Gå til innhold

Bortevekkistan

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Eg syns Reflex-regnkleda er håplaust stive og tjukke! Var knallfornøyd med KappAhl-settet me hadde før. Hadde et Vossatassar-sett i haust, men det var plutselig fullt av hol! :kjefte:

Menneh: regnsett utanpå vinterdress?!? Går det an? Her er det tjukk fleece som mellomlag, så regnsett. Relativt mildt her altså, men det er vel ikkje så mykje kaldare på austlandet?

Åh, te høyrdes godt ut. Trur eg må finne meg ein kopp sjølv. Har fått litt dilla på (ganske søt) chai-te :gjeiper:

Håpar det blir ein ok siste dag på kurs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper kursavsluttningen er bra!

Betyr det at du avslutter nå, og får rolige dager fram til fødsel?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg syns Reflex-regnkleda er håplaust stive og tjukke! Var knallfornøyd med KappAhl-settet me hadde før. Hadde et Vossatassar-sett i haust, men det var plutselig fullt av hol! :kjefte:

Menneh: regnsett utanpå vinterdress?!? Går det an? Her er det tjukk fleece som mellomlag, så regnsett. Relativt mildt her altså, men det er vel ikkje så mykje kaldare på austlandet?

Åh, te høyrdes godt ut. Trur eg må finne meg ein kopp sjølv. Har fått litt dilla på (ganske søt) chai-te :gjeiper:

Håpar det blir ein ok siste dag på kurs!

Det er faktisk litt forskjell fra farge til farge på Reflex-settene, synes jeg. Kjente det i går også, da de hadde litt ulike mønstre i butikken. KappAhl har vi ikke i umiddelbar nærhet, så der er jeg aldri... Må sjekkes, da. :jepp:

Neida, utenpå vårdress. Det kommer litt an på hvem som kler på, tror jeg, et par av vikarene som ikke heeelt er drillet i påkledning. ;) Når det er de faste som kler på ar de typisk regnbukse med tykk ullgenser under om dagen.

Mmmm, chai! :kaffekopp:

Håper kursavsluttningen er bra!

Betyr det at du avslutter nå, og får rolige dager fram til fødsel?

Veldig koselig her i dag! :ler: Siste dag i morgen, men pga sykemeldingen skulle jeg være borte en av disse dagene, og da passet det best at jeg var her i dag. Så fra neste uke av er jeg "bare" arbeidsledig igjen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og hentet Libero-pakken på vei hjem i dag, den var grei, den! Fint med en liten pakke med engangs, vi bruker jo tøy, men det kan være kjekt å ha noen engangs i bakhånd i tilfelle krise. Sånn som å glemme å henge opp bleier, f.eks... :filer: Og jeg foretrekker Libero framfor Pampers hvis vi først skal bruke engangs, sistnevnte lukter så himla kjemisk. :eeeh:

Pakken inneholdt:

- en liten pakke bleier (str 1 og 2)

- en pakke våtservietter

- en pakke hånd- og ansiktsservietter (de blir ihvertfall brukt opp, har en sånn pakke i veska til enhver tid :ler: Dog muligens nyttigere til Turnerose enn babyen i starten? ;))

- mappe med noen ammeinnlegg og babyolje

- prøvepakke på noe Tena-greier

- liten bie fra Lamaze (Fin! Den kan henge sammen med blomsten vi fikk i Turneroses Libero-pakke! ;))

Så nå er det vel bare den pakken fra Vitus-apoteket som ikke er hentet; jeg har prøvd, men de får den ikke inn igjen før uke 14, sa de. Så da må jeg pent smøre meg med tålmodighet. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniff, sniff... Forkjøla, ja. Slapp og sliten og tett i hodet, tett i nesa. Sitter i godstolen og strikker med Turnerose ved siden av meg, vi ser på Pocoyo og venter på at maten skal serveres - wienerpølser. :ler: En stor kulinarisk opplevelse, med andre ord... ;) Jeg har bare ikke ork til matlaging om dagen, ihvertfall har jeg ikke hatt det nå som jeg har vært på kurs. Regner med at det kommer seg litt igjen til uka. :) Savner god, sunn, ordentlig mat. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fra neste uke av er jeg "bare" arbeidsledig igjen. ;)

:strix::fnise:

Den wienerpølsemiddagsløsningen høres kjent ut... Noen dager er mat så utrolig pyton å måtte tenke på!

God bedring!

:klem:

ps: Så mailen din nå! Logget meg av før jeg fikk svart deg der så da gjør jeg det her :gjeiper: Skal sjekkes ut til kvelden! Takk takk :klemmer:

Endret av rhubarb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lille katt og rhubarb: :klemmer:

---

Det er helt sprøtt å kjenne hvor mye aktivitet det blir i magen når jeg leser og synger for Turnerose på senga! Skikkelig turning! Veldig koselig å kjenne på. :rodmer:

Relativt laber form på meg i dag, slapp i kroppen, tung i hodet og mye hosting. Men det går vel rette veien, får man tro. Har vært en god del alene med Turnerose i dag, mannen har vasket bilen (på høy tid!), vært og handlet m.m., og jeg kjenner jeg er fryktelig sliten nå. Begynner å merke denne graviditeten godt på kroppen - det er jo bare en drøy uke til jeg er høygravid. :sjokkert: Vi har kost oss, altså, men jeg merker at tålmodigheten er ekstra kort og jeg ikke orker allverdens av noen ting. Middagslaging utgikk til slutt, det ble godt brød med eggerøre og røkt ørret til middag. :ler:

Ellers var vi med en rask tur bortom senteret i dag, for vi skulle handle en bursdagsgave til nabogutten. Jeg prøvde å få med Turnerose inn på Lindex for å se etter noen flere bomullsgensere. Men det var ikke snakk om, gitt! "Nei, mamma, du skal jo SY! Jeg vil ha flere rådyrgensere!" :ler: Fint at hun er fornøyd med hjemmesydd, ihvertfall! :biggrin:

Fælt med Hercules-ulykken. :( Har sittet og oppdatert nettavisene jevnt gjennom dagen. Utfallet er vel ikke veldig overraskende, kanskje, men forferdelig er det uansett. :grine: Stakkars familier. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss... Jeg har jo blitt rene morgenfuglen i denne graviditeten. :klo::ler: I dag våknet jeg 7.30, lå i senga til 8.15 eller deromkring og slumret litt, men så sto jeg opp. På en søndag! Forkjølelsen har nok også litt å si, da, blir fryktelig tett når jeg ligger. Turnerose og mannen sov i enda en time etter at jeg sto opp, og de ligger fortsatt i senga og leker med iPaden. Ganske godt med en rolig morgen for meg selv, egentlig. Lagde meg en stooor kopp te og spiste noen Kornmo med gulost til frokost, det var alt jeg hadde plass til. :fnise:

Nå sitter jeg og strikker på siste del av hentesettet - en lue - og ser på alt rotet i stua. :lol: Jeg burde sikkert ryddet, men jeg orker ikke. ;) Ikke enda, ihvertfall. Er trøtt selv om jeg sto opp tidlig, sover ikke utpreget godt for tiden uansett.

Usikkert hva dagen bringer, men nå har ihvertfall tåken lettet og det kan se ut som om sola snart titter frem gjennom skyene. Kanskje vi skal bort i skogen og kikke etter gåsunger? Synes jeg ser noen på trærne her borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vekket mannen kl 06, jeg. :lur::nigo: Men så ble vi liggende til rundt 08.30, da vi hørte rålatter fra rommet ved siden av. Det er deilig når Frøken Rosa får sovet ut, for da er humøret mye bedre resten av dagen. "Alle" tenker at småttiser er A-mennesker, men her i huset er det i hvertfall foreldrene som våkner tidlig, og barnet som har en tendens til å være morgengretten selv om hun er ekstremt raskt til å våkne om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Heldiggriser?

M spretter ut av sengen før ho rekker å åpne øynene. I dag var klokka 06.15, det var morgen fordi lyset var på ute :fnise:

Håper dere fikk en fin dage ute i solen? :) Vi rakk så akkurat å trille en liten tur før det begynte å snø igjen her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vekket mannen kl 06, jeg. :lur::nigo: Men så ble vi liggende til rundt 08.30, da vi hørte rålatter fra rommet ved siden av. Det er deilig når Frøken Rosa får sovet ut, for da er humøret mye bedre resten av dagen. "Alle" tenker at småttiser er A-mennesker, men her i huset er det i hvertfall foreldrene som våkner tidlig, og barnet som har en tendens til å være morgengretten selv om hun er ekstremt raskt til å våkne om morgenen.

:ler:

Uthvilte barn er alfa og omega, ihvertfall for fødeklare mammaer! :) Turnerose er også helt klart B-menneske. Deilig, det...

Heldiggriser?

M spretter ut av sengen før ho rekker å åpne øynene. I dag var klokka 06.15, det var morgen fordi lyset var på ute :fnise:

Håper dere fikk en fin dage ute i solen? :) Vi rakk så akkurat å trille en liten tur før det begynte å snø igjen her..

Jeg føler meg ganske heldig med akkurat den, ja! :jepp: Krysser fingrene for at Maiblomsten er av samme ulla. ;)

Usj, snø! Det høres kjipt ut... Her ble det riktig så fint, og vi gikk på kafé og satt i sola og spiste is og bakerivarer. Nam-nam! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrooolig deilig å ikke skulle ut av huset i dag! Vel, levere i barnehagen, da, men det er greit nok. Turnerose sov ikke så godt i natt, så hun var jamen ikke lett å få opp og ut i dag, men det gikk til slutt. :) Litt stress før avgang siden vi fant ut at vi skulle tømme hele kassa hennes i barnehagen for klær og stæsj før helgen for å få sortert og vasket. Det ble jo ikke heeelt klart i går kveld, kan man si. Men vi kom oss avgårde!

Jeg hoster og hoster og hoster... Hoster på meg kynnere og ligamentsmerter og det ene med det andre. Urk. Nå har mannen blitt passe sylta, også, så i går satt han i stor grad i sofaen og så lidende ut. Men jobb i dag, det gikk fint... :roll: Mannfolk! Jaja, han kom seg tidlig avgårde, så da er det vel kanskje et lite håp om at han kommer relativt tidlig hjem, også. Planen er å sende ham innom Stoff&Stil på vei hjem, jeg kom på at jeg har planer om å sy en ringslynge til å ha i bilen, men har ikke noe stoffstykke som er langt nok. Litt skjøting på slynger går fint, men ikke striper på 30 cm, tror jeg. :ler:

Ellers har jeg helt sydilla for tiden! Syr mest til Turnerose akkurat nå, hun trenger mye nytt. I dag var det tid for bomullsbukser, og velourbuksene fra Lindex i str 98 var blitt høyvannsbukser. :ler: Så planen for dagen er å sy et par bukser/tights til henne av velour, etter mønster fra et gammelt nummer av Ottobre. Fant et annet kjempekult mønster også, på sånne litt haremsaktige bukser som smalner nederst så de ikke blir for posete til en aktiv 3-åring, men til de hadde jeg ikke noe stoff som egnet seg. Får se om de kan ha noe på S&S og evt be mannen handle det også. Gøy å sy, og enda morsommere når Turnerose tydelig blir begeistret for det jeg lager til henne. I går ble det to gensere til etter hennes leggetid, og i dag morges valgte hun seg gledesstrålende den med pinnsvin på. "Å, mamma, den var fin!" var kommentaren. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Buksa ble ferdig for en times tid siden, og etterpå har jeg gjort ferdig en liten gravidgave til søte rhubarb + litt annet småtteri. :) Har hatt noen nesten ferdige prosjekter liggende her noen uker, så greit å få det unna! Nå er et vel tid for litt lunch, tror jeg... Magen rumler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha... Gjett hvem som har sydd i stretchvelour i dag? Genseren min har fått rød og grønn pels. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også blitt mer A-menneske i løpet av graviditeten, selv om jeg fremdeles sover godt om natta, så jeg regner med at kroppn forbereder meg på nattevåk (er på minst en tisstur om natta) og tidlige morgener :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også blitt mer A-menneske i løpet av graviditeten, selv om jeg fremdeles sover godt om natta, så jeg regner med at kroppn forbereder meg på nattevåk (er på minst en tisstur om natta) og tidlige morgener :fnise:

Jeg synes faktisk nattevåk under graviditeten er verre enn nattevåk ifbm amming... Sikkert fordi vi samsover og jeg sånn sett merker relativt lite til ammingen, mens problemet nå er vondt bekken som gjør at det er vondt å snu seg. :vetikke: Jeg våkner ihvertfall hver gang jeg skal flytte på meg, ikke noe gøy! Særlig fordi jeg ikke har lært meg å ligge rolig om natta. :fnise:

---

I ettermiddag/kveld var Turnerose og jeg på besøk hos naboene og så barne-TV der. Koselig! :jepp: Nå sover mann og barn, jeg har bare sløvet i sofaen siden de la seg. Litt sen kveld for Turnerose siden hun måtte dusje i dag (takk og lov gikk hun med på dusj fremfor bad! :fnise:), og vi ikke kom hjem fra naboene før klokka var 19.30. Skal vel snart ned og henge opp vask, og så tror jeg jeg skal tulle meg i seng, jeg også. Merker fortsatt forkjølelsen godt, men samtidig kjenner jeg at jeg utsetter legging for tiden, siden jeg sover såpass dårlig. Ikke greit. :ler::sovne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig irritabel i dag! Jeg våknet sånn... Mye fordi mannen klarte å forsure hele ettermiddagen og kvelden i går - siden han dro på jobb med forkjølelsen sin var han jo (som antatt) skikkelig sur og grinete "syk mann" etter at han kom hjem i går. :kjefte: I dag jobber han hjemmefra og jeg kjenner at min lunte ovenfor ham er særdeles kort. :gjeiper: Jaja, han har i det minste lovet at neste gang han er forkjøla skal han høre på meg og faktisk bli hjemme. Jeg tror det ikke før jeg får se det, men... :fnise: Min egen forkjølelse hjelper ikke akkurat på humøret, den heller, jeg har våknet sikkert 50 ganger i natt. En periode var det sånn at jeg våknet, så på klokka: 02.51. Døste av, våknet igjen - 02.58. Døste av, våknet igjen - 03.11. You get the picture. Slitsomt...

Men en god nyhet har vi jo fått i dag, vi får igjen en heidundranes sum på skatten! Det kommer godt med nå. :jepp: Altså, ingen formue, men langt mer enn vi hadde forventet. Litt aksjetap og sånt som har spilt inn.

Ellers lå garnet til Turneroses kjole i postkassa i dag, det var herlig! Kjennes veldig mykt og godt, og fargene var knallfine. Jeg skal nøste det opp når jeg har fått ferdig dagens syprosjekt, denne jakka til Turnerose, bare i et annet velourstoff som hun valgte selv i høst - rødt med sjokkrosa hjerter på. :ler: Turkis skråbånd langs kanten, da, for å bryte litt med jentefargene... :lol: Den blir riktig fin, om jeg så skal si det selv. Hun var godt fornøyd med gårsdagens bukse, også, særlig pga påsydde sløyfer og blomsterknapper på hvert bein. Hun er en sucker etter nusselige jentedetaljer, den ungen... Greit nok, så lenge jeg får velge at stoffet er grønt. :fnise: Det aner meg at det må bli rosa knapper med Hello Kitty på eller noe sånt på den strikkekjolen... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare raskt innom for å gi en :klemmer: og medfølelse mtp mannen, søvn, sykdom og i det hele tatt.

Kommer sterkere tilbake senere! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...