Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?


Gjest irr

Anbefalte innlegg

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er du sannsynligvis ganske ung. Det er ikke så veldig mange år siden det var helt vanlig å presentere seg med hele navnet sitt, både for og etternavn.

Anonymkode: 8a334...f45

Jeg er 25 år og har aldri opplevd folk hilser på meg med både for og etternavn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, LeilaS skrev:

Jeg er 25 år og har aldri opplevd folk hilser på meg med både for og etternavn. 

Jeg har 34 og har heller aldri opplevd dette.

Anonymkode: a2d54...06e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Type Smallville romanser, Clark/Lana. Virker som alle serier som prøver å treffe begge kjønn har dette elementet. 2 som liker hverandre, også er det bare forviklinger, ingen som tar mot til seg, og begge går rundt grøten mens de sender hverandre lange blikk. Vet ikke om kvinner synes dette er stas, men for meg er disse scenene helt uinteressante.

 

Anonymkode: dcabc...1f6

Dette er jeg helt enig med. 

Anonymkode: a2d54...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har 34 og har heller aldri opplevd dette.

Anonymkode: a2d54...06e

Ikke jeg heller og jeg er 29. Tenker det er ganske gamle folk som presenterer seg med både fornavn og etternavn, men det er uansett ikke vanlig.

Anonymkode: a96ab...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å omtale folk i 20 årene som barn. 

Anonymkode: a2d54...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom en person sier for eksempel "10 000 pund" eller "100 000 dollar" så kan dette bli oversatt til 10 000 kroner ellern100 000 kroner. 

Da har ikke de som oversetter  teksten, tatt seg bryet med å regne om mellom utenlandsk valuta eller norske kroner... 

Anonymkode: 3b27c...704

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.6.2017 den 13.18, LeilaS skrev:

At folk ofte pressesenter seg med etternavn. Kanskje dette er vanlig i USA, men jeg sier alltid fornavnet mitt og har aldri opplevd at noen pressesenter seg med etternavn når de hilser på meg. Eneste gangen jeg har sagt etternavn mitt når jeg hilser er på jobbintervju :P

Er det autocorrecten som huserer? :ler: Det kommer an på situasjonen om jeg presenterer meg med eller uten etternavn. Helt uformelt sier jeg bare fornavnet.

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom en person sier for eksempel "10 000 pund" eller "100 000 dollar" så kan dette bli oversatt til 10 000 kroner ellern100 000 kroner. 

Da har ikke de som oversetter  teksten, tatt seg bryet med å regne om mellom utenlandsk valuta eller norske kroner... 

Anonymkode: 3b27c...704

Jeg synes det egentlig er mer idiotisk at de synes det er riktig å bruke kroner i oversettelsen når de bruker en annen valuta i serien/filmen. 

Anonymkode: dccfe...09a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det egentlig er mer idiotisk at de synes det er riktig å bruke kroner i oversettelsen når de bruker en annen valuta i serien/filmen. 

Anonymkode: dccfe...09a

 Da kunne de jo selvfølgelig ha beholdt navnet på opprinnelig valuta ja! 

 Det er uansett bedre enn å skrive "kroner" uten å regne om valuta-kursene...

Anonymkode: 3b27c...704

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger er oversettelsen så dårlig at jeg blir flau. Virker som de bare oversetter med Google Translate. Makeup sex = sminke sex :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Høygravide" går å strutter i vanlig gange. Veldig veldig få som klarer det i denne tilstanden. De fleste vagger, og klarer ikke å gå fort i høye heler :fnise: eller barbeint. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Wonders skrev:

"Høygravide" går å strutter i vanlig gange. Veldig veldig få som klarer det i denne tilstanden. De fleste vagger, og klarer ikke å gå fort i høye heler :fnise: eller barbeint. 

Hmm tror jeg har sett noen vagge men det er gjerne de som er gravid på ekte og ikke de som er fake gravide..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Hmm tror jeg har sett noen vagge men det er gjerne de som er gravid på ekte og ikke de som er fake gravide..

Det er ganske vanskelig å fake vaggingen om man er ekte høygravid. Huff. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Wonders skrev:

Det er ganske vanskelig å fake vaggingen om man er ekte høygravid. Huff. 

Ja det var jo det jeg sa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The Architect

Politiserier hvor man gir en person 1 sekund på og åpne døra før man slår den inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilulykker og spontanabort :rolleyes:

Finnes det en serie hvor dette ikke er med?! Skjønner de skal gjøre det dramatisk, men er hovedpersonen(e) med i ulykken, så dør de jo så klart ikke. De skader seg, men tar ikke lang tid før alt er tilbake som normalt 

Spontanabort er veldig vanlig. Eller at de tar abort. Boring!  :Gjesp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, smalls skrev:

Bilulykker og spontanabort :rolleyes:

Finnes det en serie hvor dette ikke er med?!

 

Ja svært mange serier faktisk.

Anonymkode: 17bd7...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.6.2017 den 13.18, LeilaS skrev:

At folk ofte pressesenter seg med etternavn. Kanskje dette er vanlig i USA, men jeg sier alltid fornavnet mitt og har aldri opplevd at noen pressesenter seg med etternavn når de hilser på meg. Eneste gangen jeg har sagt etternavn mitt når jeg hilser er på jobbintervju :P

Det er veldig vanlig i USA ja. Ingen kaller læreren sin med fornavn heller. Og når man møter foreldre til venner kaller man de Mr. eller Mrs. etternavn. 

Anonymkode: b334a...685

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Ja svært mange serier faktisk.

Anonymkode: 17bd7...8a2

Ok. Ikke som jeg har sett i hvert fall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, smalls skrev:

Bilulykker og spontanabort :rolleyes:

Finnes det en serie hvor dette ikke er med?! Skjønner de skal gjøre det dramatisk, men er hovedpersonen(e) med i ulykken, så dør de jo så klart ikke. De skader seg, men tar ikke lang tid før alt er tilbake som normalt 

Spontanabort er veldig vanlig. Eller at de tar abort. Boring!  :Gjesp:

Åå har sjelden sett en film eller serie der spontsnabort skjer. De få gangene det skjer er det forøvrig veeeldig dramatisk. Skulle tro st hun som mister holder på å dø av blodtapet. Så dramatisk er det jo ikke + at det faktisk ER veldig vanlig. Så om du ser dette ofte i serier så er det isåfall litt realistisk

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...