Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Det er da helt normalt at en utekatt blir borte noen dager, alle katter jeg har hatt har i "ungdommen" blitt borte en uke eller to hver sommer for så å komme godt fornøyde hjem igjen. De roet seg ned når de ble eldre (4-5 år).

Det var et problem med de første, siden de fikk p-piller og det var rimelig umulig å få i dem pillene når de var borte, men senere katter har vi sterilisert så da er det ikke noe problem. Sånn foruten at man savner dem mens de er borte da ;)

5000 kr i dusør er VELDIG mye, og kan lett få noen til å stjele ANDRE menneskers katt dersom de tror den kan være din, bare fordi de vil ha pengene. Katten din er absolutt nydelig, men den har ikke så spesielle fargetegninger at den ikke kan forveksles med andre katter jeg har møtt. Vil du virkelig utsette andre mennesker for å få katten sin stjålet for din skyld?

300 kr eller noe sånt ville vært en mer passende belønning.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri opplevd å miste noen katt, men jeg har omplassert en herremann som lignet på katten din. Jeg syntes det var veldig trist når han flyttet, selv om jeg visste at han fikk et nytt godt hjem. På denne tiden kjente jeg kattens eier, som ikke kunne ta seg av katten lenger, slik at dette var ikke en katt jeg hadde funnet på gaten.

Jeg tror det er mange som lettere tar inn det de tror er en hjemløs katt. Å ta inn en sulten katt er noe folk gjør for å hjelpe katten, for det er mange hjemløse katter som resultat av at mange katteeiere ikke er flinke til å kastrere eller steriliere kattene sine. Og i sommerferiene hører vi jo om katter og andre husdyr som blir sluppet ut på gaten når familien skal på ferie. Jeg tror det også er en grunn til at folk tar inn katter og beholder dem, mens hunder blir tatt med til politi eller dyrlege. Det er veldig synd at gode husdyreiere på denne måten blir lidende på grunn av eiere som ikke tar sitt ansvar alvorlig.

Jeg håper katten din snart vender hjem igjen, eller at noen finner den og leverer den tilbake til deg.

Skrevet

Ja, er kanskje noen som tror den kan ha vært hjemløs. (Da har hun det hvertfall bra) Bare litt rart at de ikke følger med i avisa i tilfelle noen eier den. Eller prøver å se om de har et øremerke. Derfor så tror jeg ikke det.

Kan jo selvfølgelig hende hun kommer igjen, men kan jo også hende hun ikke gjør det. Får nesten bare vente å se, men klarer ikke la vær å lete hver dag fordet.

Og til gjest over ; Var de kastrerte/steriliserte når de forsvant noen uker på sommeren? For de skal jo egentlig ikke ha det samme behovet, men de er jo sin egen herre, så gjør jo som de vil... Men trodde du aldri at noe kunne ha skjedd dem? Klarer selv ikke å la være.

Når jeg tenker etter er kanskje 5000 unøvendig mye, men folk hadde kanskje fått øya opp. Og om noen hadde vært så dumme å tatt noen andres katter så fikk de jammen levere de tilbake! (Men skjønner poenget ditt, finnes jo alltid noen!!)

Nå er det èn uke siden jeg så henne sist :trist:

Gjest Catwoman
Skrevet

Jeg hadde en pus for mange år siden som likte å ta seg noen turer. På det lengste var hun borte en hel måned! Jeg var sikker på å aldri se henne igjen - og så sto hun plutselig utenfor døra. Sannsynligheten er vel stor for at hun hadde funnet seg et hjem nummer to.

Så hunnkatter kan ta seg turer de og, og det er absolutt sjanse for at pusen din kommer hjem igjen :)

Skrevet

Katten vår var sterilisert da hun forsvant. Vi slapp henne ikke ut før hun var sterilisert.

Skrevet
Jeg hadde en pus for mange år siden som likte å ta seg noen turer. På det lengste var hun borte en hel måned! Jeg var sikker på å aldri se henne igjen - og så sto hun plutselig utenfor døra. Sannsynligheten er vel stor for at hun hadde funnet seg et hjem nummer to.

Så hunnkatter kan ta seg turer de og, og det er absolutt sjanse for at pusen din kommer hjem igjen :)

Takk for et svar jeg trengte nå :)

Må smile litt når jeg leser innlegget ditt, hjelper faktisk å høre det..

Skrevet

Off... Føler med deg når jeg leser hvor bekymret du er.

Jeg hater å slippe ut pus i frykt for at han skal blir påkjørt eller løpe avgårde osv, men han trives ikke som innekatt så klarer ikke være "ego" å bare holde han inne. :)

Husker vi hadde en katt for noen år siden som hadde turer. Alt fra en uke til en mnd og kom hjem feit og fornøyd! Han hadde funnet seg ett hjem nr to. Kan være din pus også er fornøyd med dobbelt opp? Hehe.

Uansett, lykke til og håper ho kommer hjem snart! ;)

Skrevet (endret)

Glad i katten din du også forstår jeg :)

ja, jeg håper kanskje hun er et sted hvor noen har gitt henne mat.

Men synes isåfal de som gjør det er utrolig hensynsløse som ikke ser i avisa. (eller i postkassa for den saks skyld, har rett og slett vært over alt.)

Vet neimen ikke om pus hadde overlevd å komme hjem heller, hadde vel klemt hun flat :sukk: Og det vet hun kanskje ;)

tusen takk for svar!

Endret av catty
Gjest Glør
Skrevet
Og til gjest over ; Var de kastrerte/steriliserte når de forsvant noen uker på sommeren? For de skal jo egentlig ikke ha det samme behovet, men de er jo sin egen herre, så gjør jo som de vil...

Å kastrere tar ikke alle instinktene deres, kun de som er knyttet til formering. Og det er naturlig for en katt å ha ett område på mage kvadratkilometer, så da blir det noe streifing.

5 dager er heller ikke spesielt lenge. Det lengste mine hunnkatter har vært borte, og så kommet tilbake er tre uker. For hannkatten var det to måneder.

Gjest Lamia Lenis
Skrevet (endret)

...

Endret av Lamia Lenis
Skrevet
Kanskje hun er innestengt et sted? Noen har lukket igjen garasjedøren eller kjellerdøren uten å se at hun er der inne f.eks? Det kan skje. Be folk sjekke garasjene og kjellerne sine.

Ja, og vi bor i tillegg i et hytteområde, så det kan skje, men har sett i de fleste hyttene i nærheten. Prøvd å høre gjennom dørene og vinduene. Har ikke hørt noe.

Men om det skulle være det som har skjedd, hvor lenge ville en katt overleve? Klarer ikke tenke tanken engang jeg. Noe så forferdelig..

I de posterne jeg har lagt ut har jeg også skrevet at de må sjekke garasjene sine. Så får håpe de har gjort det.

Gjest Glør
Skrevet
Men om det skulle være det som har skjedd, hvor lenge ville en katt overleve? Klarer ikke tenke tanken engang jeg. Noe så forferdelig..

Vi fant igjen en av våre katter etter 10 dager i en kjeller. Da var hun veldig tynn, men absolutt levende. Regner med hun hadde tilgang på vann, men ikke mat.

Skrevet

off, så bra dere fant hun igjen i tide.

Og enda godt at hun hadde tilgang på vann.

Skrevet

Nå er visst katten vår ute på tur også. Så henne sist i dag morges. Så da kan vi sitte og bekymre oss på hver vår kant. Kanskje de er ute og jakter på småfugl sammen? ;)

Gjest BrennheteBadeand
Skrevet

Så nydelig hun er :)

Har pusene deres dukket opp igjen?

Skrevet

Vår pus har i hvert fall dukket opp igjen. Håper TS sin pus har dukket opp hun også.

Gjest Gjest
Skrevet

Håper jeg også.

Er så deilig å høre om gjenforeninger. ^^

Gjest BrennheteBadeand
Skrevet

Det er bra :) håper virkelig den andre rømlingen har kommet tilbake også

Skrevet

Ingen gjenforening her :sukk:

Er så trist å se på kattedøra hennes som peker utover hele tiden.

Er jo sånn pil på den, så jeg kan se om hun er inne eller ute.

Var alltid det første jeg så etter når jeg kom hjem.

Aldri mer om jeg skal ha et dyr. Det her har tatt knekken på meg...

Men jeg er glad for at Kykkelikokos sin dukket opp!

Gjest Bloodless
Skrevet
Ingen gjenforening her :sukk:

Er så trist å se på kattedøra hennes som peker utover hele tiden.

Er jo sånn pil på den, så jeg kan se om hun er inne eller ute.

Var alltid det første jeg så etter når jeg kom hjem.

Aldri mer om jeg skal ha et dyr. Det her har tatt knekken på meg...

Men jeg er glad for at Kykkelikokos sin dukket opp!

Har ikke skrevet noe her før, for jeg føler ikke jeg har noe å si som kan hjelpe. Men jeg har fulgt med, og hver gang tråden er aktiv igjen håper jeg hun har kommet hjem. Utrolig trist å lese at hun er borte enda. Dette er akkurat det jeg frykter skal skje med en av mine. De er så søte, og alle skal absolutt kose med de. Her om dagen hørte jeg noen ungdommer rope "det der er en villkatt", for så å begynne å gå mot henne. Jeg bare gikk å henta henne, mens jeg glodde olmt på de og sa " nei, det er det altså ikke!". Fine katten med nydelig pels en VILLKATT? Ble litt sint.

Håper så inderlig at du finner søta di, og at ingen har "stjålet" henne. Jeg krysser fingrene!! Man blir jo så utrolig glad i de. :tristbla: :rødme:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...