Gå til innhold

Bortevekkistan

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Ha ha, herlig ticker! :ler:

Pingvindressen er så fin, M fikk den av min mor da han var ca 6mnd. Har brukt den kjempe mye.

God bedring! :klemmer:

:nigo:

Ja, pingvindressen er kjempesøt! Men den tar litt tid, da, ihvertfall siden jeg strikker i str 2 år. Det var noe annet å strikke i fjor vinter! Nyfødtknøtteklær!

Tusen takk! :klemmer:

---

Formen er ikke bedre i dag, snarere tvert imot. Jeg begynner virkelig å lure på hva dette er for noe, for i dag har jeg vært skikkelig kvalm igjen. Kastet opp flere ganger og knapt fått i meg mat. :( I tillegg til sår hals, rennende nese, litt feber og generell dårlig allmenntilstand. Jeg er ikke gravid, ihvertfall ikke ifølge tester og mensen, men noe må det jo være? Håper legen har noen lure tanker om saken på mandag, for jeg orker ikke dette så mye mer.

Mannen driver fortsatt med TV- og stereooppkobling, i dag har han vært og kjøpt nye kabler og switch og sånt, siden det vi hadde fra før i stor grad var for kort. Han styrer i vei, men jeg ser jo at det blir veldig bra. Også gleder jeg meg til Wii-en er operativ igjen! :nigo: Mario Kart! :hoppe: TVen er knallbra, han har gjort grundig research! Veldig kult når vi kan koble på laptopene våre trådløst og streame derfra. Så kan jeg sitte og surfe på KG samtidig som jeg ser film eller serier. ;)

Nå tror jeg det bærer i seng for min del, håper en god natts søvn hjelper på formen. Og at det snør litt mindre i morgen - har jo hatt følelsen av å være på Nordpolen i dag! :hutre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, så trassig å bli syk - igjen! :sur: Håper virkelig dere finner ut av det eller at du blir kvitt det for godt nå :klemmer:

Ble det noe Sonia Rykiel på deg da :shoppe: ?

Wii og MarioKart :hjerte:

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så trassig å bli syk - igjen! :sur: Håper virkelig dere finner ut av det eller at du blir kvitt det for godt nå :klemmer:

Ble det noe Sonia Rykiel på deg da :shoppe: ?

Wii og MarioKart :hjerte:

:)

:klemmer:

Joda, ble litt SR, men kom inn ganske sent (10 over eller noe) og da var det litt begrenset med størrelser, pluss at det jo var begrenset med størrelser i utgangspunktet... :roll: Synes det var litt spesielt, jeg! Og så leste jeg det med størrelsene hos deg nå, og da vet jeg ikke helt om jeg gidder å få det plagget jeg hadde bestilt i M - det gule skjørtet. Men den genseren jeg hadde funnet meg var faktisk i L, så den får jeg prøve. Tenkte at jeg ville ha den litt stor, så det var jo tydeligvis en lur vurdering! :fnise: Og ellers var det skjerf, sokker og litt til Turnerose, og det får vi prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært hos legen i dag, tatt en drøss med blodprøver og blitt sykemeldt fra studiene. Altså sånn tilbakevirkende siden jeg i praksis har vært syk eller har hatt sykt barn siden nyttår. :sukk: Og også litt fremover så jeg får hentet meg inn. Det blir godt, tror jeg. Så slipper jeg ihvertfall å bekymre meg for progresjonen der i tillegg...

Formen er skikkelig laber i dag, kombinasjonen omgangssyke og forkjølelse er IKKE morsom. Fortsatt småkvalm, og på den verste forkjølelsesdagen, tror jeg. Tett i hodet, ørene, nesa, halsen... Usj. Ubehagelig å ligge, så jeg har ikke lyst til å legge meg, heller. I går fikk mannen omgangssyken, så jeg måtte ta meg av lillejenta til tross for nokså dårlig form. I dag har vi heldigvis vært to (eller to halve :ler:) til å dele på. Også har Turnerose BITT hull i den ene puppen, så det gjør j****g vondt å amme på den siden, og det svir noe grundig ellers også. Har bare sluttet å gi henne den puppen for en dag eller tre, blir spennende å se om jeg fortsatt har melk der når det har grodd. Alt man må tenke på! Men heldigvis er det ikke verdens undergang om jeg skulle miste melken nå, da, hun er jo tross alt over et år. :) Like greit at jeg må holde meg inne om dagen, da, får jeg ser mildt sagt rar ut med en gedigen, melkesprengt pupp og en ganske tom og slarken. :skratte:

MEN jeg fikk hentet pakke fra Benefit på posten i dag (jeg er jo en smule utålmodig, på en måte), og den var morsom! Vet ikke om jeg skrev her at jeg bestilte? Den inneholdt dette kit'et og denne. Også var det en seriøst bra tester med - en fullsize øyenskygge! Og jeg digget fargen! :hoppe: Og nå har jeg selvsagt lyst til å bestille masse mer fra Benefit igjen... :roll:

Jeg skulle jo egentlig vært på yoga i dag (første kurskveld) også, men det utgikk definitivt. Har tekstet med instruktøren, og jeg får ta igjen den gangen jeg går glipp av i etterkant av kurset. Hurra! :tommelsmil: Jeg hater å ordne med sånt, men det går jo som regel veldig greit.

Hehe, nå sitter jeg bare og utsetter legging, fordi jeg vet det blir guffent... Jeg har SÅ lyst til å trøsteshoppe litt, kjenner jeg. Men jeg trenger jo ingenting, og har vel strengt tatt ikke penger til allverdens heller... :sjenert: Gleder meg til kontantstøtte, jeg! :nigo:

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ble så utrolig skuffa over størrelsene i den kolleksjonen. Jeg kunne jo ikke kjøpe noe jeg :snurt:

Har hun bitt hull? Au, å, det hørtes ikke noe godt ut, rampungen ;)

Jeg har bare èn ting fra Benefit (eye bright), men har skikkelig lyst til å handle mer, jeg liker Benefit :jepp:

Jeg skal forresten mest sannsynlig hjem til uken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Bitt sår i puppen? Au.. det hørtes virkelig ikke godt ut.

Omgangssyken og forkjølelse? Gosh, det får en si. Forferdelig begge deler, håper du kommer deg raskt :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hull i pupp er ikke godt! Du har min sterkeste sympati med alt, det er grusomt å være syk når man har en unge som er i hundre, eller bare unge i det hele tatt. :klemmer:

Jeg gadd ikke en gang sjekke SR, synes egentlig ikke det var noe fint.

Hvor har du kjøpt Benefit? Har tenkt en stund på det merket, og nå kjenner jeg at jeg MÅ prøve det. :)

God bedring, KG-venn! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, hørtes ikke ut som du har det så lett for tiden. Håper formen blir bedre med litt avslapning nå. Å den puppen hørtes helt grusom ut, jeg trodde jeg skulle dø av sopp/betennelse her for en stund siden, men hull :sjokkert:

Hvilke bilsete endte dere opp med forresten? Datt innom en tråd du hadde for en stund siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusle: Jeg tror jeg fant den ene genseren som kom i L - denne. Men jeg er veldig usikker på om jeg faktisk liker den. :ler:

Rampungen, ja... Og har hun gitt seg med bitingen? Neeeida!

Benefit-tingene er jo ikke akkurat rene og "bra", sånn sett, men de er bra å bruke! Og jeg reagerer ikke på dem... My little indulgence. ;)

Da må vi prøve å møtes, altså! Jeg har ingen store planer som jeg vet om. :)

Milla: Takktakk! :klem:

Trekkoppfuglen: Tusen takk! :klemmer:

Jeg har handlet Benefit direkte fra produsenten. Har inntrykk av at det er et av merkene det er en del "krøll" med på eBay og sånt, så jeg har heller betalt full pris. Også følger jeg med på den "buh-buys"-seksjonen i nettbutikken, det var der jeg fant det kit'et jeg fikk nå. :nigo:

Tussi: Jeg tror puppene dine hadde det verre... :troest: Jeg fikk liksom fysisk vondt da jeg leste om det. Men det er en skikkelig grop, akkurat der brystvorta går over i areolaen, så det blir jo til de grader dratt opp når hun spiser. :( Det skal ikke være greit å amme, nei!

Vi kjøpte Besafe Izi Combi med Isofix (X2, vi kjøpte før X3 ble lansert), og er godt fornøyd med det. Det blir nokså bratt i bilen vår, da, siden vinkelen på baksetet er litt "feil" ifht setet, men det var det eneste (bakovervendte) vi fikk plass til, så vi hadde ikke så mye valg. :ler: Og Turnerose ser faktisk ut til å sitte godt i det, også når hun sovner. Hun elsker at hun sitter så høyt at hun ser ut av vinduet! :) Hva har dere sett på?

Kjempefine bilder i bloggen, forresten! :jepp: Nydelig jente dere har!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ikke bra av forkjølelsen, men i morgen skal jeg på jobb. Regner egentlig med at det skal gå greit - det er bare halv dag og det er jo nesten roligere å være på jobb enn hjemme med lillejenta. :ler: Men jeg er spent på banen, om den faktisk dukker opp! Vi får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Uff, hva går vi ikke gjennom for disse små. Her har vi så og si droppa amminga nå da, en amming om dagen, og det er ikke mye hun får ut da. Har ingen sår nå, men fortsatt utrolig tørt der jeg hadde sår, og virker som det liksom ikke vil gro helt.

Uff, du får holde deg til håndmelking da, det var i alle fall det eneste som funka her. Enten håndmelking og senebetennelse, brystbetennelse eller aldri bli bra igjen :ler: Håper du gror relativt fort i alle fall.

Var det plass til det i bilen altså? Aldri sittet i din type bil, men innbilte meg at det var mye trangere bak. Vi kjøpte samme i går, bare X3 da, og jeg syntes det ble trangt hos oss. Blir sittende helt oppe i dachbordet. Men det er vel bare vane. Blir ganske bratt i forhold til babysetet ja, vi hadde jo lånt babysetet, og de venter nye om en måned, så da fant vi ut at vi bare kunne kjøpe sete nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Uff, hva går vi ikke gjennom for disse små. Her har vi så og si droppa amminga nå da, en amming om dagen, og det er ikke mye hun får ut da. Har ingen sår nå, men fortsatt utrolig tørt der jeg hadde sår, og virker som det liksom ikke vil gro helt.

Uff, du får holde deg til håndmelking da, det var i alle fall det eneste som funka her. Enten håndmelking og senebetennelse, brystbetennelse eller aldri bli bra igjen :ler: Håper du gror relativt fort i alle fall.

Var det plass til det i bilen altså? Aldri sittet i din type bil, men innbilte meg at det var mye trangere bak. Vi kjøpte samme i går, bare X3 da, og jeg syntes det ble trangt hos oss. Blir sittende helt oppe i dachbordet. Men det er vel bare vane. Blir ganske bratt i forhold til babysetet ja, vi hadde jo lånt babysetet, og de venter nye om en måned, så da fant vi ut at vi bare kunne kjøpe sete nå.

Uff, stakkars puppene dine! :troest: Håper det blir bra snart... Prøvde meg på litt håndmelking, ja, men fytterakker'n så slitsomt det er! :ler:

Hehe, plass er jo et relativt begrep... Det er mildt sagt ubehagelig å sitte i passasjersetet foran om dagen, så jeg sitter stort sett bak med lillejenta. Vi er på jakt etter ny bil, sånn egentlig. Det er bare pengene... Vi har jo lyst på 3-serie stasjonsvogn, men det må vi nok bare innse at vi ikke har råd til nå. Så nå har vi begynt å titte på Mazda 6, faktisk. Følge med og se om vi finner en med riktig utstyrsnivå... Så får det bli 3-serie når vi har blitt rike og berømte om noen år. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jobb i dag, på en type vakt jeg ikke har hatt på over et år. Uvant, men det går rimelig greit, og ting dukker opp i hodet mitt sånn sakte men sikkert. Meget betryggende! Ammetåka har ikke lammet meg for evig og alltid, virker det som. ;) Heldigvis er det ganske rolig her i dag, så langt ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mazda 6 er ingen dum bil, vi har tittet litt på den selv, men for vår del så faller valget på Volvo v70. Kanskje litt traust og a4 for dere med 'bimmer' ;) Vi må snart bytte ut sambos loslitte Toyota, den har gjort jobben sin :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mazda 6 er ingen dum bil, vi har tittet litt på den selv, men for vår del så faller valget på Volvo v70. Kanskje litt traust og a4 for dere med 'bimmer' ;) Vi må snart bytte ut sambos loslitte Toyota, den har gjort jobben sin :ler:

Vi har kikket på v70 vi også, men mtp barneseter er visstnok Mazda 6 ganske uslåelig - det er den eneste bilen i den klassen som har plass til tre barneseter baki (ikke at vi har umiddelbare planer om tvillinger, men dog!). Det er nemlig egne tester av biler for småbarnsforeldre. :lol:

---

Åkei, Statoil har de mest vanvittige telefonsvarervalgene jeg har vært borti... Hvor ofte kommer man til en svarer med valg for ALLE tastene? Jeg falt av lasset etter de to-tre første valgene, jeg har jo ikke akkurat peiling på olje- og gassutvinning, og pustet lettet ut da de spilte av valgene på nytt av seg selv. Jeg måtte høre gjennom tre ganger før jeg turte å trykke. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, sier du det? Min sambo er veldig glad i research, han undersøker opp og ned og i mente, og konkluderte med at V70 var best med tanke på barneseter og stort bagasjerom. Men, jeg vet at mannen din er på akkurat samme måten, så, her er det en av gutta som ikke har undersøkt grundig nok :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hmm, sier du det? Min sambo er veldig glad i research, han undersøker opp og ned og i mente, og konkluderte med at V70 var best med tanke på barneseter og stort bagasjerom. Men, jeg vet at mannen din er på akkurat samme måten, så, her er det en av gutta som ikke har undersøkt grundig nok :ler:

:ler: Ja, hvem vinner researchkampen? Kanskje nytt programkonsept for TV3? :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Ja, hvem vinner researchkampen? Kanskje nytt programkonsept for TV3? :skratte:

Haha, ja, vi skriver inn til tv3 og melder på gutta våre i samme slengen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sur: Har ikke fått helt med meg denne dagboka, skal prøve å henge på fra nå av!

Håper du blir fort frisk, og at vi sees om ikke lenge!

God helg!

Endret av iingvild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...