Gå til innhold

Bortevekkistan

*Joyce*

Anbefalte innlegg

i mai :strix:

Lenge siden jeg har skrevet noe på KG nå, har hodet begravd i bøkene, men nå måtte jeg bare ha en pause :nigo:

Den sjokomelka skal jeg prøve etter at mine 4 superstrenge uker er over ;)

Håper det bare er gode nyheter hos tannlegen!

Oog, så håper jeg formen stiger og blir der :klemmer: :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

rhubarb: Takk, vennen! :klemmer:

Tipping notert! Dobbelt opp med frigjøring om det blir den 8. mai, ja. :hoho:

Nattkjole er anskaffet! Tror det blir bra. :Nikke:

Tusle: I mai? :klo: Hva var det jeg ikke skjønte nå? :ler:

Sjokomelken kan absolutt anbefales! Synes du er knallflink som går på, forøvrig. :Nikke:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null hull! :nigo: Og fortsatt byens beste tenner, påstår han. :ler: Trivelig fyr. ;)

Nattkjolen er anskaffet, tror det blir bra. Jeg gikk til slutt for XL, den er diger, men da er det ingenting som strammer noe sted (les: over magen) og dessuten virket knappestolpen lenger. :tommelsmil: Lindex i Grensen har også ofte bra ting på salg, ihvertfall i barneavdelingen, så det ble også med hjem en tunika, en genser og tre par sokker til Turnerose og en body til Maiblomsten.

Ellers har jeg hatt skikkelig nedpress i hele ettermiddag! Og traff på naboen som spontant utbrøt at "Oi, magen din har sunket! Du føder nok snart!" Artig. ;) Jeg har varslet litt :sengekos: i kveld, kanskje det kan hjelpe? :fnise: Det ble jo også en del trasking i dag, meget mulig det har litt å si, også.

Nå sitter jeg og ødelegger de fine tennene med et stort glass Cola med isbiter og sjokkis. :ler: Venter på at Heston Blumenthal skal kokkelere på VOX og ser på Aktuelt med Finn Skårderud i mellomtiden. Jeg liker Skårderud veldig godt, har lest en del av bøkene hans. :Nikke: Også strikker jeg, hvis jeg skal føde må jeg jo bli ferdig med teppet til babyen først. :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null hull! :nigo: Og fortsatt byens beste tenner, påstår han. :ler: Trivelig fyr. ;)

Nattkjolen er anskaffet, tror det blir bra. Jeg gikk til slutt for XL, den er diger, men da er det ingenting som strammer noe sted (les: over magen) og dessuten virket knappestolpen lenger. :tommelsmil: Lindex i Grensen har også ofte bra ting på salg, ihvertfall i barneavdelingen, så det ble også med hjem en tunika, en genser og tre par sokker til Turnerose og en body til Maiblomsten.

Ellers har jeg hatt skikkelig nedpress i hele ettermiddag! Og traff på naboen som spontant utbrøt at "Oi, magen din har sunket! Du føder nok snart!" Artig. ;) Jeg har varslet litt :sengekos: i kveld, kanskje det kan hjelpe? :fnise: Det ble jo også en del trasking i dag, meget mulig det har litt å si, også.

Nå sitter jeg og ødelegger de fine tennene med et stort glass Cola med isbiter og sjokkis. :ler: Venter på at Heston Blumenthal skal kokkelere på VOX og ser på Aktuelt med Finn Skårderud i mellomtiden. Jeg liker Skårderud veldig godt, har lest en del av bøkene hans. :Nikke: Også strikker jeg, hvis jeg skal føde må jeg jo bli ferdig med teppet til babyen først. :opplyser:

Null hull, gratulerer!! ;) Også med kjøp av nattkjole.

Du minner meg forøvrig om å ha feste trådene på Mor Signe teppet mitt, kanskje jeg kan gjøre det NÅ... tenkte jeg skulle ha det med på sykehuset, mest til hjemreisen igrunn.

Ha en fin kveld :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg og ødelegger de fine tennene med et stort glass Cola med isbiter og sjokkis. :ler: Venter på at Heston Blumenthal skal kokkelere på VOX og ser på Aktuelt med Finn Skårderud i mellomtiden.

Det er slemt å vise sånne ting på TV når det er gravide damer som ser på. Jeg vil ha både kamelburger og ikke minst den fantastiske desserten. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tommelopp: for fortsatt fine tenner!

Tenk om hun kommer i april da! Det er jo bare iløpet av noen dager :skya: Selv om det vil ødelegge tippingen min, da... Er trådene strikket og festet så alt er klart? :nigo:

Så det er bra på lindex i Grensen? Tenker jeg tar meg en tur dit i dag. Skal en tur til sentrum, og vil innom Tinghuset med en rose. Og da er jo Grensen bare et steinkast unna, likevel :jepp:

Ha en god og avslappende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Null hull, gratulerer!! ;) Også med kjøp av nattkjole.

Du minner meg forøvrig om å ha feste trådene på Mor Signe teppet mitt, kanskje jeg kan gjøre det NÅ... tenkte jeg skulle ha det med på sykehuset, mest til hjemreisen igrunn.

Ha en fin kveld :gjeiper:

Lurt å ha med teppe på sykehuset! :jepp: Jeg synes det er myyye bedre å pakke inn de små byltene i ulltepper enn de litt stive helseteppene av bomull. :Nikke:

Det er slemt å vise sånne ting på TV når det er gravide damer som ser på. Jeg vil ha både kamelburger og ikke minst den fantastiske desserten. :jepp:

Åååh, ser du også på? Det er så gøy! Så du forrige uke (tror jeg det var) der han hadde laget Hans og Grete-hus? :ler: Både mannen og jeg sitter klistret, det er så moro! Og fristende, ja. :jepp:

:tommelopp: for fortsatt fine tenner!

Tenk om hun kommer i april da! Det er jo bare iløpet av noen dager :skya: Selv om det vil ødelegge tippingen min, da... Er trådene strikket og festet så alt er klart? :nigo:

Så det er bra på lindex i Grensen? Tenker jeg tar meg en tur dit i dag. Skal en tur til sentrum, og vil innom Tinghuset med en rose. Og da er jo Grensen bare et steinkast unna, likevel :jepp:

Ha en god og avslappende dag!

Ehm... Nei. Jeg nærmer meg slutten på nøste nr 4. Men det går ganske radig. Satser på å få det ferdig før fødsel. :Nikke:

Var ihvertfall en god del kult der i går! Men det er klart, ikke alltid man treffer med størrelser og sånt. Kan særlig anbefale disse buksene, forresten, de er helt knall. :tommelsmil:

Så fin du er, som skal innom med rose. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uh, rimelig utkjørt etter en intens time hos psykologen. Touchet borti litt av hvert i dag... *sippe* Men det er jo egentlig bra. Bare litt slitsomt.

Ellers nyter jeg iiiisbitene mine. I tropisk juice. :sikle:

Men nå skal jeg ta en liten lur før jeg må hente Turnerose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaget programmet ved en tilfeldighet i går. Det er nå satt på serieopptak :-D

God tupplur. Har hørt at vi har lov til sånt om dagen, og at vi til og med oppfordres til det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaget programmet ved en tilfeldighet i går. Det er nå satt på serieopptak :-D

God tupplur. Har hørt at vi har lov til sånt om dagen, og at vi til og med oppfordres til det :-)

Daglurer er sånn skikkelig gravidluksus! :Nikke:

---

I natt lurte jeg faktisk på om fødselen var i gang. Men det gikk over etter at jeg fikk vært på do etter halvannen time eller så, så det var nok en blanding av kraftige kynnere, mensmurringer og vond mage. Ubehagelig nok, var på nippet til å kaste opp, det gjorde jeg også da veene startet med Turnerose. Det murrer mye i dag også, så det er vel modning på gang, antar jeg.

Det fikk meg ihvertfall til å innse at ting nå bare MÅ gjøres, så alt er klart til fødsel/baby. :fnise: Så da har jeg planen klar i dag... Har alt strikket noen cm på teppet, hehe. Mannen jobber hjemmefra i dag, og det kan i grunnen komme godt med, så kan han kanskje ta litt ned fra loftet og sånt.

Senga ble forøvrig helt ferdig i går! :strix: Vi endte med å kjøpe tapet, faktisk, til topplatene til "kassa", og det klistret mannen på i går ettermiddag. Det ble knallbra! Skal prøve å få tatt bilder og legge ut i bloggen. :Nikke:

Men nuh må jeg ned og sette på en vask før jeg hopper i dusjen! (Mannen leverte i dag, deilig!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatert to do-liste:

Det som mangler/gjenstår:

- Skrive ut fødebrev og legge i mappa med papirer

- Hente ned sprinkelsenga fra loftet og montere den (haster ikke, hurra for samsoving!)

- Hente ned stellebordet som (trolig) skal få stå i stua de første månedene og montere det

- Hente ned softbag fra loftet og snu Bugaboo Bee'en

- Handle setebeskytter og ekstra baksetespeil til bilen (NAF-butikken)

- Montere bilstolbase i bilen

- Få igjen brystpumpe av en venninne som har lånt den

- Kanskje sy noen flere tøybleier?

- Sy ferdig noen babyklær som er "på gang"

- Strikke ferdig Mor Signe-teppet til babyen (siden Turnerose ikke vil dele sitt)

- Finne babydyna! (Hvor pokker har den tatt veien?)

- Ta opp ammemadrassen, legge ammeputa ned i stua

- Lanolinisere noen flere ullbukser (har tatt de minste, men det kan vel være greit at de litt større er helt klare, også)

- Rydde kontoret... :roll:

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer iallfall ikke til å gå arbeidsledig frem mot fødsel ;)

Nå er det like før høres det ut som, snart er dere 4 ;) Vakkert!

ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer iallfall ikke til å gå arbeidsledig frem mot fødsel ;)

Nå er det like før høres det ut som, snart er dere 4 ;) Vakkert!

ha en flott dag!

Takk i like måte! :kose:

---

Begynt på siste nøste til teppet! :tommelsmil: Tror nok ikke jeg strikker opp hele, jeg har målt mot Turneroses tilsvarende teppe og ser at kanskje halve det femte nøstet er passelig. Gidder jo ikke å strikke mer enn nødvendig, må vite. :fnise:

Ellers får jeg unna en del klesvask, det er også greit. Fint om det ikke er hauger og lass med uvasket tøy som må tas når babyen er her. Mye av det er sånt som ikke har vært brukt de siste ukene - de varmeste strikkaklærne, f.eks. Jeg har ikke brukt kasjmirkjolene mine på noen uker, mener jeg. Sånt har en lei tendens til å bli liggende vel lenge før det blir vasket her i huset, men nå prøver jeg å få det unna. :)

Vasket dusjen før jeg hoppet inn selv, det var også greit å få gjort. Jeg ba mannen om å ordne det rundt jul eller noe (føles ihvertfall som evigheter siden), men han somler seg aldri til å gjøre det, så da tok jeg en grundig vask selv til slutt (altså litt grundigere enn å bare spraye med Ecover-baderomssprayen og skylle av ;)). Liiitt trangt, kan man si. :ler: Da jeg dusjet meg selv etterpå fant jeg ut at jeg skulle stusse litt "der nede". Ikke så mye mtp fødsel, men fordi jeg får grøsninger av tanken på renselse med bust. :ler: Så jeg tok med meg ladyshaven i dusjen og gjorde mitt beste... Har nok vært gjort penere og grundigere før, men det får være. :lol: Etter dusjen tok jeg leggene også, det var heldigvis en god del enklere. Og det er av rent overfladiske grunner, vil vel ikke føde med pels! ;) Leggene er heldigvis en langt enklere oppgave, da, så de tar jeg jevnlig.

Nå skal jeg prøve å lure mannen opp på loftet. Han er ikke så interessert, merkelig nok. :gjeiper: Også skal jeg støvsuge og kanskje vaske i gangen, sånn at jeg får ommøblert skohylla. Må nemlig det for å få plass til vogna der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk i like måte! :kose:

---

Begynt på siste nøste til teppet! :tommelsmil: Tror nok ikke jeg strikker opp hele, jeg har målt mot Turneroses tilsvarende teppe og ser at kanskje halve det femte nøstet er passelig. Gidder jo ikke å strikke mer enn nødvendig, må vite. :fnise:

Ellers får jeg unna en del klesvask, det er også greit. Fint om det ikke er hauger og lass med uvasket tøy som må tas når babyen er her. Mye av det er sånt som ikke har vært brukt de siste ukene - de varmeste strikkaklærne, f.eks. Jeg har ikke brukt kasjmirkjolene mine på noen uker, mener jeg. Sånt har en lei tendens til å bli liggende vel lenge før det blir vasket her i huset, men nå prøver jeg å få det unna. :)

Vasket dusjen før jeg hoppet inn selv, det var også greit å få gjort. Jeg ba mannen om å ordne det rundt jul eller noe (føles ihvertfall som evigheter siden), men han somler seg aldri til å gjøre det, så da tok jeg en grundig vask selv til slutt (altså litt grundigere enn å bare spraye med Ecover-baderomssprayen og skylle av ;)). Liiitt trangt, kan man si. :ler: Da jeg dusjet meg selv etterpå fant jeg ut at jeg skulle stusse litt "der nede". Ikke så mye mtp fødsel, men fordi jeg får grøsninger av tanken på renselse med bust. :ler: Så jeg tok med meg ladyshaven i dusjen og gjorde mitt beste... Har nok vært gjort penere og grundigere før, men det får være. :lol: Etter dusjen tok jeg leggene også, det var heldigvis en god del enklere. Og det er av rent overfladiske grunner, vil vel ikke føde med pels! ;) Leggene er heldigvis en langt enklere oppgave, da, så de tar jeg jevnlig.

Nå skal jeg prøve å lure mannen opp på loftet. Han er ikke så interessert, merkelig nok. :gjeiper: Også skal jeg støvsuge og kanskje vaske i gangen, sånn at jeg får ommøblert skohylla. Må nemlig det for å få plass til vogna der.

Hør på deg selv, da :fnise:. Du er bare SÅ fødeklar, din redebygger :ler:. Snart er hun her :hjerte:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør på deg selv, da :fnise:. Du er bare SÅ fødeklar, din redebygger :ler:. Snart er hun her :hjerte:.

Skjønner ikke hva du snakker om. :ler:

---

Da har jeg lagt ut bilder av senga i bloggen, for de som er interessert og har adressen. Gi et lite pip om flere vil ha link. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Har felt av teppet! :strix: Fantorangen og barne-TV kan brukes til så mangt. :fnise: Så da gjenstår det bare å feste tråder + hekle picotkant rundt. Det burde jeg klare i løpet av kvelden. :Nikke:

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Unknown

Imponert over sengen altså :tommelsmil: Delig med så god plass!

Kjenner jeg trenger en liten oppvekker jeg også. Selv om jeg vet at baby kan komme når som helst, så er det litt uvirkelig at i morgen kan vi faktisk være ferdig med fødselen, helt plutselig!

Ikke slit deg ut da, og kos deg med resterende redebygging :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe fin seng! Og smart med en trapp opp i senga for go'jenta. Her må lille jenta ha en hjelpende hånd hver natt.

Ha en super natt i den flotte senga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin senga ble! Må være herlig å ha så mye boltringsplass! :)

Prøvde meg på litt barbering "down under" jeg også, og selv om det gikk sånn passe greit, så tror jeg Mannen skal få hjelpe til med trimmingen før fødsel. Blir jo andpusten av ingenting :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ei flott seng!! :daane: Jeg er grønn av misunnelse på deg som har en så flink mann! :nigo: Skulle ønske min hadde hatt et snev av de samme egenskapene, desverre er han fullstendig ubrukelig til alt som innebærer skruing og snekring :filer: (Han har heldigvis mange andre fine kvaliteter da ;) )

Spennende at ting kan skje når som helst nå, jeg husker godt hvordan det var å gå sånn å vente, kjenne etter og lure på når det skjedde :rodmer: Smådupper på sofaen, strikke og ordne til babyen *mimre*.. Selv om det er lenge siden jeg har skrevet noe her skal du vite at jeg er innom og leser flere ganger om dagen (på mobilen), er så spent på hvordan det går! Har forresten litt dårlig samvittighet for tippedatoen min, nesten så jeg ikke håper jeg får rett :ler: Det høres jo ut som det kommer til å skje noe før mtp modning og kynnere :lur: Jeg er så glad for at det ser ut til at du får føde normalt, jeg syns det var en fantastisk opplevelse! Jeg hadde riktignok epidural, og syns det fungerte supert. Jeg prøvde uten først, men når jeg fikk tilbudet ble det litt for fristende :ler: Du vil helst føde uten epidural? Jeg er sikker på det går veldig fint det også, hadde min fødsel gått litt raskere tror jeg nok jeg hadde gjort det uten også. Jaja, nå ble det mye fødselsprat her, det var ikke helt meningen..

Ville bare innom å skrive litt siden det er så lenge siden sist, si at jeg følger med og tenker på deg! Det er så god stemning her og koslig å lese :rodmer:

God helg! Kanskje den siste som en familie på tre? :lur:

Mange, mange :klemmer: fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...