Gå til innhold

Bortevekkistan

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Så bra med hodeleie! :danse: Då ligg alt til rette for fin, normal fødsel for deg! :tommelopp:

Men du, 3600 i dag, blir ikkje det ca 4 kg til termin? Men du reknar kanskje med å gå over som sist? Og då tenker du sånn omtrentlig 4400? (No reknar eg med 200g pr veke, er vel det som er normalen)

Men åh, no blei eg glad! Hurra for hodeleie!

Tippeliste forresten? Eg tippar vetlajento kjem ....

11. mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frida, hun strevde litt med å få tatt gode mål av hodet, så hun anslo ca Turneroses størrelse. Hun var jo 4,6 ca 2 uker over termin. Så det vil jo avhenge veldig av når babyen bestemmer seg for å ta turen ut. Jeg er mest spent på hodeomkretsen, egentlig, Turnerose var jo 39 cm... :eeeh:

Tippeliste, ja! Det har jeg ikke tenkt på en gang. :ler: Din "tipp" er herved notert! Skal lage et eget innlegg etterpå. :Nikke:

Så koselig at du titter innom, Selma! Jeg er ikke så flink til å følge med i andres dagbøker, jeg heller... :sjenert:

---

Ah, salat med smårettskinke, mozarella og tomater, samt basilikumolje som jeg fikk med prøve på fra Oliviers og nevnte fantastiske balasmico. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frida, hun strevde litt med å få tatt gode mål av hodet, så hun anslo ca Turneroses størrelse. Hun var jo 4,6 ca 2 uker over termin. Så det vil jo avhenge veldig av når babyen bestemmer seg for å ta turen ut. Jeg er mest spent på hodeomkretsen, egentlig, Turnerose var jo 39 cm... :eeeh:

39! :sjokkert: Men kan det ikkje stemme at ks-barn har større hodeomkrets? Dei blir jo ikkje trykka sammen, heh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig lunsj!! Selv har jeg akkurat hatt en godmorgen yoghurt mens jeg venter på skillingsboller etterhvert ;) Har masse fra Oliviers jeg også, er så herlige produkter!

Herlig å høre at hun ligger i hodeleie.... Hva er egentlig liten og stor hodeomkrets? Skjønner at 39 er stort da, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39! :sjokkert: Men kan det ikkje stemme at ks-barn har større hodeomkrets? Dei blir jo ikkje trykka sammen, heh.

Det høres jo ikke helt usannsynlig ut! Men jeg tror vel fortsatt Turnerose ligger i den øvre gruppen størrelsesmessig. :fnise: Hun har definitivt arvet min hodeform... Tjukk i huet, jeg også. ;)

Så deilig lunsj!! Selv har jeg akkurat hatt en godmorgen yoghurt mens jeg venter på skillingsboller etterhvert ;) Har masse fra Oliviers jeg også, er så herlige produkter!

Herlig å høre at hun ligger i hodeleie.... Hva er egentlig liten og stor hodeomkrets? Skjønner at 39 er stort da, eller?

Oooh, skillingsboller høres nydelig ut! :sikle: (Og takk, forresten, jeg puttet en Go'morgen i veska før vi dro i dag som jeg ikke har spist, kan vel være lurt å sette den i kjøleskapet igjen! ;))

Jeg trooor snittet ligger på ca 35 cm HO? Så 39 er nok i øvre ende av skalaen, ja. ;)

---

Glemte forresten å nevne at UL-jordmoren også hadde problemer med å kjenne leie da hun klemte litt før ULen, så det er visst ikke så lett å kjenne hos meg. Hun sa det var bra jeg hadde blitt henvist til UL sånn sett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tippeliste for fødsel

UL-termin 6. mai, menstermin 3. mai

lille katt: 27. april

Pasjonsblomst: 30. april

Alabama: 4. mai

Unknown: 6. mai

iingvild: 6. mai

Haley: 8. mai

Selma_: 8. mai

*Frida*: 11. mai

*lilly*: 12. mai

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med hodeleie :strix:

Høres ut som en nydelig salat :nigo: Er mozarella lov, altså? :spise:

sender en sms litt senere! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Så bra hun ligger i hodeleie :klemmer:

Vi får vel store barn både jeg og du da. Baby er på str med M som var nesten 4kg en uke før termin. Hodet hennes var 37 eller 38 cm, og det gikk fint det altså :)

Jeg tipper 6. mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bambus er den soleklare favoritten her i huset, både til innlegg og bleier. Vi har også noen hampinnlegg, de er også fine, men kan lukte litt mer og er ikke like føyelige når de er våte. Mikrofiberinnlegg (som ofte følger med bleier) har vi ikke brukt i det hele tatt, jeg får helt fnatt av dem, skikkelig guffent materiale. :fnise: Skulle jeg kjøpt innlegg til nyfødt nå, hadde jeg nok gått for disse eller disse. (Synes terry- og fleece-variantene fra Eco Earth er like gode.) De holder størrelsesmessig til du kommer opp i str L omtrent, da kan det ofte være greit å kjøpe litt større innlegg siden bleiene er lengre og de i Regular ikke fyller bleia helt. Andre innlegg vi er veldig glade i er disse (P'tit/blåkant), men de er store, og jeg synes de blir litt klumpete til nyfødte/små babyer. Vi har brukt sistnevnte mye i nattbleier.

Passer innleggene i alle bleier (altså ulike merker), f.eks. EcoEarth passer til både Bum Genius, happy heinys, sandys osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlig med hodeleie :strix:

Høres ut som en nydelig salat :nigo: Er mozarella lov, altså? :spise:

sender en sms litt senere! :klem:

Mozarella av kumelk skal være greit, har jeg skjønt... Den jeg kjøper på Kiwi er pasturisert og fin. Bøffelmozarella kan ha høye nivåer av ettellerannet, så jeg unngår det. Men det har de jo uansett ikke på Kiwi. ;) (Åh, det er så fantastisk med matbutikker med godt utvalg! :roll:)

Så bra hun ligger i hodeleie :klemmer:

Vi får vel store barn både jeg og du da. Baby er på str med M som var nesten 4kg en uke før termin. Hodet hennes var 37 eller 38 cm, og det gikk fint det altså :)

Jeg tipper 6. mai!

Godt å høre at det gikk fint med den hodeomkretsen! Ut må de jo. ;) Jeg synes egentlig det er helt allright med store nyfødte, jeg, de er liksom ikke så skjøre. Har venninner som har fått knøtt på sånn ca 3 kg og deromkring, og de tør jeg jo nesten ikke å holde... :ler:

Så bra med hodeleie! Flink Maiblomst :jepp:

Jeg tipper 08. mai!

Notert! :)

Tipper 30.april! ;)

Oooh, jeg liker deg! ;) Håper du får rett... 12 dager til, det!

Så herlig at alt var bra! Jeg vil gjerne tippe 12.mai :)

Koselig å "se" deg! :klemmer: Tipping notert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer innleggene i alle bleier (altså ulike merker), f.eks. EcoEarth passer til både Bum Genius, happy heinys, sandys osv?

Tok denne for seg selv, jeg. :) Ja, jeg vil vel i grunnen påstå det. Dog kan nok Eco Earth-innleggene i "regular" bli litt korte til en fullt utkneppet BG OS, f.eks., men de vil nok passe godt når man har dem på minste mulige størrelse... Sandy's hadde vi aldri behov for ekstra innlegg i, de suger så godt i seg selv. Blåkant-innleggene fra P'tit kan brettes som man vil, og det gjør dem jo veldig fleksible. Men de er ganske tykke og fyller en del, så jeg synes som nevnt at de kan bli litt voldsomme den første tiden. De fantes tidligere i en tynnere variant (tolags i stedet for trelags, mener jeg), men de har dessverre gått ut av produksjon.

De fleste innleggene er jo rimelig "generiske" i størrelse og fasong, enten kvadratiske og brettbare, eller timeglassformede. En ting som forresten kan nevnes angående den typen prefolds jeg linket til (de fra Muksut) er at de veldig godt kan brukes som innlegg senere. De kan brettes til å bli både lange og korte, avhengig av om man bretter dem på langs eller på tvers (som en såkalt "trifold" - man bretter dem mao i tre).

Innlegg er forresten genialt å handle brukt, da er de godt innvasket og suger optimalt helt fra starten av. :tommelsmil:

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt sånn i dag: :redd: For det har jo plutselig gått opp for meg at dagens beroligelse (dvs hodeleie) innebærer at jeg nå faktisk må innstille meg på vaginal fødsel. :ler: Jeg synes jo egentlig at det er bra, men det ble brått litt skremmende, gitt... Så i ettermiddag har jeg lest om fødestillinger og hva som finnes på fødestuen og det ene med det andre (takk til danske Gravid, som jeg synes er myyye bedre enn den norske søstervarianten).

Jeg har også begynt å tenke på de tingen jeg var så god på sist - massere mellomkjøttet, ta bringebærbladkapslene jeg jo har kjøpt inn, skjerpe meg på knipeøvelsene igjen, gjøre yoga med fødselsforberedende øvelser... Puh! Det blir et par hektiske uker nå. :ler:

I kveld sendte jeg mannen på SC etter litt småplukk, og på Stoff&Stil etter tvillingnåler. De har tydeligvis noe imot meg, de tvillingnålene, for jeg brekker dem eller bøyer dem over en lav sko... Forklaringen ligger vel sannsynligvis i at de brukes til å sy i ganske mange lag med stoff på én gang, så det er ikke så rart. Men det blir litt irriterende innimellom. :fnise: Han fikk også kjøpt noen muttere som vi trenger for å feste lampene på senga, samt plukket med seg medlemskupp på SC på dyne og pute fra Høie. Det er greit å ha en ekstra dyne der til Turnerose, hun tar ikke med seg dyna si inn når hun kommer vandrende på natta. Og med så stor seng er det ikke lenger sånn at dynene våre overlapper på midten lenger. ;) Jo, også kjøpte han dopapir, da, det må vi handle på SC. :ler: Fantastisk deilig, det Velvet-papiret. Så nå har vi vel dopapir frem til sommeren omtrent, hehe.

Sitter og prøver å rive mannen løs fra litt kveldsjobbing, jeg trenger litt hjelp til rydding... Jeg orker bare ikke å bøye meg ned for å rydde Turneroses leker, det blir for ubehagelig. Og det funker heller dårlig å sitte på gulvet, også. Men det krever litt innsats å slite ham løs fra den skjermen, altså... :balltre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selma, Alabama og iingvild - tipping notert! :jepp:

---

Jeg har hatt et langt døgn, jeg har kastet opp stort sett alt jeg har tatt til meg, og er usikker på om det er omgangssyke eller "bare" gravidkvalme. Vært hos legen i dag, og hun mente det var graviditetsrelatert - jeg skulle uansett ta kontakt igjen over helgen hvis det ikke ga seg. Håper inderlig ikke at det er omgangssyke og at jeg har smittet søte rhubarb, som var her en tur i går... :tristbla:

Rimelig slapp i dag, siden jeg ikke har fått i meg særlig mye det siste døgnet. Og veldig lei av sykdom/plager. Men nå er det uansett ikke så lenge igjen, jeg prøver å tenke sånn. :)

Jeg lurer på om jeg orker å gå opp og sy litt... Skal sy enda en ringslynge, av lin denne gangen, som vi skal ha liggende i bilen. Ringslynger er nemlig det perfekte "bilbæretøyet" - kjapt og greit å ta på, ingenting som subber nedi bakken, og knall til korte turer inn i butikk osv. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...