Gå til innhold

Innvandrere og såkalte sjekketriks...


Gjest Scarlet

Anbefalte innlegg

ja, hvorfor er det rasisme å si at de fleste (ja, de fleste) utlendinger (nå mener jeg spesielt pakistanere, tyrkere, iranere osv) mener norske kvinner er horer? DE SIER DET JO SELV!!!!!!!!!!!!!!!!!

Iset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lekebøll

Mine fakta:

Enkelte innvandrer-grupper; for eksempel unge gutter fra Pakistan (kun et eksempel, blant flere), plystrer og "hoier" når de ser en dame som vekker oppmerksomhet utseendemessig.

Enkelte nordmenn drikker seg skitings hver helg og kommer med "slibrige" henvendelser med vassent blikk.

Begge grupper klasser på jenter på byen, noe som er helt uakseptabelt.

Jeg har flere ganger opplevd det, og setter dem på plass hver gang (vel - jeg prøver). Det vil si: sier ifra at dette er uakseptabelt for min del.

Det pleier å fungere.

Det jeg er enig i, ang. innvandrere (som her tenkes på f.eks. Pakistan, enkelte afrikanske land, osv. osv.), er at de tar lettere kontakt hvis de føler for dette.

De har ingen problemer med å gå bort til meg og snakke, hvis de har lyst.

Det gjør ingen nordmenn.

Her hjelper ofte, etter egen erfaring, å høflig si at du er uinteressert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

var på jobb idag, og faktisk så var det i alt 4 norske eldre menn som kom med kvalme sjekketriks på meg. det er ganske mange i løpet av en arb dag synes jeg og alle var dem norske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg skulle bestille noe i en bar en gang, hadde på meg miniskjørt og stod i kø. Noen tok meg på rompa UNDER skjørtet. Jeg snudde emg. Der satt en guttegjeng med foreldre fra et ØstAsiatisk land (for å være politisk korrekt). De lo av meg og sa masse på et annet språk.  

Jeg berstemte meg for å overse dem, og snudde meg. Da tok de og gjorde det en gang til, og selv om jeg tok vekk hånden og ble sur, fortsatte de. Så jeg flyttet meg.

Mulig slik oppførsel tenner andre norske jenter, men ikke meg.

Jeg hadde en slik opplevelse en gang med samme type mennesker, jeg snudde meg rundt og slo alt jeg kunne, stakkars gutten gikk rett i bakken, for det var kameraten til han som hadde gjort det jeg slo :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig interessant tråd, for er det noe som irriterer meg så er det akkurat dette. Utlendinger er utrolig provoserende, de glor på norske damer som om de aldri har sett damer før, men gud forby om norske gutter ser på damene deres. Det er ikke lov. Og forskjellen på utlendinger og nordmenn er fakta; Hvis du snakker hardt til en nordmann om at du ikke liker det som skjer, så er som regel greit, men sier du noe til en utlending så er du rasist og han henter hele slekta (helst 10-12 stykker) for å bråke. De skal være så j-vla tøffe, men det er jo sjelden de gjør dette når de er alene, som regel er det minst to-tre stykker (og resten er ikke langt unna heller....).

Hva slags vaner de har hjemme i sitt eget land er for meg uvisst, men det jeg vet er at det er utrolig irriterende og provoserende å skulle behøve å måtte finne seg i noe sånt. Jeg selv spør rett ut hva det er de glor på, og så får det heller gå som det går. De skal vite at de ikke kan ture frem akkurat sånn somd et passer dem. I alle fall ikke når det gjelder dama mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det provoserende at utlendinger ser på dama di Ruby?

Det er holdningene det er snakk om her. Det skal være likt jevnt over. Ser de på dama di, så får de også godta at andre ser på deres damer, og sånn godtar de ikke. Jeg kan gi deg flere eksempler på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som at jeg og kona var for å leie video, nå vi går ut står det en utlending og når vi går forbi holder han på å glo seg halvt ihjel. Kona likte ikke det, og følte seg utilpass, og han bare fortsatte å glo. Jeg spurte ham hva han glodde på, og han kom med "Hva do vil?" Jeg sa klart i fra hva jeg ville, men da skjønte han plutselig ikke hva jeg sa. Da måtte han skrike inn i videobutikken til tre-fire kamerater at de måtte komme ut.....

Et annet tilfelle var på en tur med båt. Da sto en utlending sammen med kjæresten sin, alikevel hang han over kona mi, og glodde ned i blusen hennes. Jeg tittet bort på dem, og da rev han dama si med seg, og stakk avgårde, etter å ha slengt masse dritt på sitt eget språk.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Må si du overrasker meg, Rubymannen.

Ser i profilen din at du er sykepleier. Gudforby at ikke alle sykepleiere har samme kategoriserende måte å dele inn mennesker på som deg...!

:roll:

Lisa-Beth,

uinnlogget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..... jeg skjønner, godt vi har ulike prioriteringer her i livet. Noen ville ta det som et kompliment at noen beundret dama, andre ville blitt sjalu og sinna..

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..... jeg skjønner, godt vi har ulike prioriteringer her i livet. Noen ville ta det som et kompliment at noen beundret dama, andre ville blitt sjalu og sinna..

Waco

Skjønner at du bare er ute etter å provosere alikevel, og det er helt greit, smaken er som baken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si du overrasker meg, Rubymannen.

Ser i profilen din at du er sykepleier. Gudforby at ikke alle sykepleiere har samme kategoriserende måte å dele inn mennesker på som deg...!

:roll:  

Lisa-Beth,

uinnlogget

Man må lære seg å skille på ting, jobb og privatliv, og jeg har heller ikke påstått at alle utlendinger er slik. Det finnes også norske, svenske, tyske, grønne, blå osv. idioter rundt omkring i hele verden som har et kvinnesyn som i alle fall jeg synes er helt på jordet. Kanskje noen damer ser på det som positivt og bli heiet etter og plystret etter og stirret etter på gaten, men det er utrolig mange som ikke gjør det.

Dessuten synes jeg man kan holde jobb og fritid utenom hverandre. Alle mennesker kan bli syke og trenge hjelp, og det er ikke noe man kategoriserer!!!!

Ta også å se på temaet på denne tråden, det er det det gjelder!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Som sykepleier kan du vel ikke sette skille mellom private verdier og de verdiene som påkreves av deg som sykepleier???

:o

Tillot meg å avspore her, for dette synes jeg var viktig, og er det forresten en avsporing? Det er vel i bunn og grunn menneskesyn, grunnleggende verdier og holdninger vi diskuterer her, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sykepleier kan du vel ikke sette skille mellom private verdier og de verdiene som påkreves av deg som sykepleier???

:o  

Tillot meg å avspore her, for dette synes jeg var viktig, og er det forresten en avsporing? Det er vel i bunn og grunn menneskesyn, grunnleggende verdier og holdninger vi diskuterer her, ikke sant?

Så, fordi jeg er sykepleier så har ikke jeg lov til å forsvare meg og mitt? Det er svakt sagt synes jeg. Jeg har min mening, og den står jeg for uansett. Når du mener at det er menneskesyn, verdier og holdninger vi diskuterer her, så synes du vel kanskje at det er helt greit at utlendinger holder på slik, og hadde kanskje blitt glad for den oppmerksomheten. Poenget er at noen finner dette frastøtende, og det spiller egentlig ikke noen rolle om det er en nordmann eller en utlending, poenget er at man ikke kan si noe, dersom det er en utlending, for da er man rasist.

Lurer på om de holder på sånn i sitt eget land, og med sin egen rase????

Alle mennesker er like mye verdt, men det er mange som føler seg hevet over vanlig skikk og bruk. Og som gjør akkurat som de vil! Det er der problemet kommer inn.

Hva dette har med mitt yrke å gjøre, fatter jeg rett og slett ikke. Det som påkreves av meg som sykepleier har ingenting med utlendingers sjekketriks å gjøre.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous
ja, hvorfor er det rasisme å si at de fleste (ja, de fleste) utlendinger (nå mener jeg spesielt pakistanere, tyrkere, iranere osv) mener norske kvinner er horer? DE SIER DET JO SELV!!!!!!!!!!!!!!!!!  

Iset

Om de ikke er oppvokst her i landet, men ahr opplevd Norske jenter i sitt eget land, da kan jeg forstå at de har det inntrykket som de har.

