Gå til innhold

Bortevekkistan

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Trøtt i dag... Og ikke kan jeg legge meg nedpå heller, for jeg fikk mannen til å ta av madrasser og ribbebunner før han dro på jobb så jeg kan få stiftet på det stoffet på endegavlen. :ler: Tror ikke jeg klarer å buksere ting på plass på egenhånd, det blir litt for trangt i døråpninger og sånt med magen... :fnise: (Og sofaen utgår, det ender bare med bekkenkrise.) Så det er vel bare å sette i gang med dagens dont, tenker jeg. ;)

:Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da får du i det minste prøve å sitte og slappe av litt i løpet av dagen! Ikke godt å gå rundt trøtt.. Snart får dere vel senga på plass, det blir jo superbra! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du i det minste prøve å sitte og slappe av litt i løpet av dagen! Ikke godt å gå rundt trøtt.. Snart får dere vel senga på plass, det blir jo superbra! :klemmer:

Jaaa! Gleder meg til senga er helt ferdig! :hoppe:

---

Altså, hva SKJER med været? :sno: Plutselig laver det ned! Det legger seg jo ikke, men likevel... :klo:

Endegavlen er ordnet, jeg har lagt på plass resten av tøybleiene og skylt opp de ullbuksene jeg lanoliniserte over natta, hengt opp vask og satt på en ny (med sengetøyet til babyen :hjerte:). Føler i grunnen at det har vært en effektiv dag! Lurer litt på å sy et par plagg til Turnerose som ligger ferdigklippet her, det går jo ganske radig... Også må jeg prøve det nye regntrekket på vogna, nå som jeg har fått på plass bagdelen. :nigo:

Har hatt på TVen på NRK stort sett hele dagen, kikker litt på rettssaken. Men innimellom orker jeg ikke å forholde meg til det og går et annet sted... Uff. Særlig da aktor snakket om Utøya merket jeg at det ble for mye. Det er rett og slett fælt å se ham. Hvordan er det mulig å være så uberørt? :riste: Nesten bedre å se på BBC, for der er det ikke så "nært"... All medfølelse går til ofre og pårørende, jeg kan ikke engang prøve å forestille meg hvordan det må være for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seng :hjerte:

Synes det virker som at du får unna mye i dag!

Passer torsdag for deg? Jeg glemte at det var mandag i dag...:haar::ler:

...........

Har også sett litt på tv i dag, men orker bare ikke for mye av gangen. Men jeg føler at jeg må ha med meg dette, selv om det er utrolig sterkt det som kommer fram. Når jeg selv ikke er direkte berørt,og påvirkes i så stor grad som jeg gjør, kan jeg bare forestille meg hvordan det er for alle de som er direkte berørte i saken. Å se på BBC var egentlig en god ide for å få en litt annen vinkling.

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seng :hjerte:

Synes det virker som at du får unna mye i dag!

Passer torsdag for deg? Jeg glemte at det var mandag i dag...:haar::ler:

...........

Har også sett litt på tv i dag, men orker bare ikke for mye av gangen. Men jeg føler at jeg må ha med meg dette, selv om det er utrolig sterkt det som kommer fram. Når jeg selv ikke er direkte berørt,og påvirkes i så stor grad som jeg gjør, kan jeg bare forestille meg hvordan det er for alle de som er direkte berørte i saken. Å se på BBC var egentlig en god ide for å få en litt annen vinkling.

:kyss:

Ah, det var helt borte for meg også i går. :ler: Torsdag it is! :tommelsmil:

Så langt i dag har jeg ikke satt på TVen... Orker ikke... :sparke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm... sjokomelk! Det og valnøtter er virkelig det helt store om dagen. :ler:

Jeg har ingen store planer for i dag, og det er godt, kjenner jeg. Mannen dro tidlig på jobb så han kan komme tidlig hjem og ordne ferdig senga. Må sende ham en tur opp på loftet også, det gjør han veldig motvillig siden det ligger en del puter og sånt til verandaen der som vi ikke har tatt ned enda og som gjør det vanskelig å finne ting... Det hjelper jo ikke at han er fullstendig håpløs på leting, heller. :ler: Turnerose bestilte at jeg skulle hente, og det må vi vel kunne få til. :)

Jeg tror nok jeg skal få ferdig tightsen og genseren til Turnerose i dag, da. Fikk tatt alt som skulle tas med overlocken i går, så det gjenstår bare å legge opp buksebein og kanten nederst på genseren, samt å ordne til strikk i livet på tightsen. Også holder jeg på med en pysj til babyen som også burde gjøres ferdig. Og jeg burde skifte strikk i de brillebuksene til babyen når jeg først har tvillingnål på maskinen... Hmmm. Det ble visst litt, det der.

Men først en hvil. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, nå fikk jeg lyst på sjokomelk :sikle:

Kan jeg spørre deg om noe TB-greier igjen? :sjenert:

Synes du borrelås eller knapper er best? Og hva slags innlegg (bambus, frotte, hamp, mikrofiber?) anbefaler du til hvilket bruk (nyfødt? 1-3 måneder? 3-6 måneder? nattbleier? dagbleier?). Prøver fremdeles å bli klok på hva vi skal gå for :sjenert:

Og har du noe erfaring med de såkalte kinableiene (alvababy.com) eller med prefolds? Sistnevnte krever vel en bleiebukse utenpå?

Ha en fin dag! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå fikk jeg lyst på sjokomelk :sikle:

Kan jeg spørre deg om noe TB-greier igjen? :sjenert:

Synes du borrelås eller knapper er best? Og hva slags innlegg (bambus, frotte, hamp, mikrofiber?) anbefaler du til hvilket bruk (nyfødt? 1-3 måneder? 3-6 måneder? nattbleier? dagbleier?). Prøver fremdeles å bli klok på hva vi skal gå for :sjenert:

Og har du noe erfaring med de såkalte kinableiene (alvababy.com) eller med prefolds? Sistnevnte krever vel en bleiebukse utenpå?

Ha en fin dag! :sol:

Jeg måtte ha et glass til nå. :ler:

For vår del har det med borrelås/knapper endret seg etterhvert. I starten syntes vi borrelås funket desidert best, det var nok fordi det var lettere å få justert akkurat hvor stramt det skulle være. Men da Turnerose var rundt halvåret begynte hun å dra av borrelåsbleiene selv, så da gikk vi over til knapper, og brukte hovedsaklig det resten av bleieperioden. :)

Bambus er den soleklare favoritten her i huset, både til innlegg og bleier. Vi har også noen hampinnlegg, de er også fine, men kan lukte litt mer og er ikke like føyelige når de er våte. Mikrofiberinnlegg (som ofte følger med bleier) har vi ikke brukt i det hele tatt, jeg får helt fnatt av dem, skikkelig guffent materiale. :fnise: Skulle jeg kjøpt innlegg til nyfødt nå, hadde jeg nok gått for disse eller disse. (Synes terry- og fleece-variantene fra Eco Earth er like gode.) De holder størrelsesmessig til du kommer opp i str L omtrent, da kan det ofte være greit å kjøpe litt større innlegg siden bleiene er lengre og de i Regular ikke fyller bleia helt. Andre innlegg vi er veldig glade i er disse (P'tit/blåkant), men de er store, og jeg synes de blir litt klumpete til nyfødte/små babyer. Vi har brukt sistnevnte mye i nattbleier.

Alvababy har vi ikke prøvd, Turnerose var såpass stor da de "tok av" at det ikke var noe vits i størrelsemessig (de er visst ikke så store i størrelsen, særlig ser jeg mange mener de er "lave"/korte i "risen", og Turnerose er jo lang). Prefolds har vi brukt bittelitt til Turnerose, har skaffet noen flere nå til Maiblomsten. Liker best prefolds av denne typen, jeg, men de er jo relativt dyre. Prefolds må ha sperrelag over, ja, og til Turnerose måtte vi også ha brillebukser (mellom prefolden og sperrelaget) for å få det tett nok ved lårene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med syprosjektene, unntatt pysjen. Så da er ihvertfall litt mer av Turneroses vårgarderobe på plass. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så flink, Joyce! Kjenner jeg beundrer litt evnen til å sy og lage dine egne, smarte ting ;) Og miljøvennlige og sunne for kroppen offcourse!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alt er bra med deg og dere, tenker ofte på deg. :klemmer:

Har dere bestemt navn til maiblomsten? Gjerne PM, du vet hvor nysgjerrig jeg er. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så flink, Joyce! Kjenner jeg beundrer litt evnen til å sy og lage dine egne, smarte ting ;) Og miljøvennlige og sunne for kroppen offcourse!! ;)

Hehe, takk for det! Det er bare å begynne å sy, vet du! :) Start i det små, så lærer man fort! :jepp: Jeg synes det er kjempegøy å kunne lage ting selv.

Håper alt er bra med deg og dere, tenker ofte på deg. :klemmer:

Har dere bestemt navn til maiblomsten? Gjerne PM, du vet hvor nysgjerrig jeg er. :sjenert:

Trekkoppfuglen! Så koselig å høre fra deg! :klemmer: Tenker ofte på deg, jeg også. :Nikke:

Vi hadde egentlig bestemt oss, men så er det noen venner av oss som har gitt akkurat det navnet til jenta si som ble født for et par uker siden, så nå er vi litt på tenker'n igjen... :ler: Meget mulig det blir det vi hadde tenkt likevel, da. Men jeg skal sende deg en PM. ;)

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turnerose sovnet til slutt... Etter en god halvtime med sånn skikkelig tilgjort gråting, ørten forsøk på å stå opp, furting og i det hele tatt, ordentlig sjarmerende med 3-åringer innimellom. :ler: Mannen er i garasjen og skjærer til topplatene til senga, så ikke noe hjelp å hente der. ;)

Nå sitter jeg med valnøttene mine (:ler:) og Farris og slapper av i sofaen. Strikker litt på teppet til Maiblomsten (som går overraskende raskt fremover, jeg nærmer meg slutten på nøste 2 av 5 :tommelsmil:), nerder litt på nett og kjenner at jeg skal legge meg tidlig i dag. I morgen skal vi jo tiiiidlig på Riksen, så jeg skal også gjøre klart litt i kveld, så det ikke blir stress på morgenkvisten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En liste over hva vi må gjøre klart til babyen er på sin plass, tror jeg...

Det som mangler/gjenstår:

- Skrive ut fødebrev og legge i mappa med papirer

- Hente ned sprinkelsenga fra loftet og montere den (haster ikke, hurra for samsoving!)

- Hente ned stellebordet som (trolig) skal få stå i stua de første månedene og montere det

- Hente ned softbag fra loftet og snu Bugaboo Bee'en

- Handle setebeskytter og ekstra baksetespeil til bilen (NAF-butikken)

- Montere bilstolbase i bilen

- Få igjen brystpumpe av en venninne som har lånt den

- Kanskje sy noen flere tøybleier?

- Sy ferdig noen babyklær som er "på gang"

- Strikke ferdig Mor Signe-teppet til babyen (siden Turnerose ikke vil dele sitt)

- Finne babydyna! (Hvor pokker har den tatt veien?)

- Ta opp ammemadrassen, legge ammeputa ned i stua

- Lanolinisere noen flere ullbukser (har tatt de minste, men det kan vel være greit at de litt større er helt klare, også)

- Rydde kontoret... :roll:

Noe mer, mon tro?

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, masse lykke til på sykehuset! :)

Ikke så mye som gjenstår før barnet kommer, igrunn.. Men sikkert greit å få det unna, for plutselig så får man annet å tenke på :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodeleie! :strix: Ikke festet, da, men det hadde jeg i grunnen ikke forventet. Og omtrent som sin søster størrelsemessig, estimert til 3,6 kg i dag. Normal mengde fostervann og tilsynelatende en frisk og fin baby, sa damen. :) Morkaka ligger høyt oppe på fremre vegg.

Godt å være ferdig med det, jeg var skikkelig nervøs i dag morges og spøy som en gris før frokost. :gjeiper:

Etter undersøkelsen kjørte mannen meg til Storo (som var praktisk for ham ifht å komme seg til kontoret). Så spiste jeg frokost på Kaffebrenneriet og satt og leste i et blad der til senteret forøvrig åpnet. Var innom Babyshop etter body til å ha under hentesettet (ull/silke) og fant også en bambusstrømpebukse som nok skal være fin å ha under. (Bambus er så herlig! :hjerte:) Også fikk jeg kjøpt sånne ventiler og membraner til ammepumpa, kjekt å ha liggende hvis det trengs. I tillegg var jeg innom Oliviers&Co etter balsamico, den de har der er avhengighetsdannende og det går ikke an å gå tilbake til noe annet når man først har smakt den. :fnise:

Så kjørte jeg den lange veien hjem med banen (i stedet for å bytte underveis, som sparer meg 10 min eller sånt), deilig å bare sitte der og kikke ut av vinduet. Pratet en stund med en dame på mammas alder som var veldig trivelig og syntes det var såååå koselig med gravide damer. :ler: Og var innom Kiwi på vei fra banen og kjøpte salatingredienser til lunch. (Og noe brødgreier til deg til i morgen, rhubarb, så vet du det!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...