Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?

Gjest irr

Anbefalte innlegg

Dette har jeg spesielt sett i frustrerte fruer, men er ofte når det skifter over til en ny scene og skal vise at de i den nye scenen er akkurat ferdige sex. Man ser dem bare falle ned i senga sammen. Ser så dumt ut.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette har jeg spesielt sett i frustrerte fruer, men er ofte når det skifter over til en ny scene og skal vise at de i den nye scenen er akkurat ferdige sex. Man ser dem bare falle ned i senga sammen. Ser så dumt ut.

Jeg har sett alle sesongene med FF nå de siste ukenemånedene. Dette har irritert meg også! Enten faller de nd i sengen eller så ramler Susan av Mike og bare "aaaah" med BH og hele pakka.... Jeg bare... DET ER IKKE SÅNN SEX FUNGERER.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

I sykehusserier, som f.eks Grey's Anatomy, er det utrolig irriterende at de som jobber på akuttmottaket flyger rundt der med langt hår som flagrer til alle kanter. Sett opp håret!!

Dette irriterer meg også voldsomt i f.eks "4-stjerners middag". De som lager mat har ofte håret sitt hengende over grytene, det er vel viktigere å se bra ut på tv enn å være hygienisk rundt maten..

Anonymous poster hash: 23830...6cc

Hele Norge baker... får helt noia av kvinnfolka som går med håret løst, spesielt hun der med hårbøylene som vant forrige gang. Ja, det ser søtt ut, men sett opp håret med strikk istedenfor. Er ingen som liker hår i paien sin liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett alle sesongene med FF nå de siste ukenemånedene. Dette har irritert meg også! Enten faller de nd i sengen eller så ramler Susan av Mike og bare "aaaah" med BH og hele pakka.... Jeg bare... DET ER IKKE SÅNN SEX FUNGERER.

Det er ingen som kler helt av seg, de ligger der med undertøyet på og har sex...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De kan gå fra å være tilnærmet avholdsmenneske til rabiat alkoholiker til fullstendig rehabilitert i løpet av 4-5 episoder.

Serier som fokuserer på en arbeidsplass, kanskje spesielt sykehus eller advokatkontor: Rollefigurene jobber sammen, bor sammen, finner partnere kun blant en liten krets kollegaer, er hverandres eneste venner, undersøker hverandre hvis de har et medisinsk problem. Går på bar sammen hver eneste kveld. Dette gjøres selvfølgelig fordi det vil være alt for dyrt og tidskrevende og etablere en krets på 5-6 personer til hver hovedperson, men for meg hadde det blitt altfor tett. Tenker på Grey's Anatomy her, ja.

Anonymous poster hash: aba10...654
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan gå fra å være tilnærmet avholdsmenneske til rabiat alkoholiker til fullstendig rehabilitert i løpet av 4-5 episoder.

Serier som fokuserer på en arbeidsplass, kanskje spesielt sykehus eller advokatkontor: Rollefigurene jobber sammen, bor sammen, finner partnere kun blant en liten krets kollegaer, er hverandres eneste venner, undersøker hverandre hvis de har et medisinsk problem. Går på bar sammen hver eneste kveld. Dette gjøres selvfølgelig fordi det vil være alt for dyrt og tidskrevende og etablere en krets på 5-6 personer til hver hovedperson, men for meg hadde det blitt altfor tett. Tenker på Grey's Anatomy her, ja.

Anonymous poster hash: aba10...654

Tror det er vanlig. Blant de ansatte på Hotel Cæsar er det katastrofalt å bli truet med oppsigelse, for det finnes ingen andre arbeidsplasser. Og alle stevnemøter må foregå på restaurant Cleo. (Det er noen år siden sist jeg så på serien, så tilgi om dette virker lite oppdatert.)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner meg igjen i noen av punktene som er nevnt ja.

I tillegg grove faktiske feil, som gjerne kort og god ikke går ann, altså som strider i mot elementære naturlover som f.eks:

- den ene er klemt fast under vann, den andre (kjæresten) redder vedkommende ved å "kysse luft"...som om vi puster UT oksygen...

- biler som kjører inn i andre biler i stor fart, og som på mystisk vis hopper over den

- ikke hver dag det skjer selvsagt, men i Armageddon brant det godt i verdensrommet

Nå er det vel litt oksygen i det vi puster ut også, da..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- At helten alltid klarer å banke/skyte de 100 skurkene.

- Erkerivalen dreper alle, men når han skal drepe helten så må han holde en hel monolog om hvor fantastisk godt det skal bli, slik at helten får tid til å tenke ut en plan. SKYT han nå bare!!

- Magasinet blir aldri tomt, og helten er en kløpper i å skyte, selv om vedkommende aldri har rørt i en pistol før.

- Så tror jeg i de fleste filmer og serier at folkene der har problemer med urinvei og tarm, for de går aldri/sjelden på do.

- Når karakteren må forklare at han er lei seg, glad, sint eller hvilken som helst følelse. Dette er jo ikke noe man til vanligvis sier, men viser gjennom handling. Husker selv da jeg gikk på teaterlinja på VGS, der var det strengt forbudt å si hvilken følelse man hadde på scenen, man skulle vise den.

- De har ofte så unaturlige samtaler, og overdramatiserer den minste bagatell.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel litt oksygen i det vi puster ut også, da..

Det er faktisk en god del igjen :)

Luften man puster inn inneholder ca 20% oksygen, mens luften man puster ut har 14-16% oksygen (ish).

Man kan altså holde noen i live under vann ved å gi dem luft fra seg selv da 14-16 % oksygen i luften er nok til å overleve.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deter helt legitimt å drepe 10-20 mennesker for å redde helten.

Og helten kan gjerne drepe titusenvis av uskyldige for å redde... verden? Som feks i Man of Steel. Tre timer av livet mitt jeg aldri får igjen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

- Så tror jeg i de fleste filmer og serier at folkene der har problemer med urinvei og tarm, for de går aldri/sjelden på do.

Er dette noe som irriterer deg? Føler du deg faktisk snytt for doscenene? Man ser sjelden at de sover i åtte timer heller, så egentlig burde jo alle vært gale av søvnmangel.

Anonymous poster hash: b4ad2...120

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Crazycatlady

Dette skjer alltid i idiotiske romantiske komedier:to har funnet hverandre, så gjør en av dem en feil som den selvsagt misforstår eller tilfeldigvis kommer inn akkurat da, og da går det en stund hvor de ikke snakker før de finner ut at de selvsagt er sjelevenner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette skjer alltid i idiotiske romantiske komedier:to har funnet hverandre, så gjør en av dem en feil som den selvsagt misforstår eller tilfeldigvis kommer inn akkurat da, og da går det en stund hvor de ikke snakker før de finner ut at de selvsagt er sjelevenner.

Typisk klisjé. Sånne filmer er greie når man vil se noe lett og ukomplisert, men ja, det er alltid like forutsigbart :P
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Når jeg ringer til noen så tar det gjerne noen ring før vedkommende tar telefonen, men ikke på film. Der husker alle uendelig lange numre og med en gang nummeret er slått så får de svar, unntaket er selvsagt når de MÅ komme i kontakt med vedkommende for da ringer det uten at noen svarer.

men om de må si noe til andre i rommet før tlf samtalen rekker de alltid å si ting ferdig før de får svar på tlf nøyaktig rett etterpå. En annen ting at de har så god tid til å ta en lang og tårevåt farvel på perrongen når toget står der, skal gå og kan ikke vente, så venter det likevel nøyaktig så lenge det trengs til at folk har hatt den lange avskjeden
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargate SG1 og Stargate Atlantis: uansett hvilket planet de reiser til snakker alle engelsk.

Katastrofefilmer: like før helten skal desarmere ei bombe der klokka tikker mot null, eller lignende situasjoner, er det alltid tid litt litt klining med en bekymret kjæreste..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dette noe som irriterer deg? Føler du deg faktisk snytt for doscenene? Man ser sjelden at de sover i åtte timer heller, så egentlig burde jo alle vært gale av søvnmangel.

Anonymous poster hash: b4ad2...120

Jeg synes faktisk det er irriterende ja :fnise: Trenger ikke se at de går på do, samme som at jeg ikke trenger å se at de sover i 8 timer. Men vi får ofte se at de går og legger seg, vi får ingen hint til at de skal eller har vært på do :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også fra Stargate: En person er "ute av fase" (mellom dimensjoner), som "ramler" gjennom vegger uten motstand, og som ikke kan berøre eller påvirke gjenstander, faller aldri gjennom gulvet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle fødsler starter med at vannet går.

På CSI er det samme person som arresterer, avhører, etterforsker spor og jobber på laboratoriet.

På såpeoperaer må man alltid stå med ryggen til når man snakker med en annen.

Når to stykker gjør det slutt, må det være over en uforståelig detalj. Feks i den første Sex&the city-filmen. Big gjør det slitt fordi han ikke ser Carries ansikt? WTF?

Folk med ordinære/lavtlønnede yrker har take-away hele tiden.

Anonymous poster hash: a48bd...bdb

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...