Jeg har jobbet i en bar i tyrkia og opplevd på nært hold hvordan jentene er, og engelske jenter, svenske og norske jenter er de verste. De blir med mannfolkene bak på toalettet, de tar seg en liten svømmetur sammen :hoho: det er til og med jenter som har kommet bak baren for å få seg noe, men der gikk min grense, for det var min arbeidsplass. Når jenter kommer til Tyrkia, og andre muslimske steder får de veldig mye oppmerksomhet som de kanskje ikke er vant til å få hjemme, og mannfolkene lurer dem trill rundt, men som jeg alltid bruker å si den som er med på leken den får smake steken :hoho:

Når de så kommer til Norge tror de fortsatt at det er den rette måten å legge an på jentene på, men ikke alltid, men det finnes mange jenter selv her hjemme som går på det, og det er også en av grunnene til at de fortsetter. En mann av utenlandsk opprinnelse har ingen problemer med å få seg en jente for den dag i dag er det mange jenter som blir tiltrukket av deres utseende.

Jeg hadde et kurs med de ansatte i baren jeg jobbet i, for å forklare dem hvordan de skulle behandle meg, for ja jeg er en jente og de trodde jeg var som de fleste andre jentene. Noe jeg ikke var, for jeg var der for å jobbe, og hadde min kjæreste hjemme i Norge. Det var noen tøffe dager før jeg fikk respekten fra gutta boys, men de ga nå opp til slutt :P problemet mitt var at jeg ble en av gutta og fikk høre både det ene og det andre som jeg kunne vært foruten :hoho: men men jobber en sammen med 19 mannfolk og ingen andre jenter da blir det lett sånn.

Har aldri hatt det så gøy før, men lærte meg at det er de jentene som er lette å få med seg som lager dårlig rykte for samtlige jenter, og det smame gjelder her hjemme også. Det er ikke bare amnnfolkene det er noe gale med, men også jentene som går på dette opplegget deres.

Noen lærer i løpet av et liv der en finner ut at alle er ikke slik, men andre lærer ikke, dette gjelder alle raser og ikke bare våre nye landsmenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cruella

Rubymannen

Hvordan er det mulig å generalisere utlendinger som en egen gruppe som kun på sleskt vis forsøker å kapre damer?

Det er jo tydelig at du snakker om mørkhudede når du diskuterer utlendinger, siden du stiller spørsmål om de holder på sånn med sin egen rase!

Meg bekjent er de fleste innfødte nordmenn, svensker, dansker etc. hvite.

Selvfølgelig er det mange som føler seg hevet over skikk og bruk, slik er det i alle kulturer, men jeg synes bare du er så forutinntatt. Når jeg blander inn din utdanning/jobb som sykepleier, synes jeg i høyeste grad det er relevant. Trodde du som sykepleier hadde integrert en åpen og fordomsfri måte å møte mennesker på, og selv om vi her diskuterer utlendingers (mørkhudede) sjekketriks på, viser det noe om hvor forutinntatt jeg opplever at du er.

Som sykepleier har du vel en del innsikt i både psykologi og sosiologi, og burde vel vite noe mer om kulturelle konstellasjoner ....

Og når du insinuerer at jeg kanskje skulle bli glad for den type oppmerksomhet, synes jeg du diskuterer helt på jordet...

Selvfølgelig skal det slås like hardt ned på om det er svart eller hvit som gjør ubehagelige fremstøt, det er grunnholdningen din jeg reagerer på.

Synes du er usaklig når du spør om du som sykepleier ikke har lov til å forsvare deg og ditt, da er jeg redd du ikke helt forstår mitt budskap. Håper jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Men trenger ikke engang å kle seg utfordrende for å få komm. ropt etter seg fra en feks. pakistansk guttegjeng. Jeg har fått komm. etter meg iført jeans, støvletter, høyhalset genser, lang vinterkåpe og skjerf (dette var sent på høsten). Men ser de en hvit kvinne er hun en hore uansett- og de tror da at de har sin fulle rett til å rope etter henne.

Hvis jeg ser en slik gjeng stående ett sted går jeg langt utenom. Ser ingen grunn til å skamme meg over det.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cruella

Synes det er interessant å diskutere med Rubymannen, men fånyttes når mange andre kun bidrar med at pakistanske guttegjenger er slik og slik, som en sannhet.

Min sønn på snart 16 har en flerkulturell kameratgjeng. Kan ikke si jeg har opplevd noen forskjell på de guttene med pakistanskfødte foreldre og de norske.

Lite rasisme er det også blant denne aldersgruppen.

Har håp for den oppvoksende generasjon av nordmenn og innvandrere jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...