*Joyce* Skrevet 10. januar 2010 Forfatter #381 Del Skrevet 10. januar 2010 Åkei, en ting jeg skal bli flinkere til: å legge ut middagsplanene våre. Jeg gjorde det mye tidligere, men etter at lillejenta ble født (som jeg heretter skal kalle Turnerose, tror jeg, utfra oppførselen på stellebordet ) har jeg ikke vært så flink med ukemenyene mine... Men nå er det litt skjerpings på den fronten. Jeg skal også bli flinkere til å spise jevnt og trutt gjennom dagen, jeg har en tendens til å ende opp med tre store måltider heller enn mange små. Og selv om jeg ikke nødvendigvis spiser så mye mer av det, så blir jeg helt vanvittig sulten noen ganger. Ikke bra! Her er ukemenyen for kommende uke! Mandag: Ginger & lime chicken with sweet potato mash (Til lillejenta: Easy one-pot chicken fra Annabel Karmel-boka. Ingefær er ikke det helt store, viser det seg.) Tirsdag: Moroccan mushrooms with couscous. Onsdag: Oriental cod & vegetables, brun ris til. Torsdag: Honey & sesame beef noodles (Til lillejenta: Lovely lentils, igjen AK.) Fredag: Hjemmelaget tomatsuppe med egg oppi og breadsticks med parmesan og spekeskinke. Lørdag: Pork tenderloin with chipotle sauce & pickled red onions. Søndag: Fersk tunfisk (forutsatt at vi får tak i), roast potatoes & tomat- og avocadosalat. Også vant jeg nettopp budrunden for dette skjørtet på eBay. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 10. januar 2010 Forfatter #382 Del Skrevet 10. januar 2010 Veldig! Én bæsjebleie mindre, alle monner drar . Indeed! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 11. januar 2010 #383 Del Skrevet 11. januar 2010 Så gøy med middagsplaner igjen Me likey Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 11. januar 2010 #384 Del Skrevet 11. januar 2010 Turnerose Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #385 Del Skrevet 11. januar 2010 Så gøy med middagsplaner igjen Me likey Hehe, bra! Turnerose You bet! Hun henger omtrent opp-ned fra kanten om dagen. --- Jeg tror jeg glemte å nevne at jeg fikk pakke fra LoveLula forrigedagen. Den inneholdt øyegelé og concealer, samt en gratis håndkrem fra A'kin (denne) og noen prøver på John Masters Organics. Digger LoveLula, altså! De har så mye bra! Har testet concealeren og håndkremen, og er veldig godt fornøyd med begge. Øyekremen tas i bruk når jeg har brukt opp siste rest av den gamle. Har bestilt en ting til derfra også, en dagkrem med , siden jeg skal bli litt flinkere til å bruke det i 2010. Også fikk jeg nylig en gift voucher på £5, så jeg går sikkert rett på og bruker den til noe jeg egentlig ikke trenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 11. januar 2010 #386 Del Skrevet 11. januar 2010 "Look after your penises" Ja, jeg vet det, hjernen min er ensporet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 12. januar 2010 Forfatter #387 Del Skrevet 12. januar 2010 "Look after your penises" Ja, jeg vet det, hjernen min er ensporet --- Lillejenta er skikkelig forkjøla... Det er vel "tannfeber" igjen, tipper jeg, to (muligens tre) tenner er nesten ute. Ikke så godt for en liten kropp. Tror hun har roet seg igjen nå, får se hvor lenge det varer... Hun blir så tett når hun ligger, selv om vi har heist opp hodeenden av senga hennes med alle tre bed blocks-ene, dvs nærmere 20 cm. Også har jeg en mistanke om at jeg er i ferd med å bli forkjøla også. Får se hvordan formen er i morgen... En ting er sikkert, vi kommer oss ikke på babysvømming i morgen med mindre lillejenta blir mirakuløst bedre over natta. Har sydd en lekebukse/selebukse til lillejenta i dag, med henne sittende på ryggen i bæretøy. Den ble ganske kul, skal bare sette på knapper, og så skal jeg prøve å få tatt bilde og legge ut i bloggen. Bærejakka kom i dag, også, den er bra! Den er jo ikke superelegant, men jeg tror den er så bra som det blir for den typen plagg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 13. januar 2010 #388 Del Skrevet 13. januar 2010 Bærejakke er helt sikkert kjempepraktisk Og du er så flink til å sy, kreativ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 14. januar 2010 Forfatter #389 Del Skrevet 14. januar 2010 Bærejakke er helt sikkert kjempepraktisk Og du er så flink til å sy, kreativ Åneeeeei, jeg har blitt sånn "praktisk"! Småbarnsmor deluxe, liksom... Men ja, det er kjempepraktisk. --- Turnerose øver masse på sin nyeste ferdighet i dag - å stå uten støtte. Jeg tror virkelig hun reiser seg opp og går snart, jeg... Hun går jo langs sofaer og bord, men jeg blir ikke overrasket om hun slipper seg ganske snart. Samtidig kan det jo godt ta flere måneder enda, det vil vise seg. Den andre ferdigheten hun øver på er å klappe igjen laptopen min - burde jeg ta hintet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 14. januar 2010 Forfatter #390 Del Skrevet 14. januar 2010 Forresten har jeg bestilt denne, nysgjerrigheten tok overhånd... 180 kr på SN, ikke galt! Særlig når den koster nesten 500 kr på F&L på Byporten. Ellers kom det to BHer i posten i går, og mezzalunaen. Sistnevnte er kjempefin, veldig god i hendene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 14. januar 2010 #391 Del Skrevet 14. januar 2010 Nei, bare semipraktisk Jeg satt og så på bildene av Turnerose istad, hun var så søt på de nærbildene, og så lik hun er på mammaen sin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 14. januar 2010 Forfatter #392 Del Skrevet 14. januar 2010 Nei, bare semipraktisk Jeg satt og så på bildene av Turnerose istad, hun var så søt på de nærbildene, og så lik hun er på mammaen sin Hehe, ja, det er nok en del likhetstrekk! Men jeg må si jeg ser en del av pappaen i henne også - det er bare litt mindre "in your face", bokstavelig talt. En del ansiktsuttrykk og sånt. --- Har akkurat sett "Livet er jævlig deilig" av Erle Kyllingmark (ligger ute på NRKs nett-tv). Den var veldig fin, og ganske sterk kost, forsåvidt. Med en mor som har vært mye deprimert opp gjennom oppveksten min kjente jeg meg godt igjen i mye, selv om mamma ikke har hatt alvorlige sykdommer som kreft. Jeg er imponert over at hun klarer å offentliggjøre en film som på mange måter er veldig privat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 14. januar 2010 #393 Del Skrevet 14. januar 2010 Har du egen blogg, Joyce? Hva er adressen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 14. januar 2010 #394 Del Skrevet 14. januar 2010 Jeg har også sett den dokumentaren, interessant og fin, men også trist. Jasså.. lille jenta bør kanskje få seg en laptop, så hun kan begynne å blogge. Man kan da aldri bli for ung til det i disse dager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 14. januar 2010 #395 Del Skrevet 14. januar 2010 Utrolig nydelig lita jenta du har! Vi får spleise hun og M om noen år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 14. januar 2010 #396 Del Skrevet 14. januar 2010 Ren på SN! I didn't know! Så bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 14. januar 2010 Forfatter #397 Del Skrevet 14. januar 2010 Har du egen blogg, Joyce? Hva er adressen? Sender deg en PM. Jeg har også sett den dokumentaren, interessant og fin, men også trist. Jasså.. lille jenta bør kanskje få seg en laptop, så hun kan begynne å blogge. Man kan da aldri bli for ung til det i disse dager Hehe, nei, du er inne på noe der! De unge bloggerne er overalt i media om dagen... Utrolig nydelig lita jenta du har! Vi får spleise hun og M om noen år. Hehe, ja! Ren på SN! I didn't know! Så bra Jeg oppdaget det ved en tilfeldighet forrige uke, vet ikke hvor lenge det har vært å få der. Prisene ser bra ut, ihvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 14. januar 2010 Forfatter #398 Del Skrevet 14. januar 2010 (endret) Åååååååh! Jeg har funnet en utlysning på en studentstilling/ekstrahjelpstilling som er AKKURAT det jeg har lyst til å gjøre når jeg er ferdig utdannet. Skal søke i morgen. Spennende, spennende! Tør ikke håpe for mye, men det hadde vært så utrolig midt i blinken, særlig fordi jobben min er litt i limbo for tiden grunnet seriøse finansproblemer i bransjen. Jeg har fått fornyet kontrakten for våren, men vikarbudsjettet er visst relativt godt barbert, så jeg vet ikke hvor mye det blir fremover. Endret 14. januar 2010 av *Joyce* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 15. januar 2010 #399 Del Skrevet 15. januar 2010 Så spennende da Skal krysse fingrene for deg Jeg fant en stilling her om dagen som hadde vært perfekt til meg, bortsett fra at det var snarlig tiltredelse da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 15. januar 2010 #400 Del Skrevet 15. januar 2010 Så gøy med jobb! Hvilken stilling er det? Du trenger ikke svare altså. I dag er jeg hjemme med to syke små gutter. Må ærlig innrømme at jeg blir litt ør i hodet av det. Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå