Tusle Skrevet 1. februar 2010 #441 Del Skrevet 1. februar 2010 Jeg blir imponert av de ukemenyene dine altså Jeg eier ikke fantasi om dagen, skikkelig matlei. Så bra at hun er i bedre form Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 1. februar 2010 Forfatter #442 Del Skrevet 1. februar 2010 Milla: Det blir litt feiring, men sannsynligvis bare med familie. Tusle: Bare å kopiere hvis du vil! Gi et pip hvis du vil ha oppskrifter, så kan jeg linke/legge ut. Matleihet er kjipt, det er så vanskelig å "komme i gang" igjen. --- Vi tror vi har funnet ut hvorfor lillejenta ble dårligere igjen på lørdag... Det var nok den berømmelige tannfeberen igjen. De to fortennene oppe har brukt eeevigheter på å bryte gjennom, men nå er den ene ute og den andre følger hakk i hæl. Sjekket da hun hadde feber på onsdag, men da hadde det ikke skjedd noe, så det måtte vel en liten ekstra feberrunde til for å få dem ut. Så selv om hun er praktisk talt frisk igjen, sitter jeg her med en skikkelig sutrete og grinete unge i dag også. Litt lei nå, jeg... Er det lov å skrive? Tanngeléen er min beste venn om dagen! Jeg skal egentlig en tur til sentrum i dag, men får se om jeg får det til... Ref. sutrete Turnerose og ikke minst 15 blå. :hutre: Jeg trenger kakeform til bursdagskaken hennes, 20 cm rund springform. Takk til Mischa for tips til hvor man kan skaffe sånt i Oslo. Kjelleren ble i all hovedsak ferdig i går, men mannen startet (surprise, surprise) på et lite ekstraprosjekt... Han er fullstendig ute av stand til å bare gjøre ting og ferdig med det! Han oppdaget et kulderas i skillet mellom inngangspartiet og kjelleren, så nå skal han snart på ByggMax etter etterisoleringsmaterialer og jeg vet ikke hva. Det blir nok veldig bra, og det er supert om vi får opp temperaturen i yttergangen litt, men det er litt irriterende at småprosjekter alltid blir enorme og tidkrevende fordi han må gjøre alt så helsikes nøye og alltdi finner noe ekstra... Jeg er av en utålmodige sorten som helst gjør minst mulig. Men nå er jeg ihvertfall varm på føttene når jeg skal vaske klær! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 1. februar 2010 Forfatter #443 Del Skrevet 1. februar 2010 Jippi, Traktøren hadde kakeformen jeg er ute etter, så den har jeg fått lagt av. Så greit! Får ta turen ned i ettermiddag eller i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 2. februar 2010 Forfatter #444 Del Skrevet 2. februar 2010 I dag har vi vært en tur nede i sentrum. Så deilig å komme seg ut litt! Det har blitt mange dager inne/hjemme siden lillejenta har vært syk - nesten en uke, faktisk. Det er ganske slitsomt, og Turnerose trives mye, mye bedre med å få tatt en tur ut blant folk. Det ble jo litt shopping. Jeg fikk først unna det jeg skulle - kjøpe den avlagte kakeformen på Traktøren. Midt i blinken! Men jeg skjønner virkelig ikke hvorfor det er så vanskelig å finne den størrelsen rundt omkring, for den jeg kjøpte er fra Patisse, og det merket har de jo "over alt". Ihvertfall på GlasMagasinet, Rafens osv. Bare at ingen har 20 cm... Videre gikk vi på jakt etter Voksi-tøfler til Turnerose. Hun trenger litt ekstra varme på beina når hun sitter i MT med bærejakke over, for hun synes det er så gøy å snike føttene utenfor jakka. Fant dem ingensteder, da! Irriterende... Var på Barnas Hus, Babyshop, barneavdelingen på S&S, Husfliden på GlasMagasinet, den lille barnebutikken på Byporten... Ingen hadde. Så da ble det til at jeg bestilte dem på nett da jeg kom hjem, fra Flust, hvor de til alt overmål var 200 kr billigere enn hos Ullkorga/Voksi selv. :klø: Helt greit for meg, altså, men litt rart! På veien rundt i byen plukket jeg med meg en krinkelullbukse til lillejenta, som denne, men i en nyyydelig lillafarge. Vi har tilsvarende i lyserosa - jeg kan ikke fordra fargen (no offence til de som liker de lyserosa klærne fra Janus...), men modellen på buksa er helt super. (Jeg tror kanskje jeg skal prøve å farge den rosa, når jeg tenker meg om... Den kan få bli lilla den også. http://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_4chsmu1.gif' alt=':nigo:'> Avsporing ferdig!) Den ble kjøpt på Bogerud. Der kjøpte jeg også en sånn strikkesikkerhetsnål til å sette av masker på, har en fra Pony kjøpt på Bogerud fra før, og den er mye bedre enn den andre som er fra Prym eller noe. Og en sånn pinnemåler, siden trykket med størrelse begynner å bli slitt av på en del av pinnene mine. På Jernia fant jeg, utover konditorfargen de var tomme for på Traktøren, denne herlige tannpirkerholderen fra Alessi til halv pris (kjøpte gul). Den var bare fantastisk kul! http://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_lol.gif' alt=':lol:'> Angrer litt på at jeg ikke kjøpte denne også. Og til slutt ramlet jeg innom Make Up Store og kjøpte en eyeliner og en øyenskygge. Nå er jeg sliiiten, burde egentlig sette meg og lese litt/jobbe med oppgaven, men vet ikke helt om jeg orker... Lurer på om jeg skal sy litt i stedet. Har sydd ferdig tre og en halv bleie i dag, den siste mangler bare innlegg og knapper. Veldig fornøyd med det! Men jeg holder på med en meitai og en bukse til Turnerose også. Har lyst til å bli ferdig med begge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 3. februar 2010 #445 Del Skrevet 3. februar 2010 Så deilig med en shoppingrunde Herlig tannpirkeholder, det er noe annet enn kjedelige jordan sin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 3. februar 2010 #446 Del Skrevet 3. februar 2010 Haha, de var kule Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 3. februar 2010 #447 Del Skrevet 3. februar 2010 Krinkelullbuksene er kjempe gode! Og de lilla er nydelige. Jeg har de i en ganske fin grønnfarge til guttene mine. Har egentlig lyst på de i lilla, men har ikke kommet så langt at jeg har kjøpt de. De har så mye i typiske guttefarger, så en lilla bukse hadde vært kjærkommen. Hvordan går det med Turnerose og tennene? M mangler tre hjørnetenner nå. De er skikkelig ille å få opp. Grinegutt i mange netter da den første hjørnetanna kom opp. Men men, tenner må de ha. Ha en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 5. februar 2010 Forfatter #448 Del Skrevet 5. februar 2010 Så deilig med en shoppingrunde Herlig tannpirkeholder, det er noe annet enn kjedelige jordan sin Jeg kan være enig i det, ja! Haha, de var kule Krinkelullbuksene er kjempe gode! Og de lilla er nydelige. Jeg har de i en ganske fin grønnfarge til guttene mine. Har egentlig lyst på de i lilla, men har ikke kommet så langt at jeg har kjøpt de. De har så mye i typiske guttefarger, så en lilla bukse hadde vært kjærkommen. Hvordan går det med Turnerose og tennene? M mangler tre hjørnetenner nå. De er skikkelig ille å få opp. Grinegutt i mange netter da den første hjørnetanna kom opp. Men men, tenner må de ha. Ha en fin kveld! Ja, krinkelulla er kjempefin! Hadde et sett til Turnerose da hun var bitteliten også. Jeg elsker jo lilla, så det var ikke noe å lure på da jeg så den buksa. Men grønn, det så jeg ikke! Jeg er glad i grønt også... Turnerose har forøvrig også mye guttefarger. Tennene... Uff! De bruker jo eeeevigheter på å komme ut! De har bare såvidt brutt gjennom nå, og hun plages tydelig av det. Gruer meg til hjørnetenner. Men de må jo nesten ha tenner, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 5. februar 2010 Forfatter #449 Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) De nye katalogene fra Stoff&Stil kom i dag. Såååå mye fint! :dåne: Jeg måtte forte meg å bestille for at det ikke skulle bli tomt for de stoffene jeg bare måtte ha. Deriblant bomullsvoile med flamingoer (skal bli en sånn lett sommerbuksedress til lillejenta, med elastikk oppe og knytebånd over skuldrene), jersey med aper (vet ikke hva det skal bli, men måtte ha det!), bomull med søte små nussende fugler (kjole til lillejenta), samt en hel drøss med småting - knapper og bånd, litt utstyr som skråbåndsbretter, saksesliper, mønsterpapir osv. Det kom på 1000 kr til sammen. Ellers har vi bestemt oss for å kjøpe TV. Jeg hadde klart meg fint med en 32", men mannen insisterer på større. Vi ender nok på en 42" plasma fra Panasonic, de kom med nye modeller i dag, så den gamle, som går for å være veldig god iflg mannen, selges billig på restlager. Han ordner med all researchen, jeg bare sier "ok"... Det blir jamen rart å skulle ha TV igjen! Vi har vært uten siden vi flyttet sammen for 6, snart 7, år siden. Akkurat nuh er mannen på Ikea og kjøper TV-benk. Vi hadde egentlig sett oss ut nye hyller (Bestå-greiene), men så gikk han opp for å kikke før han kjøpte, og der fant han Benno som passer sammen med Billy-hyllene vi har fra før. Betraktelig billigere, for å si det sånn. Også er jeg egentlig ganske fornøyd med å kunne beholde bjørkefinéren. Hvitt blir lett litt vel sterilt, synes jeg, siden vi har hvite vegger. Vi er ikke så gjennomført hvite at det ser bra ut. Litt for rotete av oss, rett og slett! Også har vi nå engang valgt bjørk en gang i fortiden, så da holder vi oss til det. Jeg liker lyst tre. I dag har jeg fått gått gjennom en hel haug med papirer. Kjempedeilig! Det er en sånn ting som jeg bare utsetter og utsetter, men i dag måtte jeg finne noe og satte i gang. Ganske nettopp ferdig nå, det ble et avbrudd da vi var på middagsbesøk hos besteforeldrene mine. Nå skal jeg i gang med å klippe opp tapetlengder, vi satser på å få tapetsert veggen i gangen oppe i løpet av helgen. Hvis lengdene er klare er det mye lettere å sette i gang! Hurra for helg! Endret 5. februar 2010 av *Joyce* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 7. februar 2010 Forfatter #450 Del Skrevet 7. februar 2010 Pokker ta, jeg er syk igjen... Drittlei nå, altså! Jeg var jo nesten ikke syk i 2009, men så har jeg fått alt så langt i år. Ble dårlig i går kveld, mens vi drev og tapetserte. Strålende timing! Kastet opp og hadde feber og følte meg ganske så elendig. Formen er ganske laber i dag også, men jeg kaster ikke opp, ihvertfall. Litt feber og vondt i kroppen. Nå er mannen og Turnerose ute og prøver å skaffe meg noe å spise, uvant å ikke ha en drøss med søndagsåpne butikker og bakerier og sånt i nærheten. Vi var jo litt bortskjemte med det der vi bodde før. MEN vi ble ferdig med tapetseringen, så nå ser veggen i gangen oppe enormt mye bedre ut. Vi brukte dette tapetet - knallfornøyd med at vi fikk tak i de siste rullene de hadde på Maxbo, for nå har det visst gått ut. Dvs vi hadde faktisk 4 ruller, for den siste de hadde igjen fant jeg i 25kr-kurven deres en stund etter at vi kjøpte de andre rullene. Det ble veldig fint, fra før av var det murvegg (opprinnelig KNALLrød) som vi fjernet tapetet på i sommer. Hvis vi får gjort det i dag er planen å flytte opp noen Billy-hyller og montere TV-benken her i stua, men jeg må se an hva jeg orker, tror jeg. I går var vi på Maxbo, vi handlet inn til å bygge stereohylle. Så den ble montert i går, og det ble veldig bra. Vi skal male hylleplatene, men de skal få sette seg litt først. Vi har jo sub og ganske kraftig forsterker og sånt, så vi måtte tenke litt for å få noe som tåler vekten av de ulike komponentene. Vi endte opp med vegglister og hylleknekter fra elfa med tilpassede hylleplater. Ellers kjøpte vi maling til en krakk, noe stæsj til etterisolering av yttergangen, vakumposer til å pakke vekk bleier, ullklær osv i, en såpekopp (fra Biltema ) og juniordyne til lillejenta (100x140 cm, hun begynner å bli litt lang for babydyna nå og stikker stadig føttene utenfor). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 7. februar 2010 #451 Del Skrevet 7. februar 2010 Jøss, hvordan får du lillejenta til å ligge med dyne? A turner rundt i hele senga i løpet av natten, og har bare et lite teppe som vi legger over henne hvis vi er innom (hun ligger som regel et helt annet sted. Men - en annen ting. Jeg leker litt med tanken om jeg skal prøve å strikke litt. For eksempel noe babytøy. Jeg er IKKE skapt for håndarbeid (jfr. mei tai-prosjektet for en tid tilbake), men jeg får stadig fikse ideer om å utfordre meg selv . Hadde det vært vanskelig å strikke en bukse, tror du? Hvis jeg skal prøve noe så må det være noe lett, som jeg nesten garantert får til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 8. februar 2010 #452 Del Skrevet 8. februar 2010 Uffe, god bedring, vennen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 8. februar 2010 Forfatter #453 Del Skrevet 8. februar 2010 (endret) Jøss, hvordan får du lillejenta til å ligge med dyne? A turner rundt i hele senga i løpet av natten, og har bare et lite teppe som vi legger over henne hvis vi er innom (hun ligger som regel et helt annet sted. Men - en annen ting. Jeg leker litt med tanken om jeg skal prøve å strikke litt. For eksempel noe babytøy. Jeg er IKKE skapt for håndarbeid (jfr. mei tai-prosjektet for en tid tilbake), men jeg får stadig fikse ideer om å utfordre meg selv . Hadde det vært vanskelig å strikke en bukse, tror du? Hvis jeg skal prøve noe så må det være noe lett, som jeg nesten garantert får til. Hehe, Turnerose slekter tydelig på faren sin der - han ligger veldig, veldig rolig om natta, og det gjør hun også. Jeg er sånn som lille A. Kan du strikke vrangt? I tilfelle ville jeg prøvd meg på noe sånt som denne. Den typen bukser sitter godt, synes jeg. Ellers har du denne typen, men sånne har jeg ikke sett i større størrelser enn ca nyfødt, så jeg ser egentlig for meg at de ikke vil sitte så godt på eldre og mer aktive barn. Men den er definitivt enklere, og jeg kan godt prøve å forstørre opp mønsteret for deg. (Linkene er fra Tettinntil, tror de er åpne for alle...) Uffe, god bedring, vennen Takk, bedre i dag. --- Hmm... Jeg har fått mensen etter rundene med omgangssyke/feber to ganger nå. Kan det være en særdeles kjip form for PMS? Aldri vært borti noe lignende før! Håper ikke det gjentar seg, altså. Men stort sett bedre i dag, altså, bare litt sånne vanlige menssmerter. Ellers har jeg syntes så synd på meg selv i dag at jeg har shoppet litt for mye. Først en bestilling hos Benefit med: - Girls' night in-sett (dette hadde to ting jeg alt hadde lagt i handlekurven, og kostet mindre! ) - High Brow Så en ny Becca-mascara fra LF. Dette har blitt den nye favoritten etter at den jeg likte fra Chanel gikk ut av produksjon. Veldig greit med sånn går av med varmt vann-mascara! Også litt fra Ellos - en jeans og et par leopardmønstrede sko - men de må jeg linke til senere, for nå prøver lillejenta å klatre på laptopen. Jeg har begge fra før av, men jeansen i svart (og uten bootcut), skoene i gult () skinn. Også brukte jeg en rabattkode, så jeg får også med to krus - de syntes jeg faktisk var fine, i motsetning til mye av det underlige Ellos finner på å sende ut som "ekstragaver". Usikker på om jeg skal ha dem selv eller gi dem bort, da, det får vi se på. Endret 8. februar 2010 av *Joyce* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 8. februar 2010 Forfatter #454 Del Skrevet 8. februar 2010 I går kveld fikk vi skrudd sammen TV-benken, og det var jamen bra, for TV-en kommer om 20 minutter! Utrolig raskt levert fra Komplett! Vi bestilte i går ettermiddag. Så akkurat nå er stua lett kaotisk, men det varer heldigvis ikke så lenge. Jeg tror det blir veldig bra når vi blir ferdige. Og det må vi bli i løpet av de nærmeste dagene, for til helgen skal vi ha familieselskap med min særdeles kritiske og ryddige bestemor... Jeg tar meg ikke så nær av kommentarene hennes lenger, men jeg synes ikke at det at vi er litt rotete av oss skal være fokuset i Turneroses første bursdagsselskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 8. februar 2010 #455 Del Skrevet 8. februar 2010 Spennende med ny tv, stor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 8. februar 2010 Forfatter #456 Del Skrevet 8. februar 2010 Spennende med ny tv, stor? Hva skal jeg si, større enn jeg ville ha, og mindre enn mannen ville ha? Halvstor. Blir rart å ha TV igjen, det skal uansett være sikkert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 8. februar 2010 Forfatter #457 Del Skrevet 8. februar 2010 Uff, stakkars mannen, vi fikk feil TV! Jeg tror aldri jeg har sett ham så skuffa før. Plutselig hørte jeg noe sånt som "G10YYYY?" (altså en modellbetegnelse) og så "Dette er helt feil! Dette er jo den billige!" (Den koster altså 2000 kr mindre. ) Raringen. Så nå har han satt igang returopplegget. Håper for hans del at den nye kommer i morgen, egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 8. februar 2010 #458 Del Skrevet 8. februar 2010 Uffa, kan tenke meg han var skuffet. Håper de raskt får ordnet med en ny tv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 9. februar 2010 #459 Del Skrevet 9. februar 2010 Haha, det er stygt å le, men jeg vet akkurat hvordan det er. Sambo er på samme måte, fullstendig opphengt i gadgets og sånne ting, og når det blir levert feil produkt, å gurimalla, det er nesten litt gøy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #460 Del Skrevet 9. februar 2010 Uffa, kan tenke meg han var skuffet. Håper de raskt får ordnet med en ny tv Det går nok ikke så fort som det gikk å sende den som var feil, men vi har den vel i løpet av uka, tenker jeg. Jeg tenker som så at vi har klart oss uten i snart 7 år, så noen dager fra eller til har ikke SÅ mye å si. Haha, det er stygt å le, men jeg vet akkurat hvordan det er. Sambo er på samme måte, fullstendig opphengt i gadgets og sånne ting, og når det blir levert feil produkt, å gurimalla, det er nesten litt gøy Ja, det er stygt å le... Men jeg gjør det, jeg også. Stakkars mennene våre! De har det alldeles grusomt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå