Haley Skrevet 26. november 2012 #3681 Del Skrevet 26. november 2012 Skumpinner Måtte sende dem en melding for å høre om det er noen forhandlere her omkring for nå har jeg hørt så mye skryt om dem og ikke funnet dem på egenhånd. Svibler må jeg også få tak i. Det er liksom adventsblomsten Koselig med snø ute når man driver med juleforberedelser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 26. november 2012 #3682 Del Skrevet 26. november 2012 Takk, Haley. Vi har visst Norges største Rema-butikk her, så da skal jeg se etter dem (selv om jeg ikke har mye håp). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 27. november 2012 Forfatter #3683 Del Skrevet 27. november 2012 (endret) Skumpinner Måtte sende dem en melding for å høre om det er noen forhandlere her omkring for nå har jeg hørt så mye skryt om dem og ikke funnet dem på egenhånd. Svibler må jeg også få tak i. Det er liksom adventsblomsten Koselig med snø ute når man driver med juleforberedelser Håper du finner dem, da! Svibler er fine, ja. Pleier å ha noen i løpet av desember - men bare en av gangen, ellers synes jeg de lukter litt for sterkt. Takk, Haley. Vi har visst Norges største Rema-butikk her, så da skal jeg se etter dem (selv om jeg ikke har mye håp). Går vel an å høre om de kan ta inn, evt? Også trodde jeg at vi hadde den største remaen, men der kan man se. Heh, måtte google, og vår var tydeligvis størst frem til deres åpnet. Vår har ihvertfall veldig godt utvalg, men jeg har ikke sett etter skumpinnene der. Endret 27. november 2012 av *Joyce* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 27. november 2012 #3684 Del Skrevet 27. november 2012 Jeg skrev en mail til leverandøren, men det fantes visst ingen forhandlere her. Jeg tror jeg skal titte etter ting på iHerb, i stedet. Noe sier meg at jeg kan finne ting der. Til babyen som nekter å innta noe som har tekstur i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 27. november 2012 Forfatter #3685 Del Skrevet 27. november 2012 I dag har de begynt å rive kjøkkenet hos naboen, så det har vært mange merkverdige lyder... Men Snorkfrøken sovnet på fanget mitt i 10-tiden, og jamen sovnet ikke jeg også, og vi sov i nesten halvannen time! Ikke galt - veldig deilig for meg, ihvertfall, om enn noe dum stilling for nakken. Deretter stakk vi bort i åpen bhg sammen med barselgruppa. Kjempekoselig! Vi var der mye med Turnerose, og den drives av verdens triveligste dame, så det er litt som å komme hjem. Ungene ble en smule slitne, alle tre, for de slukna på et blunk med en gang vi kom ut igjen. Men spennende var det, masse nye leker og mange litt større å følge med på. Jeg oppdaget dessuten at Snorkfrøken faktisk sitter helt stødig selv nå. Hun setter seg ikke helt opp selv ennå, men det er jamen ikke langt unna, hun tar skikkelige situps og kommer et godt stykke opp. Og hun elsker å sitte! Mye mer spennende enn å ligge. Så det var ikke snakk om å ligge på matta i åpen bhg, da så hun jo ingenting. Hun får ikke sitte i det uendelige, da, må være litt forsiktige med ryggen såklart, men det er tydelig at det er den veien det går. Har ikke vært like aktuelt her hjemme, for her er det jo stort sett bare henne og evt Turnerose, men var veldig tydelig der borte at det ikke var noe stas å ligge. Nå har hun akkurat inntatt et par skumpinner og litt agurk, og vi må snart gjøre oss klare til å hente Turnerose. Mannen jobber sent i dag, og skal komme hjem akkurat i tide til at jeg rekker FAU-møte. Kan bli en spennende ettermiddag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rhubarb Skrevet 27. november 2012 #3686 Del Skrevet 27. november 2012 Kjempe fin kjole! Litt polyester kan man vel tåle en gang i året Jeg kan dessverre ikke neste uke, men den etter er relativt tom Kommet lenger i hyllepraten? Aldri dumt med litt løsningsbytter. Da tvinges man til å rydde litt. Som hvertfall her hjemme er fint at skjer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 3. desember 2012 Forfatter #3687 Del Skrevet 3. desember 2012 Kjempe fin kjole! Litt polyester kan man vel tåle en gang i året Jeg kan dessverre ikke neste uke, men den etter er relativt tom Kommet lenger i hyllepraten? Aldri dumt med litt løsningsbytter. Da tvinges man til å rydde litt. Som hvertfall her hjemme er fint at skjer... Satser på noe neste uke, da? Jeg har vært en liten smule fjern i det siste, har bare vært i min egen boble. Vi har vel konkludert med at vi bytter hyller utpå vårparten, mannen har lyst til å vente til det er mindre snø og mindre kaldt, og det kan jeg i grunnen godt være med på. Ehm, rydding, ja... :sparke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 3. desember 2012 Forfatter #3688 Del Skrevet 3. desember 2012 Folkemuseets julemarked i 5-6 minus på lørdag var kjølig, men trivelig. Fikk MANGE kommentarer på hvor smart "den jakka" (bærejakka) var, og på den "heldige babyen". Mest fra eldre damer og noen menn, men også fra vogntrillende mødre. Snorkfrøken var varm og god hele tiden. I dag er det -15 her, og vi holder oss inne. Prøver å rydde og ordne litt i dag, siden svigermor kommer i kveld, men får ikke gjort allverdens, for Snorkfrøken krever litt oppmerksomhet når det ikke skjer noe særlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 4. desember 2012 #3689 Del Skrevet 4. desember 2012 Jaha ja, du også har ei krevende lita snuppe? Merker at Fløtepusen mer og mer vil at jeg er tilstede, og krever mer og mer "underholdning"/stimuli... Sånt er det vel? Jeg endevender kjøkkenskapene på jakt etter nye leketøy. Bærejakke høres supert ut ja... klart snorkfrøken er veldig heldig! Glad det ikke er sånn kjempekaldt her på denne kanten av landet (til vanlig). Kaldt i dag med 11 minus! God ryddedag, håper den blir koselig inne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 7. desember 2012 Forfatter #3690 Del Skrevet 7. desember 2012 Jaha ja, du også har ei krevende lita snuppe? Merker at Fløtepusen mer og mer vil at jeg er tilstede, og krever mer og mer "underholdning"/stimuli... Sånt er det vel? Jeg endevender kjøkkenskapene på jakt etter nye leketøy. Bærejakke høres supert ut ja... klart snorkfrøken er veldig heldig! Glad det ikke er sånn kjempekaldt her på denne kanten av landet (til vanlig). Kaldt i dag med 11 minus! God ryddedag, håper den blir koselig inne! Jepp, stimuli er alfa og omega om dagen... Hun blir ordentlig snurt hvis jeg prøver meg på å strikke mens hun er våken, f.eks. Er nok ganske normalt, ja. Kjøkkenskapene er spennende her også! Setter Antilopen inntil skuffene, og så kan hun dra ut og inn, ut og inn og pille ut litt småplukk som ligger oppi der (tar bort ostehøvler og potetskrelleren, riktignok ), og der kan hun sitte leeeenge. Stor stas! Har blitt mye innetid i det siste, for det er kaldt her oppe i høyden hos oss... Har bare såvidt vært innom -9 noen ganger denne uka. Burde vel egentlig ta turen ned i "lavlandet" og sentrum, for der er det jo alltid mildere... Men kanskje mer trekk fra sjøen? Men det er litt koselig inne også, og så lenge det er "varmt" nok til at det går greit å levere og hente i bhg, så gjør hun ikek så mye av det, virker det som. I dag har vi laget pepperkakedeig som skal bakes ut i morgen (sammen med ferdigdeigen fra Ikea som skal bli til pepperkakehus og vindushjerter). Nok å finne på inne i førjulstida. Nå skal vi bytte bleie og så stikke bort på senteret en tur, jeg må handle litt stæsj til pepperkakepyntingen. Sprøytepose (Turnerose må nok få låne Lekuéen), Non-stop, seigmenn og litt sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 7. desember 2012 #3691 Del Skrevet 7. desember 2012 Åhh så kos med pepperkakepynting! Gleder meg til å bake og pynte med fløtepusen, jeg Neste år! Vi holder oss helst inne her vi også, selv om det har midlet mye nå. Men er litt redd det er glatt, i tillegg så er det ganske tungt med vogn på dette føret. ¨Så vi slapper av inne og gjør juleforberedelser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 7. desember 2012 #3692 Del Skrevet 7. desember 2012 Her er det også innevær. Og pepperkakebaking M var hjemme med oss i går og ble veldig snurt da vi hadde laget deig, men ikke fikk bake de ut! Det skal vi gjøre i morgen. Er så koselig å lage juletradisjoner med barna Blir kjekkere og kjekkere for hver jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 8. desember 2012 #3693 Del Skrevet 8. desember 2012 Pepperkakebaking her også, men frøkna sov og det er vel jeg som har mest glede av det uansett i år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 10. desember 2012 Forfatter #3694 Del Skrevet 10. desember 2012 Åhh så kos med pepperkakepynting! Gleder meg til å bake og pynte med fløtepusen, jeg Neste år! Vi holder oss helst inne her vi også, selv om det har midlet mye nå. Men er litt redd det er glatt, i tillegg så er det ganske tungt med vogn på dette føret. ¨Så vi slapper av inne og gjør juleforberedelser Neste år, ja! Jeg slår et slag for brodder og bæretøy, jeg da! Vi bruker nesten ikke vogna om vinteren, synes det er så mye enklere med bæring. Nå som det har mildnet her også (-6 i dag) har det blitt noen turer med bæretøy de siste dagene. Veldig greit! Men juleforberedelser er fint, da. Her er det også innevær. Og pepperkakebaking M var hjemme med oss i går og ble veldig snurt da vi hadde laget deig, men ikke fikk bake de ut! Det skal vi gjøre i morgen. Er så koselig å lage juletradisjoner med barna Blir kjekkere og kjekkere for hver jul! Ikke så greit å skjønne det der med å hvile og avkjøle deig. Og ja, det blir virkelig kjekkere for hvert år. Turnerose pynta pepperkakehuset så utrolig fint, skikkelig imponert, jeg! Pepperkakebaking her også, men frøkna sov og det er vel jeg som har mest glede av det uansett i år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 11. desember 2012 #3695 Del Skrevet 11. desember 2012 Var snorkfrøken med som tilskuer på pepperkakebaking, eller? Lurer jo litt på hvilken glede de små får av ulike aktiviteter nå når de er så små. Jeg tror de får mye ut av sosiale sammenkomster igrunn, og gode stemninger som gjør at de slapper av og koser seg. Men sikkert ganske liten utbytte av selve aktivitetene? Vanskelig å vite.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 12. desember 2012 Forfatter #3696 Del Skrevet 12. desember 2012 (endret) Var snorkfrøken med som tilskuer på pepperkakebaking, eller? Lurer jo litt på hvilken glede de små får av ulike aktiviteter nå når de er så små. Jeg tror de får mye ut av sosiale sammenkomster igrunn, og gode stemninger som gjør at de slapper av og koser seg. Men sikkert ganske liten utbytte av selve aktivitetene? Vanskelig å vite.. Hun satt i stolen sin ved bordet og fulgte nøye med. Ville gjerne ha tak i både pepperkakedeig og kjevle, hehe. Jeg vil vel tro det er en viss læring i det å se på hva som skjer? --- Puh. Da har vi tatt opp "kampen" om å få Snorkfrøken til å godta å sovne andre steder enn på fanget mitt igjen. Det gikk fint en stund, men de siste ukene har jeg knapt hatt én kveld uten baby på fanget, og jeg holder på å gå fra vettet pga det... Så i dag fikk mannen henne til å sovne. Det gikk faktisk overraskende greit, selv om jeg får helt spader av å høre at hun gråter litt. Jeg har riktignok vært oppe og ammet fire ganger allerede (hun sovnet i 20-tiden), men det får være. Husker denne alderen som intens på sovefronten med Turnerose også, og jeg vet jo at det går over. Akkurat nå bare nyter jeg freden og mobiliteten, selv om det ikke er de helt lange stundene jeg får. Mannen er på SC og handler, og det er utrolig godt å få litt tid helt for meg selv. Bargain Hunt (som til alt overmål er spilt inn på Ally Pally, min barndoms lekeplass i London), litt sjokkis og en kopp te, kan det bli bedre? (HVOR patetisk høres jeg ut nå, liksom? ) Men det er "strangely comforting". Teen er sterk og søt, det hjelper jo mot det meste ifølge engelskmennene, sjokolade er aldri feil, og å se Ally Pally får frem gode minner fra barndommen. Og et ekstremt sterkt behov for å dra til London, men det blir nok ikke akkurat nå. Nah, nyte freden. Endret 12. desember 2012 av *Joyce* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 12. desember 2012 Forfatter #3697 Del Skrevet 12. desember 2012 Amming kan være ganske magisk. Det er noe eget ved å ligge der i mørket ved siden av den perfekte lille skapningen, med en liten hånd som griper rundt fingeren min mens hun dier konsentrert. *emosjonell* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 13. desember 2012 Forfatter #3698 Del Skrevet 13. desember 2012 Tidlig start i dag pga Luciamarkering i barnehagen. Det er førskolebarna som går i tog, men alle foreldre er velkomne, og Turnerose gledet seg til at både mannen, Snorkfrøken og jeg skulle være med. Men vi var en nokså trøtt gjeng - vi og de andre familiene der noen er hjemme med baby. De med eldre barn var helt med og klare for jobb... Det var koselig, da. Snorkfrøken kikket med store øyne på barna med lys. Nå sover hun på magen min, iført lue og ulldress siden hun sovnet på vei hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 13. desember 2012 #3699 Del Skrevet 13. desember 2012 Amming Fantastiske greier! (føles ganske emosjonelt for meg også) Så kos det høres ut med Luciatog! Fløtepusen er også fascinert av lys.. skjønner godt at snorkfrøken stirra fælt! LONDON!!! )))) kunne jeg tenkt meg også... (men er liksom sånt inni i den rolige morsrollen nå, så vet ikke om jeg hadde orka) hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 13. desember 2012 Forfatter #3700 Del Skrevet 13. desember 2012 Amming Fantastiske greier! (føles ganske emosjonelt for meg også) Så kos det høres ut med Luciatog! Fløtepusen er også fascinert av lys.. skjønner godt at snorkfrøken stirra fælt! LONDON!!! )))) kunne jeg tenkt meg også... (men er liksom sånt inni i den rolige morsrollen nå, så vet ikke om jeg hadde orka) hehe Hehe, kanskje vi får ta en London-tur sammen? London med barn er gøy! Men kanskje helst litt større enn baby, da. Jeg gleder meg skikkelig til å ta med Turnerose, da skal vi på flotte museer, Hamleys, Ally Pally, parkene, osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå