*Joyce* Skrevet 21. mars 2012 Forfatter #2821 Del Skrevet 21. mars 2012 Isj, jeg lurer på om denne forkjølelsen er i ferd med å utvikle seg til halsbetennelse... Har markant mer vondt i halsen i dag, skikkelig sår og det er supervondt å svelge. Bøtter innpå med te, det lindrer litt. Jeg får se det an til i morgen, om det ikke blir bedre bestiller jeg en legetime, for jeg orker ikke å gå rundt med så vondt. Mannen skal til legen i dag, han har fått bihulebetennelse (som vanlig), og tror han trenger antibiotika. Men sånn jevnt over tror jeg han er bedre enn meg i dag. Heldigvis har Turnerose sluppet rimelig lett unna denne runden, så hun har vært i barnehagen hele uka så langt. *puh* Begynte på kjolen til Turnerose i går, og garnet er bare nyyydelig å strikke med! Kjører på med størrelse 6 år, jeg synes den ser nokså liten ut i størrelsen (har en bekjent som har strikket str 4 år til jenta si som er noen måneder eldre enn Turnerose og litt lavere, og den var passelig nå). Greit å komme i gang med det som skal være ferdig til høsten. Jeg tror nok at dagen i stor grad vil bli tilbragt i sofaen med tekoppen innen rekkevidde. Nå sitter jeg og ser på nyheter og har lagt strikketøyet klart ved siden av meg. God bedring til meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 21. mars 2012 #2822 Del Skrevet 21. mars 2012 God bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 21. mars 2012 #2823 Del Skrevet 21. mars 2012 God bedring til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 21. mars 2012 #2824 Del Skrevet 21. mars 2012 Hva hadde vel livet vært uten te! God bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 21. mars 2012 Forfatter #2825 Del Skrevet 21. mars 2012 Tusen takk for det, jenter, det trengs visst, for her har formen bare blitt enda dårligere utover dagen. Feber, utrolig tett i nesa og fortsatt like sår og vond i halsen. Men det må vel bli bedre snart...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 21. mars 2012 #2826 Del Skrevet 21. mars 2012 Goood bedring! Så kjedelig med hangling, og dessverre tar det jo av og til ganske lang tid før man er helt frisk av det også. Tar du livet nok med ro og får hvilt deg godt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 22. mars 2012 #2827 Del Skrevet 22. mars 2012 Eg syns Reflex-regnkleda er håplaust stive og tjukke! Duh, eg skal korrigere det eg sa her... Gjekk forbi Bare Barn-butikken her i går, dei hadde Reflex-regnsett på stativ ute til 299. Dei var supertynne og gode! I fargane *trommevirvel* rosa og babyblå... Åpenbart ein ny type, for det grå settet me kjøpte i haust er virkelig tjukt, men sikkert slitesterkt. Bedre i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 22. mars 2012 Forfatter #2828 Del Skrevet 22. mars 2012 Goood bedring! Så kjedelig med hangling, og dessverre tar det jo av og til ganske lang tid før man er helt frisk av det også. Tar du livet nok med ro og får hvilt deg godt? Takk for det! Nja, kombinasjonen av elendig søvn og en aktiv treåring som krever sitt på ettermiddagene gjør nok at det ikke blir helt så mye hvile som jeg kanskje burde hatt... But what to do? Duh, eg skal korrigere det eg sa her... Gjekk forbi Bare Barn-butikken her i går, dei hadde Reflex-regnsett på stativ ute til 299. Dei var supertynne og gode! I fargane *trommevirvel* rosa og babyblå... Åpenbart ein ny type, for det grå settet me kjøpte i haust er virkelig tjukt, men sikkert slitesterkt. Bedre i dag? Hehe, ja, det er nok forskjell på kvaliteten på Reflex-regntøyet også. Kan det være at de skiller på sommer- og høst-/vinter-regntøy? De settene vi har funker veldig bra her i huset, ihvertfall! Ja, bittelitt bedre er jeg nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 22. mars 2012 Forfatter #2829 Del Skrevet 22. mars 2012 Som nevnt, bittelitt mindre vondt i halsen, har vært bortom legekontoret og fått sjekket CRP som var litt forhøyet, men fikk ikke noe antibiotika eller sånt, så da får jeg vel tro det går over av seg selv. Jeg sov knapt i natt i det hele tatt, kanskje et par timer til sammen; en kombinasjon av hoste, tett nese og ikke minst at Turnerose også har blitt syk og derfor har sovet veldig dårlig, hun også. Hun klaget over vondt i øret og har hostet mye. I dag har hun feber og er ganske slapp, men hosten og ørevondten har roet seg litt på dagen. Akkurat nå ligger hun og sover på sofaen ved siden av meg. Så ikke den lystigste dagen her i huset. Jeg strikker litt, men er egentlig for slapp til noe som helst av aktiviteter, kjenner jeg. Nå har jeg satt på "60 minute makeover" på VOX. Prøvde å sove litt sammen med Turnerose, men det resulterte bare i voldsom hoste som vekket henne, så da satte jeg meg opp igjen. Tok to paracet i stedet... Krysser fingrene for bedre søvn i natt, ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 22. mars 2012 Forfatter #2830 Del Skrevet 22. mars 2012 Uff, Turnerose hadde 40,2 i feber nettopp. Vi fikk i henne bittelitt febernedsettende, men det går ikke ned uten voldsomme protester, som alltid. Ikke noe godt for mammahjertet, håper i det minste det hun fikk i seg hjelper litt. Nå sover hun i senga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 22. mars 2012 Forfatter #2831 Del Skrevet 22. mars 2012 Hun har sovet godt til nå, jeg er oppe og sjekker at hun har det bra hvert kvarter, tror jeg... Men jeg håper egentlig at hun sover en god stund fortsatt, tror hun trenger det siden natt til i dag var så urolig. Feberen er lavere, og hun hoster ikke allverdens selv om hun har akt seg ned fra puta vi plasserte henne oppå. Jeg orker ikke stort selv heller, sitter stort sett i sofaen, men har fått i meg litt mat, ihvertfall. Mannen (som heldigvis er piggere i dag) har akkurat stukket bort på senteret for å kjøpe en ekstra pakke paracet (stikkpiller) til Turnerose, det var bare en igjen i pakken vi hadde liggende fra RS-runden i fjor. Hun misliker stikkpiller nesten like mye som Ibux-mikstur, men hun kan ihvertfall ikke spytte dem ut igjen... Æsj. Liker virkelig ikke å måtte "plage" henne med febernedsettende, men liker heller ikke at feberen er så høy. Ikke greit å være liten og syk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 23. mars 2012 #2832 Del Skrevet 23. mars 2012 Huff, håper dere blir bedre snart! Det er ikke gøy å putte stikkpiller i ungene, men jeg pleier å trøste meg med at "overgrepet" er et høyst nødvendig onde. Alternativet kan jo være høy feber i dagevis, og etterhvert dehydrering og sykehusinnleggelse . Og 2-3 stikkpiller i året er veldig harmløst, da. Det verste er å putte dem inn med makt . Men som du sier, da kan de ihvertfall ikke spytte dem ut... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 23. mars 2012 #2833 Del Skrevet 23. mars 2012 A har fått et par-tre stikkpiller i vinter pga feber, og me har fått det til uten maktbruk. Tok litt tid, men ho blei tilslutt overtalt. Hjalp at ho fekk sjå på når N fekk stikkpille (også pga feber), ho foretrakk jo ingen mine. Men eg måtte tvinge i A tabelett når me var i syden, hadde ikkje stikkpiller. Etter ein halvtime eller så overtalelse/mild tvang, måtte eg berre trykke tabeletten ned i halsen Ho beit og gjorde alt for å sleppe unna. Lite moro, men då var feberen så høg (og jenta heilt utanfor) at me ikkje ville vente meir. Blei mykje kos etterpå då.. Håpar både ho og du er bedre i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rhubarb Skrevet 23. mars 2012 #2834 Del Skrevet 23. mars 2012 Høres ikke greit ut, det der! Håper dagen i dag er bedre enn dagen i går Riktig god bedring til dere alle! (Jeg drømte at jeg kjøpte masse svart alpakkagarn på Island i natt. Og at jeg strikket et nydelig vognteppe av det. Når jeg tenker på det, så var det sterkt inspirert av et av dine prosjekter. Jeg var skikkelig stolt, på første forsøk og greier! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 23. mars 2012 Forfatter #2835 Del Skrevet 23. mars 2012 Huff, håper dere blir bedre snart! Det er ikke gøy å putte stikkpiller i ungene, men jeg pleier å trøste meg med at "overgrepet" er et høyst nødvendig onde. Alternativet kan jo være høy feber i dagevis, og etterhvert dehydrering og sykehusinnleggelse . Og 2-3 stikkpiller i året er veldig harmløst, da. Det verste er å putte dem inn med makt . Men som du sier, da kan de ihvertfall ikke spytte dem ut... Ja, det må jo til! Men ikke noe gøy mens det står på. A har fått et par-tre stikkpiller i vinter pga feber, og me har fått det til uten maktbruk. Tok litt tid, men ho blei tilslutt overtalt. Hjalp at ho fekk sjå på når N fekk stikkpille (også pga feber), ho foretrakk jo ingen mine. Men eg måtte tvinge i A tabelett når me var i syden, hadde ikkje stikkpiller. Etter ein halvtime eller så overtalelse/mild tvang, måtte eg berre trykke tabeletten ned i halsen Ho beit og gjorde alt for å sleppe unna. Lite moro, men då var feberen så høg (og jenta heilt utanfor) at me ikkje ville vente meir. Blei mykje kos etterpå då.. Håpar både ho og du er bedre i dag. Turnerose er nok fortsatt litt preget av sykehusoppholdet i fjor når det gjelder medisiner - hun snakker fortsatt om det, og ble trolig litt ekstra "traumatisert" av at enkelte sykepleiere var nokså hardhendte. Vi forbereder henne så godt vi kan, men hun synes fortsatt det er fælt. Og ja, masse kos må til! Høres ikke greit ut, det der! Håper dagen i dag er bedre enn dagen i går Riktig god bedring til dere alle! (Jeg drømte at jeg kjøpte masse svart alpakkagarn på Island i natt. Og at jeg strikket et nydelig vognteppe av det. Når jeg tenker på det, så var det sterkt inspirert av et av dine prosjekter. Jeg var skikkelig stolt, på første forsøk og greier! ) Takk, vennen! Herlig drøm! Jeg er helt sikker på at du hadde produsert flotte ting om du fikk lov til å strikke, altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 23. mars 2012 Forfatter #2836 Del Skrevet 23. mars 2012 Formen min er fortsatt så som så. Mannen måtte en tur på jobb i dag og dro tidlig, men jeg måtte bare kalle ham hjem etter noen timer, for jeg orket ikke å være alene med Turnerose. Hun var nemlig veldig pigg i dag morges og i formiddag og allmenntilstanden var vel bortimot normal med ørlite feber (rundt 38 grader), men utover ettermiddagen har formen blitt dårligere igjen, og nå var nettopp feberen oppe i over 40 på nytt, så da ble det ny stikkpille. Nå ligger hun på sofaen og ser på Peppa. Jeg hadde liksom bestemt at min form skulle være bedre i dag, men sånn gikk det visst ikke. Jeg hoster til jeg brekker meg, klør konstant i halsen, snørrer riktignok litt mindre enn i går, men svetter som bare søren og blir fullstendig utslitt av å gå opp trappa... Jeg virkelig hater å være syk, og det blir ikke akkurat morsommere av å være gravid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 23. mars 2012 #2837 Del Skrevet 23. mars 2012 Vi bruker paracet smeltetabletter, det står de har banansmak og lille ii spiser dem så lenge hun ikke har over 41 i feber. Da er det stikkpiller som gjelder. Vet ikke om jeg har skrevet om det før,men ....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 23. mars 2012 Forfatter #2838 Del Skrevet 23. mars 2012 Vi bruker paracet smeltetabletter, det står de har banansmak og lille ii spiser dem så lenge hun ikke har over 41 i feber. Da er det stikkpiller som gjelder. Vet ikke om jeg har skrevet om det før,men ....... Takk for tipset - men vi har alt prøvd, og de ble definitivt ikke godtatt. Hun så omtrent sånn ut: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 24. mars 2012 Forfatter #2839 Del Skrevet 24. mars 2012 Jah. I dag har mampap vært her en tur, for å "avlaste". Men det blir da pokker ta meg ikke mye avlasting når jeg må være med på alt de foreslår? Jeg er slitnere enn på lenge og føler meg verre mtp forkjølelsen enn jeg gjorde i dag morges. Ah, mine alltid like hjelpsomme foreldre... Vi måtte en tur ut i dag, for å handle litt og sånt. Så det gjorde vi før mampap kom. Var en tur innom en Meny-butikk i nærheten som hadde 50% på alt pga forestående ombygging. Så da fikk vi med oss masse artig hjem, gitt! Kjøpte sånne ting som vi ikke gidder å bruke masse penger på normalt sett - konsentrert matlagingsvin, chipotlesaus, god ferdig karamellsaus (altså sånn til å bruke i bakevarer og sånt, ikke Freia karamellsaus til is )... Og litt nyttige ting, lyspærer og lim og tape, litt wokgreier, lørdagsgodt til Turnerose... Var jo fullstendig skrapa for ferskvarer, og jeg hadde litt følelsen av å gå og plukke restene etter pensjonistene, for vi kjøpte jo alt det de gikk rett forbi, hehe. Lite thai green curry, sitrongress på glass og nudler i kurvene til de eldre, kan man si. Men fint for oss, da! Også var vi innom Kiwi etter litt grønt, melk, yoghurt og pålegg på vei hjem. Den turen ut hadde nok i seg selv vært nok for i dag, tror jeg... Jeg hadde vel i grunnen sett for meg at mampap skulle ta Turnerose i (den fravokste...) vogna og bare trille en tur, men de hadde jo selvsagt masse ærender som de måtte ta på senteret her. Og Turnerose ville ikke være med dit uten at jeg ble med, og så hadde vi det vel i grunnen gående. Og mampap evner bare ikke å være raske i butikker, de skal se på alt og soser hit og dit, så skal de bare stikke innom her og der, og jeg vet ikke hva... Jeg blir tullerusk av det. (Det blir vel ærlig talt pappa også, egentlig, men han er vel etterhvert så vant med mamma at han bare jatter med.) Til slutt gikk Turnerose og jeg bare ut, balanserte på en murkant og blåste såpebobler til de endelig kom etter. Jaja, dagen har nå ihvertfall gått. Turnerose var så sliten at hun ikke visste hvor hun skulle gjøre av seg på slutten av dagen i dag, og sluknet momentant da hun la hodet på puta. Hun har hatt litt feber av og på i dag, men er bedre enn i går - det høyeste vi har målt i dag var 38,3, og det er jo ingenting i nærheten av 40,8 som det var i går. Rimelig sutrete, da, og veldig mammadalt. Noe mampap selvsagt tolker i verste mening - "Men vil du ikke være med bestemor og bestefar når vi har kjørt hele veien hit for å være sammen med deg, da?" Beste overtalelsesmetode for en halvsyk treåring - NOT. Men det var godt for henne å komme seg ut litt i dag, tror jeg, feberen til tross. Hun er jo rimelig pigg når feberen roer seg, og hadde nok blitt rimelig sprø av å være hjemme, inne sammen med oss hele dagen også. Nå sitter jeg og venter på at mannen skal komme tilbake fra Rema, vi kom på at vi hadde glemt bleier (bruker fortsatt på natta og på lengre kjøreturer) og eplejuice før i dag. Så skal vi se ferdig filmen vår og så snart komme oss i seng, tenker jeg. Trøtt. Håper jeg får en god natts søvn i natt, det gikk rimelig greit i natt og jeg satser på gjentakelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 25. mars 2012 #2840 Del Skrevet 25. mars 2012 Hehe, er det ikke typisk! Er jomalltids godt ment, men ikke alltid foreldre og svigers får fullt score. Håper virkelig du blir bedre snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå