*Joyce* Skrevet 12. september 2012 Forfatter #3521 Del Skrevet 12. september 2012 Innom en liten snartur. Hei du! Godt å "se" deg! Håper alt er bra med deg og dine! --- Hehe, jeg hadde tenkt å skrive litt mer i sted, men sånn ble det visst ikke! I dag har jeg virkelig fått rørt meg, og er god og sliten i kroppen. Men sånn fin slitenhet. Svømming, deretter gikk jeg hjem (det er et stykke), så enda en gåtur (med vogn! Snorkfrøken sovnet i vogna!), og i tillegg litt husarbeid og sånt. Føles bra! Og tur blir det i morgen også, av den lengre sorten dersom været tillater det. Sen kveld for Turnerose i kveld, hun utsatte og utsatte, og jeg orket ikke krangling, så da ble det sen legging. Hun har sovnet nå, da. Snorkfrøken sover i vugga. Mannen sover i senga sammen med Turnerose. Tenkte jeg skulle ta en liten rydderunde, og så få med meg "Barnets beste" på NRK. Virker interessant, men er spent på om det er noe jeg "tåler" å se nå. Blir så fryktelig nærtagende på sånne ting når jeg har baby selv. Ellers - sjokolade med mandler og havsalt + en kopp te til kvelds - det må vel bli bra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 12. september 2012 #3522 Del Skrevet 12. september 2012 Får jo masse god energi av denne lesninga her.. Det høres ut som du har hatt idag også, og hatt en kjempefin dag! Deilig da Mmm favorittsjokoladen.... farlig god. Kom "i fare for" å kjøpe ny melkesjokolade Boble, og fyttikatti sååå kvalmende. Nesten ikke godt engang. hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 14. september 2012 Forfatter #3523 Del Skrevet 14. september 2012 Mmmm... Luksuslunch, ihvertfall mtp tid! Omelett med ost, skinke, vårløk og paprika og en enslig hvitløksbaguette som trengte å reddes ut av fryseren. Og ikke minst - jeg har fått spist opp alt mens Snorkfrøken sover. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 14. september 2012 #3524 Del Skrevet 14. september 2012 Syns det er så inmari kjedelig å mekke mat nå som jeg er hjemme på dagtid. De gangene jeg faktisk rekker å lage noe skikkelig, er det ingenting som frister... Men så er jeg en sånn som ikke er så begeistret for brødmat i utgangspunktet. (Så da ble det til at jeg gomler på en kanelknute fra butikken. Måtte rusle for å få småen til å sove uansett, og da kunne turen like gjerne gå innom der... Kan jo begynne et nytt og bedre liv på mandag isteden.. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 14. september 2012 Forfatter #3525 Del Skrevet 14. september 2012 Syns det er så inmari kjedelig å mekke mat nå som jeg er hjemme på dagtid. De gangene jeg faktisk rekker å lage noe skikkelig, er det ingenting som frister... Men så er jeg en sånn som ikke er så begeistret for brødmat i utgangspunktet. (Så da ble det til at jeg gomler på en kanelknute fra butikken. Måtte rusle for å få småen til å sove uansett, og da kunne turen like gjerne gå innom der... Kan jo begynne et nytt og bedre liv på mandag isteden.. ) Jeg vet! Er så vanvittig matlei når det kommer til frokost- og lunchmat. Drittlei brødskiver, men det er nå engang det kjappeste å slenge i seg... Hender jeg bare dropper et måltid, og det er jo heller ikke bra. Bah! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 14. september 2012 #3526 Del Skrevet 14. september 2012 Å få spise maten sin i fred er jo rene luksusen når man har en sånn liten tass. Har ikke tall på hvor mange måltider som ble fortært med T hengende fra en eller annen pupp Har ingen matforslag dessverre, er like matlei selv Du, den vognposen du har laget er driiiiitfin. Gid jeg kunne lage noe sånt. Jeg har brukt symaskinen min èn gang jeg, og det var for å reparere et av T sine dynetrekk, ble ganske bra da Mannen har sydd mye mer enn meg, han har sydd erteposer (broderte T på de og greier ) og reparert flere ting, ble rent imponert jeg. Men den posen du hadde sydd, åh, så fine farger og alt, og den så skikkelig god ut Så gøy at hun trives sånn med babysvømming. Skal man gjøre et eller annet med babyen når den er liten så er svømming tingen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 16. september 2012 #3527 Del Skrevet 16. september 2012 Så fin vognpose! Den som kunne sy.. Eller hadde en symaskin (som ikke er en lettvekter fra 80-tallet)! Det står definitivt på ønskelista Jeg er veldig glad i brødmat, så fremt det er ferskt. Men vanlig butikkbrød er sååå kjedelig. Er desverre ikke noe flink til å få i meg mat på morgen/formiddag jeg heller. Er liksom nok å henge fingrene i. Blir ofte et glass juice, en kopp te eller kaffe (fy?) og en frukt og/eller yoghurt av noe slag. Tror det må bli omelett til kvelds her, for det hørtes utrooolig godt ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 17. september 2012 #3528 Del Skrevet 17. september 2012 Jeg kikker innom innimellom. Blir ikke like mye tid her inne lenger, er mye på et tvillinforum. Brødmat er kun godt når det er helt ferskt eller stappa i en brødrister. Så det så. Alt bra i heimen deres? Her råder kaoset, men har heldigvis begynt å få litt kontroll. Skole og barnehage og jobb og hus og masse mer. Det går i hundre hele dagen. Tenkt noe mer på flytting, eller blir dere i hovedstaden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 17. september 2012 Forfatter #3529 Del Skrevet 17. september 2012 Tusle: Det er bare å begynne et sted, vettu, med syinga! Erteposer er sikkert et bra sted å starte. Du får komme og få et sykurs her en gang, vel! Ble veldig fornøyd med vognposen, da, det må jeg si. Snorkfrøken koooser seg oppi der, for første gang har vogna vært godkjent sovested for halvtimesduppene. Svømming er så gøy! Både for babyen og mamma'n. Jeg koser meg i vannet selv, og det smitter sikkert over på henne. Win-win! Haley: Symaskin er stas! Vi er så heldige at vi har et bakeri 5 min unna, så det hender jeg stikker nedom der etter brød etter at jeg har levert i bhg. Men da blir det som regel med noe snask hjem også, pistasjboller eller sånt... *oops* Jeg skulle ønske jeg bare kunne slenge i meg et eple eller noe! *dumme allergi* Men omelett er veldig bra! I dag har jeg dog godt, ferskt brød fra bakeriet. Trekkoppfuglen: Det er koselig å "se" deg når du er her! Brødrister er gull! Det må man ha, helt klart! Det er jamen ikke rart det går i hundre hos dere! Kan tenke meg tvillingene er rimelig aktive om dagen? Bare pass på at du får litt tid til deg selv også, en sjelden gang! Bra her, føler det er rimelig hektisk her også, men sikkert bare barnemat i forhold til hos deg. Prøver å nyte tiden! Tja, vi har jo tenkt på det, men nå vil mannen være i Oslo for å se hva det blir av det nye prosjektet han er med på. Det er spennende greier! Så får vi se etter hvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 17. september 2012 #3530 Del Skrevet 17. september 2012 Innom og leser litt mens Lita sover, det går i halvtimesdupper her også men rundt halv-to-to kan hun smelle til å sove to-tre timer. Kjekt å lese om utviklingen til Snorkfrøken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 18. september 2012 #3531 Del Skrevet 18. september 2012 Vognposen var nyyyyydelig!! Så fine stoffer, de passet så fint sammen! Nå fikk jeg lyst til å sy en til Min er jo bare så amatørmessig sammenlignet med din (men den funker til sitt bruk) God tirsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 18. september 2012 #3532 Del Skrevet 18. september 2012 Så fin og deilig vognpose! Her har vinterposen komt i vogna allerede. Men den er langt så fin som din Sjelden jeg rekker å skrive noe her inne, men jeg følger med på dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 18. september 2012 Forfatter #3533 Del Skrevet 18. september 2012 Innom og leser litt mens Lita sover, det går i halvtimesdupper her også men rundt halv-to-to kan hun smelle til å sove to-tre timer. Kjekt å lese om utviklingen til Snorkfrøken Oooh, misunnelig på 2-3-timerslurer! *drømmer om* Jeg leser hos deg, men er lite flink til å legge igjen spor om dagen. (Det gjelder overalt, altså, tiden strekker bare ikke til.) Vognposen var nyyyyydelig!! Så fine stoffer, de passet så fint sammen! Nå fikk jeg lyst til å sy en til Min er jo bare så amatørmessig sammenlignet med din (men den funker til sitt bruk) God tirsdag Takk for det! Jeg er sikker på at din er fin også! Og funksjonen er nå tross alt det viktigste med sånt! Så fin og deilig vognpose! Her har vinterposen komt i vogna allerede. Men den er langt så fin som din Sjelden jeg rekker å skrive noe her inne, men jeg følger med på dere Haha, jeg har så varme barn at vinterposen brukes type 5 ganger i løpet av vinteren... Men jeg må si at jeg synes det ser heeeerlig ut å ligge oppi en sånn. Mens vi voksne må traske rundt i all slags vær. Ditto - jeg synes knapt jeg får skrevet noe i min egen dagbok! Men leser og følger med, det gjør jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 18. september 2012 Forfatter #3534 Del Skrevet 18. september 2012 Dagene flyr, og det er så mye som skjer! Jeg synes ikke jeg får tid til noe som helst av det jeg gjerne skulle ønske om dagen. Nå er begge jentene forkjøla igjen, så her er det moro... Men ikke like ille som forrige runde, heldigvis, ingen feber så langt, bare veldig rennende og snufsete neser + hosting på begge to. I dag har Turnerose hatt sin første tannlegetime. Flotte tenner, var bare å fortsette som vi gjør. Hun anbefalte dog å kutte ut smokken på natta også, sånn at fortenna får litt mer naturlig stilling. Det var ikke noe problem med melketenner, sa hun, de går visst tilbake ganske raskt når smokken kuttes, men hun anbefalte allikevel å droppe den. Så får vi se hvordan det går. Jeg har kommet skikkelig i gang med turer på dagene nå, for Snorkfrøken sover faktisk i vogna etter at "koseposen" kom på plass. Fortsatt bare halvtimesdupper, men det er nå ihvertfall allright at hun kan ligge litt der. Jeg må passe på timingen, da, for er hun for våken er det ikke snakk om at hun sovner, og har hun sovnet for godt før jeg flytter henne, våkner hun igjen og vil ikke sove mer. Hehe. Så det gjelder å se når hun begynner å nærme seg soveklar, for så å skifte bleie og fylle på med pupp, og så få henne over i vogna til rett tid. Men for min del er det noe med at den forutsigbarheten får meg ut av døra, og det er jo fint! Jeg stanset jo opp på vekta for en stund siden, ca 5 kg over utgangspunktet, og har vært rimelig misfornøyd med det. Men nå har det visst løsnet, sikkert pga nevnte turer, og jeg har plutselig tatt av 2,5 kg på to uker. Deilig at det skjer uten større innsats enn som så! Nå sover alle i huset unntatt meg - mannen sovnet med Turnerose for et par timer siden, og Snorkfrøken sover nå tilsynelatende godt i slyngevugga. Hun brukte litt tid på å sovne i dag, sikkert pga tett nese, men sluknet raskt i meitaien, og aksepterte å bli lagt over i vugga etter en liten stund. Godt for mor - i går var hun nemlig lysvåken til klokka var nærmere 23. Blid som en sol og ikke noe problem sånn sett, men jeg har nå engang vendt meg til å ha noen timer for meg selv fra 21-tiden. Tror jeg snart skal vekke mannen, da, ellers blir han lett sittende oppe hele natta. Ikke bra. Så får han heller bare være våken i en time-halvannen nå. Svømming utgår nok i morgen, siden lillesnuppa er forkjøla. Ser selvsagt an formen hennes i morgen, altså, men det aner meg at det blir mye sutring i bassenget om hun er som hun har vært i dag. Og det er ikke gøy for noen parter. Nei, opp og vekke mannen. Litt husarbeid må gjøres unna før det er leggetid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 19. september 2012 #3535 Del Skrevet 19. september 2012 Det er så koselig å lese hos deg, Joyce Virker som om du/dere har det fint som tobarnsforeldre, kjenner jeg er litt spent siden jeg selv er der snart... Jeg vet iallfall at jeg skal bli flinkere til å ha litt på agendaen etterhvert på dagtid, sist permisjon ble jeg sittende mye hjemme og det var egentlig ikke noe ok. Ble veldig lei, så denne gangen håper jeg på å komme meg litt mer ut og i gang. Det hørtes deilig ut med rutine på gåturer. Er det noen du går sammen med? Jeg kjenner ikke en sjel som skal ha barn i samme periode som meg her i området, men jeg håper på at det dukker opp noen som jeg kan sosialisere litt med på dagtid. Jeg digger alenetid, men jeg blir rar i hodet hvis jeg er for mye alene også, hehe Skal ikke være lett! Ha en fin solskinnsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 19. september 2012 Forfatter #3536 Del Skrevet 19. september 2012 Det er så koselig å lese hos deg, Joyce Virker som om du/dere har det fint som tobarnsforeldre, kjenner jeg er litt spent siden jeg selv er der snart... Jeg vet iallfall at jeg skal bli flinkere til å ha litt på agendaen etterhvert på dagtid, sist permisjon ble jeg sittende mye hjemme og det var egentlig ikke noe ok. Ble veldig lei, så denne gangen håper jeg på å komme meg litt mer ut og i gang. Det hørtes deilig ut med rutine på gåturer. Er det noen du går sammen med? Jeg kjenner ikke en sjel som skal ha barn i samme periode som meg her i området, men jeg håper på at det dukker opp noen som jeg kan sosialisere litt med på dagtid. Jeg digger alenetid, men jeg blir rar i hodet hvis jeg er for mye alene også, hehe Skal ikke være lett! Ha en fin solskinnsdag! Jeg koser meg veldig om dagen! Snorkfrøken er så fin, hun har blitt stor nok til at vi har lengre samtaler og mye moro. Synes generelt at "alt" har falt litt mer på plass de siste ukene, selv om vi har mye å gjøre. Kanskje jeg har landet i rollen som tobarnsmor? Litt overgang har det jo vært, men det er mest fint. Jeg var også veldig bevisst på at jeg skulle komme meg mer ut denne gangen, hadde nok litt samme erfaring som deg sist, og er av samme ulla mtp alenetid. Mange av turene går jeg på egenhånd, men har barselgruppe på torsdager som stort sett er en trilletur (med mindre været er elendig). Også er det sånn her at jeg gjerne treffer på noen, om jeg ikke går sammen med noen. Med svømming på onsdager (sånn unntatt i dag) og litt diverse avtaler forøvrig, synes jeg det har gått veldig fint så langt. Tenk at du bare har drøyt to mnd igjen! Spennende tider! Og godt å "se" deg her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 19. september 2012 Forfatter #3537 Del Skrevet 19. september 2012 Svømmingen droppet vi i dag, og det var nok rett avgjørelse, for Snorkfrøken sov i halvannen time midt i "svømmetiden"! Ikke helt i form, nei, uhyre sjelden at hun sover så lenge i strekk på dagen. Men hun er stort sett blid og fornøyd, altså, nå har hun forflyttet seg halvannen meter på gulvet her (ved hjelp av rulling og åling), og skravler fornøyd i vei på sitt sedvanlige vis. Koselig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 20. september 2012 #3538 Del Skrevet 20. september 2012 Det høres jo ut som du har mer enn nok å fylle dagene med, ja... deilig det! Sikkert viktig det, men også viktig å bare være hjemme og være sammen med babyen. Litt vanskelig å finne akkurat riktig balanse til enhver tid. Det blir bare kjekkere og kjekkere med disse små... med alt de klarer og får til og søt babling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 24. september 2012 Forfatter #3539 Del Skrevet 24. september 2012 Jadda. Turnerose er forkjøla og har feber igjen, og er hjemme. Så mye for en rolig mandag... Snorkfrøken er også snørrete, men ingen feber, i det minste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 24. september 2012 #3540 Del Skrevet 24. september 2012 Uff, for forkjølet baby. Men sånn er det når man har storesøsken i barnehage. Snuppa var vel 1,5 år før hun var syk (vannkopper), men mikroen ble forkjølet da han var 3 mnd gammel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå