Gå til innhold

Bortevekkistan

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vil også ha en slyngevugge med lammeskinn oppi! Heldige babyen! :ler:

:fnise:

Litt rart, men veldig koselig, å tenke på at "snart" er alle de små terminbabyene født :rodmer:

Redebygging :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller ikke funnet LINK i det siste... heldigvis ikke hatt særlig mned halsbrann nå, så pjuh....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha hørt på jobb at Link er på vei ut og at Novaluzid erstatter den, hvis jeg ikke tar helt feil :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 20 dager igjen :hoppe:

Vi kjøpte det regntrekket... siste som var. Så da blir vi like :fnise:

Og vi har virkelig kjøpt tidenes fineste vippestol. her Gjett hvem som trumfet gjennom treverk-stol :fnise: (Han: Det er kryssfiner, da. Men seriøst, det er EIK. Det er bra, vettu. Passer sammen med... Jeg kan bare....Jeg: Høres fint ut vennen min, kjør på. Han: Det passer bare SÅ bra :ler: )

Blir så spennende å høre om leiet på onsdag! Så utrolig flott at du ble henvist videre :kose:

Gleder meg til å se deg til uka! Ha en god helg med masse hvile :klem::kyss:

(Jeg har laget bok her inne :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Litt rart, men veldig koselig, å tenke på at "snart" er alle de små terminbabyene født :rodmer:

Redebygging :hjerte:

Jamen det ser virkelig så utrooolig digg ut å ligge oppi der! :ler:

Ganske sprøtt å tenke på at de kommer snart nå, ja, terminklubbabyene. :hjerte: Synes det har gått så vanvittig fort, ihvertfall sammenlignet med Turnerose...

Har heller ikke funnet LINK i det siste... heldigvis ikke hatt særlig mned halsbrann nå, så pjuh....

Jeg har klart meg fint uten til nå den siste drøye uka, og hadde litt stående i skapet fra sist (som utrolig nok ikke hadde gått ut på dato!). Men de siste nettene... :kjefte:

Mener å ha hørt på jobb at Link er på vei ut og at Novaluzid erstatter den, hvis jeg ikke tar helt feil :vetikke:

Ah, takk! Leste på den nå, og tror nok at det blir med en pakke av den hjem i morgen. ;) Håper bare de er like "gode" på smak og ikke minst konsistens som Link, for det var mye av grunnen til at jeg ikke taklet Gaviscon sist, husker jeg - jeg ble kvalm i stedet, og det var ærlig talt ikke så mye bedre... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Novaluzid er ikke like gode som Link, synes jeg :(. Men de gjør nytten, så det går nok bra :).

Svangerskapene går en del fortere når man har andre barn å ta seg av, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 20 dager igjen :hoppe:

Vi kjøpte det regntrekket... siste som var. Så da blir vi like :fnise:

Og vi har virkelig kjøpt tidenes fineste vippestol. her Gjett hvem som trumfet gjennom treverk-stol :fnise: (Han: Det er kryssfiner, da. Men seriøst, det er EIK. Det er bra, vettu. Passer sammen med... Jeg kan bare....Jeg: Høres fint ut vennen min, kjør på. Han: Det passer bare SÅ bra :ler: )

Blir så spennende å høre om leiet på onsdag! Så utrolig flott at du ble henvist videre :kose:

Gleder meg til å se deg til uka! Ha en god helg med masse hvile :klem::kyss:

(Jeg har laget bok her inne :ler: )

Yeah! Da kan vi trille på tur med matchende vogner. :ler: Også lo jeg høyt av den vippestoldialogen, mannen lurte på hva det var. ;) Han syntes den var veldig kul, han også, hihi. Han anser seg jo som potensiell yrkesutøver etter å ha bygget den senga vår... :roll::ler:

God helg til deg og dere også - kos deg med langhelg! :klemmer:

(Og nå må jeg på dagbokjakt! :nigo:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Novaluzid er ikke like gode som Link, synes jeg :(. Men de gjør nytten, så det går nok bra :).

Svangerskapene går en del fortere når man har andre barn å ta seg av, ja...

Isj, så dumt... Det var jo du som tipset meg om Link da jeg var gravid med Turnerose, så jeg stoler veldig på din vurdering av den type medisiner. :ler:

Jeg husker jeg var veldig fascinert av dere som hadde barn fra før i terminklubben sist, og jeg skjønner jo litt mer av ting nå. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa ringte for litt siden og hadde visst litt dårlig samvittighet for at de ikke hadde kommet forrige dagen da jeg ringte og spurte, for han var veldig unnskyldende og spurte om de skulle hjelpe oss med noe i helgen. Så da blir det til at de kommer inn og tar med seg Turnerose en tur ut i morgen, så får mannen og jeg forhåpentligvis snekret de siste detaljene på senga. :)

Ellers blir det en kjapp Ikea-tur i morgen tidlig, vi må ha noen kasser til å ha under senga samt et par andre småting. Håper å komme oss avgårde i 9-tiden, så får vi det unna... Greit å få på plass de kassene nå, så kan jeg rydde litt på plass i dem og sånt før babyen kommer. Vi får dessuten plass til seks stykker (!) under den nye senga, så det blir jo plass til mye mer enn i de fire små vi har fra før. (Og som er fra tidlig på 2000-tallet og relativt sprø i plasten - to av dem har hull i bunnen, og det er unektelig litt upraktisk. :ler:) Jo, vi må også ha et sånt til tøybleieskuffen, det må jeg huske...

Skvetter litt hver gang jeg ser opp og ser slyngevugga. :fnise: Veldig virkelig at det snart kommer en baby når jeg ser den! Turnerose syntes det var den mest naturlige ting i verden at den hang der da hun kom hjem i dag, tydeligvis, hun har jo sett tilsvarende i bruk hos noen venner av oss. Hun gikk rett bort og dro litt i den, testet fjæra - "for det gjorde A, mamma!" (A er altså storebroren til hun som har ligget i tilsvarende vugge.)

Ellers kom det en helt fantastisk kommentar fra henne i dag da hun skulle skifte til pysj. Hun spurte om hun kunne se på puppene mine (altså dra opp genseren og se på BHen, veldig spennende fordi jeg har amme-BH på og hun elsker de klipsene som hekter skålene av og på). Så kjente hun litt på puppene mine, før hun kjente litt på brystet sitt - og utbrøt: "Mamma, du har sånne ånklie pupper. Jeg har pannekake-pupper, jeg. Og det har pappa også. Men han har hår på." :hoho: Vi bruker jo tidvis begrepet "flat som en pannekake" om ting vi har satt oss på eller sånt og som har blitt litt flatere enn normalt, så det har hun tydeligvis tatt med seg at kan overføres til andre ting, også. :ler:

Nei, senga snart... Men må ha litt kvelds. Turnerose overtalte meg til å kjøpe Sjokade i dag (veeeldig vanskelig :flau:), men hun likte det visst ikke likevel (fornuftig unge!), så da blir det mer på meg. :nigo: Feriepålegg på hverdager! Sku'kke tro det gikk an! ;) Sjokoladepålegg var nemlig feriepålegg da jeg vokste opp, men jeg tror knapt jeg har spist hverken Sjokade eller Nugatti siden 90-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Mamma, du har sånne ånklie pupper. Jeg har pannekake-pupper, jeg. Og det har pappa også. Men han har hår på." :hoho:

Sjokoladepålegg var nemlig feriepålegg da jeg vokste opp, men jeg tror knapt jeg har spist hverken Sjokade eller Nugatti siden 90-tallet.

:fnise: Oppvakt unge :fnise:

Ja, sjokkopålegg kun i ferier- husker det godt! Sjokade gikk det i hos oss også. Jeg syntes egentlig ikke at det var så godt, men fordi det var sjokolade ville jeg ha...Så da holdt en boks holdt hele sommerferien :gjeiper:

Håper dere fikk avlastning og fikk fiksa IKEA- og sengestyr!

God lørdag!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så vender jeg meg mot orakelet Joyce igjen... Har intrykk av at du kan så mye om bleier og bæretøy og klær og utstyr generelt ;)

Har du hørt noe om Caboo Close carrier bæretøy? Vurderer denne varianten, jeg har ingenting slikt i hus.

Alternativet er et enkelt, svalt elastisk sjal a`la dette: Vil ha noe mykt og svalt og passende for nyfødt vår/sommerbaby..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Oppvakt unge :fnise:

Ja, sjokkopålegg kun i ferier- husker det godt! Sjokade gikk det i hos oss også. Jeg syntes egentlig ikke at det var så godt, men fordi det var sjokolade ville jeg ha...Så da holdt en boks holdt hele sommerferien :gjeiper:

Håper dere fikk avlastning og fikk fiksa IKEA- og sengestyr!

God lørdag!

Hehe, her økte forbruket betraktelig etter at broder'n kom med i betraktningen. Han eeelsket sjokopålegg! Alt søtt pålegg, egentlig - det gikk som regel et par sånne dunker med honning fra Finnskogen i halvåret hos oss. Merkelig at det ikke var restriksjoner på honning, egentlig. ;)

De kom ikke i går likevel... De skal visst komme i dag, men nå er jo klokka over 13 alt, så det blir vel knapt nok noen effektiv dag for vår del. Ei heller er det lov til å bråke i dag, så... Jaja.

Og så vender jeg meg mot orakelet Joyce igjen... Har intrykk av at du kan så mye om bleier og bæretøy og klær og utstyr generelt ;)

Har du hørt noe om Caboo Close carrier bæretøy? Vurderer denne varianten, jeg har ingenting slikt i hus.

Alternativet er et enkelt, svalt elastisk sjal a`la dette: Vil ha noe mykt og svalt og passende for nyfødt vår/sommerbaby..

Orakel, ja. :ler: I wish!

Har ikke prøvd Caboo, men den skal ihvertfall være ergonomisk riktig for både barn og bærer, og kan nok være et greit alternativ hvis man føler seg litt usikker på knyting og sånt. Men den har sine begrensninger når det gjelder knytemåter, så jeg vil vel tro at den har en (enda) mer begrenset bruksperiode enn et "vanlig" elastisk. Nå har jo Bæreglede fått inn restlageret av Sino (jeg skal få låne et :nigo:), som går for å være et veldig godt elastisk sjal, ellers har de også det vi har kjøpt til Maiblomsten, . Vi har også et Babylonia Tricot-slen etter Turnerose, men det er veldig tett/varmt i forhold til Aldoria og Sino, og jeg tror ikke vi kommer til å bruke det så mye nå til maibabyen.

Ellers slår jeg også et slag for ringslynge av silke, , f.eks... :hjerte: Heeerlig til nyfødte!

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Orakel, ja. :ler: I wish!

Har ikke prøvd Caboo, men den skal ihvertfall være ergonomisk riktig for både barn og bærer, og kan nok være et greit alternativ hvis man føler seg litt usikker på knyting og sånt. Men den har sine begrensninger når det gjelder knytemåter, så jeg vil vel tro at den har en (enda) mer begrenset bruksperiode enn et "vanlig" elastisk. Nå har jo Bæreglede fått inn restlageret av Sino (jeg skal få låne et :nigo:), som går for å være et veldig godt elastisk sjal

Da bestilte jeg meg liksågreit et SINO sjal ;) har lest litt om de før, også at de er ute av produksjon..Svir litt i bankkortet, som vanlig! Men kun det beste er jo godt nok for de små gulla våre. tenker at fysj så dyrt det er for et stykke tøy, men jeg tror det vil være verdt det. Har planer om å bære masse ;)

Tusen takk for gode råd, du er toppen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm... Hvordan er det å farge et 50% bomull/50% modal elastisk sjal (Sino). Vil resultatet bli greit, eller er det bare helt teit? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sino-sjalet er veldig tynt, så det har ganske kort brukstid, i hvertfall dersom man har rasktvoksende babyer. Men i disse dager elsker jeg Sino-sjalet mitt, for det er også ekstremt behagelig. Og lyngfarget. :hjerte: Lillebror har de siste dagene bodd i bæretøyet, og vogna har vært i bruk to ganger, begge to i løpet av den første uka. Jeg orker ikke tanken på å legge en lys våken hylebaby i vogna, da tar jeg heller bæretøy, hvor han gjerne sovner etterhvert. Bæretøy er også gull verdt når jeg må kjøre frøken Rosa til barnehagen, og lillebror må være med. :)

Jeg har egentlig lyst på et veldig tynt vevd sjal, men har også litt lyst på Concerti, selv om jeg har en Beco fra før. Får se om jeg klarer å begrense meg. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da bestilte jeg meg liksågreit et SINO sjal ;) har lest litt om de før, også at de er ute av produksjon..Svir litt i bankkortet, som vanlig! Men kun det beste er jo godt nok for de små gulla våre. tenker at fysj så dyrt det er for et stykke tøy, men jeg tror det vil være verdt det. Har planer om å bære masse ;)

Tusen takk for gode råd, du er toppen :klemmer:

Juhu! Håper du blir fornøyd med det, da. :fnise:

Ehm... Hvordan er det å farge et 50% bomull/50% modal elastisk sjal (Sino). Vil resultatet bli greit, eller er det bare helt teit? :sjenert:

Det jeg skal låne er farget lilla, med enten Herdins eller Dylon, husker ikke hva venninna mi sa... Tror hun farget det i maskin. Veldig jevn og fin farge på det. :)

Sino-sjalet er veldig tynt, så det har ganske kort brukstid, i hvertfall dersom man har rasktvoksende babyer. Men i disse dager elsker jeg Sino-sjalet mitt, for det er også ekstremt behagelig. Og lyngfarget. :hjerte: Lillebror har de siste dagene bodd i bæretøyet, og vogna har vært i bruk to ganger, begge to i løpet av den første uka. Jeg orker ikke tanken på å legge en lys våken hylebaby i vogna, da tar jeg heller bæretøy, hvor han gjerne sovner etterhvert. Bæretøy er også gull verdt når jeg må kjøre frøken Rosa til barnehagen, og lillebror må være med. :)

Jeg har egentlig lyst på et veldig tynt vevd sjal, men har også litt lyst på Concerti, selv om jeg har en Beco fra før. Får se om jeg klarer å begrense meg. :sjenert:

Jeg synes i grunnen at alle elastiske har nokså begrenset brukstid, jeg... Men så får vi jo også babyer som er store i utgangspunktet og som i tillegg vokser fort, så da er det vel ikke så rart. ;) Og lite vognbruk, ja, det kjenner jeg meg igjen i... Turnerose var noen uker gammel før vi testet vogna, men hun ble båret fra vi var på sykehuset. :hjerte:

Jeg er også nysgjerrig på Concerti! Sto egentlig på låneliste på TI, men har sagt fra meg plassen fordi det skulle komme nuh, og det funker dårlig å prøve noe som helst av bæretøy med den gigamagen jeg går rundt med for tiden. :lol: Får håpe jeg får testet den på bæretreff. ;) Og vi har jo alt en Manduca (mannen sin, jeg kan ikke fordra den) og en Ergo vi fant billig nå nylig. Så vi trenger vel strengt tatt ikke flere formsydde, vi heller. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, nå er jeg sliten... Har stått på fælt i dag! Så nå kommer kynnerne tett som haggel, korsryggen verker og øynene truer rett og slett med å gli igjen. :Gjesp: Turnerose har selvsagt ikke sovnet, men mannen tok heldigvis legging i dag.

Mampap kom til slutt, og selv om passingen ble noe begrenset av været (det har vært ekstremt skiftende her i dag, vi har hatt alt fra sol fra blå himmel til haggel og regn), så fikk vi da unna litt. Synes det er litt knotete når de passer henne her, for hun løper til meg/mannen når det er noe, og da blir det ikke så effektiv avlastning... Men definitivt bedre enn ingenting.

Vi fikk nå likevel unna en god del, og nå er det virkelig ikke mye som gjenstår! :tommelsmil: Jeg har paddet endegavlen med skumgummi og fått ferdig tøyet den skal kles med, men ikke fått stiftet på sistnevnte siden stiftepistolen bråker en del og jeg ikke syntes jeg kunne begynne med det klokka 19 søndag kveld, hehe. Så det får jeg ta i morgen. Men stiftingen går jo uansett rimelig raskt. Vi fikk også tapetsert "kassa" ved hodegavlen, og det ble riktig så fint! Veldig mye penere med hvitt-på-hvitt-tapet enn ubehandlede MDF-plater, merkelig nok. :fnise: Så det som gjenstår nå er vel egentlig bare at mannen får kuttet til topplatene til "kassa" og malt dem (fortest mulig, for jeg blir smågal av å ikke ha noen form for nattbord :ler:), å få på plass lampene (det ble disse - vi ville helst ha LED, fant vi ut) og altså å stifte på stoffet på endegavlen. Også skal mannen lage en hylle à la denne til å ha på sideveggen av restene av MDF-platene. (Jeg kom faktisk på designet selv, og så hadde Gjør Det Selv (som mannen abonnerer på, såklart :fnise:) hatt en sak på det en gang tidligere. Så jeg er nok ikke så original som jeg liker å tro. ;)) Skal bare ha to som går i hverandre, da, de skal ikke være så dype og skal i all hovedsak romme wake-up light'en vår og noen smykkeskrin og sånt. Det haster uansett ikke, vekkeklokka kan jo stå på sengekanten så lenge, og det øvrige på kommoden.

Nå trooor jeg Turnerose har slukna, får drøye litt til og se om det gjelder mannen også. ;) Jeg har lyst på litt mørk sjokolade med ingefær og sitron, kjenner jeg... Han bør kjappe seg om han også vil ha. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Effektiv søndag da! Bra med ny seng.. høres veldig fancy ut ;)Skal hele familien sove i senga?

Lurer litt på å ha tullemor i senga med meg.. ser for meg at det er det enkleste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Effektiv søndag da! Bra med ny seng.. høres veldig fancy ut ;)Skal hele familien sove i senga?

Lurer litt på å ha tullemor i senga med meg.. ser for meg at det er det enkleste!

Her er det samsoving som gjelder, ja. :) Det vil si, Turnerose legger seg stort sett i egen seng, men hun kommer inn til oss i løpet av natta stort sett hver natt, og vi har ikke hjerte til å "kaste henne ut" av vår seng nå som babyen kommer - føler at det vil være veldig feil på alle måter.

Vi samsov fra starten av sist, også, og for oss passer det veldig godt. Hadde Turnerose i en ammemadrass de første månedene, og den blir nok tatt i bruk igjen nå, også. Ikke fordi det er strengt tatt nødvendig, men fordi det var en slags trygghet i at hun lå litt beskyttet oppi der. Og det blir kanskje et enda viktigere poeng når vi blir fire i senga. :fnise: Jeg er dessuten av typen som våkner veldig om jeg må opp av senga, så med tanke på nattamming er samsoving optimalt for meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...