Gå til innhold

Bortevekkistan

*Joyce*

Anbefalte innlegg

:strix: Nå ser det endelig ut til at denne evigvarende forkjølelsen har snudd! Enda litt bedre i dag, så selv om det går sakte, så går det ihvertfall rett vei nå! Veldig, veldig godt. :Nikke: Nå kjennes det som en "vanlig" forkjølelse, heller enn "døden nær". :ler:

Ingen store planer for dagen, får se hva den bringer! Men været er fint, så kanskje jeg skal sette meg ut i sola (med skjerf i halsen :fnise:) og strikke litt, ihvertfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm, mye murringer og "tak" i ryggen i natt og i dag. Det er vel modning på gang, antar jeg. Merket lite til denslags sist, så jeg er spent på hvordan det vil arte seg denne gangen. Får meg til å tenke på at vi må få på plass barnevakt for Turnerose når ting skjer...

Nå skal jeg straks bort og hente i bhg, og så går turen til Ikea. Trenger bøtter for kildesortering (endelig var det tid for det her også, vi må vel være blant de siste i Oslo... :roll:), må se litt mer på noe sengegreier, samt at det var tilbud på servise som vi vurderer som bursdagsgave til min bror, som er i ferd med å flytte hjemmefra. Også blir det vel köttbullar, da. :ler: (Eller noe annet...) Er enda et par måneder til kildesorteringen, altså, men det er typisk en ting som kan komme til å drukne i barseltiden, så jeg tenker at det er bedre å få anskaffet det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det bra med deg fruen? :nigo:

Her kildesorteres det til den store sølvmedalje, gull får vi ikke, for de har enda ikke begynt med sortering av plast :snurt:

:klemmer: :klemmer:

Edit: Det heter da virkelig ikke medlaje :fnise:

Endret av Tusle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det bra med deg fruen? :nigo:

Her kildesorteres det til den store sølvmedalje, gull får vi ikke, for de har enda ikke begynt med sortering av plast :snurt:

:klemmer: :klemmer:

Edit: Det heter da virkelig ikke medlaje :fnise:

Nja, formen er dårligere igjen i dag... :sukk: Feberen er tilbake, og nesa potte tett igjen. Blæh.

Det er så sært det med kildesorteringen rundt omkring! Hvor forskjellige ordninger det er, mener jeg. Foreldrene mine (og sikkert dine?) har jo hatt full kildesortering siden... Hmm, 96? 97? Rundt da jeg begynte på ungdomsskolen, ihvertfall. På hytta er det også tre dunker, dog mangler det plastsortering der, men jeg lurer på om det er fordi det står "HYTTERENOVASJON" på dunkene våre. Altså at det er litt redusert sortering for hyttefolket. :vetikke: Og svigers har også full pakke. Oslo er jo bare pinlig sent ute på den fronten... Husker det var skikkelig merkelig leeenge, da jeg flyttet til byen. Refleksen var liksom å skylle emballasje og tørke den. :ler:

:kose::klemmer::kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter i grunnen og lurer på om jeg burde ringe føden... Nå begynner jo denne sykdomsrunden å dra veldig ut. Prøvde å få time hos legen i dag, men de hadde ikke flere akuttimer da jeg kom gjennom. Spurte litt om hva sekretæren trodde, og hun anbefalte meg sånn litt halvveis å ta kontakt med helsestasjonen (som tydeligvis har sluttet å svare på telefonen :roll:) eller sykehuset... Jeg har altså prøvd å ringe helsestasjonen flere ganger i dag, men ikke noe svar, selv om det var i telefontiden deres. Så da er det jo føden, da... Men uff. Jeg kjenner det sitter veldig, veldig langt inne. Jeg vil ha minst mulig med helsevesenet å gjøre før meg . :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du skal ringe føden, vennen :hug: Jeg vet hvor vanskelig det er for deg, men kvinn deg opp og ring, jeg skal sende over skikkelig med girl power ;):klemmer: Tror du ikke du får det bedre når du har ringt?

:troest: og :kose: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Unknown

:klemmer: Huff, nå synes jeg du har hatt nok! Håper du ringte føden, skader ikke å slå av en prat med de :)

Her utvidet de akkurat sorteringen etter vi hadde kjøpt kjøkken med dunker som passet til sånn det var før. Så nå har vårt nye kjøkken for liten plass til all sorteringen, det er kjedelig det! Kunne de ikke sagt ifra litt før, kanskje? :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, formen er dårligere igjen i dag... :sukk: Feberen er tilbake, og nesa potte tett igjen. Blæh.

Det er så sært det med kildesorteringen rundt omkring! Hvor forskjellige ordninger det er, mener jeg. Foreldrene mine (og sikkert dine?) har jo hatt full kildesortering siden... Hmm, 96? 97? Rundt da jeg begynte på ungdomsskolen, ihvertfall. På hytta er det også tre dunker, dog mangler det plastsortering der, men jeg lurer på om det er fordi det står "HYTTERENOVASJON" på dunkene våre. Altså at det er litt redusert sortering for hyttefolket. :vetikke: Og svigers har også full pakke. Oslo er jo bare pinlig sent ute på den fronten... Husker det var skikkelig merkelig leeenge, da jeg flyttet til byen. Refleksen var liksom å skylle emballasje og tørke den. :ler:

:kose::klemmer::kose:

Vi bodde jo i din gamle hjemkommune før vi flyttet hit, og syntes også det var VELDIG sært å begynne å kaste plasten rett i søpla igjen. Vi hadde jo vent oss til hvor enorme mengder plast som vår lille husholdning kunne sortere ut. Ble nesten uvel av å kaste i søpla...

Samme på jobben nå, hvor de ikke har papirinnsamling :overrasket:!! Nesten så jeg tar med meg papiravfallet hjem :fnise:.

Håper du får noen til å se på deg, du har vært mye syk nå :kose:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du skal ringe føden, vennen :hug: Jeg vet hvor vanskelig det er for deg, men kvinn deg opp og ring, jeg skal sende over skikkelig med girl power ;):klemmer: Tror du ikke du får det bedre når du har ringt?

:troest: og :kose: til deg!

Turte ikke... :sjenert: Skal ringe legen igjen på mandag, da. Har tilogmed alliert meg med mannen om at han skal ringe om jeg pyser ut igjen. ;)

:klemmer: Huff, nå synes jeg du har hatt nok! Håper du ringte føden, skader ikke å slå av en prat med de :)

Her utvidet de akkurat sorteringen etter vi hadde kjøpt kjøkken med dunker som passet til sånn det var før. Så nå har vårt nye kjøkken for liten plass til all sorteringen, det er kjedelig det! Kunne de ikke sagt ifra litt før, kanskje? :gjeiper:

Argh, så irriterende med utviding av ordningen etter nytt kjøkken! :kjefte:

Vi bodde jo i din gamle hjemkommune før vi flyttet hit, og syntes også det var VELDIG sært å begynne å kaste plasten rett i søpla igjen. Vi hadde jo vent oss til hvor enorme mengder plast som vår lille husholdning kunne sortere ut. Ble nesten uvel av å kaste i søpla...

Samme på jobben nå, hvor de ikke har papirinnsamling :overrasket:!! Nesten så jeg tar med meg papiravfallet hjem :fnise:.

Håper du får noen til å se på deg, du har vært mye syk nå :kose:.

Oi, ikke papirinnsamling på jobb? :klo: DET er jo skikkelig rart!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolig ettermiddag. Har fikset litt med lavendelplantene som fikk bli med hjem fra Ikea i går, funnet frem noen blomsterpotter og sånt. Jeg elsker lavendel, de lukter så nydelig, ser pene ut og er akkurat hardføre nok til å overleve her hos meg. :fnise: Inneplanter er en ting, men jeg har en lei tendens til å glemme å vanne de ute. ;) Fint at de tåler litt frost, også! Kjøpte to planter, som nå bor i hver sin bøtte av denne typen, en ny gul og en gammel grønn. Kjøpte ny vannkanne i går også, da, siden den vi hadde fra før ble stående ute med litt vann i til frosten kom i vinter. *ups* :gjeiper:

Ellers ble det jo søppelbøtter, da (gjett om jeg gleder meg til å rydde i plastpose- og tomglass-kaoset under vasken? :plystre:) - vi må bare gjøre det beste av en noe klønete utnyttet plass anno 1954. Ikke akkurat tilpasset full kildesortering, der heller. :fnise: Ellers: en ny pastasleiv - den gamle har gått dukken, ble visst stående oppi en varm gryte... :eeeh:, noen fine skåler i perfekt størrelse til f.eks. müsli med yoghurt og frukt til frokost (like disse i fasong og størrelse, men med annet mønster i hhv ensfarget grønn og turkis), eggeglass, og til slutt et veterinærsett på tilbud til Turnerose. Så siden i går kveld har bamsen hennes vært særdeles godt plastret og bandasjert, og har fått sikkert 5 vaksiner. :ler:

Mannen sluknet med Turnerose, jeg skal opp og vekke ham snart. Har akkurat puttet i meg en hel pakke med punsjeruller (som nå ikke lenger er fra Confecta og har byttet navn til "dammsugare"!?), og er sånn passelig kvalm. Jeg er dog imponert over meg selv som klarte å spare dem i går! :fnise: Har lyst til å sende mannen på Rema etter Farris...

Sto og pratet lenge med Turneroses store barnehageansatt-favoritt i dag ved henting. Hun begynte ved nyttår, men de har virkelig funnet tonen! Hun har fortalt at Turnerose var litt skeptisk til henne i starten, så hun satte inn litt ekstra innsats, og da var det visst gjort. :) Hun er så utrolig trivelig, og jeg blir i ordentlig godt humør når det er hun som er der ved levering/henting. Turnerose bare digger henne nå! Og hun er tydelig begeistret for Turnerose også, det er fint når sånt er gjensidig. Fikk høre noen av de heller veslevoksne utsagnene Turnerose kommer med. (Likte særlig "Men dere, NÅ går vi og rydder opp!" :lol: - den har vi ikke hørt hjemme, for å si det sånn... ;)) Skulle egentlig gjerne hatt henne som venninne på privaten, hun er et sånt menneske som man ikke kan unngå å bli i godt humør av. :) Hun har i grunnen mye til felles med rhubarb, og det er en veldig bra ting!

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også det veterinærsettet, men her er det mest lillebror som får sprøyter. I rompa :fnise:.

:hoho: Greit å ha en liten pasient som ikke gjør for mye motstand, vil jeg tro! ;)

---

Puh, nå er jeg sliten! Vi var en tur på Aker Brygge i dag, der det var Dyreparken-show. Var der i noen timer, til Turnerose fikk fryktelig nok av alle menneskene. Hun kom aldri så langt som å få med seg Kaptein Sabeltann, som vel egentlig var planen. Men Kardemomme by gjorde suksess, det også. :)

Jeg fikk også sneket meg innom Riktige Leker og kjøpt Mummihuset hun skal få i storesøstergave, så da var det i boks! Deilig! Veldig fornøyd med at jeg fikk det til uten at hun oppdaget hva jeg gjorde. ;)

Så ble det "restaurant", da - McDonald's. :ler: Lillejenta har blitt helt frelst på det stedet, hehe. Men det er vel ærlig talt ikke så ille når det hun helst vil ha er Happy Meal med nuggets, gulrøtter og eplejuice? Jeg begynner dog å bli noe lei av McD-mat, må jeg innrømme. Kan bli litt mye av det gode... Så i dag ble det nuggets med sidesalat på meg. Stadig overrasket over hvor frisk og fin salat de serverer på McD! :tommelsmil:

Så ja, sliten nå. Nesa renner og halsen er sår. Men det er godt å komme seg ut, også, blir jo fullstendig sprø av å være inne her hjemme hele tiden.

Mannen og jeg sitter og ser sånn halvveis på "Luftslottet som sprengtes" mens vi planlegger sengebygging. Tror det skal bli veldig bra! Gruer meg bare til handlingen - tilhengerlån og bæring og ordning og styring... Men det går nok, det også. :) Broren min skal komme og hjelpe til med selve monteringen og sånt, så der slipper jeg lett unna. Godt, det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliiiiten! :eeeh: Forkjølelsen sitter fortsatt i, og i dag har jeg i tillegg vært idiot nok til å stå på masse med husarbeid. :roll: Det merkes stort sett overalt nå, kjenner jeg. Skikkelige mensmurringer, vondt bekken, kynnere, øm korsrygg, potte tett nese og skikkelig vond hals og 38,6 i feber... Hurra. :tunge1:

MEN, selv om jeg sikkert burde ha kuttet husarbeidet et par timer før jeg gjorde, så var det uendelig godt å få det unna. Det har ikke akkurat vært rent og ryddig her de siste ukene, kreftene har rett og slett ikke strukket til. Så det var rett og slett herlig å få ryddet (mye som lå i trappa på vei opp/i gangen på vei ned/generelt i veien i påvente av nytt oppbevaringssted), støvsuget grundig og vasket gulvet, tatt en skikkelig støvsuging og flekkvasking av sofaen, opprydning av vinter- og vårskokaoset i gangen... Mannen tok masse av det, bless him, så det er vel først og fremst min heller labre form i utgangspunktet som gjør at jeg er så sliten.

Grunnen til at vi fikk gjort alt dette var at mampap kom og tok med seg Turnerose på tur til Folkemuseet. Hun ville helst ha med seg både mannen og meg, og gråt veldig sårt da de satte seg i bilen og kjørte, men det hadde visst gitt seg relativt raskt, og hun hadde storkost seg på Bygdøy (som antatt - hun snakker fortsatt om turen vi hadde dit i sommer). Det var godt med noen timer barnefri. Mampap har jo påskeferie nå, så de snakket også om å komme og hente henne en dag til uka og ha henne på overnatting, ta en dagstur på hytta m.m. Håper inderlig det blir noe av, jeg tror jeg kunne trenge noen dager med total ro nå. (Herlighet, kjenner jeg blir på griner'n av å tenke på det, sier vel muligens noe om behovet?)

Nå orker jeg ikke engang å se på TV, kjenner jeg... Har bare sittet rett opp og ned i sofaen en stund før jeg fant frem laptopen. :fnise: Har planer om en stor kopp te, men orker ikke å reise meg opp og gå ut på kjøkkenet for å ordne... :roll:

I morgen blir det forøvrig legen - mannen har meldt seg frivillig til å gå bort der (det er bare noen hundre meter borti veien) og få time til meg når de åpner. De har akkurat lagt om telefonsystemet sitt og har visst litt problemer, for jeg klarer ikke å komme gjennom før det er for sent, virker det som. Så da er det knall at mannen kan rusle bort og stille i fysisk kø. Jeg er så trøtt på morgenen og føler meg så bedriten før jeg i det minste får tatt på meg litt concealer og mascara at jeg ikke tør å bevege meg ut av huset. :ler:

Men nå må jeg visst opp og få liv i mannen igjen. Han har sovnet med Turnerose - igjen. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, høres ut som en skikkelig stri tørn med sykdom! Godt at du får kommet deg til legen og sjekket opp. Straks bare en måned igjen tiltermin, jo! :sjokkert: Og da trenger man sikkert den energien man kan få. håper påsken blir avslappende og at du kommer deg ordentlig til hektene igjen snart :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, høres ut som en skikkelig stri tørn med sykdom! Godt at du får kommet deg til legen og sjekket opp. Straks bare en måned igjen tiltermin, jo! :sjokkert: Og da trenger man sikkert den energien man kan få. håper påsken blir avslappende og at du kommer deg ordentlig til hektene igjen snart :klemmer:

Hehe, ja, det er det der som er så irriterende, jeg føler at jeg burde samle krefter til fødsel og barseltid nå, ikke ligge utkjørt på sofaen hele dagen... :roll:

Takk, søte du. :klemmer:

---

Vært hos legen - og det var vel i grunnen sånn som jeg har trodd. Ikke noe utslag på CRP, ikke noe på lungene, så det er bare en usedvanlig seig forkjølelse. Jeg skulle behandle med allerginesespray (Nasonex, som jeg har fra før siden jeg jo har pollenallergi, den virker lokalt og er visst bedre testet ut på gravide enn de "vanlige" forkjølelsesnesesprayene) og saltvann og "se det an". :sukk: Har jo time til kontroll rett over påske, da, så vi skulle se det an igjen da om det ikke har gitt seg. Vikar, forøvrig, min kjære fastlege har gått ut i permisjon fra i dag av (eller, hun var der, men pasientkontakt skal hun ikke ha mer nå før permisjonen hennes begynner - vi har jo termin samtidig).

Jeg kjenner jeg ble litt nedstemt av den legetimen... Hadde håpet å få en mirakelkur, rett og slett. :tunge1: Jeg er så forbanna drittlei av å være syk nå, at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre av meg. Æsj! :sur::frustrert::grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Uff. Jeg har heller ingen mirakelkur til deg. Men du kan få en god klem :klemmer: Nå håper jeg du snart kommer deg til igjen!!

Og så, for å ikke kuppe hele terminklubben, så spør jeg her: Hvordan er formsydde bleier på enkelhetsskalaen?

Endret av Unknown
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff. Jeg har heller ingen mirakelkur til deg. Men du kan få en god klem :klemmer: Nå håper jeg du snart kommer deg til igjen!!

Og så, for å ikke kuppe hele terminklubben, så spør jeg her: Hvordan er formsydde bleier på enkelhetsskalaen?

Takk, snille du! :klemmer: Og en :klemmer: tilbake - dumme bekkenet ditt! Håper det tar seg sammen! :Nikke:

Jeg synes formsydde er supert! Det eneste som er annerledes med dem i forhold til engangs er at du må ha et sperrelag over. Altså ullbukse eller PUL-trekk. De formsydde vi har har stort sett knappelukking og er jo som en engangsbleie å ta på. Litt større bleiebak blir det jo, da, siden du får et ekstra lag utenpå. Men ikke noe problematisk her i huset.

Våre hovedgrunner for å først og fremst bruke formsydde med ull er at det puster utrolig godt. Også er de så deilige og myyyke... Om jeg skulle gått med bleier selv, hadde jeg valgt formsydde med ullbukser over. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå håper jeg virkelig du snart blir frisk, jeg syns du har gått syk lenge nok :troest:

En riktig stor :klem: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har oppdatert meg, etter lang tid borte fra KG. Huff, huff så sliten du må være :sukk: Store god-bedring-klemmer til deg!

Så stas at storesøstergaven er i hus! Høres skikkelig fint ut :jepp:

Pass på deg selv! Håper dagene framover blir stadig bedre, og fylles av hvile og overskudd :kose: (og :hoppe: for ca 30 dager igjen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå håper jeg virkelig du snart blir frisk, jeg syns du har gått syk lenge nok :troest:

En riktig stor :klem: til deg!

Hehe, det synes jeg også. :tunge1: Takk, vennen! :klemmer:

Har oppdatert meg, etter lang tid borte fra KG. Huff, huff så sliten du må være :sukk: Store god-bedring-klemmer til deg!

Så stas at storesøstergaven er i hus! Høres skikkelig fint ut :jepp:

Pass på deg selv! Håper dagene framover blir stadig bedre, og fylles av hvile og overskudd :kose: (og :hoppe: for ca 30 dager igjen)

:kose: Takk for det, snuppa!

Håper storesøstergaven faller i smak, ja. :) Gleder meg til å gi den til henne!

Pass på deg selv, du også. Snakkes nærmere ang påska!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...