Gå til innhold

Bortevekkistan

*Joyce*

Anbefalte innlegg

:klemmer: Vanskelig det der med foreldre av og til... Lov å være skuffa innimelllom!

Prøv å ta hensyn til deg selv også idag, og ikke bare Turnerose. Hehe.. eller er det bare meg som ikke ser at det er umulig å overse en liten toddler full av energi.. :)

Håper dagen din blir bedre utover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner igjen den skuffelsen... Jeg sa også "at jeg aldri lærer" til meg selv i mange, mange år... Har begynt å lære de siste årene, da ;). Men som du sier, det er ikke så lett når man er utslitt. Jeg gleder meg også til barnehagedag i morgen!

Snart er svangerskapet over :klem:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldre (og svigerforeldre) kan jammen være en prøvelse innimellom, og selv om man vet hvordan det kan være så er det ikke til å unngå at man blir litt skuffet, desverre. Særlig ikke når man er full av hormoner og/eller er sliten :troest:

Så herlig å ha sengen på plass! Gleder meg til å se bilde i bloggen :jepp: Mannen hadde bare en 1.20 seng hjemme hos sine foreldre, så nå i påsken bar de på plass den andre 1.20 senga som stod ledig på loftet, så vi fikk en gigantisk seng :fnise: Så nå trenger vi ratt ikke å ha babyseng der i grunn :gjeiper:

Strikker du Mor Signe-teppet på skrå eller rett fram?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pasjonsblomst: Hehe, hun krever sitt... Det gikk nå på et vis, da. :)

lille katt: :klemmer:

Haley: Nei, disse foreldrene mine er ikke bare enkle... Svigers har jeg (heldigvis!) et supert forhold til, da, kunne godt tenke meg å bytte, egentlig, men det er merkelig nok ikke mannen interessert i. :fnise:

Jeg strikker et på skrå nå, til rhubarb, så får jeg se hvilken vei det blir på det til Maiblomsten... Må variere litt. :ler: Har strikket flere av begge typer tidligere.

---

Senga blir fin, altså! Men jeg tror ikke jeg legger ut bilde i bloggen før den er ferdig, og det blir den nok ikke før til helgen igjen. :) Ting Tar Tid... Uansett er det utrolig deilig å sove i ny, stor, fin seng. Jeg merker ikke at vi er flere oppi der, en gang, i motsetning til i den gamle senga. Og i natt krøllet Turnerose seg tett inntil pappa'n sin, så jeg hadde sikker 180 cm seng helt for meg selv. Lykke! :fnise:

Jeg la meg tidlig i går og sov faktisk ganske godt. På sin plass, tror jeg. Og mannen tok en rolig morgen i dag og leverte Turnerose i barnehagen. Morgenkvalmen er visst på plass igjen, da, i dag våknet jeg av at jeg brakk meg og måtte bare styrte ut på badet... :roll: Men det kommer jo ingenting, magen er rimelig tom sånn på morgenkvisten. Guffent å brekke seg på tom mage...

Så jeg har tatt en laaaang og rolig morgen. Sto jo opp med de andre, fikk pakket barnehagesekken og sånt, før jeg satt lenge med en kopp te. Orket ikke annen mat. Så ble det en lang og god og varm dusj, barbering av legger og sånt, og nå begynner jeg å kjenne sulten komme smygende. Så da blir det vel litt mat. :) Skal lese litt i "Föda utan rädsla", også må jeg opp og rydde på plass litt. Skittentøyskurver, bilder og annet fra soverommet står hulter til bulter overalt i andreetasjen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 veker! :hakeslepp: Eg har visst berre brukt mobilen lenge her nå, der ser eg ikkje tickeren. Veit at du har termin i mai (dato?), men at du er 37 veker hadde eg ikkje trudd!

Og så syns eg kommentaren til Lille Katt var litt trist (eg veit at det ikkje var sånn meint), at svangerskapet snart eg over. Eg er visst litt rar sånn. :biggrin:

Deilig med stor ny seng! Misunner deg den ikkje altså, har ikkje lyst å ha barna i senga vår meir enn nødvendig. A kjem inn nesten kvar natt, og sjølv om det er god plass ligg ho jo kloss oppi ein av oss. Eller med beina i ryggen eller magen min :krangle: Hehe.

Håpar du får ein fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

180 cm helt for seg selv hørtes meget behagelig ut!

Håper ikke morgenkvalmen blir for ille. Kjedelig med sånt mot slutten, er jo liksom en gravidplage man føler seg fint ferdig med etter uke 12!

Jeg tok leggene i går kveld, tror det ble siste gang for jammen var det slitsomt! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 veker! :hakeslepp: Eg har visst berre brukt mobilen lenge her nå, der ser eg ikkje tickeren. Veit at du har termin i mai (dato?), men at du er 37 veker hadde eg ikkje trudd!

Og så syns eg kommentaren til Lille Katt var litt trist (eg veit at det ikkje var sånn meint), at svangerskapet snart eg over. Eg er visst litt rar sånn. :biggrin:

Deilig med stor ny seng! Misunner deg den ikkje altså, har ikkje lyst å ha barna i senga vår meir enn nødvendig. A kjem inn nesten kvar natt, og sjølv om det er god plass ligg ho jo kloss oppi ein av oss. Eller med beina i ryggen eller magen min :krangle: Hehe.

Håpar du får ein fin dag!

Hehe, det har gått veldig fort, det synes jeg også...

Jeg gleder meg vilt til denne graviditeten er over, jeg. Men der er man jo forskjellige. :) For all del, det er veldig koselig med bevegelse i magen og sånt, og det savnet jeg også etter at Turnerose ble født, men generelt sett fører svangerskapet med seg såpass mange plager for min del at det ikke er det helt store.

Turnerose liker seg også best inntil en av oss, men mannen synes det er helt i orden (han kan godt sovne tett inntil meg også, han, og ikke gjøre noe av det, mens jeg får fullstendig fnatt :ler:), og det har jo ungen skjønt, så hun ruller seg bort mot pappa'n. :) Og når jeg ammer er samsoving det eneste fornuftige for min del, ellers får jeg søvnen fullstendig ødelagt! Det fine med denne senga er at når barn i senga-perioden er over, kan vi bare krympe den inn til enten 180 cm eller 170 cm. :tommelsmil:

Koselig å høre fra deg! :klemmer:

180 cm helt for seg selv hørtes meget behagelig ut!

Håper ikke morgenkvalmen blir for ille. Kjedelig med sånt mot slutten, er jo liksom en gravidplage man føler seg fint ferdig med etter uke 12!

Jeg tok leggene i går kveld, tror det ble siste gang for jammen var det slitsomt! :fnise:

Veldig behagelig, ja! Jeg kan nå f.eks. legge en pute på hver side av meg, og bare velte meg (heller uelegant) over når jeg føler for å snu meg. :ler: Deilig å slippe flytting av pute, det blir fort veldig mye kluss av det i halvsøvne. Som da jeg puttet puta inn i dynetrekket, f.eks. :hoho:

Vel, for min del varer jo kvalmen/spyingen til rundt uke 20, og så kommer den igjen på slutten... :roll: Var akkurat sånn med Turnerose, også. En av flere grunner til at jeg tror dette blir vårt siste barn. ;)

Jeg er visst litt rar sånn, for jeg synes faktisk ikke det er så knotete med barbering, jeg, selv som høygravid? :klo: Syntes ikke det siste heller. Men jeg bruker ikke høvel eller sånt, da, har en sånn ladyshave som er veldig hendig. Ei heller har jeg veldig kraftig hårvekst eller mørke/synlige hår, så det har kanskje også noe med saken å gjøre? :vetikke: Deilig å få gjort, ihvertfall, føler meg litt freshere etterpå. Sånn rent bortsett fra at leggene er litt sånn... blårosa på farge. Lækkert! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullstendig tiltaksløs i dag, sitter og ser ut på regnet og spiller sudoku på telefonen og tuller rundt på nett. Skal til psykologen om ikke så lenge, da, det blir nok bra, men kan ikke si at jeg gleder meg til å gå ut. Regntøyet mitt har jeg jo ikke sjans til å få igjen, så jeg regner med å bli litt våt... ;) Håper å få hentet Vitus-pakken også på veien, det er et Vitusapotek rett ved der psykologen holder til. Spennende å se om de har fått den nå!

Ellers kom det garn til teppe i posten i dag. Jeg kunne ikke fatte hva det var, for de jeg bestilte hos har tydeligvis skaffet seg en vakumpakker, så garnet kom flatpakket. :ler: Smart, da, det burde jo spare dem litt på portofronten. Skal vel legge opp og komme i gang med det teppet snart, tenker jeg, så jeg (forhåpentligvis) får det ferdig i tide. :)

Etter litt :sengekos: i går hadde jeg en liten blødning, og senere på natta våknet jeg av skikkelig vonde mensmurringer. Så jeg begynner i grunnen å øyne et håp om at denne ungen har tenkt seg ut snart. Merket lite til både modning, kynnere og annet med Turnerose før veene kom, så jeg oppfatter denne graviditeten som litt annerledes sånn sett. Blir spennende å se! Jeg har fortsatt på følelsen at det blir månedsskiftebaby, men vi får se. Magefølelser har vært feil før. :)

Skal på kontroll i morgen, spent på hva legen sier om leie og sånt. Jeg lurer jo fortsatt på om Maiblomsten turner litt inni der, i natt var det f.eks. mye grafsing langt nede, under navelen. Har veldig lyst på en UL-sjekk av leie, for min store skrekk er å komme på sykehuset og få konstatert uoppdaget sete igjen... :sjenert: Kan jeg "kreve" å få en sjekk, mon tro? Synes sånt er så vanskelig å be om. Lurer jo også litt på størrelsen til denne ungen.

Men nå får jeg vel vralte meg opp trappa og "ta på ansiktet" - dvs litt kjapp sminke før jeg våger meg ut i verden. :ler: Jeg har ringer under øynene av en annen verden for tiden - de er ille nok til vanlig, men nå er det virkelig ekstremt. Det har litt å si for selvfølelsen, det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huh, om jeg var sliten før i dag, er jeg fullstendig utladet nå. :daane: Intens time hos psykologen. Mye rundt fødsel, sykehusopphold etc, og det er tungt for meg, fremdeles.

Vitus hadde selvsagt fortsatt ikke fått noen babypakke, og i tillegg hadde de nå ikke noen info om når den skulle komme, heller. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får flate helt ut resten av dagen da, Joyce! Tør jeg foreslå en god kopp varm te, noe rolig musikk , sofa og pledd? Relax! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får flate helt ut resten av dagen da, Joyce! Tør jeg foreslå en god kopp varm te, noe rolig musikk , sofa og pledd? Relax! ;)

Hehe, Turnerose var ikke helt med på den planen... ;) Men det kom seg med en liten lur på sofaen mens hun så på Fantorangen! :)

---

Vært på kontroll, alt fint, men to leger (altså fastlegevikaren + en annen som hun spurte) der borte var også litt usikre på leie, så hun skulle bestille time på sykehuset for leiesjekk med UL til meg. :strix: Det føles som en ENORM lettelse! Så godt det skal bli å slippe å lure på det! Men hun kom ikke gjennom der og da, så hun skulle få bestilt time for meg og gi meg beskjed, så får vi se når det blir. Hun tippet i morgen eller mandag. :)

Så nå er jeg skikkelig lettet, merker jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du får sjekk med UL! Eg syns det er sjølvsagt at du får ein sjekk no når det nærmar seg, både pga usikkert leie og størrelsen på babyen.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig å få sjekket ut leie! Da blir det ingen overraskelse med rumpa først :)

Nei, og det er fint! Akkurat den typen overraskelser er jeg ikke så glad i. :tunge1:

Så fint at du får sjekk med UL! Eg syns det er sjølvsagt at du får ein sjekk no når det nærmar seg, både pga usikkert leie og størrelsen på babyen.

:klemmer:

:kose:

Det var kjempegod nyhet med UL sjekk, Joyce! Da kan du slappe mer av enn så lenge ;)

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke den beste natta... Fikk så inni h****** vondt i bekkenet i går kveld, helt forferdelig! Samme hvordan jeg lå/satt/sto. Ikke vet jeg hva det var, men det varte en god stund utover natta, så søvnen ble litt amputert. Våknet med hodepine og var generelt tung og sliten da jeg sto opp, så det var godt at mannen tok barnehagelevering osv.

Og så, da jeg gikk ned for å henge opp tøybleiene som ble hentet ned fra loftet forrige dagen og som satte på til vask på morgenkvisten (jeg er veldig glad i forhåndsprogrammeringen på vaskemaskinen ;)), oppdaget jeg at godt over halvparten av brillebuksene trenger ny strikk. :roll: Ingen vanskelig sak å fikse, men det må gjøres. Blæh. Og i tillegg skrapte jeg en skikkelig flenge på knoken på venstrehånda på tørkestativet. :kjefte:

Mannen jobber hjemmefra i dag, og jeg har tenkt å få ham til å henge opp litt og sånt. Vi har jo det vi trenger i hus (vel, unntatt ekstra baksetespeil og setebeskytter til bilen), men jeg føler at ingenting er klart, og nå stresser det meg litt... Nå kan jo faktisk babyen komme når som helst, mener jeg. Og det håper jeg forsåvidt også at den gjør. ;) Fikk ihvertfall gjort klar vogna i går, i den forstand at jeg byttet over til bagdelen - rammen har jo ligget med sittedelen på på loftet nå etter at Turnerose vokste ut av den. Turnerose syntes det var stas å være med på. :) Så da kan jeg finne frem laken og sånt til den, legge oppi vognskinnet etc. Og kanskje rydde plass til den i gangen? :gjeiper: Mellom alle vinterskoene og vårskoene og i det hele tatt... Tenkte også å finne frem ammemadrassen, sengetøy osv i dag. Og altså få hjelp til ihvertfall å henge opp slyngevugga, så den er klar. (Å stå på en krakk innunder trappa for å bore hull i taket kjennes ikke ut som noe jeg bør prøve meg på alene i dag - svimmel.)

Oi, klokka er 11 alt, jo! Der kom posten, hører jeg... (Postmannen synes visst det er stas å lage lyd, for han skramler noe vanvittig med postkasselokkene. :ler:)

*prøver å skru på bedre humør for en bedre dag videre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, der kom dagens første opptur i postkassa - hentelapp på en pakke fra iherb med VALNØTTER! Jeg har helt, totalt og fullstendig dilla på rå valnøtter. Nam! Perfekt timing siden jeg spiste opp siste rest av den forrige posen i går. ;)

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får en fin dag med å finne fram ting og tang! Koselig! Klem!

Takk for det! :klemmer:

---

Da er ihvertfall slyngevugga hengt opp! Det ble så fint, atte. Nå tenker jeg å legge oppi lammeskinnet og et teppe og få litt følelse med at det faktisk snart skal ligge en baby oppi der. :hakeslepp:

Ellers har jeg ihvertfall fått lett frem resten av nyfødtbleiestæsjet (som jeg selvsagt hadde lagt på et "lurt" sted heller enn sammen med resten av bleiene i en vakumpose på loftet :roll:), så det skal vel få seg en vask i natt, tenker jeg. Turneroses klær måtte nemlig komme foran i køen. ;) De fyller opp så mye tørkeplass at det ikke er rom for flere runder med vask i dag, jeg vil ikke ha tørkestativ i stua. :riste:

Litt rydding og ordning på kjøkkenet har det også blitt, det var på sin plass. Også har jeg klippet til stoff til et par tights til Turnerose (eller meitai, som hun insisterer på at tights heter om dagen, hun er visst litt forvirra der... :ler:) og funnet frem mønster og stoff til å klippe til enda et par gensere. Hun får liksom ikke nok klær om dagen, det blir så fort skittent og må som regel byttes etter én dags bruk, særlig genserne. Og Lindex her har nesten ingenting i hennes størrelse på de "3 for 2"-stativene for tiden. Så da blir det å sy... Både tights og gensere er jo kjappe og greie prosjekter, da, heldigvis.

Nei, litt mer må jeg få unna før det er tid for å hente i bhg. Kanskje tilogmed ta meg en dusj, det hadde vært godt, kjenner jeg. Det er skikkelig deilig å bare stå i dusjen og la varmt vann renne nedover en stiv nakke, rygg og ikke minst et veldig stivt bekken-/rumpe-/hofte-område om dagen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...