Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2009 #61 Skrevet 7. juli 2009 Du må trykke på Vis alle etter at du har trykket på Smil. Katten er ganske langt ned på listen.
Eplefe Skrevet 8. juli 2009 #62 Skrevet 8. juli 2009 Øremerking/microchipping er den eneste måten å merke katten på, spør du meg. Jeg tør som sagt ikke bruke halsbånd.
Kykkelikokos Skrevet 8. juli 2009 #63 Skrevet 8. juli 2009 Vel, det er jo bare å teste halsbåndet på forhånd. De halsbåndene vi har hatt, løser seg ut ved lite motstand. Hadde ikke vi brukt halsbånd, så hadde vi mest sannsynlig mistet katten vår for lenge siden. Vi har blitt kontaktet i hvert fall fire ganger pga katten har hatt halsbånd med telefonnummer.
Leo Skrevet 8. juli 2009 #64 Skrevet 8. juli 2009 Vel, det er jo bare å teste halsbåndet på forhånd. De halsbåndene vi har hatt, løser seg ut ved lite motstand. Det gjør de sikkert, men jeg har konkludert med at et gruskorn i mekanismen er nok til at mekanismen kiler seg fast og ikke løser ut som forutsatt. Hadde ikke vi brukt halsbånd, så hadde vi mest sannsynlig mistet katten vår for lenge siden. Vi har blitt kontaktet i hvert fall fire ganger pga katten har hatt halsbånd med telefonnummer. Vi er forskjellige, men jeg vet i hvert fall at katten min ikke forsvant fordi den ble sittende fast i noe som jeg hadde satt på den og nå når det skjedde, så føles i hvert fall det som en bitteliten lettelse.
Gjest strykebrett Skrevet 9. juli 2009 #65 Skrevet 9. juli 2009 Bare sånn for å muntre opp litt kan jeg fortelle at jeg har funnet tilsynelatende hjemløse katter to ganger. Begge gangene har jeg gått til dyrebeskyttelsen med dem. Den ene gangen var katten øremerket slik at de fant igjen eieren. Den andre gangen måtte katten omplasseres etter at de hadde prøvd å finne eieren gjennom annonser en stund. Tanta mi mistet også katten sin for en tid tilbake men etter 9 uker var det noen som hadde funnet den langt vekke og gått til dyrlegen med den. Så det finnes i alle fall noen snille folk der ute Vil forresten si at jeg syns det er kjempebra av dere å la kattene deres være ute selv om dere er engstelige for dem!
Gjest Glør Skrevet 9. juli 2009 #66 Skrevet 9. juli 2009 Hadde ikke vi brukt halsbånd, så hadde vi mest sannsynlig mistet katten vår for lenge siden. Vi har blitt kontaktet i hvert fall fire ganger pga katten har hatt halsbånd med telefonnummer. Våre katter har øretatovering eller chip, og det fungerer på samme måte dersom noen finner dem. Nå er den ene av mine katter borte også. Hun har bare vært borte i fire dager, noe som egentlig er normalt for henne, men jeg er litt bekymra likevel, siden vi nettopp har sluppet dem ut, etter å ha flyttet. Men håper hun bare er ute og kartlegger det nye territoriet sitt, og at hun dukker opp igjen.
Kykkelikokos Skrevet 9. juli 2009 #67 Skrevet 9. juli 2009 Katten vår er øretatovert og chippet, men det er så og si ingen som bryr seg med å kjøre katten til dyrlegen for å få det sjekket.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå