Pasjonsblomst Skrevet 8. april 2013 #3941 Del Skrevet 8. april 2013 Yes, du imponerer veldig med denne syinga!! Knallbra innsats, men det virker jo som du synes det er gøy også da! Er kanskje ikke såååå vanskelig når man først har utstyret og vet hvordan man gjør det. Høres ut som et megastort ork for meg (men høres gøy ut altså). Ikke få ting du skal sy heller.. Etter å ha lest om Rubens dukka du har kjøpt, måtte jeg jo kikke selv.. men kom til den konklusjon at jeg ikke tror det er noe for min Fløtepus enda, men kanskje til 2 års dagen eller noe. Hun er så aktiv, og er generelt lite opptatt av leker om dagen. Bamser og sånt har hun vist liten interesse for sålangt. Men hadde vært kjekt å finne noe.. Litt travle tider altså.... veldig travelt føles det som... jobb og barn og hus og mat og litt meg selv og litt samboeren og allslags prosjekter... *pjuh* Pluss dataen min har konka ut, så det blir mobil og nettbrett osv. ikke så skrivevennlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 8. april 2013 Forfatter #3942 Del Skrevet 8. april 2013 Jeg er mektig imponert:) samboeren min og jeg sydde vognpose til å ha i barnehagen til eldste. Der stopper sykarrieren min, og det er litt trist pga bestemoren min var kjempeflink til å sy. God tur:) deilig ute!! Vognpose er ikke verst det, da! Du får prøve deg på noe mer. Mange sier forresten at sying har hoppet over en generasjon, så da kan du ta det videre! Flotte dager nå, ja. Håper dere nyter dem! Yes, du imponerer veldig med denne syinga!! Knallbra innsats, men det virker jo som du synes det er gøy også da! Er kanskje ikke såååå vanskelig når man først har utstyret og vet hvordan man gjør det. Høres ut som et megastort ork for meg (men høres gøy ut altså). Ikke få ting du skal sy heller.. Etter å ha lest om Rubens dukka du har kjøpt, måtte jeg jo kikke selv.. men kom til den konklusjon at jeg ikke tror det er noe for min Fløtepus enda, men kanskje til 2 års dagen eller noe. Hun er så aktiv, og er generelt lite opptatt av leker om dagen. Bamser og sånt har hun vist liten interesse for sålangt. Men hadde vært kjekt å finne noe.. Litt travle tider altså.... veldig travelt føles det som... jobb og barn og hus og mat og litt meg selv og litt samboeren og allslags prosjekter... *pjuh* Pluss dataen min har konka ut, så det blir mobil og nettbrett osv. ikke så skrivevennlig... Jeg synes det er gøy, ja, det blir både avkobling og kreativt utløp på én gang. Snorkfrøken bærer rundt på en liten bamse her hele dagen. Krabber med den i hånda, koser med den og i det hele tatt. Tror egentlig hun er mer en kosedyr-/dukketype enn Turnerose er, hun er mer kosete. Fløtepusen virker så kul! Og veldig aktiv... Det ER mye som skjer om dagene, ingen tvil om det! Det er mye man må sjonglere som mamma! Er vel bare naturlig at det blir mindre nettid i perioder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 8. april 2013 Forfatter #3943 Del Skrevet 8. april 2013 Planleggingsdag i bhg i dag og i morgen, så Turnerose er hjemme med oss. Koselig! I dag har vi vært ute i et par timer, på ymse lekeplasser rundt her. Hadde med dress til Snorkfrøken også ,men hun satte i et skikkelig hyl både da jeg prøvde å sette henne ned på en snøflekk og da vi prøvde babyhuska. Hun tok luren sin i vogna mens vi var ute, da, så jeg hadde masse tid til Turnerose. Var innom Rema etter vann/Farris, bananer og knaskegulrøtter. (Og endte opp med et lass med barnetannbørster, også, den forrige modellen fra Jordan, siden de hadde en sånn kurv med ymse greier til 10 kr. ) Snorkfrøken har fått ny favorittmat - kikerter og disse. Rare ungen... Jordbær var bare fælt, ditto kiwi og blåbær (selv om hun er litt på glid med sistnevnte). Bananer vil hun ikke ha, smoothie sånn ca annenhver gang, middag er stort sett helt ut. Men kikerter, altså, og disse "ostepopene" (men hun har gått lei av skumpinnene, nå er det med smak som gjelder) og brødskive med leverpostei. Og vann, vann, vann å drikke. Nå ligger hun på gulvet her og har en lang samtale med bamsen jeg nevnte over. Ligger på ryggen på gulvet og skravler som et uvær. Ganske søt! Turnerose sitter og ser på ymse NRK Super-programmer på iPaden. Jeg trengte en liten pause. Hun har forøvrig på seg en ny t-skjorte som vi sydde i går, så da er det en post mindre på syprogrammet! Hun nektet å ta den av seg i dag, den falt veldig i smak pga det selvvalgte symerket vi satte på. En ponni av noe slag, ligner litt på de My Little Pony'ene jeg hadde som barn, men tror det er noe litt annet. Veldig pop, ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 8. april 2013 #3944 Del Skrevet 8. april 2013 Her er det helt ut å bli matet, skal klare selv så i dag har jeg kuttet grøt. Aprikosmos fikk jeg lov å gi med skje, for det kan hun ikke få nok av og det klarer hun ikke selv. Vi var borte på middag og der var det tomt for grønnsaker som Lita kunne spise- vi styrer langt unna salt. Spiser Snorkfrøken kikertene hele? Jeg har nemlig tenkt på å prøve det på Lita nå i noen dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 10. april 2013 Forfatter #3945 Del Skrevet 10. april 2013 Her er det helt ut å bli matet, skal klare selv så i dag har jeg kuttet grøt. Aprikosmos fikk jeg lov å gi med skje, for det kan hun ikke få nok av og det klarer hun ikke selv. Vi var borte på middag og der var det tomt for grønnsaker som Lita kunne spise- vi styrer langt unna salt. Spiser Snorkfrøken kikertene hele? Jeg har nemlig tenkt på å prøve det på Lita nå i noen dager. Ut og bli matet, ja. Her har det aldri vært in. Hun får kikertene hele, ja, men jeg piller av det "skallet" som er på dem før jeg gir henne. Så da er det bare den myke innmaten igjen, og den moser hun med gommene (og tre små tenner) før hun svelger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 10. april 2013 #3946 Del Skrevet 10. april 2013 Ut og bli matet, ja. Her har det aldri vært in. Hun får kikertene hele, ja, men jeg piller av det "skallet" som er på dem før jeg gir henne. Så da er det bare den myke innmaten igjen, og den moser hun med gommene (og tre små tenner) før hun svelger. Da skal vi prøve kikerter til lunsj i dag sammen med brødskive, håper hun har litt mer matlyst igjen da. Hun er snylta, hes og jeg antar hun har vondt i halsen. Heldigvis ingen feber 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 10. april 2013 Forfatter #3947 Del Skrevet 10. april 2013 Lykken er å bare ha ett barn hjemme. Nyter freden mens Snorkfrøken sitter fornøyd på gulvet og leker med gardinene, FP-byen sin og Duplo. Jeg ble litt tullerusk i går, Turnerose var i dårlig humør og pillet på Snorkfrøken hele tiden, noe som resulterer i hyl og skrik og dårlig stemning. Skjønner Snorkfrøken godt - det er kjedelig å bli løftet og flyttet på gjentatte ganger når man sitter og holder på med noe. Og så ble jeg sur på Turnerose etterhvert, hun sur på meg og så hadde vi det gående. I går fikk ikke Turnerose sove, hun var i seng 19.45, men sovnet ikke for kvelden før klokka var over 23. Vet ikke helt hva det var, men hun har surret mye med sovingen etter at vi stilte klokka i år. Det går seg vel til igjen... I går tror jeg forsåvidt det kan ha handlet om å få meg for seg selv litt. Men jeg kan tenke meg bedre måter å få til det på... Nåja. Sånn ble det, håper det går litt greiere i kveld. Ingen store planer for dagen i dag, jeg trenger en rolig dag, kjenner jeg. Huset står på hodet og jeg har behov for å få ryddet litt, selv om lysten mangler. Håper Snorkfrøken tar seg en god lur etterpå, sånn at jeg kanskje rekker en yogaøkt. Må ut og handle fisk til middag, hjemmemekka "fish fingers" står på menyen i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 10. april 2013 #3948 Del Skrevet 10. april 2013 (endret) Flinke Joyce som syr og står på Er så enig, så enig ang. barneklær! Skjønner bare ikke hva små barn skal med f.eks. "skinny jeans", det er for meg helt uforståelig hvordan de skal hoppe, turne og klatre i noe sånt Tror vi har samme "smak" mht hva som er fine og praktiske barneklær. Jeg er nesten ferdig med rød selebukse i babycord til frøkna, har hatt en før og den ble mye brukt. Har lyst til å lage litt andre ting også, av typen du hadde på lista di, men hater å sy jersey stoff uten interlock.. Blir mest babycord og bomull her. Har du forresten noen gode mønster å anbefale for kjoler til barn? Kunne tenkt meg å sy en litt luftig bomsullskjole med armer, men finner ingen mønster jeg liker. Spørs om jeg må lete i Ottobre hvis du ikke har andre forslag Den kjolen du har kjøpt var fiiin! Kan jeg spørre hvor du har kjøpt den fra? Koslig å lese om deg og jentene dine! Det skjer jo nye ting med Snorkførken hele tiden, tenk at hun snart er 1 år! Emma kan trygt anbefales forresten, det er favorittdukken her hos oss (julegave til frøkna)! Hun må være med i sengen hver kveld og det ropes stadig på "Eeeeemmmaa" Har veldig lyst å kjøpe en gutt også, vi får se. Jeg syns forresten klærne til Rubens baby er i overkant dyre, så vi fant frem noen babyklær i str. 50 og de passer fint! Håper du får en fortsatt fin dag og at Snorkfrøken sover en skikkelig lur så du får gjort litt yoga Klemmer Endret 10. april 2013 av *lilly* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 10. april 2013 #3949 Del Skrevet 10. april 2013 Det høres ut som du har en fin dag! Trener du med Snorkfrøken tilstede, eller når hun sover? Jeg gjorde yoga engang med Fløtepusen der, og hun pilte bort til meg og herja og lo og krøp under og over meg hele veien. Ikke suuuupereffektiv trening altså Vi skal også ha fish fingers idag, med pommes frites til... men IKKE hjemmelaget. blir ikke helt overskudd til så mye hjemmelaget mat om dagen... men prøver jo å sunne det mest mulig til for det.. (kanskje ikke pommes frites er så sunt akkurat).hehe. Hvor mange mnd er det mellom jentene dine forresten? Kjennes det greit ut med tanke på aldersforskjellen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 10. april 2013 #3950 Del Skrevet 10. april 2013 Jeg tror vi trenger litt andre leker til Småen. Han kastet seg over en traktor i åpen barnehage, blant annet. Og en helt grusom grønn åme som spilte skjærende musikk... Her hjemme så begrenser det seg foreløpig til et par Lamaze-leker, en haug uinteressante kosebamser, stableklosser og litt duplo. Sistnevnte er det eneste han egentlig gidder å leke med (også kjent som "lage hakk i parketten med" ) Har dere noen gode tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 10. april 2013 Forfatter #3951 Del Skrevet 10. april 2013 lilly! Høres ut som om vi tenker ganske likt, ja. Har du sett ballongbuksa til S&S? Den er beregnet på stumt stoff og er veldig god. (Kanskje litt lav i livet, men det er jo lett å justere.) Rød selebukse høres fint ut! Hvor kjøper du babycord? Jeg har forbannet S&S sin, den er så tynn at den ikke tåler at man ser hardt på den, synes jeg... Det var en fin kjole i et av Ottobre-numrene jeg bladde i forrigedagen, det siste barnenummeret... På side 4 her! Liker sånt bærestykke... Ellers har jeg sydd noen kappekjoler som denne (tilfeldig fra Google) på gefülen. Ellers er spencerkjolen fra "Børnetøj du selv kan sy" en gjenganger hos oss, men den har jo ikke ermer. Kjolen er fra Boden, kjøpt på eBay... Tror jeg kjøpte den siste der jeg fant min, men fikk flere treff i andre størrelser og sånt. Så bra at Emma er populær! :Nikker: Tenker nok Snorkfrøken får en gutt etterhvert, hun også, Turnerose har en av hver av JOYK-dukkene. Synes det er litt greit at de ser at dukkene også er forskjellige. Turnerose er veldig opptatt av det om dagen, "i dag vil jeg leke med gutten!" Og klærne i str 50 er donert til dukkene her også, pluss at jeg har sydd litt i prematurstørrelser fra Ottobre - JOYKene er litt mindre enn Rubens baby. Det jeg har sydd er faktisk blant favorittene, litt fordi det er rimelig enkelt å få av og på. Uten føtter, og omslagsjakke heller enn body. Pasjonsblomst: Begrenset treningsutbytte hvis jeg prøver meg med våken Snorkfrøken, ja, men det hender jeg gjør det. Hun synes det er uhyre morsomt, og prøver seg gjerne på en downward dog sammen med meg. Her ble det ikke fish fingers likevel i dag, for jeg fant ikke fisk jeg var fornøyd med. Så da ble det wok med kylling i stedet. Som tilogmed Turnerose spiste uten altfor mye makking. Hurra! (Og nå fiser jeg som besatt, lenge siden jeg har spist noe særlig brokkoli, skjønner jeg... ) 3 år og 2,5 mnd mellom jentene. Vi hadde jo i utgangspunktet tanker om litt tettere, men så hadde jeg jo en MA og et par SA mellom der, så da ble det sånn. Når alt kommer til alt er det ikke så dumt, egentlig, det er deilig at Turnerose er bleiefri og stor nok til å klare en del ting selv. Men samtidig er hun som en liten mini-tenåring for tiden, så det er ikke bare-bare heller. Jeg tenker at søsken må komme når de kommer, det er vanskelig å planlegge en bestemt aldersforskjell... Men man kan jo ha ønsker og tanker, såklart. Spennende er det ihvertfall! Schaden: Jepp, lydleker er tydeligvis uhyre fascinerende... Den derre FP-hunden som synger har vært høyt elsket her i huset siden Turnerose fikk den da hun var 10 mnd. Og en FP "mobiltelefon" som sier tallene og bokstavene og spiller melodier. Men favoritten til Snorkfrøken nå er min avlagte 1G-iPhone (som Turnerose siklet i stykker - "incompatible device" flashet over skjermen før den døde ), som hun holder opp til øret og "ringer" med. Også å kaste Duplodeler rundt i rommet, da... Og å leke med Duploen. Duplo er konge, i grunnen. Bankebrettet er spennende, ditto en sånn der du lukker luker med dyr under, som igjen kan åpnes med ulike mekanismer. (Dårlig forklart!) Stabletårn begynner å fenge, og denne gården er pop. Og et Thomas-tog som kjører av seg selv hvis man trykker ned lokføreren. Og Brio puttekasse (selv om hun bruker luka under heller enn hullene ) og kassaapparat fra FP... Lekekjelene fra Ikea er morsomme å skramle med. Og vi har et par lekebiler, de er også fine. Har bestilt mine gamle småbiler fra mampap, men de har ikke kommet enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 10. april 2013 Forfatter #3952 Del Skrevet 10. april 2013 Geez louise, vi har mye leker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 10. april 2013 #3953 Del Skrevet 10. april 2013 "Dyr under luker" som jeg kaller det er populært hos Lita også, det har de både på åpnen barnehage og helsestasjonen til hennes store begeistring. Vi har det ikke så det er stor stas når vi drar disse plassene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 11. april 2013 #3954 Del Skrevet 11. april 2013 (endret) Ja, sånne dyr under luker leker han med i åpen barnehage! Men kanskje ta med lekekjeler fra Ikea neste gang, ja. Det er jo kjempegøy å låne kjøkkenting. Det har jeg ikke tenkt på en gang. Det kommer vel tidsnok en tid der det bare er biler og sånt som teller... Takk for tips! Edit: Her er forresten katta plutselig inmari interessant. Dessverre er ikke pus helt med på leken (ka-disj!)... Men veldig gøy å prøve å fange labber og hale, ja. For ikke å snakke om å trekke i ører. Heldigvis har vi en svært tålmodig katt, som bare går vekk når det blir for mye (i de tilfellene vi ikke rekker å stoppe Småen, altså). Endret 11. april 2013 av Schadenfreude Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 11. april 2013 Forfatter #3955 Del Skrevet 11. april 2013 Sånn apropos leker, nå sitter hun og hamrer på puttekassa og Thomas-toget med hammeren fra bankebrettet, mens hun holder en lekebrannbil i den andre hånda. Alt på en gang! Jeg har bestilt bøker! Denne, denne og to Julia Donaldson board books. Her snør det litt i dag... Bare sånn flyvefnugg, det legger seg ikke, men det var ikke helt del av planen, altså. Skikkelig surt var det ute da vi leverte i bhg, også, så så langt har vi holdt oss inne. Brukte TVen som barnevakt mens jeg ryddet og vasket opp på kjøkkenet. Har planer om å få støvsuget oppe etterhvert, tok her nede i går, og ryddet oppe. Men jeg blir helt tullete av hvor fort det blir rot og skitt igjen etter husarbeid... Og det ligger Playmo og smålego utover gulvet på Turneroses rom, jeg orket ikke å ta ryddekampen i gårkveld, så det må ryddes før støvsuging. Kanskje jeg kan ta de øvrige rommene, så kan hun få være med på å rydde etterpå... Bleievask må henges opp, men den er ikke helt ferdig enda. Og oppvaskmaskinen må tømmes når den er klar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 11. april 2013 #3956 Del Skrevet 11. april 2013 Hehe, jeg tenkte også det samme som deg når jeg leste her over: dere har MYE leker. Blir vel sånt med 2 jenter og ikke bare 1, og med gaver og pedagogikk og internett osv osv.. FP (aka min datter) har også FP-hund som synger og vrikker, hun eeelsker den Og fått FP telefon, men den er ikke så poppis. Hun liker godt noen klosser som hun stabler litt, og tar oppihverandre også, og en settekasse - men hun klarer kun den runde biten og blir fort frustrert. Når det gjelder alder mellom barna er det vel fordeler og ulemper med de fleste forskjeller, og avhengig av om vi snakker når barna er skikkelig små, litt større eller tenåringer. Vi er litt sånn at vi helst "vil bli ferdige med det" -heheh... høres grufullt ut hele barneperioden, right? Og jeg tenker at det sikkert er stress med 2 uansett om du har en baby og en 2åring, en baby og en 3åring eller en baby og en 4 åring? Er jo forskjeller da.... men det blir nå som det blir, vi får nå se hva det ender på for oss etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rhubarb Skrevet 13. april 2013 #3957 Del Skrevet 13. april 2013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 14. april 2013 #3958 Del Skrevet 14. april 2013 Min plan om at Frøken Fryd ikke skulle ha massevis av leker har ikke gått særlig bra Vi har ikke kjøpt mye selv, men det er alltid noen besteforeldre som "bare måtte kjøpe for den er jo så fin" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 14. april 2013 Forfatter #3959 Del Skrevet 14. april 2013 Hehe, jeg tenkte også det samme som deg når jeg leste her over: dere har MYE leker. Blir vel sånt med 2 jenter og ikke bare 1, og med gaver og pedagogikk og internett osv osv.. FP (aka min datter) har også FP-hund som synger og vrikker, hun eeelsker den Og fått FP telefon, men den er ikke så poppis. Hun liker godt noen klosser som hun stabler litt, og tar oppihverandre også, og en settekasse - men hun klarer kun den runde biten og blir fort frustrert. Når det gjelder alder mellom barna er det vel fordeler og ulemper med de fleste forskjeller, og avhengig av om vi snakker når barna er skikkelig små, litt større eller tenåringer. Vi er litt sånn at vi helst "vil bli ferdige med det" -heheh... høres grufullt ut hele barneperioden, right? Og jeg tenker at det sikkert er stress med 2 uansett om du har en baby og en 2åring, en baby og en 3åring eller en baby og en 4 åring? Er jo forskjeller da.... men det blir nå som det blir, vi får nå se hva det ender på for oss etterhvert Ja, det hoper seg opp med de lekene... Nå har vi stort sett alt fremme, siden de er på så ulike stadier. Turnerose leker fortsatt med Duplo, treklosser og lekekjøkken og sånt, men mer med Playmo, Barbie, dukker og smålego, samt at hun tegner, maler, stempler, leker med plastelina... You name it. Snorkfrøken leker også med Duplo og lekekjøkken, men også alt det mer babyrettede, som puttekasser og denslags. Og vips, så har vi to "generasjoner" med leker fremme på en gang. Leker tar mye plass, altså! Bare gled deg til dere skal ha dukkevogn, dukkeseng, lekekomfyr, en diger kasse Duplo, en diger kasse Brio-tog, tegnetavle og gåvogn lett tilgjengelig i stua. Vi vil også bli ferdige med småbarnstiden. Joda, den har absolutt sin sjarm, men er slitsom, og jeg så så tydelig på foreldrene mine at det slet veldig på dem å ha baby da de var 40+. Så det sverget jeg at jeg ikke skulle ha selv. Dessuten har jeg ikke lyst til å ha hjemmeboende barn til jeg er 60. Muligens egoistisk, men jeg synes det må være lov å tenke sånn! Min plan om at Frøken Fryd ikke skulle ha massevis av leker har ikke gått særlig bra Vi har ikke kjøpt mye selv, men det er alltid noen besteforeldre som "bare måtte kjøpe for den er jo så fin" Nei, noe sånt tenkte/sa jeg en gang i tiden også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 14. april 2013 Forfatter #3960 Del Skrevet 14. april 2013 Puh! Hektisk helg! I går var vi i Bogstadveien (Turnerose fikk kjøre både buss og trikk, til sin store begeistring), og trasket avsted blant en million andre mennesker (eller sånn føltes det, ihvertfall). Men det var allright likevel, vi fikk vært på Oliviers & Co som var hovedmålet, og gjorde også et skikkelig varp hos sko-Hagen. To par Kavat-vintersko til Snorkfrøken og et par Dock Boots til Turnerose for til sammen 524 kr! Jeg var avsindig sliten da vi kom hjem, jeg bar Snorkfrøken på magen i over 5 timer, og det merkes i lengden. Men det er der jeg er mest komfortabel med å ha henne blant mange mennesker, og det er dessuten utrolig praktisk. Folk med vogn kjørte seg jo nesten fast i folkemengdene. Fikk mange lange blikk fra forbipasserende småbarnsforleldre. (Noe som sikkert er like mye bærejakkas skyld, jeg får veldig mange kommentarer på den om dagen!) I dag har mannen vært på jobb etter at vi var på svømmingen. Mampap kom inn en tur, til Turneroses store begeistring, og min også, det var godt å ha noen flere voksne her. Vi trillet en lang tur mens Snorkfrøken sov, og etterpå lagde jeg blomkålsuppe og pannekaker til middag. Koselig! Så kom mannen hjem til legging, og nå har begge kollapset i sofaen. Må henge opp en vask og rydde litt her før rhubarb-besøk i morgen, men jeg orker ikke helt å reise meg opp... Snorkfrøken har hatt en helt enorm utvikling den siste drøye uka. Hun har jo reist seg opp en stund, men nå reiser hun seg brått opp overalt, klatrer på det meste, slipper seg fra et møbel til det neste og krabber i rakettfart rundt i stua. I dag klatret hun opp i vinduskarmen via krakken vi har stående på kjøkkenet, og sto strående fornøyd på den mens hun gnagde litt på sitroner og hvitløk, smakte på litt timian og rosmarin, banket på vinduet, pillet på de små sauene Turnerose har fått dekorere med, og generelt strålte av begeistring. Hun kommer seg halvveis opp trappa og prøvde iherdig å komme seg opp på stuebordet i sted, som (dessverre? heldigvis?) er for høyt for henne enda. Hun kommer seg over alt av dørstokker - også den høye på badet - så ingenting er trygt for små pillehender lenger. Puh! Mistenker at det ikke er så lenge til hun går, men vi får se. Trodde det om Turnerose også, men hun var 13 mnd da hun slapp seg. Så hvem vet? Hektiske dager for mor er det uansett. Jeg fikk igjen prøvesvar fra legen på fredag, og jeg blir litt småsprø av at jeg bruker så himla laaaaang tid på å få opp jern- og d-vitaminnivåene mine igjen. Har jo holdt på med det siden 6-ukerskontrollen etter fødsel, liksom. Nå var jeg akkurat på grensa til normalområdet, men legen mente det burde enda litt opp. Men det kommer seg kanskje med litt sommer? D-vitaminet, ihvertfall. Jern er jeg visst feilkonstruert på, jeg er stort sett alltid lavt på det. Men nå får jeg vel få unna det jeg må før jeg kryper til køys. Trøtt er bare fornavnet. Natta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå