Gå til innhold

Bortevekkistan

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Senga så helt nydelig ut, stor og stilig ;) Så flinke dere har vært! ;)

Har dere fått overmadrass som går over hele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så utrolig fin senga ble! :hoppe:

Du redebygger skikkelig ja, jeg kjenner meg så igjen... Jeg endevendte hele leiligheten dagen før fødsel, måtte jo være reint :ler: Veldig smart med bekkenløsning og det hele.

God fredag :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for sengeskryt! :strix: Vi er veldig fornøyde med den. :Nikke:

Unknown, det er helt sprøtt! Det har liksom ikke gått opp for meg før nå hvor nærme slutten vi faktisk er. Skikkelig rart...

iingvild: Turnerose kommer seg greit oppi uten trapp også, men hun våkner litt mer når hun må ut på klatretur. :ler: Så veldig greit med trapp, ja. Den er fra , ikke er den særlig dyr, heller. :) Perfekt høyde til vår seng!

Haley, jeg ba mannen om hjelp sist, husker jeg, men... Jah. Det er liksom ikke det kuleste å be om. :ler:

lilly: Du får bygge i vei selv, da? ;)

Rart å gå og vente, ja. Håper det skjer noe snart... ;)

Vi har en overmadrass på 180 cm og en på 80 cm, Pasjonsblomst. :) Og sånne "madrassbroer" mellom madrassene. Funker fint!

Tusle, jeg overdrev nok muligens litt mtp bekkenet i går... Ergo har jeg flyttet inn i sofaen i dag. :nigo:

:klemmer: til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt laber form i dag, overdrev nok litt i går, ja. Så jeg tar det rolig. Teppet ble ferdig i går kveld, nå har jeg vasket det (hurra for håndvaskprogram på vaskemaskinen! ;)), og det ligger til tørk. Neste uferdige babyprosjekt er tatt frem igjen, denne kjolen i solgul. Sitter og strikker mens jeg ser på 60 minute makeover og drikker raw sjokomelk. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjennes forresten som om jeg har funnet tilbake til den roen jeg hadde da jeg ventet på at Turnerose skulle komme ut, også. Nå kjennes det faktisk helt greit om jeg går over denne gangen óg. Men vil helst at babyen kommer en annen dag enn 17. mai, da, det må jeg si. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt laber form i dag, overdrev nok litt i går, ja. Så jeg tar det rolig. Teppet ble ferdig i går kveld, nå har jeg vasket det (hurra for håndvaskprogram på vaskemaskinen! ;)), og det ligger til tørk. Neste uferdige babyprosjekt er tatt frem igjen, denne kjolen i solgul. Sitter og strikker mens jeg ser på 60 minute makeover og drikker raw sjokomelk. :sikle:

For en nusselig kjole! Er litt (veldig) misunnelig på strikkekapable mennesker når jeg ser sånt. Men men. Når den tid kommer, skal jeg alltids klare å strikke en vindskjev lue til småen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Joyce, du er jo straks i mål jo! :hoppendeglad:

Har hatt (og har fortsatt) litt KG-tørke, og når jeg kikker innom så er jo plutselig de som var et stykke på vei blitt mødre, og dere som ikke var kommet like langt er snart ferdige med ruginga. Tida går fort! :daane:

Strikking er en fin måte å aktivisere seg på når mye annet begynner å bli for tungt. Da får en tida til å gå, og samtidig kan det jo bli noe fint til babyen eller andre. Men dette vet du jo selvfølgelig. :fnise:

Lykke til videre med ruginga, bare oppløpet igjen nå! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.mai kommer babyen, jeg bare vet det ;) Mobilen min er klar for sladring :Nikke:

Du er knallsikker på arbeiderbevegelse-baby, altså? Fordømt til et liv fylt med 1. mai-tog på bursdagen? :ler:

For en nusselig kjole! Er litt (veldig) misunnelig på strikkekapable mennesker når jeg ser sånt. Men men. Når den tid kommer, skal jeg alltids klare å strikke en vindskjev lue til småen. :fnise:

En vindskjev lue er flott, det! Og ett sted må man jo begynne. :) Jo mer man strikker, jo flinkere blir man, vettu! ;)

:vinke:

Joyce, du er jo straks i mål jo! :hoppendeglad:

Har hatt (og har fortsatt) litt KG-tørke, og når jeg kikker innom så er jo plutselig de som var et stykke på vei blitt mødre, og dere som ikke var kommet like langt er snart ferdige med ruginga. Tida går fort! :daane:

Strikking er en fin måte å aktivisere seg på når mye annet begynner å bli for tungt. Da får en tida til å gå, og samtidig kan det jo bli noe fint til babyen eller andre. Men dette vet du jo selvfølgelig. :fnise:

Lykke til videre med ruginga, bare oppløpet igjen nå! :duskedame:

Nilla! :klemmer: Så koselig å høre fra deg.

Tiden går utrolig fort! Tenk at guttene dine alt er 7 mnd - straks 8! :hakeslepp: Synes liksom det bare er noen uker siden de ble født, jeg... Og du, KG-tørke tror jeg de fleste har når barna er på den alderen. Nok annet å henge fingrene i, og jeg kan bare forestille meg hvordan det er med to!

Tro meg, jeg strikker og jeg strikker... :fnise: Jeg er av typen som ikke klarer meg med ett strikkeprosjekt av gangen, å nei da! :ler: Minst 4 ting på pinnene til enhver tid, ellers kan man jo finne på å kjede seg, må vite. ;)

:kose: Det var så koselig at du tittet innom! Skal løpe innom boka di straks, jeg lurer på om den har falt ut av mine innlegg. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, fredagskveld med verdens beste råsjokolade (sånn ca denne), rent og ryddig kjøkken (og fryktelig tørre hender), et sovende barn og meget mulig også en sovende mann (hvordan er det mulig å bli liggende lenge og sove i en seng på 140x70 cm, sammen med en kålorm av en treåring? Beats me...), planer om popcorn med næringsgjær til kveldskos og en ny flaske Farris på gulvet ved siden av meg. :sikle:

Fant en stor klump med slim i truseinnlegget i sted, og lurer på om det kan ha vært slimproppen... Den som lever får se! Fødsel i løpet av langhelgen hadde passet utmerket, mamma har fri på mandag og pappa skulle bare noen få timer på jobb, så de kan ha Turnerose hele helgen om nødvendig. Barnehagen har planleggingsdag på mandag, og er dermed stengt. Mannen må riktignok helst noen timer på jobb på mandag, men ellers hadde det passet veldig godt, altså. Men med min flaks blir det da sikkert fødsel på onsdag i stedet. :ler:

Om fødselen lar vente på seg er planene for helgen å hente opp benk, bord og stoler på verandaen, kjøpe litt blomster til å plante ut i krukker og å få ned litt mer babystæsj fra loftet. Blir nok bra! Jeg har dessuten bestilt nye sitteputer til benken på verandaen, de ble sendt i dag og med litt flaks kommer de kanskje i morgen? Syntes fargene var så fine (kjøpte to av hver av rosa, grønn og blå), og med 4 stk til 29,50 kr stykket og 2 til 49,50 kr stykket (var tydeligvis en begrensning der), ble ikke prisen særlig avskrekkende, heller. Jeg liker prikker! :nigo: De blir nok fine sammen den gule, prikkete voksduken fra i fjor og de orange putene til stolene. :jepp:

Men nå - se om det er liv i mannen og så poppe popcorn før Nytt på nytt. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ska sei! Spenningen bygger seg opp også her inne.... Satser på langhelgbaby, ja! :kgbaby:

mm popkorn hørtes litt godt ut.. ;) Er det godt med næringsgjær på, og hva er greia med det egentlig?

Råsjokolade er digg, har spist iallfall halvparten av sist batch jeg lagde nå.. Jeg bruker å lage denne, ligner ganske mye på "din" oppskrift.

Endret av Pasjonsblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Åh, langhelgbaby hadde jo vært perfekt! Håper litt jeg også, men er nok for langt unna ennå :fnise:

Men jeg følger med i stor spenning :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ska sei! Spenningen bygger seg opp også her inne.... Satser på langhelgbaby, ja! :kgbaby:

mm popkorn hørtes litt godt ut.. ;) Er det godt med næringsgjær på, og hva er greia med det egentlig?

Råsjokolade er digg, har spist iallfall halvparten av sist batch jeg lagde nå.. Jeg bruker å lage denne, ligner ganske mye på "din" oppskrift.

Langhelgbaby hadde vært noe, helt klart!

Her har næringsgjær blitt den store favoritten på popcorn, det smaker litt sånn osteaktig, egentlig. Blander næringsgjær, ørlite salt, spisskummen og chili som has over popcornet. Må ha i litt smør eller kokosolje etter popping for at krydderet skal feste seg litt, da. Næringsgjær har masse B-vitaminer, særlig B12, og er rikt på proteiner. :)

Synes du det er godt med sukrin i sjokoladen? Jeg klarer ikke helt å vende meg til det, jeg, får den der "kalde" følelsen på tunga med en gang... Ellers putter jeg stort sett alltid noe oppi sjokoladen, i dag ble det et brett med kakaonibs og et brett med hampfrø. :sikle:

Åh, langhelgbaby hadde jo vært perfekt! Håper litt jeg også, men er nok for langt unna ennå :fnise:

Men jeg følger med i stor spenning :popcorn:

Kan jeg anbefale litt fredags- :sengekos: ? Det har jeg planer om... :lur:

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennande her no!

Eg hadde masse murringar og kynnarar frå veka før termin. Slimproppen gjekk 5 dagar før. Likevel måtte jenta omtrent tvingast ut, 11 dagar over termin...

Du virkar ikkje særlig utålmodig og lei ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig fint at du finner tilbake til roen!

Og at du ikke er alt for utålmodig enda :klemmer:

Knallfin seng :jepp:

Håper helgen bringer hvile og ro for kropp og sinn :klem:

kos deg med å fikse ute/fødsel- alt ettersom :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir litt sånn: :bond: av all spenningen rundt de kommende fødslene og mulig symptomene dere har :fnise: Herlig!

:ler:

Spennande her no!

Eg hadde masse murringar og kynnarar frå veka før termin. Slimproppen gjekk 5 dagar før. Likevel måtte jenta omtrent tvingast ut, 11 dagar over termin...

Du virkar ikkje særlig utålmodig og lei ennå?

Jeg er ikke så utålmodig, nei. :) Lei er jeg vel forsåvidt, kunne godt tenke meg å få fødselen overstått, men jeg tenker som sist, at babyen kommer når den kommer og det hjelper fint lite at jeg blir utålmodig. :)

Så utrolig fint at du finner tilbake til roen!

Og at du ikke er alt for utålmodig enda :klemmer:

Knallfin seng :jepp:

Håper helgen bringer hvile og ro for kropp og sinn :klem:

kos deg med å fikse ute/fødsel- alt ettersom :lur:

:klemmer:

Vi får prøve på lørdagskos i stedet :lur:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeez, så sliten jeg er... Turnerose har testet grenser konstant i dag. Ingen trivelig dag, med andre ord. Hun pusher og pusher sånn at både mannen og jeg til slutt bare eksploderer. Så blir hun rasende og fortvilet, deretter roer vi oss ned alle sammen, prater og forklarer - og så går det 10 minutter før hun gjør akkurat det samme igjen. :sukk: Jeg skjønner at det er en fase vi bare må gjennom, men det kunne det ikke drøyet til babyen var ute og den første barselperioden over? :grine:

Det hjelper jo definitivt ikke at: 1) hun våknet 7.30 i dag (hun som normalt kan sove til 9-9.30), 2) jeg har enda kortere lunte enn vanlig pga diverse vondter og generell slitenhet om dagen, 3) mannen er inne i den verste perioden mtp allergi og er rimelig medtatt og sliten om dagen, 4) hun var sur alt fra morgenen av fordi vi sa at vi ikke kunne gå i butikken og kjøpe lørdagsgodt før litt senere.

Men-men... Nå sovnet hun endelig, etter godt over halvannen time. Ikke spesielt vanskelig legging, forsåvidt, men hun har skravlet og skravlet om alt mulig. Først med meg, til jeg ikke orket å sitte der lenger siden magen kommer i klem og jeg får kynnere, og deretter med mannen. Enkelte dager kommer visst bare alt. :sukk:

Ingenting gøy på TV er det heller. Jeg tror jeg bare skal gå og legge meg snart. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo legge til at vi i det minste har fått verandamøblene på plass og har handlet blomster. Så litt har vi jo fått gjort, heldigvis. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...