Gå til innhold

Mat som ikke må i kjøleskap


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hei!

Jeg har nettopp flyttet inn på en ny hybel, og fant nettopp ut at kjøleskapet mitt ikke fungerer lenger!! Det er veldig gammelt, så tror noe har skjedd under flyttinga... Ihvertfall så kan jeg overta kjøleskapet til ei venninne som skal flytte inn til typen, men kan ikke få det før om en uke! Noen som har not tips til hva slags mat jeg kan handle inn, som ikke trenger å ligge i kjøleskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kråkaa

Det finnes jo mye mat som ikke trenger å oppbevares i kjøleskap. Suppe, boksmat, pastaposer. Du kan jo eventuelt kjøpe pølser som du oppbevarer i en pose i en bøtte med kaldt vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

ellers....alt av salat, kan du jo ha med boksskinke, tunfisk....

knekkebrød/brød med smøreost på tube og litt grønnsaker på.

ellers er det jo ikke noe verre enn at du drar i butikken og kjøpe akkuratt det du trenger til middag den dagen.

spekemat ligger jo ikke alltid i kjøleskap i butikk...men blir jo litt anderledes hvis du har åpnet den, men for et par dager går det jo greit.

pasta med saus (ferdig eller om du lager selv av hermetiske tomater + + + )

ellers er et jo en ypperlig unnskyldning for litt takeaway...( eller er jo egentlig ikke det..men man kan jo late som..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du liker kaviar, så holder dette seg veldig godt uten kjølelskap. Syltetøy, havregrøt, gulrøtter, potet, bulgur, couscous, ris, pasta, ferdigposer..Jeg tror du skal klare deg veldig fint, TS :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre har nevnt: det finnes masse! Bare pass på å ikke få masse rester når du lager middag ;) Egg kan forresten også oppbevares i romtemperatur i flere dager. (men ikke så lenge som holdbarhetsdatoen!!!)

Av pålegg er spekemat greit, i tillegg til syltetøy, sjokoladepålegg, primulaoster (baconost og slikt), valig ost går, men den blir fort svett og ekkel, ellers så finnes det jo porsjonspakker med makrell i tomat og leverpostei som kan være i romtemperatur så lenge de er uåpnet. :)

Ang. kjøleskapet, så er det mange modeller som skal stå rolig i minst en time før man skrur dem på. Noe medde kjøle-rør-greiene. Kanskje det var det som gikk feil? Har selv drept en fryser på denne måten. :sjenert:

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

og så kan du jo kjøpe inn et par typer saft sånn at du slipper å drikke kun vann hele uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...