Gå til innhold

Bortevekkistan

*Joyce*

Anbefalte innlegg

...og i dag har vi rett og slett en helt annen unge. Rare greier. :gjeiper:

Dagen har blitt brukt til å plante blomster i diverse potter og å rydde litt av det som ikke ble ryddet bort i høst ( :sjenert: ), så nå har det blitt riktig så vårlig og fint her. Dagen har jo også vært fantastisk fin! :sol: Stemorsblomster på trappa, lobelia, margeritter og spanske margeritter i potter på mikroplenen vår foran huset, enda flere stemødre på verandaen, noen spanske margeritter der også og litt lavendel... Skal kjøpe noen "dahlias" (husker aldri hva de kalles på norsk) og plante der i en potte som står klar med jord og leca, men det kan vel vente til det er enda litt varmere i lufta. :)

Ellers har jeg fått litt sånn av-og-på-vondt i det høyre beinet... Kjenner jeg bekymrer meg litt for at det kan være blodpropp. Men det er jo bare det at det er vondt; det er ikke hovent eller rødt eller sånt som jeg leser at er typiske tegn på blodpropp, så ikke vet jeg. Får se om jeg tar mot til meg og ringer legen i morgen - jeg har ikke så veldig lyst, kjenner jeg.

Nå skal jeg jage mannen opp på loftet etter verandaputer og litt babystæsj. Mampap er her, så kanskje pappa hjelper ham å ta imot ting som skal ned. Hadde vært greit å slippe for min del!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Joyce!

Endelig litt roen over meg til å ikke bare lese, men faktisk også skrive, i dagboken din :) Jeg leser alt du skriver, men jeg er dårlig på å legge igjen spor.

For det første er det kjempespennende å lese om siste innspurt, tenk at dere snart har verdens herligste baby i armene deres. Jeg gleder meg til å høre om livet videre spm tobarnsmamma :)

Tirsdag planlegger jeg samme blomster-runde som deg, og det blir nok mange av de samme blomstene også, tipper jeg. Har behov for å friske litt opp utenfor, vi venter besøk til helga, og da er det greit å få ryddet bort siste rest av den noe juleaktige dekorasjonene på trappa og erstattet med noe mer vårlig... ;) Et det georginer vi kaller dahlia? Er ikke sikker, var bare det første som ramlet inn i hodet mitt.

Ha en fortreffelig kveld, håper beinet blir fort bra igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Høres ut som om dere har hatt en fin dag :jepp:

Jeg også vil ha mange fine blomster, men jeg eier ikke grønne fingre, og tror jeg utsetter eksperimenteringen til neste år. Eller en annen gang :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Joyce!

Endelig litt roen over meg til å ikke bare lese, men faktisk også skrive, i dagboken din :) Jeg leser alt du skriver, men jeg er dårlig på å legge igjen spor.

For det første er det kjempespennende å lese om siste innspurt, tenk at dere snart har verdens herligste baby i armene deres. Jeg gleder meg til å høre om livet videre spm tobarnsmamma :)

Tirsdag planlegger jeg samme blomster-runde som deg, og det blir nok mange av de samme blomstene også, tipper jeg. Har behov for å friske litt opp utenfor, vi venter besøk til helga, og da er det greit å få ryddet bort siste rest av den noe juleaktige dekorasjonene på trappa og erstattet med noe mer vårlig... ;) Et det georginer vi kaller dahlia? Er ikke sikker, var bare det første som ramlet inn i hodet mitt.

Ha en fortreffelig kveld, håper beinet blir fort bra igjen :)

Molo! :klemmer: Må bare gratulere deg her også, jeg, det var så trivelige nyheter i boka di! :hoppe:

Jeg er ikke alltid så flink til å legge igjen spor hos deg, jeg heller! Men jeg leser også alt. :) Jeg har sagt det før - du skriver så utrolig fint om dagene deres, og jeg blir alltid i godt humør av å lese hos deg.

Her hang julekransen på døra frem til påske. Da datt den ned. :ler: Ikke alt som prioriteres like høyt, kan du si. Men det var herlig å få på plass blomstene i dag - nå kan jeg kikke ut av kjøkkenvinduet på ampelen med margeritter og noen stemorsblomster som ble til overs. Jeg har gått rundt med en barneskolesang på hjernen i dag - "Sommer kommer, sommer kommer, sol og regn og latter og sang..." - eller hvordan teksten nå er. Jeg gleder meg sånn til månedene vi har foran oss! Georginer kalles de, ja, takk!

:klemmer: En fortreffelig kveld ønskes deg også!

Høres ut som om dere har hatt en fin dag :jepp:

Jeg også vil ha mange fine blomster, men jeg eier ikke grønne fingre, og tror jeg utsetter eksperimenteringen til neste år. Eller en annen gang :ler:

Det er jo ikke alt som holder like lenge. :sjenert: Men i sommer skal jeg jo i veldig stor grad være hjemme, tenker jeg, og da skal jeg vel helst klare å holde liv i ting. ;)

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi fått unna litt!

Oppdatert to do-liste:

Det som mangler/gjenstår:

- Skrive ut fødebrev og legge i mappa med papirer

- Hente ned sprinkelsenga fra loftet og montere den (haster ikke, hurra for samsoving!)

- Hente ned stellebordet som (trolig) skal få stå i stua de første månedene og montere det

- Hente ned softbag fra loftet og snu Bugaboo Bee'en

- Handle setebeskytter og ekstra baksetespeil til bilen (NAF-butikken)

- Montere bilstolbase i bilen

- Få igjen brystpumpe av en venninne som har lånt den

- Kanskje sy noen flere tøybleier?

- Sy ferdig noen babyklær som er "på gang"

- Strikke ferdig Mor Signe-teppet til babyen (siden Turnerose ikke vil dele sitt)

- Finne babydyna! (Hvor pokker har den tatt veien?)

- Ta opp ammemadrassen, legge ammeputa ned i stua

- Lanolinisere noen flere ullbukser (har tatt de minste, men det kan vel være greit at de litt større er helt klare, også)

- Rydde kontoret... :roll: (Har ihvertfall tatt det verste)

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte jo helt å nevne dagens herlige middag tidligere - sushi! :rodmer: Vi spiste før mampap kom, for den slags mat har de ikke så stor tro på, gitt. Jeg blir så perpleks over kostholdet deres... Mamma er faktisk heimkunnskapslærer og jeg har jo definitivt matinteressen min hjemmefra (og fra øvrig familie på hennes side), men de siste, tja, 10 årene eller noe har hun rett og slett ikke giddet å lage mat. De lever på halv- og helfabrikata og har blitt så kjedelige i matveien at jeg knapt kan tro det. Jeg har jo vokst opp på alt annet enn tradisjonell norsk mat - vi hadde curryer og chili con carne og risotto til middag på daglig basis på 80-tallet, liksom. Skulle ikke tro en så total helomvending var mulig, engang... I dag hadde de med seg mat hit, siden de da ikke ville ha sushi. Det var en sånn frossen tikka masala-sak fra Findus. De har frysen full, ifølge pappa. Han lager mat fra bunnen av en sjelden gang - et av hans tre kunststykker, omelett, fiskeboller i karrisaus og stekt (selvfisket) ørret i rømme. :ler: Og det hender at broren min slår til. Men mamma har bare sluttet. :klo:

Jaja, nok om det. Vi har fått unna en hel del i dag, deilig! Godt å få ting ned fra loftet og sånt. Hvis sola skinner like fint i morgen har jeg tenkt meg en hvil på solsenga, faktisk. (Problemet er bare at jeg må opp igjen - den er vel ikke mer enn en 30 cm høy. :ler:) Ting er hentet ned fra loftet, klesvaskkurvene er nesten tømt, og rent bortsett fra at vi ikke har kommet så langt som å støvsuge og vaske i løpet av helgen, så ser faktisk ikke huset så aller verst ut. Kanskje i morgen? Deilig er det ihvertfall! Nå har det akkurat blitt stille på rommet til Turnerose, håper hun sovner greit. Hun tvinnet sin far rundt lillefingeren for en tre kvarters tid siden og overtalte ham til å få spille litt på iPad-en før hun la seg til å sove (etter å ha brukt en god halvtime på kveldsstellet - "jeg må på do litt mer!" - hun er en liten utsettelsesmester), og etterpå fikk hun ham jamen til å lese en bok også. Lille sleipingen. :ler:

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Biltema har også greie baksetespeil :). Vi har et til overs, men det skal vel litt til at du bare svipper forbi :ler:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema har også greie baksetespeil :). Vi har et til overs, men det skal vel litt til at du bare svipper forbi :ler:.

Takk for tipset! :jepp: Hehe, nei, jeg svipper vel ærlig talt ikke særlig mange steder i det hele tatt om dagen. :ler:

---

Så var visst våren over igjen... Her hagler det. :sur: MEN Turnerose er i supert humør, og vi koser oss her inne. Hun sov lenge - til klokka var over 9 (hurra!) - og mannen har lovet å være hjemme i 12-13-tiden, så jeg tror denne dagen skal gå fint. Nå sitter hun med Vennebyen på iPaden og koser seg med det, mens jeg tar en liten forumrunde. :)

Ingen store planer for dagen forøvrig, vi må vel handle litt mat, men ellers må vi ingenting. Godt, kjenner jeg. Lurer på om vi skal slå til med kake i morgen... Ikke at jeg er sånn veldig opptatt av 1. mai, men kake er jo alltid godt. Pavlova med bær, kanskje... :sikle:

Det murrer nesten konstant i magen om dagen, og i går var det godt med stikninger også. Jeg kjente dessuten hikking godt nede i bekkenet i går, så det tar jeg som et godt tegn. :jepp: Jeg har jo ikke merket allverdens til hikking tidligere, så jeg regner da med at hodet er på vei nedover.

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Bare innom og ser at du er her :fnise:

Kake er alltid bra! Men at været er som det er- ÆSJ. Håper det kommer seg utover dagen! Kos dere med rolig dag, er det barnehagestengt i dag?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Bare innom og ser at du er her :fnise:

Kake er alltid bra! Men at været er som det er- ÆSJ. Håper det kommer seg utover dagen! Kos dere med rolig dag, er det barnehagestengt i dag?

Jeg er her, ja! :hallo:

Planleggingsdag i barnehagen, ja. :) Forsåvidt fornuftig, det er jo knapt en bil parkert her i dag, så det er nok mange som er bortreist. Men jeg synes de burde planlagt det sånn at planleggingsdagene ikke kom når noen av mødrene på avdelingen var innenfor termin, altså. :ler:

Åh, vet du, nå kom jeg til å tenke på 1. mai-ene i grenda før dere flyttet. Jeg husker det som så idyllisk! Endelig en mai-fridag, liksom, og det var ALLTID fint vær! (Right. :ler:) Alle ungene i grenda var ute og de voksne samlet seg på verandaer rundt omkring... Rart med disse barndomsminnene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kjennes det virkelig ut som om denne ungen har tenkt seg ut. Veldig nedpress hele tiden, jeg flyr på do i ett sett for å tisse, men så kommer det bare en bitteliten skvett hver gang. Jeg kjenner at det skjer noe i bekkenet. Rare greier! Og uvant, siden jeg aldri var gjennom disse tingene sist. Jeg merket jo fint lite til modning eller noe før Turnerose fant ut at hun skulle komme ut. Ikke så rart når ungen hadde satt seg bedagelig til på rumpa, kanskje? :ler:

Vi har akkurat vært i butikken og handlet, og jamen ble det ikke med en ananas hjem. :lol: Så får vi se om det rådet funker... Uansett ikke det verste man kan putte i seg! Det er deilig å være med i butikken, synes jeg - det er jo i veldig stor grad mannen som har handlet de siste månedene - for jeg blir inspirert av å se fine råvarer og tenke litt annerledes enn det jeg gjør i sofaen. :) Middag i dag blir stekt Salma (resten av den gedigne fileten vi kjøpte til sushien, den var vel på 900 g eller noe, så det holder godt til to middager!) og noe à la dette ved siden av, pluss cherrytomater. :sikle: Også hadde de tilbud på jordbær, blåbær og mango, så da blir det nok pavlova i morgen! :Nikke:

Nå er mannen og Turnerose en tur på lekeplassen, deilig med litt ro. :) Mannen holdt tidsskjemaet i dag, det er jeg veldig takknemlig for. Og han kom hjem til akkurat rett tid, i det Turnerose begynte å bli lei av treige og tunge mamma. Vi hadde akkurat spist grøt til lunch og skulle finne på noe nytt å gjøre da mannen kom inn døra. ;) Hun ble hoppende begeistret over butikktur, rare ungen, og så ble det altså en tur ut nå. Det måtte riktignok litt overtalelse til for å få henne med på at det er støvelvær i dag, men... :ler:

Nå tror jeg jeg skal få hengt opp en vask og deretter prøve meg på litt rydding på kontoret. Ikke de helt store greiene, men legge på plass litt papier, sorter stoffhaugene osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kjennes det virkelig ut som om denne ungen har tenkt seg ut. det er

:strix: heier på maiblomsten!

1.mai- ja har masse gode minner! Synes i grunnen vi var heldige med oppveksten. Skjermet sted, natur, mye unger, lite biler etc. Noe sånt som jeg ønsker for min knert, i grunnen. Dere har jo langt på vei skaffet det samme som vi hadde mtp oppvekstmiljø. Bare ikke SÅ øde :fnise:

Den frukten hørtes god ut :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: heier på maiblomsten!

1.mai- ja har masse gode minner! Synes i grunnen vi var heldige med oppveksten. Skjermet sted, natur, mye unger, lite biler etc. Noe sånt som jeg ønsker for min knert, i grunnen. Dere har jo langt på vei skaffet det samme som vi hadde mtp oppvekstmiljø. Bare ikke SÅ øde :fnise:

Den frukten hørtes god ut :sikle:

Litt mer passelig grad av ødehet her, ja. :ler: Men litt mange biler i forhold til der vi vokste opp, kanskje? Det har vel dog også noe med tiden å gjøre - det er jo rimelig overbefolket på parkeringen der ute nå. Den tidens byggefelter var vel ikke dimensjonert for at hver familie ofte har både to og tre biler...

Kanskje dere vil komme og spise pavlova i morgen? :)

---

...om jeg ikke føder, da. Jeg merker virkelig at noe skjer der nede. Får en slags tak som sitter i korsryggen mer enn bare i magen, og selv om det på ingen måte kommer jevnlig enda, så er det absolutt noe som foregår. Men hvor lenge jeg kan gå sånn er vel rimelig åpent. :) Det er også påfallende hvor mye jeg plutselig har følt at jeg har måttet få ferdig i dag - jeg har altså ryddet på kontoret (litt mer enn jeg sikkert burde, stablet stoffer i skapene i stor stil), telt opp og lagt frem energidrikkpulver med "greens" og energibarer fra iherb på benken på kjøkkenet... Sånt småpirk som jeg ikke har giddet å styre med så langt. Og fødsel sånn i dag/morgen/onsdag hadde vært knallers, altså, mannen har fått vært med på møtet sitt i dag. :ler:

Spent, merker jeg! Og der kom en sånn ryggvondt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:popcorn:

Herregud så spennende :hoppe: Heia heia!

(Er ikke ofte jeg heier på vondt'er og au'er for andre :fnise: )

--

Takk for invitasjon, men jeg skal til de gamle i morgen :)

Og så skal jeg en tur til gubben, som seff ikke har tid til å være her med meg :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom ut lille Maiblomst! :babysmokk:

Jeg følger spent med på hvilke symptomer jeg skal kjenne etter om ørten :roll: uker ;)

Tror jeg er en av få som ikke er noe glad i pavlova, av den enkle grunn at marengs ikke er noe godt (for frukt og bær og kaker generelt er jeg veldig glad i). Men jeg kunne tenke meg å prøve med sjokolademarengs. Kanskje det skjuler litt av marengs-smaken :klo:

Endret av Haley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wiiiih, så spennende!! Håper hun bestemmer seg for å komme ut - og at du får en fin fødsel!

Lykke, lykke til! Kjenner jeg er helt spent på dine vegne her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer tak her sånn hvert 4.-5.-6. minutt, og de varer i rundt 30 sekunder. Spent på fortsettelsen! Helt overkommelig så langt, selv om jeg selvsagt kjenner det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...