*marte* Skrevet 28. april 2004 Forfatter #81 Del Skrevet 28. april 2004 I går var vi på info-møte i kirken. Et bra tiltak, selv om jeg gikk ut med flere spørsmål enn da jeg kom :-? De spilte musikk, både marsjer og salmer, og forklarte mye om den nye liturgien. Når det gjelder musikk er jeg veldig usikker, spesielt på inn og utgangsmarsj. Tenker onkelen min (som skal spille orgel) får et ord med i laget. Salmer er også vanskelig. Jeg er ikke kristen og ønsker derfor å tone ned litt, selv om jeg er klar over at vi tross alt er i en kirke... Synes i hvert fall "Å leva er å elska" var nydelig. Så kanskje jeg kan overtale min kjære til at vi skal ha en salme og en annen sang. For eksempel "Mitt hjerte er ditt" hvis presten tillater det. Søsteren min skal synge solo, og hva det blir er ennå ikke bestemt. Har lyst på en norsk sang, men hva passer? I den nye liturgien var det mange valg. Den har blitt amerikanisert, med at man kan si mer enn to ja i ekteskapsinngåelsen eller ved ringpåsettelsen. Vet at jeg kommer til å bli rørt, og dermed også tykk i stemmen, så vet ikke om det er noen god idè. Samtidig blir det jo mer personlig hvis vi sier noe til hverandre. Kanskje vi kan si "ringsetningene", bare to :-) Vi må også finne ut hvem som skal sitte ved alteret. I kirken vi skal gifte oss i er det vanlig med brudens far og brudgommens mor i tillegg til forloverne. Pappa skal gå med meg opp kirkegangen, men tror han synes det er litt rart hvis han skal sitte der oppe. I tillegg er det ganske trangt. Hmmm :-? Siden vi skal gifte oss midt på sommeren har begge prestene vi kunne tenke oss ferie da Det værste var at de ikke kunne si hvem som kommer til å vie oss siden den siste presten var sykemeldt, og kanskje skulle være tilbake til juli, men kanskje ikke. Prøvde å skaffe en prest fra familien til min kjære, men vi var for sent ute dessverre. De har i hvert fall lovet oss prest, bare kjipt å ikke vite hvem! Jeg gleder meg veldig til bryllupet, men også til det er over. Føler meg litt ensporet om dagen, bryllup tar opp mye av tankevirksomheten. Veldig godt å ha en utkanal, som ikke gjør mine nærmeste gærne, her inne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*marte* Skrevet 28. april 2004 Forfatter #82 Del Skrevet 28. april 2004 Forresten takk for hilsen Nina! Har samme følelse som deg av Pascal, fantastisk gode kaker, men er de virkelig verd de ekstra kronasjene? Er spent på å smake andre steder også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 28. april 2004 #83 Del Skrevet 28. april 2004 Her har det skjedd en del siden sist. Det e utrolig hvor mye som skal ordnes i forbindelse med bryllup. Jeg gleder meg til den dagen Saeriamannen og jeg velger en dato for giftemål. Vi har vært forlovet i snart 4 år, men det er de pengene da. I mellomtiden koser jeg meg med andres giftelykke! :D Håper dere får en koselig prest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*marte* Skrevet 30. april 2004 Forfatter #84 Del Skrevet 30. april 2004 Her har det skjedd en del siden sist. Det e utrolig hvor mye som skal ordnes i forbindelse med bryllup. Takk for hilsen! Som de sier i byggmakker-reklamen el. "Det skjer ikke noe før du gjør noe", så da vi endelig fikk begynt å gjøre ting i stedet for å bare tenke på de ble det ganske effektivt gitt! Ufattelig mange ting som skal bestemmes, bestilles og gjøres :o I går var jeg på skojakt med forloveren min. Jeg endte opp med noen veldig elegante, og faktisk behagelige, silkesko fra grensen. De skal farges for å passe helt perfekt med kjolen. Siden jeg har eggehvit kjole hadde jeg ikke noe valg. (Har jo fått høre mye om kjoler som ser skitne ut her inne, med sko som er lysere enn kjolen.) Er spent på å se hvordan skoene blir til kjolen. Gleder meg til tilpassing neste uke! Jeg har også bestilt frisør, så nå begynner ting å falle på plass. Skal skrive en "har igjen"-liste snart, og ikke minst en "har gjort" liste for selvtillitens skyld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 19. mai 2004 #85 Del Skrevet 19. mai 2004 Hei! Lenge siden sist nå. Hvordan går det med planleggingen? Fått vite noe mer om hvilken prest som skal vie dere? Høres ut som du har full kontroll, noe som er veldig deilig, ikke sant? . Lykke til videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*marte* Skrevet 24. mai 2004 Forfatter #86 Del Skrevet 24. mai 2004 - bestemme og lage invitasjoner - bordkort - blomster i kirke - finne sted med dansekurs - spørre toastmaster - soalistsang i kirken - inn- og utgangsmarsj - brudgommens klær - brudens sko Dette var listen jeg skrev da det var seks måneder igjen. Nå har vi gjort: - bestemt og lagd invitasjoner (og sendt) - funnet sted med dansekurs (time i juni) - brudgommens klær minus skjorte, vest og sko - brudens sko - spørre toastmaster - han sa ja - tilpasset kjolen - hente i morgen - smakt kake på pascal (bestemt at vi skal ha noe i den duren, men ikke fra hvor) MÅ GJØRE: - lage bordkort - bestemme bordplassering - bestemme musikk i kirken - blomster til kirken - resten av brudgommens utstyr - brudens slør - lage kirkeprogram En del andre ting også, men får ta det litt etterhvert. Vet ikke helt om det kalles kontroll jeg ringblomst... Har i hvert fall mannen klar i motsetning til hva stakkars tv3-Bente hadde på denne tiden før bryllupet sitt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*marte* Skrevet 25. mai 2004 Forfatter #87 Del Skrevet 25. mai 2004 Kjolen passer perfekt! Jippi Og henger trygt i skapet til mamma. Glemte et par ting i går: - bestilt frisør - transport fra kirken Svarfristen er på tirsdag, håper vi slipper å purre på noen! I morgen blir det kakesmaking igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*marte* Skrevet 7. juni 2004 Forfatter #88 Del Skrevet 7. juni 2004 I det siste har vi vært særdeles flinke bryllupsplanleggere: - bestemme musikk i kirken (nesten ferdig, venter på at onkel organist skal tenke ferdig på det vi foreslo) - blomster til kirken - delegert til svigermor med venninne, hun og kjærsten ordner også bukett og brystbuketter. - resten av brudgommens utstyr - ferdig :D - lage kirkeprogram - godt i gang - lage bordkort - litt i gang (bordkort og kirkeprogram har marte-forloveren sagt at hun skal hjelpe til med og kanskje også trykke) - bestilt kake - fruktterte fra Kristines, slafs - delegert ut andre kaker (minus en) - kjøpt gavebok og klistrelapper - planlagt overnatting for slekta - lunsj hos svigers dagen etter bryllupet - to mulige biler for transport fra kirken høres om Må gjøres: - bestemme bordplassering (har begynt, men er langt fra ferdig) - brudens slør - papirmateriale til festen, meny, bordplassering, oversikt over hvem som er hvem - snakke med fotografen - levere ringene til gravering (gjøres neste uke) - bestemme musikk på festen (har to i kikerten) - kjøpe morgengave (er bestemt ) - snakke med festlokale-menneskene Er fornøyd med innsatsen vår til tross for en ganske lang grønn liste. Fristen for tilbakemelding har gått ut, men det er ennå en treig onkel vi venter på... Barinnholdet begynner også å bli komplett, og med tre av fire foreldre utenlands + kjærsten blir det ordnings før uka er omme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*marte* Skrevet 10. juni 2004 Forfatter #89 Del Skrevet 10. juni 2004 Bare en måned igjen :o Jeg har vært på seiling med jobben i dag, kjærsten har sittet hjemme og skrevet tale. Han fortalte at han gråt da han leste igjennom den... Lurer på hvor mye kleenex jeg kommer til å trenge på dagen! Får litt prestasjonsangst også, burde vel begunne å skrive seriøst på min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*marte* Skrevet 16. juni 2004 Forfatter #90 Del Skrevet 16. juni 2004 :evil: Om alle som ikke er invitert kunne godta det uten å mase på våre foreldre! Og om de som er invitert kunne si fra at de kommer eller ikke og om de føler seg urettferdig behandlet litt før to uker etter fristen... Dagens lille hjertesukk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*marte* Skrevet 16. juni 2004 Forfatter #91 Del Skrevet 16. juni 2004 Jeg måtte bare få ut litt gørr, nå kan jeg skrive et hyggeligere innlegg Vi hadde besøk at toastmaster og kjærsten i går. Han hadde mange gode idéer, er ikke i tvil om at han kommer til å gjøre en god jobb! Det som kan bli vanskelig er å stagge alle de taletrengte... Bil blir det forhåpentligvis en ordnings på, da toastmasteren får skilter på sin snertne sak i morgen. Kjærsten og svigermor har bestilt brudebukett og brystbuketter til han, forloveren og pappa. Litt over budsjettet, men "jeg måtte jo ha noe jeg likte" sa han. Får bare håpe jeg liker den også da Jeg har handlet inn materiale til slør. Skal ikke anbefale noen å sy selv før jeg er ferdig, men prismessig var det i vært fall utrolig gunstig. I stedet for 750 - 1000 kr på brudesalong betalte jeg 150 kr! Ellers er bordplasseringen så godt som ferdig. Tex kom med et godt råd i å ikke gjøre den ferdig før dagen før el. Ting skjer i forhold er alt jeg vil si... Apropos det får vi ikke fotografen vi skulle ha, siden han er nyseparert. Skjønner godt at han ikke følte for å ta bryllupsbilder! Pappa har avtalt med en ny, som skal være flink. Stoler på pappaen min, og vet at vi uansett har han som backup Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*marte* Skrevet 21. juni 2004 Forfatter #92 Del Skrevet 21. juni 2004 Etter en ganske avslappende helg er denne uka full av planlegging. I morgen kommer forlover for å hjelpe med bordkort og kirkeprogram, onsdag skal jeg til mamma og prøve fullt utstyr, torsdag er det møte hos selskapslokalet, fredag bursdagen min og kanskje utdrikkingslag :-? Vi har fått prest! Har ikke fått snakket med han ennå, han var opptatt i dag, men deilig å ha et navn å forholde seg til! Fikk beskjed om at tre uker er lenge før bryllupet i "kirke-sammenheng". Jeg var tidlig ute... Ikke helt enig jeg da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
9na Skrevet 21. juni 2004 #93 Del Skrevet 21. juni 2004 Jeg har handlet inn materiale til slør. Skal ikke anbefale noen å sy selv før jeg er ferdig' date=' men prismessig var det i vært fall utrolig gunstig. I stedet for 750 - 1000 kr på brudesalong betalte jeg 150 kr! [/quote'] Så bra at du fant stoff! Fant du det på den butikken jeg tipset deg om? Lykke til med syingen! Vi har heller ikke begynt ennå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*marte* Skrevet 22. juni 2004 Forfatter #94 Del Skrevet 22. juni 2004 Takk for hilsen Nina! Jeg fant butikken og også 3 andre Endte opp med å kjøpe stoff i den rett ved siden av nedgangen til t-banen ved broa. Damen der skjønte ikke hva jeg var ute etter, men viste meg mange "fine" herreskjerf Jeg er godt i gang med syingen. Startet søndag, og var i løpet av ett par timer ferdig med selve sløret, dvs formen, og kammen festet. Kantbåndet har derimot tatt laaaang tid. Er ennå ikke ferdig, men målet er lørdag før prøvetime hos frisøren. Er ganske så fornøyd så langt da, synes det blir riktig så fint Presten ringte oss i går, han hørtes ordentlig koselig ut. Vi skal ha samtale på mandag hjemme hos oss. Siden han er vikar har han ikke nøkkel til kirken. (Må sørge for å være 110% sikker på at noen som har det dukker opp på dagen, har hørt om slike skrekkhistorier før :o ) Er ganske rolig til at det er mindre enn tre uker igjen, venter fortsatt på at den store skjelven skal sette inn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*marte* Skrevet 29. juni 2004 Forfatter #95 Del Skrevet 29. juni 2004 I går hadde vi samtale med presten. Han virket hyggelig, og skravlet om masse rart, ikke bare bryllup. Vi fant noen nydelige bibeltekster! Er spent på hvordan talen hans blir! Så da var det bare å ferdigstille programmet. Jeg var på prøvetime hos frisøren lørdag. Hun var flink, men stressa. Det var i det hele tatt mye bråk og mas i salongen. Håper at det er roligere tidlig lørdag, jeg kommer til å være stressa nok som det er! Sminkøren fikk overtalt meg til å ha prøvetime for sminken også, skal dit igjen torsdag. Har ennå ikke hatt utdrikkingslag :-? Håper det blir i løpet av denne uka, synes de er rimelig sent ute... Har hørt om planleggingen siden i høst, så blir veldig skuffet hvis det ikke blir tid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 30. juni 2004 #96 Del Skrevet 30. juni 2004 Hei! Lenge siden nå. Så fint at dere fikk en prest som dere følte dere kunne snakke med . Hvilke bibeltekster fant dere frem til? Og hvilken frisør skal du bruke? Har nemlig ikke fått ut fingeren mht bestilling av frisør, så da må man jo ta med de tips man kan. Lykke til med siste innspurten . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*marte* Skrevet 1. juli 2004 Forfatter #97 Del Skrevet 1. juli 2004 Hvilke bibeltekster fant dere frem til? Vi skal ha salomos høysang kap. 2 og 1. korinterbrev kap. 13. En lett, og en tyngre, men begge vakre tekster om kjærligheten. Og hvilken frisør skal du bruke? Har nemlig ikke fått ut fingeren mht bestilling av frisør, så da må man jo ta med de tips man kan. Jeg skal bruke roberto på paleet. De er flinke, men ikke spesielt service-innstilte. Jeg var der i dag på prøvesminking, og han hadde glemt sminkefjerner. Så jeg måtte gå med to forskjellige sminkede øyne lett gnidd utover med vann... Og da jeg var der på prøvetime for håret ventet jeg 20 minutter før noen hadde tid til å snakke med meg. Hadde jeg det vært tid til å bytte ville jeg gjort det! Lykke til med siste innspurten . Takk! Ikke lenge igjen nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*marte* Skrevet 2. juli 2004 Forfatter #98 Del Skrevet 2. juli 2004 Siste helg før bryllupet, og enda har jeg ikke hatt utdrikkingslag! Lurer på hva jeg skal i kveld... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*marte* Skrevet 2. juli 2004 Forfatter #99 Del Skrevet 2. juli 2004 Hvis jeg ikke skal ha utdrikkingslag i dag kommer jeg i så fall til å bli veldig sulten! Ble nemlig møtt med en lapp som sa: " Du blir hentet. Ikke spis!" Så nå er det bare å begynne å grue seg... :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 2. juli 2004 #100 Del Skrevet 2. juli 2004 Takk for svar og ikke minst lykke til med utdrikningslaget . *venter full rapport* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg