*Joyce* Skrevet 26. mars 2012 Forfatter #2841 Del Skrevet 26. mars 2012 Hehe, er det ikke typisk! Er jomalltids godt ment, men ikke alltid foreldre og svigers får fullt score. Håper virkelig du blir bedre snart! Hehe, heller sjelden at mine foreldre får full score, egentlig. Håper du finner ut av ting med svigermor! --- Fremdeles like sylta. Blæh. Nå er jeg lei, ass. Men Turnerose er i det minste i bhg i dag og mannen er på jobb, så jeg krysser fingrene for at litt ro og fred er det jeg trenger for å komme meg litt. Nå skal jeg krype under dyna... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 26. mars 2012 #2842 Del Skrevet 26. mars 2012 God bedring vennen, håper forkjølelsen snart slipper taket Du, jeg sitter her og skal bestille på iherb, har lagret den lista du skrev til meg Har du noen smoothieopskrifter å dele? Kan man putte for mye supermat oppi? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 26. mars 2012 Forfatter #2843 Del Skrevet 26. mars 2012 God bedring vennen, håper forkjølelsen snart slipper taket Du, jeg sitter her og skal bestille på iherb, har lagret den lista du skrev til meg Har du noen smoothieopskrifter å dele? Kan man putte for mye supermat oppi? Hehe, takk for inspirasjonen, nå gikk jeg ut på kjøkkenet og laget meg en "bli frisk"-smoothie. Jeg er er vel av typen som slenger oppi det jeg måtte ha lyst på... Men jeg synes avocado er en super base, da blir smoothien veldig... vel, smooth. Rund og fin i smaken. Alternativt banan, de holder seg jo litt bedre på benken enn hva avocado gjør. Overmodne bananer skjærer jeg i biter og putter i frysen, supert det også. Og som regel bær av noe slag - vi har bestandig jordbær, bringebær og blåbær i frysen, kjøper sånne digre poser fra et merke som begynner med Nor-ettellerannet. De har dem på Ultra, SmartClub og sånt. Ellers kjører jeg på med det jeg tror jeg har godt av, egentlig. Akkurat nå om dagen har det gått i rice bran solubles, lecitin, lucuma, granateplepulver, kanskje en dert med maca, activated barley, hampfrø... Et par dadler er godt for søte (ta ut kjernen ), noen nøtter. Jeg kjører gjerne hampfrø eller nøtter med litt vann først for å lage "melk", og så sper jeg med litt eplejuice etterpå til passe konsistens. Sjekk bloggen til Superdamene, der dukker det stadig opp noe spennende. Og siljesreise.com. Har du boka til Renée Voltaire, Salig blanding? Der er det mange gode og litt annerledes smoothier. (Høh, nå lurte du meg inn på iherb også. Farlig, farlig... Det ble bestilt gulrøtter i pulverform, dusjsåpe og bodylotion fra Deep Steep og ammete fra Yogi Tea... Også glemte jeg bort cashewnøttene vi egentlig trenger. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 26. mars 2012 #2844 Del Skrevet 26. mars 2012 Du er en knupp Jeg finner ikke activated barley på iherb? Lager du først melk av nøtter og vann, og blander i eplejuicen, eller kommer eplejuicen helt til slutt? Det er så mye gøy på iherb, guri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 26. mars 2012 Forfatter #2845 Del Skrevet 26. mars 2012 Du er en knupp Jeg finner ikke activated barley på iherb? Lager du først melk av nøtter og vann, og blander i eplejuicen, eller kommer eplejuicen helt til slutt? Det er så mye gøy på iherb, guri Her! Skrives av ukjent grunn med k. Glasset ser annerledes ut på min, da, og på det står det med c, men iflg varenummeret i ordrebekreftelsen er det den der jeg har kjøpt... De har sikkert bare endret forpakning. Lager melk av nøtter og vann, evt også dadler, blender det kjapt, har deretter oppi pulver, avocado/banan og bær, så eplejuice til slutt og blender på nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 26. mars 2012 Forfatter #2846 Del Skrevet 26. mars 2012 Nei, nå tok jeg en paracet. Lei av hodepine og feber som ligger rett rundt 38. Skikkelig "press" på tennene, også, antar det kommer fra bihulene. Det går jo an å håpe at paraceten tar det også. Merker at babyen er roligere om dagen, det er nok bevegelse, altså, så jeg bekymrer meg ikke så veldig, men den merker nok feberen... Tenker på å ringe legen i morgen om jeg ikke er markant bedre. Synes jeg har gått lenge med feber nå. Også er jeg drittlei av å være syk - kjenner at jeg burde samle krefter nå, ikke tappes for dem! Ikke får jeg gjort de tingene jeg har tenkt å få unna før fødsel, heller, har jo store ambisjoner om å rydde i kjøkkenskapene, f.eks... Jaja. Nå er mannen på vei hjem, og jeg skal straks bort i bhg og hente Turnerose. Tipper det har vært fint for henne å være i bhg i dag, hun hadde kjedet vettet av seg her hjemme med sjukling-mamma, ihvertfall... Hun gledet seg veldig til å leke med ham hun kaller bestevennen sin. Det er så herlig! Vet ikke helt hva hun legger i begrepet, men det dukket opp etter at vi hadde lest om Karsten og Petra her for en stund siden. Interessant å se at hun helt tydelig leker best med gutter - sånn var på mange måter jeg også, men i grenda der vi bodde da jeg var liten var det nesten utelukkende jenter på min alder, og siden jeg aldri gikk i barnehage var det disse jentene som fulgte med overalt, hos dagmammaer osv. Gutter er ofte så mye enklere å komme overens med! Og godt at de ikke styrer så veldig med det i den barnehagen hun er i nå. I den første var de veldig opptatt av at hun skulle leke med jentene, av en eller annen grunn. Opp fra sofaen med meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 26. mars 2012 #2847 Del Skrevet 26. mars 2012 Hva skulle jeg gjort uten deg, min bæretøy/tøybleie/supermatguru og viktigst av alt; gode venninne Slik, da er fru Tusle adskillig hundrelapper fattigere, og fler blir det, tenkte å ordne med pengene for slynga i løpet av kvelden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 26. mars 2012 #2848 Del Skrevet 26. mars 2012 Håh! Og hvem var det som "kjefta" på meg når jeg ryddet i matskapene som høygravid? Jo, min venn, det var du det Du er høygravid nå forresten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 26. mars 2012 Forfatter #2849 Del Skrevet 26. mars 2012 Hva skulle jeg gjort uten deg, min bæretøy/tøybleie/supermatguru og viktigst av alt; gode venninne Slik, da er fru Tusle adskillig hundrelapper fattigere, og fler blir det, tenkte å ordne med pengene for slynga i løpet av kvelden :klemmer: Håh! Og hvem var det som "kjefta" på meg når jeg ryddet i matskapene som høygravid? Jo, min venn, det var du det Du er høygravid nå forresten Jamen... Jamen... Planen var jo å gjøre det før jeg var høygravid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 26. mars 2012 #2850 Del Skrevet 26. mars 2012 Aha, men da skjønner jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 27. mars 2012 Forfatter #2851 Del Skrevet 27. mars 2012 Argh! Formen er like dårlig i dag. I morgen må jeg bare få en legetime. Det aller mest plagsomme nå er kanskje det med tennene - i natt har det virkelig verket! Kjennes som om jeg har fått hull i alle tennene i overkjeven. :gjeiper: Kinnene er ømme helt opp til under øynene, så det er nok bihulene, ja. Så her er sofaen mitt foretrukne tilholdssted i dag også. Strikketøy er kjekt å ha! Og daytime TV. Nå går det i ettellerannet rengjøringsprogram på TVNorge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 27. mars 2012 #2852 Del Skrevet 27. mars 2012 Uff, føler sånn med deg Joyce! Nå har du vært slakk lenge...Bihulene er så vondt! Håper legetimen går bra og at du får god hjelp! Kos deg i sofaen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 27. mars 2012 #2853 Del Skrevet 27. mars 2012 God bedring! Kan tenke meg at det ikke er så greit å være syk når man er høygravid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 27. mars 2012 #2854 Del Skrevet 27. mars 2012 God bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 28. mars 2012 Forfatter #2855 Del Skrevet 28. mars 2012 Takk for god bedring-ønsker! Jeg tror det må ha hjulpet, for i dag føler jeg meg faktisk hakket bedre enn på lenge. Jeg tok to paracet før jeg la meg i går, og de slo meg nok litt ut, for jeg har sovet godt i natt! Første gang på en stund, det også. Deilig! Turnerose er såååå vanskelig å få opp om morgenen for tiden. Hun er jo definitivt et lite B-menneske, men i går sovnet hun 19.20 (nokså tidlig for henne), og likevel måtte jeg jobbe lenge med å vekke henne i dag. Frokostmenneske er hun heller ikke (som sin far), så vi satt en halvtime for å få inn en halv Danonino drikkeyoghurt og skorpen av en halv brødskive... Need I say vi ble litt sene i barnehagen? Jeg har planer om å rydde litt i dag, når jeg kjenner at jeg har ork til litt annet enn å sitte i sofaen. Det trengs - mannen ser bare ikke behovet for sånn daglig smårydding, så når jeg er syk flyter ting heeelt ut. Men jeg bør sikkert være forsiktig så jeg ikke overdriver... Jeg er definitivt ikke frisk, selv om jeg er bedre. Må en tur i butikken, også, mannen er i Trondheim i dag og kommer ikke hjem før seint, så jeg må handle litt til middag og sånt. Har lovet Turnerose pannekaker til middag. Vurderer sterkt å finne frem trillebagen (fra Ikea ) vi anskaffet da Turnerose var liten, den er super når man bærer baby og skal ha med seg bæreposer med mat hjem, men sikkert også når man er syk og har vondt i bekkenet. Det er bare litt flaut å gå med trillebag sammen med pensjonistene. Det er greit nok når man har en baby på magen, liksom, men nå har jeg jo bare baby inni magen. Vi får se... Men aller først - TE! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 28. mars 2012 #2856 Del Skrevet 28. mars 2012 Så bra du er bedre Men ikke overdrive nå da! Det meste av rotet tåler å ligge en dag til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 28. mars 2012 Forfatter #2857 Del Skrevet 28. mars 2012 Så bra du er bedre Men ikke overdrive nå da! Det meste av rotet tåler å ligge en dag til Du har et poeng der! --- Nå har jeg ihvertfall fått vasket badet - det trengtes. Men merker jeg ble sliten bare av det... Tenkte å henge opp vasken før jeg går i butikken. Har lyst på noe godt, kjenner jeg. I går kom forresten endelig Crocsene jeg bestilte for halvannen måned siden i postkassa. De virker greie - vakre er de jo absolutt ikke, men planen er å ha dem i sykehusbagen. Og det er greit at de kan "festes på" med den stroppesaken. Det er en variant med sånn "toning" såle, så de føltes litt merkelige på med en gang, men jeg blir vel fort nok vant med det. Så nå tror jeg at det aller meste som skal i bagen er klart - altså, ikke pakket, men i hus. Har også kjøpt meg en sånn hvetevarmer på CO som jeg tenker kan være god å ha når fødselen starter. Jeg har planer om å holde meg hjemme lengst mulig når det skjer, med gymballen min og yogamatte og stearinlys og hvetevarmer. En slags hjemmefødsel så langt det går, rett og slett! Regner ikke akkurat med noen styrtfødsel, med Turnerose hadde jeg jo hatt rier i 12 timer da hun ble hentet ut fra magen, og jeg tror ikke jeg var noe i nærheten av å ha full åpning. (Hadde vel 3 cm åpning da vi kom inn for sjekk, fire timer før KS.) Siden kroppen "bare" har vært gjennom forberedelsene til fødsel tviler jeg på at det vi gå så mye fortere denne gangen. Vil ikke være på sykehuset mer enn absolutt nødvendig. Av en eller annen grunn har jeg følelsen av at denne babyen har tenkt seg ut rundt termin, i motsetning til Turnerose. Med henne var jeg nokså sikker på at jeg kom til å gå over termin, og det gjorde jeg jo også, til de grader. Merkelig med disse magefølelsene, spent på å se om det stemmer denne gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 28. mars 2012 #2858 Del Skrevet 28. mars 2012 Vel, du så hvordan mine magefølelser stemte, både når det gjaldt kjønn, om han kom rundt termin, og måten fødselen startet og utviklet seg på. Jeg hadde dvelt, tenkt og planlagt mye, for jeg ville gjerne ha en OK opplevelse der jeg følte at hodet hang med i svingene. Jeg var absolutt ikke innstilt på styrtfødsel der riene haglet, og jeg kom inn med full åpning og fikk trykketrang før vi forlot hjemme. Men lillebror ble født, og det positive når det tar så kort tid, er at jeg ikke var særlig utslitt, og absurd nok følte at jeg klarte å holde hodet mer kaldt enn under den forrige fødselen, som utviklet seg helt normalt, og hvor jeg også fikk epidural mot slutten. Håper dere holder dere sykdomsfrie nå på oppløpet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 28. mars 2012 Forfatter #2859 Del Skrevet 28. mars 2012 Vel, du så hvordan mine magefølelser stemte, både når det gjaldt kjønn, om han kom rundt termin, og måten fødselen startet og utviklet seg på. Jeg hadde dvelt, tenkt og planlagt mye, for jeg ville gjerne ha en OK opplevelse der jeg følte at hodet hang med i svingene. Jeg var absolutt ikke innstilt på styrtfødsel der riene haglet, og jeg kom inn med full åpning og fikk trykketrang før vi forlot hjemme. Men lillebror ble født, og det positive når det tar så kort tid, er at jeg ikke var særlig utslitt, og absurd nok følte at jeg klarte å holde hodet mer kaldt enn under den forrige fødselen, som utviklet seg helt normalt, og hvor jeg også fikk epidural mot slutten. Håper dere holder dere sykdomsfrie nå på oppløpet. Hehe, ja... Rimelig heftig den opplevelsen din denne gangen, altså! Samtidig som det høres litt greit ut å bli ferdig med det, særlig når du klarte å henge med, som du skriver. Men jeg er jo egentlig bare fornøyd om jeg får føde hjemme. Gratulerer igjen, ihvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 28. mars 2012 Forfatter #2860 Del Skrevet 28. mars 2012 Uff, stakkars Turnerose! Hun er så sliten, så sliten om dagen, jeg tror det er overgangen til varmere vær og veldig mye uteliv i barnehagen. Hun var sånn på vårparten i fjor, også. Veldig uvant for oss, som er vant med en unge som helst ikke vil legge seg om kvelden, men som nå brått er både trøtt og lei før kl 19. Jeg regner med at det går over igjen, som det gjorde i fjor, og gleder meg til den intense hylingen for alt som skjer ifbm legging gir seg igjen... Vi hadde en fin ettermiddag frem til det nærmet seg leggetid, da. Hun måtte bade i dag, hadde tre kilo sand i hodebunnen, blant annet, og kl 18.45 kommanderte jeg henne opp - da hadde hun utsatt en stund alt. Masse somling med avkledning, hårbørsting og fjerning av plastre m.m., så da hun var klar til å gå oppi sånn 19.10 var hun allerede skikkelig trøtt. Det var gøy å bade i ca 3 minutter, og så begynte hylingen. Jeg har lav utholdenhet for hyling i utgangspunktet, og med stor mage som er veldig i veien når man skal vaske og ordne med en treåring plassert oppi et BibaBath inni et dusjhjørne, ja, da blir ikke tålmodigheten akkurat lengre. Til alt hell kom mannen hjem rundt 19.20, og kom til unnsetning. Da hadde vi vasket håret (det måtte altså gjøres) akkopagnert av sånn skikkelig jenteskriking (som jeg hater-hater-hater, så intenst at hun tydeligvis har plukket det opp, for hun gjør det uhyre sjeldent, heldigvis) da hun selvsagt gjorde det hun vet hun ikke må gjøre, og lente hodet fremover så hun fikk vann i ansiktet, noe hun hater intenst. Uff. Hun roet seg litt mens vi tørket henne og sånt, men så var det tannpuss, og da var det i gang med hylingen igjen. Hun la seg fint, da, og sluknet som et lys. Puh. Så nå er jeg i grunnen ganske sliten. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå