen hennes når jeg MÅ ta meg av Snorkfrøken. I går satt Turnerose på do og hyyylte "DU MÅ TØRKE MEG!" i sikkert ti minutter før Snorkfrøken gjorde seg ferdig på puppen og jeg fikk lagt henne over i vugga. :sukk:

Den der kjenner jeg igjen! Merkelig at M alltid må på do når jeg har satt meg til og ammer.

Her har vi også hatt en runde med feberbarn. Heldigvis varte det ikke så lenge med oss, og M er tilbake i bhg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der kjenner jeg igjen! Merkelig at M alltid må på do når jeg har satt meg til og ammer.

Her har vi også hatt en runde med feberbarn. Heldigvis varte det ikke så lenge med oss, og M er tilbake i bhg.

I know! :ler: Men det handler vel om oppmerksomhet, som så mye annet...

Godt at M er frisk igjen!

---

Legen mente det var unødvendig å komme innom, er visst noe som går. Pff. Men håper hun kan i bhg i morgen, hun har lyst til det selv, samt at hun ikke hadde feber i dag morges. Hurra! Måtte det vare...

Nå sitter Turnerose i sofaen og ser på Milly og Molly (en av barne-TV-favorittene hennes), mens Snorkfrøken har fått legge seg i familiesenga for luren sin, sånn at hun ikke forstyrres av våre lyder. Jeg nyter en rolig stund med laptopen og sol i nakken som lindrer litt på stive muskler. Planlegger Ikea-tur, vi må ha brett og pute til Antilop-stolen vår, samt litt annet. Syntes bl.a. disse var søte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal mannen jobbe 08-20 i helga, så jeg stålsetter meg til MYE gnåling og sutring. Jeg skjønner ikke at det går an å bryte ut i gråt så mange ganger i løpet av en dag, men det går tydeligvis an.

Planen er at Frøken Rosa skal overnatte hos besteforeldrene fra lørdag til søndag. Hun har aldri overnattet borte før, men har blitt kjørt hjem igjen de to gangene vi har forsøkt tidligere, så jeg har ikke mye håp. Men før eller siden må det da funke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Argh, lei! Vi er syke etter tur, virker det som. Nå er det mannen sin tur, og syke menn er som kjent ikke noe å spøke med. :eeeh: Jentene er heldigvis friske. Jeg har vondt i halsen, men det kan jeg jo leve greit med. Det som kanskje er mest irriterende er at huset ikke ser ut, og det er så slitsomt! Kommer jo aldri noen vei med ting, og det blir ikke akkurat bedre når Turnerose er hjemme i noen dager, som i forrige uke, eller når mannen er syk og ikke ooorker nooooe. Blæh. Tar meg en uke å komme tilbake til normal rotestatus etter det.

Jaja, det blir vel bedre. Akkurat nå synes jeg at alt bare flyter - ingen struktur på dagene. Men det henger vel sammen med sykdom, det også. Prøver å komme meg litt ovenpå igjen, men det er søren meg ikke lett!

Sånn. *rant finished*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humøret kom seg litt med tre kopper te, Downton Abbey, Gok's Road Show og litt strikking. Nå er det vel på tide å få hengt opp vasken jeg kjørte i formiddag og så komme seg i seng...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkverdig vær i dag... Så langt har det pøseregnet, duskregnet, vært sol, blåst kraftig - og nå er det plutselig fint igjen, men skyene truer bak skogholtet her. Rare greier.

Vi har holdt oss inne utenom barnehagelevering. Føler meg som en riktig flink husmor, som har brøddeig til heving, grønnsakene til middagen ferdigoppkuttet, litt frukt og grønt ferdig dampet til Snorkfrøken, klesvask på stativet og i det hele tatt.

Eh, ja. Der begynte det å regne igjen... :klo:

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom oss ikke ut før nå i kveldingen - Snorkfrøken ville ikke sove, så da slang jeg henne i meitaien og ruslet en tur - men ferskt brød på benken, god middag (ovnsbakte rotgrønnsaker med "glaze" + ovnsbakt kyllingfilet med skinnet på - snadder!), relativt ryddig stue (som holdt i hele 10 minutter etter at Turnerose kom hjem :ler:) og litt vask unnagjort føles i grunnen veldig greit.

Nå sitter jeg og flirer av/koser meg med Hairy Bikers. De er fantastiske! Har sett på det for noen år siden, meget mulig i UK, men jeg tror ikke det har gått på norsk TV før? Utrolig kule karer, ihvertfall.

Brødbakingen når (sånn apropos Hairy Bikers på "bakation") nye høyder her i huset om dagen! Baker 2-3 ganger i uka og har vært nogenlunde selvforsynte med brød de siste to ukene. Det blir liksom bedre og bedre for hver gang - luftigere og høyere og bedre. :sikle:

I morgen kommer rhubarb en tur - jeg gleder meg! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flinke husmora!!! Og mamma som bærer barnet sitt på sen kosetur.. ;)

har du bodd i UK? Heldigen... jeg er UK-fan! *savne* Heldigvis ikke så langt unna da. Og britisk tv er bra!!

lite erfaring med brødbaking her, dvs jeg lagde et med masse nøtter og frukt osv som ble kjempegodt, men det er et mer et rugbrød, dvs ganske fast og mektig osv. Luftige brød er vel litt vanskelig å få til selv ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så deilig med hjemmebakte brød! Må skjerpe meg.

Kos dere i morgen :)

Baking er gøy! :jepp:

Takk, takk! :klemmer:

flinke husmora!!! Og mamma som bærer barnet sitt på sen kosetur.. ;)

har du bodd i UK? Heldigen... jeg er UK-fan! *savne* Heldigvis ikke så langt unna da. Og britisk tv er bra!!

lite erfaring med brødbaking her, dvs jeg lagde et med masse nøtter og frukt osv som ble kjempegodt, men det er et mer et rugbrød, dvs ganske fast og mektig osv. Luftige brød er vel litt vanskelig å få til selv ja..

Ingenting som bæring for å få henne til å sovne... Det sagt, hun satt med kulerunde øyne og kikket på månen og natta i en halvtime før hun slukna. :ler:

Har ikke bodd i UK, men er dels brite og har tilbragt mange sommerferier hos familien i London. :) Etter at "familiehjemmet" forsvant for noen år siden har det dog ikke blitt så mange turer dit, og det er skikkelig rart! Blir noe annet med hotell... (Og mye dyrere, hehe.)

Åh, sånne brød med tørket frukt og nøtter er bare fantastisk godt, da. Pleide å kjøpe et på United Bakeries da vi bodde i sentrum, nyyyydelig med bare litt smør på. :sikle: Hmm, tror jeg må bake noe sånt en dag! Har du oppskrift, kanskje? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er til å bake :) , her strekker ikke tiden til føler jeg - klesvask og fiksing i hus blir prioritert.. Men som jeg skriver i egen bok, så må jeg ta meg sammen mtp hvordan kroppen min fungerer for tiden..

Håper alle mann er frisk nå, ikke noe artig med syk mann :riste: Det er rart de blir så mye dårligere enn oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å bake :) , her strekker ikke tiden til føler jeg - klesvask og fiksing i hus blir prioritert.. Men som jeg skriver i egen bok, så må jeg ta meg sammen mtp hvordan kroppen min fungerer for tiden..

Håper alle mann er frisk nå, ikke noe artig med syk mann :riste: Det er rart de blir så mye dårligere enn oss.

Nå er jo Snorkfrøken noen uker eldre enn Lita din også, da, det er ikke før de siste ukene jeg har kommet i gang med bakinga, altså. Håper du finner en måte å få til baking på, det høres slitsomt ut merke på kroppen at man spiser feil!

Den syke mannen er bedre nå, virker det som. Ingen sutring i gårkveld. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

rhubarb og Tusle: :klemmer:

---

Her kan det se ut som om vannkopper er på vei. En på Turneroses avdeling som er hjemme med det, og Turnerose hadde vært litt slapp i dag, hatt dårlig matlyst og har noen prikker i ansiktet. Ikke sikkert det er vannkopper, men det hadde forsåvidt vært greit å få det unna. Men pfff... Litt lei av sykdom nå, kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er vannkopper eller ei vet jeg ikke, men noe er det definitivt - brått hadde storejenta mi 40.5 i feber. :( Litt lavere nå etter at vi fikk i henne litt paracet, men hun er ikke i form i det hele tatt. Ligger på sofaen og sover nå, stakkars liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhhh dakas storestøster! Det var ganske mye feber ja.. håper det blir en grei natt da. Fælt når de små er syke, jeg har enda tilgode og oppleve det, men må vel gjennom litt av hvert mi også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...