Gå til innhold

Bortevekkistan

*Joyce*

Anbefalte innlegg

I dag har jeg vært hos legen med Turnerose. Hun hoster fortsatt mye og har ikke noe særlig matlyst, så vi tenkte vi skulle sjekke det. Det er "bare" rester av virusinfeksjonen som herjer fortsatt, men vi fikk Efedrin som skal hjelpe henne med å bli kvitt hosten. Hun er ikke smittsom lenger, så vi kan gå i barnehagen (åpen bhg), men vi skal droppe svømming denne uka også - tredje uka på rad. :( Jaja, ikke så mye å gjøre med det. Men det var fint å få sjekket det, jeg synes jo det har dratt ut veldig. Det er to uker siden hun våknet med falsk krupp nå. Hun var veldig flink hos legen, hadde ikke noe sans for å bli lyttet på (prøvde iherdig å dytte vekk hendene hennes, men å få tak i stetoskopet :ler:), men kikking i halsen, ørene og prikking i fingeren for å sjekke infeksjonsverdier gikk helt utmerket.

Nå har hun akkurat spist massemasse bolle, og er blid og fornøyd. Det varer vel helt til jeg skal gi henne medisin, tenker jeg... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, huff.. jeg må le jeg også :ler: Gadget-gurus altså :fnise:

Men vi er vel likedan om vi opplever å ha fått feil veske/sko/mascara/[fyll inn det som passer] :ler:

Fant du 20 cm springform? Jeg fant på Tilbords på Oslo City, så om du fortsatt trenger så hadde de der :Nikke:

Endret av Mischa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdags :klemmer: . :)

:klem:

Haha, huff.. jeg må le jeg også :ler: Gadget-gurus altså :fnise:

Men vi er vel likedan om vi opplever å ha fått feil veske/sko/mascara/[fyll inn det som passer] :ler:

Fant du 20 cm springform? Jeg fant på Tilbords på Oslo City, så om du fortsatt trenger så hadde de der :Nikke:

Jamen vesker/sko/mascara/etc er da myyyye viktigere! :ler:

Ja, takk, jeg fant på Traktøren! De la av til meg og greier. :tommelsmil: Har bakt i den i dag! Men takk for tips! Det kan virke som det begynner å bli litt vanligere nå, egentlig. Det er et par år siden jeg så etter det sist.

Kjedelig med syk unge. Sender gode :klemmer: til dere alle. Håper hun blir bra snart.

Tusen takk! :klemmer: Hun er ikke langt unna å være frisk, altså, det er bare en sånn litt gjenstridig hoste om nettene. De siste dagene har matlysten kommet tilbake, og det tar jeg som et godt tegn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært riktig flink, synes jeg! Bakt tre kaker (til kaninen) som skal være til bursdagsselskapet (fryses, selvsagt), kjørt flere runder med klesvask, vasket opp, ryddet litt (ikke at det ser sånn ut, sånn som lille ramponør ordner rundt her!), badet Turnerose, laget krone til henne til bursdagen (:ler:), vært på posten og hentet H&M-pakke, kjøpt blomster, en ekstra gave til Turnerose (:fnise:) - en puttekasse - og latekshansker så jeg ikke få så problemer med eksemet mitt når jeg holdet på på kjøkkenet. Men det er fortsatt en del å gjøre til lørdag, ser jeg... Jeg har bestemt meg for at den andre kaka skal være en Lemon meringue pie, så da trenger jeg en paiform med løs bunn. :sjenert: Også gjenstår det litt rydding og ordning.

H&M-pakken inneholdt:

- 2-pk med topper - likte ikke den hvite, men fargen på den blå var veldig fin, så jeg tror jeg beholder dem.

- Sort tunika/bluse - altfor mye puff i skuldrene, rar vidde under puppene og mye kortere enn det ser ut som på modellen. Skuffa! Retur.

- Genser, bare i ceriserosa - helt grei, men ikke så fin som jeg hadde forestilt meg, retur.

- Treggings - de var litt mer "slitt" på lårene enn det så ut som, men de var jo rimelig behagelige å ha på, da... :nigo: Jeg tror jeg beholder dem. Håper bare de ikke utvider seg kjempemye.

- Shorts - denne var kjempefin, og veldig behagelig på. Beholdes!

- En pysj til lillejenta - fargene var annerledes enn på bildet, litt i tvil på den, faktisk.

- T-skjorte med Kermit på til lillejenta (egentlig fra gutteavdelingen, men den var knallkul!), beholdes.

- Sett til lillejenta - til karneval på fredag i åpen bhg. ;) Litt kjedelig kostyme, men hun må kunne bevege seg godt i det siden hun ikke går enda, og da er det greit med "vanlige" klær. Og den var ganske søt med ørene! :fnise:

- SR-truse - retur, ikke helt min modell.

- Stripete SR-tøffel-ballerinaer - beholdes. (Par nr 2.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du være så snill å bake den kaninen litt snillere enn den på bildet :fnise: Den har litt sånn "du våger ikke spise meg!!"-uttrykk, hjelp :haar:

Den paien fikk meg til å tenke på Bree i Frusterte Fruer :)

Endret av Tusle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh, har tittet på SR-kolleksjon nr 2! Syntes det var litt kult, jeg, det er noen plagg jeg kommer til å prøve å få tak i når den slippes. :Nikke: Også liker jeg at de har begynt å slippe ting på lørdag formiddag i stedet for midnatt på en hverdag. :ler: Tror dessverre ikke jeg kler den gulfargen i kolleksjonen, da... Synd, for den er så utrolig glad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du være så snill å bake den kaninen litt snillere enn den på bildet :fnise: Den har litt sånn "du våger ikke spise meg!!"-uttrykk, hjelp :haar:

Den paien fikk meg til å tenke på Bree i Frusterte Fruer :)

Ja, jeg skal det, jeg lover! Den der ser jo direkte ond ut. :ler:

Bree, altså? Vet ikke helt om jeg vil minne om henne, jeg... :sjenert:;) Hun er litt scary!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du strikke vrangt? I tilfelle ville jeg prøvd meg på noe sånt som denne. Den typen bukser sitter godt, synes jeg. Ellers har du denne typen, men sånne har jeg ikke sett i større størrelser enn ca nyfødt, så jeg ser egentlig for meg at de ikke vil sitte så godt på eldre og mer aktive barn. Men den er definitivt enklere, og jeg kan godt prøve å forstørre opp mønsteret for deg. (Linkene er fra Tettinntil, tror de er åpne for alle...)

Fikk ikke åpne linkene, dessverre... :(

Den første hørtes forøvrig mest aktuell ut, med tanke på at A (populært kalt Klatremus) er relativt stor og aktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke åpne linkene, dessverre... :(

Den første hørtes forøvrig mest aktuell ut, med tanke på at A (populært kalt Klatremus) er relativt stor og aktiv.

Hmm, da må du sikkert være registrert for å se dem. Denne ligner. Beina skal egentlig strikkes på settpinner, men jeg ville prøvd meg med

hvis du ikke er komfortabel med å strikke på flere pinner samtidig. (Jeg foretrekker Magic Loop!)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt bursdagsselskap i helgen! Ganske rart. Turnerose koste seg stort, ble helt fra seg av begeistring da de siste gjestene kom inn og showet og lo hele tiden. Tror hun skjønte at hun var hovedpersonen, ja.... Hun fikk kake, noe som absolutt falt i smak, og jeg må si at kaninen min så betraktelig snillere ut enn den jeg fant bilde av på nett. :ler: Kan se om jeg får lagt ut bilder etterhvert. Hodet og ørene ligger fordelt på to tallerkener i kjøleskapet, det ser litt grotesk ut. :fnise: Hun fikk masse fine gaver, og virker veldig fornøyd med de av dem som hun forstår seg på - lekene. Blant gavene var det en sølje (svigermor skal sy bunad til henne til 17. mai), BibaBath (den har ikke kommet enda, de var utsolgt for den hvite, så vi får det når det kommer på lager igjen), gavekort på Polarn O. Pyret, puttekasse, Duplo-zoo, Brio-dachshund, sjørøverskip, penger til vinterklær, ny dyne (vi hadde kjøpt den, men den er altså gave fra oldemoren) og penger på sparekontoen + den bestemoren hennes har opprettet i sitt navn til boligsparing. Puh! Både besteforeldre og oldeforeldre på begge sider er særdeles spandable, hun er jo første barne-/oldebarn for de aller fleste av dem. Mamma og pappa hadde forresten med seg litt leker etter meg også, så nå sitter lillejenta og diller med nubbiene (noen sånne små legoaktige klosser med "pigger" over det hele som kan festes inn i tilsvarende på andre klosser). De er tydeligvis stor stas.

Litt slitsom helg, forsåvidt, ganske intenst med både svigermor på overnatting, selskap på lørdag og planer på søndag, men det vi gjorde i går gjorde opp for mye. Mannen og jeg var på massasjekurs! :nigo: Lillejenta ble passet av et vennepar, og vi var på kurs i 6 timer. Det gikk så fint! Turnerose hadde oppført seg nesten eksemplarisk, hadde bare blitt litt lei den siste halvtimen, og mannen og jeg lærte teknikker for å massere hverandre uten å bli slitne. Det går an! ;) Veldig fin Valentine's-aktivitet. :Nikke: Også fikk jeg masse Ben&Jerry-is i morsdagspresang. :ler: En New York Super Fudge Chunk og en Chunky Monkey.

I dag skal vi få kjøpt en hylle til å ha på veggen der hvor entreen kommer inn i stua (litt vanskelig å forklare...), den er bare 20 cm dyp men blir veldig praktisk, tror jeg. Den skal henge på veggen og forhåpentligvis gå ganske i ett med den - hylla er hvit med hvite dører, og veggen nesten hvit (brukket). Tanken er at vi skal kunne legge fra oss nøkler, ting vi må huske, telefoner etc - alt sånt som ellers blir liggende på spisebordet og rote.

Forhåpentligvis klarer de endelig å få hentet TVen i dag også... De har klart å glemme oss TO ganger alt! Og det til tross for at vi faktisk ringte to ganger på fredag og dobbeltsjekket at de skulle komme og ikke hadde glemt oss. Jeg er ikke særlig imponert over Tollpost. :riste: Det er altså tredje dagen vi sitter hjemme og venter på at de skal komme, og det irriterer meg noe grenseløst. Vi kan jo ikke gå så langt, vi må være innen rekkevidde når de ringer... :kjefte:

Vi må bort på posten en tur, da, har tre pakker på vent. De kom på lørdag, men da rakk vi ikke å hente. Det er en pakke fra Stoff&Stil, en fra Ellos og en fra Kenguruloftet (et bæresjal).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Masse flotte gaver, så herlig :)

New York Super Fudge Chunk hvilken smak er det?

Sjokoladeis med nøtter og hvit og mørk sjokolade. :sikle:

Heldige Turnerose :jepp:

Ben&Jerry-is, å, det fikk jeg lyst på :sikle:

Ja, hun er kjempeheldig! :jepp:

Jeg har maaasse is igjen til i dag! ;) Ta deg en tur på 7-Eleven, du! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig lyst på denne! De hadde sånne der vi var på kurs i går, og de var helt herlige. Både til yoga og til massasje, tror jeg. Krysser fingrene for at euroen synker i verdi enda litt til, jeg. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med dagen til Turnerose på etterskudd! :klemmer: Tenk at hun allerede er ett år, tida flyr av gårde. BibaBath så jo helt genialt ut. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...