*Joyce* Skrevet 29. desember 2009 Forfatter #341 Del Skrevet 29. desember 2009 Det tok ikke lang tid før dere var på'n igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtpotita Skrevet 30. desember 2009 #342 Del Skrevet 30. desember 2009 Kva er det eg les, Joyce?? Det vert spennande! Kvifor vente når de var så godt i gong? Kanskje det vert ein liten vetlebror denne gongen? Kva er eg også les? Heime bra, men borte best?? Vestlandet er jo alltid best, uansett Du har verkeleg vinnarlukke for tida! Kanskje du bør leggje inn ein Viking Lotto i morgon? 40 millionar i potten... Eg har gjort det, følte på meg at dette kan gå bra :gjeiper: Uff, ja kjenner til dei lange bilturane mellom aust og vest, med ei lita tulle i bilen (som tydelegvis oppfører seg fantastisk bra!) så kan det jo også verte litt ekstra. Godt å kome heim til dykkar eige hus, ja det kan eg forstå! Ikkje bra at du var kvalm og kasta opp, er formen betre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 30. desember 2009 #343 Del Skrevet 30. desember 2009 Næææææ så spennende lesing Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 30. desember 2009 #344 Del Skrevet 30. desember 2009 Spennende! Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 31. desember 2009 Forfatter #345 Del Skrevet 31. desember 2009 Svare ordentlig senere. Jeg er syk. Oppkastet forrige dagen var visst bare forvarselet, sitter her med skikkelig omgangssyke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 31. desember 2009 #346 Del Skrevet 31. desember 2009 God bedring, og join the club! Her har 3 av 4 hatt omgangssyke, og naboer og besteforeldre og omtrent alle vi møter. Nå venter vi bare på at D også skal bli dårlig..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 1. januar 2010 Forfatter #347 Del Skrevet 1. januar 2010 God bedring, og join the club! Her har 3 av 4 hatt omgangssyke, og naboer og besteforeldre og omtrent alle vi møter. Nå venter vi bare på at D også skal bli dårlig..... Takk, og håper D slipper unna! Er dere andre bedre igjen? Håper det! Og godt nyttår! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 1. januar 2010 Forfatter #348 Del Skrevet 1. januar 2010 Formen er (takk og lov) veldig mye bedre i dag, selv om jeg fortsatt har litt feber og ganske så løs mage. Og sånn som en ekstra velkomst i det nye året, gjett hvem som fikk mensen i dag morges? Håper virkelig ikke omgangssyke er en vanlig form for PMS etter fødsel!? Dagen i går var rimelig fæl, jeg tror aldri det har vært så jævlig å ha omgangssyke før. Så jeg tenkte litt på det der jeg hang over do, at kanskje det er på grunn av ammingen? Det krever jo en del væske å produsere melk, så det er nokså logisk... Litt googling viste at joda, det er sannsynligvis en sammenheng. Så ammende jenter, hold dere langt unna omgangssyke! Dagen forøvrig forsvant i en døs, men raketter + lillejenta gikk overraskende bra - hun våknet av lyden, men tittet fascinert ut av vinduet på de fargesprakende rakettene på himmelen, fikk pupp og la seg til å sove igjen. Ingen rakettredsel der i gården, visst! Dagen i dag har vært fin, da. Vi "tok igjen" kalkunmiddagen (ekte engelsk kalkun-julemiddag, med stuffing, gravy, roast potatoes and parsnips) siden jeg ikke var i form til noe sånt i går, og selv om jeg ikke orket allverdens, smakte det nyyydelig! Også hjemmelaget karamellpudding til dessert, den ble laget for et par dager siden og har stått i kjøleskapet. Nam-nam. På den litt mindre koselige fronten har jeg fått vite at katten "min" (altså han som bor hos mamma og pappa) skal avlives. Det kommer ikke som noen stor overraskelse, jeg har sagt til mamma at de måtte ta ham med til dyrlegen i flere måneder (uten at de har gjort det... nokså egoistisk, spør du meg...), og til slutt gjorde de det, lille nyttårsaften. Den stakkars pusen min er i elendig forfatning, og dyrlegen ville egentlig avlive ham umiddelbart, men mamma kranglet seg til en uke ekstra. Han har sannsynligvis bortimot total nyresvikt, er avmagret og har trolig vondt overalt. Nå er han i enda dårligere form, og det er snakk om nødavlivning i morgen... Vi får se. Jeg vil bare at han skal slippe å lide mer, han har det åpenbart vondt, og selv om det er fælt å gi slipp på en katt jeg har hatt i nesten 19 (!) år, så har jeg ingen tvil om at det er til hans beste. Mamma står ikke utpreget høyt i kurs hos meg om dagen, for å si det sånn... Det er grunnet en del andre ting også, men jeg synes det er ekstremt egoistisk av henne å velge å holde katten i live på grunn av hennes egne ønsker. Nei, nok om det. Uff. Så til noe helt annet - jeg er selvsagt strålende fornøyd med å ha gått ned nærmere to kilo av denne omgangssyken. Eller, fornøyd og fornøyd... Jeg er en smule opphengt i vekt, og selv om jeg er ganske (ganske, ikke helt) fornøyd sånn som det er nå, er det skremmende moro å se lavere tall på vekta. Jeg VET at nedgang grunnet denslags aldri holder, men allikevel er det den lille stemmen som sier at "nå må du være flink" i hodet mitt. Men den har fått meg til å tenke, ihvertfall. Jeg har lyst til at 2010 skal bli året der jeg lærer meg å være "true to myself". Jeg må klare å riste av meg en del "bagasje" fra barndommen, og finne mine egne veier. Det er et fint nyttårsforsett, synes jeg. Og det er på høy tid. Jeg har passert 25, og det er på tide å finne seg sjæl. Ikke minst har jeg en liten jente som fortjener at mammaen hennes har det bra med seg selv. Og mammaen fortjener det vel egentlig, hun også. Jeg ønsker alle her inne et riktig godt nyttår! Måtte 2010 bringe glade dager og glade mennesker, det er mitt ønske for året som kommer. til dere alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 2. januar 2010 #349 Del Skrevet 2. januar 2010 Takk, og håper D slipper unna! Er dere andre bedre igjen? Håper det! Og godt nyttår! Godt nyttår tilbake! D har foreløpig ingen symptomer. Krysser fingrene! Mannen var syk i to dager, heldigvis er han også bedre nå. En ekstra til katten din også, og for de spennende nyttårs"forsettene" dine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 3. januar 2010 Forfatter #350 Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) Woohoo! JapanPhoto har fremkallingskampanjepris ut dagen (løp og kjøp!), så vi har sendt avgårde bestilling på 500 prints. 19 øre per bilde! Det er billig, det. Ellers har jeg akkurat bestilt meg noen flere tøybind, jeg har raskt innsett at jeg trenger noen ekstra siden monstermensen er tilbake. Jeg har jo knapt hatt mensen "au naturel" de siste seks årene, og jeg hadde glemt hvor mye jeg faktisk blør... Ikke rart jeg får jernmangel med jevne mellomrom! I tillegg ble det en ny og litt større badebleie + en avvendingstruse til lillejenta - hun gjør veldig lite i bleia nå, har ikke hatt en eneste bæsjebleie på et par uker og nokså lite tiss også. Det aller, aller meste går i do (eller potte innimellom, hvis en av oss store må på do samtidig ). Det er så fantastisk deilig! Om nettene kommer det selvsagt litt tiss i bleia, men ikke like mye der heller. Hun begynner rett å slett å bli vant med å holde seg til hun er på do. Så jeg håper egentlig at hun kanskje kan bli bleiefri på dagtid til sommeren. Tenk så greit om hun er bleiefri til barnehagestart! Og avvendingstrusene var på tilbud, så da kjøpte jeg en for å kunne kopiere til søm av flere selv. Jeg har også vært en tur inne hos H&M og lagt til litt på bestillingen min (hadde forhåndsbestilling liggende). Lager liste senere. Men det var enkelte ting som så finere ut på bildene i den "ordentlige" katalogen enn i forhåndskatalogen. Endret 3. januar 2010 av *Joyce* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 3. januar 2010 #351 Del Skrevet 3. januar 2010 Godt nyttår, Joyce! Så flink jenta di er! Hun er jo kjempe tidlig ute. Har dere vært veldog bevisste på å sette henne på do? Hvor gammel var hun da dere begynte med det? Den første mensen etter fødsel er ikke spesielt morsom nei. Får håpe dere har full klaff kjapt, så slipper du tullet. Håper du får et godt 2010, du virker som en fornuftig reflektert dame, og det har vært fint "å kjenne" deg i året som har gått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 3. januar 2010 #352 Del Skrevet 3. januar 2010 Må si at jeg er mektig imponert over ECen deres ! Vi er ikke helt der, for å si det sånn . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 4. januar 2010 Forfatter #353 Del Skrevet 4. januar 2010 Godt nyttår, Joyce! Så flink jenta di er! Hun er jo kjempe tidlig ute. Har dere vært veldog bevisste på å sette henne på do? Hvor gammel var hun da dere begynte med det? Den første mensen etter fødsel er ikke spesielt morsom nei. Får håpe dere har full klaff kjapt, så slipper du tullet. Håper du får et godt 2010, du virker som en fornuftig reflektert dame, og det har vært fint "å kjenne" deg i året som har gått. Godt nyttår! Takk i like måte til den fine kommentaren nederst. Og takk for PM - spennende greier! Og det ordner seg for snille piker - og gutter - det er jeg helt sikker på. Vi har bedrevet såkalt Elimination Communication - EC - i lightutgave fra lillejenta var 6-7 måneder. Det vil si at vi har satt henne på potta jevnlig siden den gangen. De siste par månedene har vi hatt henne på potte etter all soving + på kvelden, og det har gitt stadig færre bleier å skifte. I det siste har vi vel også til en viss grad fulgt metoden litt mer ved å "lese" henne, og hun har blitt mye flinkere til å holde seg bittelitt så vi rekker opp på badet og av med bleia. Virker som om hun trives mye bedre med å få gå på potte/do, også, for hun samarbeider absolutt. Ja, jeg håper også på rask klaff... Men så var det det med meg som er litt sær på måneder, da. Vi får se... Jeg overlever jo uten problemer, jeg hadde bare rett og slett glemt hvordan det er med skikkelige blødninger. Og jeg som har tenkt å kutte ut hormonprevensjon... Må si at jeg er mektig imponert over ECen deres ! Vi er ikke helt der, for å si det sånn . Vi har ikke jobbet veldig aktivt med det, altså, som du sikkert ser av det over. Men det skal ikke så mye til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 4. januar 2010 Forfatter #354 Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) Katten min er avlivet... Det er en lettelse, men selvsagt også veldig trist. Gode, gamle pusen min som har vært der gjennom så mye. Han har samlet mange Joyce-tårer i pelsen sin gjennom årene! Hva kommer det av, at dyr bare sanser når de må være der for menneskene sine? Hvil i fred, pusen min. Det var det eneste rette nå, og jeg er glad mamma tok til vettet og hørte på veterinæren når alt kom til alt. --- Litt kveldsshopping, kanskje for å trøste meg selv litt? Nei, egentlig ikke - det er ting jeg har ønsket meg lenge og/eller trenger. Først Nigella Lawsons mezzaluna. Denne har jeg ønsket meg lenge, helt siden jeg prøvde den et sted og ble litt frelst. I Norge har jeg bare funnet sånne med to blader, og de er jo helt håpløse... Denne kan kvesses og er mye mer fleksibel i bruk. Men i Norge koster jo NL-tingene en formue, og jeg har så langt ikke funnet den i nettbutikker som sender til Norge. Før den i dag dukket opp på eBay! £22.50 med frakt. Ikke galt i det hele tatt! Må bare følge litt med og se om jeg får tak i som hører til, også. Fortsatt på eBay bestilte jeg også tre slikkepotter, da de jeg har er i ferd med å gå i oppløsning (etter 6 år, så jeg klager ikke). Det ble to fra - en rød i Large og en blå i Medium, og en i gul. Tidligere i dag var jeg på et senter i nærheten for å bytte en CD for pappa, han hadde fått den i julegave og kjeden den var kjøpt hos fantes ikke i mils omkrets der de bor. Tok selvsagt runden (), og kom hjem med alpakkaullsokker (tynne) til hele familien, Reima-dress til lillejenta for neste vinter (str 98 - stor! Men hun er veldig lang for alderen...) kjøpt på tilbud, en prikkete bomullsstrikkekjole fra Claire til lillejenta, også på tilbud, en skrutrekker (T-15, som vi manglet), Nivea nose strips og en pakke vitamin D3. Endret 4. januar 2010 av *Joyce* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 4. januar 2010 Forfatter #355 Del Skrevet 4. januar 2010 Åkei, så bestillingen hos H&M som har vokst seg altfor stor. Jeg liker bare de halvdyre plaggene deres, visst... Det henger selvsagt sammen med at jeg er kravstor på materialer, og unngår det meste i syntet. Og det er jo ikke egentlig så rart at man må betale litt mer for bomull og sånt, det skulle bare mangle. (Lukker ørene og prøver å overhøre stemmen i hodet mitt som begynner å snakke om at bomull krever enorme ressurser (hovedsaklig vann) til dyrking...) Men altså. - Lærbelte- og i brunt og lilla. - Blekgrønn bluse - Kjole - Brun bikinihipster - håper at brunfargen matcher en bikini jeg har fra før... - Lik i svart Det overstående ble bestilt med forhåndsrabatten. Men så var det dette med finere bilder i hovedkatalogen og sånt... - Knallgult belte - Nusselig-rosa cardigan - særdeles uvant farge for meg... Vi får se om jeg kler den! - Pysj - bestilt ene og alene pga det ufattelig kule trykket på t-skjorta. - Jogge-/kosebukse til mannen - Pysjbukse til meg - igjen, fiiint mønster. - T-skjorte - Halskjede - normalt sett kjøper jeg ikke H&M-smykker fordi de blir så fort stygge (eller ble det tidligere, ihvertfall), men digget det lille speilet. Det kan jo træs på et ordentlig kjede. - Treningsshorts - Søt og damete cardigan - Skjørt - Pysj til lillejenta Puh... Noe må nok i retur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 5. januar 2010 #356 Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) Mye fint Likte den søte rose cardiganen og den siste der som var litt damete. Og pysjene Min erfaring er at alle smykker i metaller som ikke er gull eller sølv blir stygge. Smykkene mine fra Accessorize, holder knapt 1-2 måneder. Prøver derfor å kjøpe mest mulig tre, plast, perler etc.. for de holder seg fine i en evighet Husker jeg gikk med et kjede fra Accessorize på jobb (da jeg jobbet der), når vi sammenlignet med det som hang i butikken var mitt gusjegrønt, najs og god reklame Endret 5. januar 2010 av Mischa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 5. januar 2010 #357 Del Skrevet 5. januar 2010 Wow så mye lekkert du har handlet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #358 Del Skrevet 5. januar 2010 Mye fint Likte den søte rose cardiganen og den siste der som var litt damete. Og pysjene Min erfaring er at alle smykker i metaller som ikke er gull eller sølv blir stygge. Smykkene mine fra Accessorize, holder knapt 1-2 måneder. Prøver derfor å kjøpe mest mulig tre, plast, perler etc.. for de holder seg fine i en evighet Husker jeg gikk med et kjede fra Accessorize på jobb (da jeg jobbet der), når vi sammenlignet med det som hang i butikken var mitt gusjegrønt, najs og god reklame Jepp, helt enig... Det blir fort stygt. Men det får være moro så lenge det varer, og det kostet jo tross alt ikke så mange tiere. av Accessorize-historien. Wow så mye lekkert du har handlet Ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #359 Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) Den store januarlån-bolken har kommet på konto, og jeg har svidd av litt alt... For det første har jeg kjøpt en Valentine's-presang til mannen og meg selv - massasjekurs for par. Det blir spennende! Og nyttig, kjekt å lære teknikkene. Ordnet med barnevakt til kursdagen har jeg også, så jeg har planer om å overraske ham! Også har jeg hoppet i det og kjøpt meg en bærejakke. Jeg har blitt mektig lei av å fryse i glippen mellom bæreomslag og mine jakker/kåper, og det skal være kaldt en god stund til, ser det ut til. Pluss at den kan brukes i flere år fortsatt, såklart, og om høsten og våren. Må ha tjukkere genser under nå som det er kaldt. Det er den fineste jeg har funnet, alternativet var denne og den kan jeg styre min begeistring for. Ingen av dem er vakre, men det er det vel ikke meningen at de skal være heller... Praktisk er nok stikkordet. Veldig usikker på størrelsen, da, så jeg håper jeg har truffet. Gikk opp en størrelse etter anbefaling på forum. Eller, valgte den største av de jeg vipper mellom. Endret 5. januar 2010 av *Joyce* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 6. januar 2010 #360 Del Skrevet 6. januar 2010 Så fin bærejakke da. Nå bærer jeg ikke så mye ute da, blir mest inne på senter og lignende når jeg ikke gidder ta med vogna. Men tror jeg skal lagre linken hvis jeg en gang skulle begynne og bære mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå