Gå til innhold

noen som har tips om en god middagsrett man kan invitere gjester på (kyllingfilet)


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg har masse kyllingfilet og vil invitere gjester, men vet ikke hva jeg skal lage.

Noen som har en oppskrift som er god og ikke veldig avansert å få til?

Takker for alle forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har masse kyllingfilet og vil invitere gjester, men vet ikke hva jeg skal lage.

Noen som har en oppskrift som er god og ikke veldig avansert å få til?

Takker for alle forslag.

Har en skikkelig god oppskrift med kyllingfilet som hovedingrediens!

Du setter ovnen på ca 200 grader, bruk ei ildfast form som du smører inn med olje.

stek kyllingfiletene i panna slik at de er brunet på begge sider

Lag marinade med hvitløk og tomat som du presser i hvitløkspresse (vi bruker cherrytomater) ha olje og feks grillkrydder i

Dette skal pensles over kyllingfiletene, resten heller du over + litt ekstra olje

i bunnen av formen har vi oppkuttet gulrot og løk, eventuelt champignon

veldig godt med bacon surret rundt kyllingfiletene også (jeg pleier å steke de litt i panna først, men det har nok ikke så veldig mye å si)

la det surre og kose seg i ovnen i 15 min ca og server med ris

trenger ikke noen saus :) men helt ok med bearnaise til om du vil det

Håper dette er noe du har lyst til å prøve! anbefales på det sterkeste! får veldig mye skryt av denne retten når vi har gjester på besøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å lage en ovnsrett som er veldig god, og ikke direkte usunn heller. :)

Til 4:

4 kyllingfileter

1-2 squash (spørs på størrelsen) skjært i 1-2 cm skiver

1 stor løk i båter

4 tomater, delt i 2

Champignon (aner ikke hvor mye, du får se det an), anten små eller store delt i 2

Så lager jeg marinade av 6 ss olje, 3 ss soyasaus, 1-2 hvitløksfedd og litt salt og pepper. Pensle filetene godt med dette, legg i ildfast form med grønnsakene og har resten av marinaden over formen. Over er det godt å strø ferske eller tørkede urter, f.eks. timian og rosmarin. Stek på ca. 190 grader i 20-30 minutter. Snu gjerne filetene halvveis, og øs marinade over dem og grønnsakene.

Ved siden av er godt med jasmin- eller basmatiris, og en frisk salat. Om du tilsetter littegranne gurkemeie i risen blir den gul og fin (uten at det smaker så mye forskjell), og det ser ganske kult ut ved siden av maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kyllingstrimler i krydret saus:

4 kyllingfileter

2 løk (jeg bruker en gul og en rød)

Akkurat så mye sopp du vil (kan sløyfes)

2 SS olje

2.5 dl fløte

0,5 dl buljong

1 ts Sambal Oelek (dette er chilipasta - kan erstattes med chillipulver)

2 ss Mango Chutney

1 ss soya saus

Skjær kyllingen i strimler og fres den i en panne. Rens løken og skjær den i skiver, samme med soppen dersom du bruker det.

Bland kyllingen med løk og sopp, hell over buljong og fløte.

Rør inn sambal oelek og mango chutney og soyasaus. La det putre i ca 5 min.

Kjempegodt med ris og salat til.

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...