Gå til innhold

Innvandrere og såkalte sjekketriks...


Gjest Scarlet

Anbefalte innlegg

Gjest Scarlet

Dette er en ting som irriterer meg grusomt! I går skulle jeg gå til t-banen på Jernbanetorget og i rulletrappa på veien ned kommer det noen utlendinger på vei opp i motsatt rulletrapp. De ser på meg og lager trute-munn og sier ting til meg på sitt eget språk, som helt tydelig betyr noe annet enn "Hei på deg", hvis dere skjønner. Etter de igjen kommer det en som lener seg over rulletrappa og prøver å hviske noe til meg på en sensuell måte, også på sitt eget språk. Etterpå lager han stønnelyder og er skikkelig ekkel. Enkelte ganger er det noen som lager stønnelyder etter meg og venninne mine også. Hva er det de tror de oppnår med dette? Flere som har opplevd noe i samme duren? Jeg synes dette er så forbasket irriterende! Og en annen ting er at det _alltid_ er utlendinger som holder på sånn. Dette innlegget er ikke rasistisk ment på noen måte, men det må da gå an å oppføre seg som folk! Har mest lyst til å anskaffe en klubbe jeg kan ha i veska og banke litt vett inn i hodet på de som gjør dette.

Jeg synes rett og slett det er uhøflig å gjøre sånt. Meninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

opplevd det selv også. har aldri opplevd at nordmenn har gjort dette, men har opplevd at utlendinger har gjort det maaange ganger. og på de verste ekleste måtene. kanskje de er vant med å sjekke opp kvinner sånn i sitt hjemland? nei, jeg torr heller det er fordi de ser på norske kvinner som horer. de sier det jo selv.

Iset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri opplevd det, som jeg har lagt merke til ihvertfall, men har opplevd flere ubehagelige norske nordmenn fra norge en utlendinger ihvertfall. Og det de sier, skjønner jeg!! :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

ikke jeg heller. men fy jeg var på en klubb en kveld, stappet av norske menn som satt å drakk og la ann på servitrisa. da jeg alene skulle en tur på toaletet måtte jeg gå gjennom gangen hvor alle satt og det er det grusomste jeg har vært med, og som sagt "jeg skjønte hva dem sa" nesten bedre å ikke skjønne hva de mener tror jëg, ser et lite pluss hos utenlandske som tar det på sitt eget språk da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Grunnen til at de oppfører seg slik er ganske enkel- de ser på alle norske kvinner som horer. Skammelig- men slik er det!

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da ser jo norske menn ser på alle norske kvinner som horer også da? eller er det annerledes det når de gjør det samme?

Nå har jo selvsagt norske menn mer rett til å trøkke seg på norske kvinner en det utlendingene har da, siden de jo faktisk er herfra lissom...

(bare for å ikke missforståes: dette siste var ironi!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Scarlet

Hvorfor ser de norske kvinner som horer? :evil:

Ja, det er vel kanskje like greit at man ikke skjønner hva de sier. Men FY så provoserende. Nevene mine knytter seg når noen gjør sånt! Nesten så jeg vurderer å spørre neste gang om hva de tror de oppnår med å oppføre seg slik. De danner jo bare et dårlig bilde av seg selv og andre. Synes det er så synn at noen skal ødelegge for alle andre. For det er jo det de gjør! Alle utlendinger er jo ikke sånn, men det er ikke rart at man til tider kan få inntrykk av det når enkelte går rundt slik og kaster et dårlig lys over de fleste...

Men fy, så mange ekle nordmenn det er også.. Finnes utrolig mange gamle, ekle griser på 50-60 år, som av og til prøver seg når man er på pub o.l. Det er også et litt merkelig fenomen: Tror de at unge kvinner i 20-årene ville ha hatt en omgang med en gammel, ekkel og alkoholisert gris på 60 år? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Mye generaliseringer her...

Det er ikke slik at det _alltid_ er utlendinger som gjør slikt. Har sett mange etniske nordmenn som hoier og skriker obskønne bemerkninger til kvinner når de har fåt nok innabords, eller klyper i rompa/ tar på puppene - som sjekketriks.

I denne forbindelse kan man jo si at utlendingene i det minste har "guts" nok til å gjøre dette i edru tilstand. Uansett er det like forkastelig, men å hevde at det er eksklusivt "utenlandsk" trekk blir ganske feil.

Sikkert NOEN utlendinger som ser på norske kvinner som horer, akkurat som NOEN etniske nordmenn ser på norske kvinner som et hull med kjøtt rundt.

Dessuten er det ganske kortsynt og ureflektert å si ting som : Jeg er ikke rasist, men det er _alltid_ utlendinger som oppfører seg på denne måten og alle utlendinger ser på norske kvinner som horer.

Tror dere virkelig det er slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scarlet

Gjest: Hvis det er mitt innledende innlegg du sikter til nå, så har ikke jeg skrevet at "Jeg er ikke rasist, men det er _alltid_ utlendinger som oppfører seg på denne måten og alle utrlendinger mener at norske kvinner er horer". Jeg skreiv at innlegg ikke var rasistisk ment, og det er det heller ikke. Jeg prøvde bare å få i gang en diskusjon om hvorfor enkelte mennesker oppfører seg på denne måten. Jeg vet jo det at nordmenn også gjør dette, for all del. Men jeg har inntrykk av at det skjer, som du selv sier, når man er ute på byen og har fått litt innabords. Det mener jeg at man egentlig må regne med at man kan bli sjekket opp på en ubehagelig måte på byen av og til, men at man skal bli slengt motbydelige bemerkninger til midt på gata/bussen/butikken det synes jeg er flaut og pinlig. Og ja, jeg har faktisk aldri opplevd at en norsk gutt/mann har slengt "sexuelle" ubehagelige kommentarer til meg utenom når jeg har vært på byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Jeg synes det er mye verre å bli utsatt for dette "du er hore-blikket" midt på dagen av edru tyrkere - enn å bli tilsnakket av en nordmann i "fyllerør"-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scarlet

Og du sier at dette skjer når de har fått noe innabords: Ja, det kan nok stemme til tider det ja. Men nå er det jo sånn at alkoholen kan få oss til å gjøre mye rart.. Jeg synes det faktisk er værre å gjøre det i edru tilstand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere av de ekle blikkene og kommentarene jeg har fått fra etnisk norske nordmenn har IKKE kommet i fylla, men fra gjenger med hvite "arbeidsgutter" eller ungdomsgjenger eller buisnissmenn ute på konferanser etc.

Fyllegutta på byen bryr jeg meg lite med, men jeg synes ofte det er ubehagelig å måtte forbi f.eks en bygningsplass hvor tydeligvis "gutta" har pause!! Og ja, det er like generaliserende som når andre er skeptiske til utlendinger, og jeg er ikke stolt av det.

Men hadde jeg fått velge mellom en gjeng utlendinger som sto å hang (noe jeg vandrer forbi og igjennom stort sett hver dag) og en gjeng norske gutter/menn som står å henger, så hadde jeg valgt de første, fordi JEG aldri har dårlige erfaringer derfra.

Det vi alle burde tenke på er at ALLE opplever ting forskjellig, og bare fordi jeg har inntrykk av at norske bygningsarbeidere er sexfikserte kåtinger, så må jeg huske på at det ikke gjelder alle norske bygningsarbeidere, antageligvis ikke flertallet engang, det er bare min oppfattelse!! Akkurat det samme gjelder for utlendinger, svensker, amerikanere etc etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Scarlet:

Jeg tolket innelgget ditt dithen at at det alltid var utlendinger som gjorde dette, uansett sted.

At dette skjer hyppigere med utenlandske menn utenfor den "offentlige" norske sjekkarenaen, utesteder i helga, er nok ett poeng.

I Norge sjekkes det stort sett bare på utelivsarenaen, og da ofte svært ofte i forbindelse med alkoholkonsum.

Du skal ikke mye sørover i Europa før mennesker sjekker og flørter mer åpenlyst - til alle tider og uten alkoholpåvirkning. De syntes nordmenn/skandinaver har et unaturlig stivt forhold til dette - da det begrenses til denne spesielle arenaen, og det ofte må være alkohol tilstede for å "løse opp".

Uansett om det er på byen eller på gata bør sjekking gjøres med "stil", og jeg skjønner godt at episoder som den nevnte er ubehaglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Scarlet

Ja, for ikke å snakke om enkelte bygningsarbeidere! Der er det også noen som burde lære seg litt folkeskikke :blunke: Det jeg har opplevd er å bli plystra på, noe jeg egentlig ikke synes er så fælt. Det er værre med de som står i en hel gjeng og glaner og komenterer rompa di så du "liksom ikke skal høre det, men gjør det allikevel".

Hmm, kanskje jeg skulle begynne sånn også :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Og du sier at dette skjer når de har fått noe innabords: Ja' date=' det kan nok stemme til tider det ja. Men nå er det jo sånn at alkoholen kan få oss til å gjøre mye rart.. Jeg synes det faktisk er værre å gjøre det i edru tilstand![/quote']

Merkelig poeng, så det er greit å gjøre mye dumt da - så lenge man kan skylde på alkoholen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Skal vi bare godta et kvinnesyn som forfekter at "alle norske kvinner er horer" - bare fordi vi er redd for å kategorisere, sette noen i bås, bli kalt "skeptiske" til utlendinger osv.

Vi må kunne diskutere dette uten at vi må dra fram "at norske menn er jo like ille".osv. Norske menn har ikke blitt hjernevasket på samme måten!! At man kan høre mye dumt fra norske bygningsarbeidere, tviler jeg ikke på- men her er det snakk om at ALLE norske kvinner blir sett ned på til de grader!!! Hele tiden!!

Skal vi måtte leve med denne holdningen i uoverskuelig framtid??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Scarlet

Gjest: Det er mulig at innlegget kunne misforståes, men grunnen til at jeg skreiv det på den måten er at det er det jeg personlig har fått inntrykk av, nettopp fordi det er den gruppen mennesker som slenger ubehagelige komentarer til meg på butikken/på gata/bussen/på vei til jobb etc.

Kanskje det er som du sier, at vi nordmenn er for stive? Ikke godt å si, men jeg mener også at sjekking skal skje med "stil". En alkoholisert mann på sjekker`n er heller ikke akkurat så veldig sexy... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
- Skal vi bare godta et kvinnesyn som forfekter at "alle norske kvinner er horer" - bare fordi vi er redd for å kategorisere, sette noen i bås, bli kalt "skeptiske" til utlendinger osv.

Vi må kunne diskutere dette uten at vi må dra fram "at norske menn er jo like ille".osv. Norske menn har ikke blitt hjernevasket på samme måten!! At man kan høre mye dumt fra norske bygningsarbeidere, tviler jeg ikke på- men her er det snakk om at ALLE norske kvinner blir sett ned på til de grader!!! Hele tiden!!

Skal vi måtte leve med denne holdningen i uoverskuelig framtid??

For det første er "utlendinger" en uhorvelig stor gruppe - alt fra amerikanere, spanjoler, pakistanere, kinesere til svensker. Så når man uttaler seg om deres holdninger til norske kvinner - så treffer man dem alle.

Så hevder du at disse "utlendingene" er blitt hjernevasket - hva legger du i det?

Det er mulig at noen bringer med seg et kvinnesyn som ligger "bak oss", men jeg vil påstå at dette ikke gjelder for de aller fleste som har levd en tid i Norge.

Det er ingen som har sagt at vi skal godta et kvinnesyn som sier at alle norske kvinner er horer, men begynner vi å bevege oss over på generaliseringer som får dette til å gjelde alle - da er vi på villspor.

Skal en spanjol eller greker generalisere på samme måte om nordmenn - ville jeg tippe at de endte med følgende karakteristikk av oss: "Uhøflige og bråkete fyllebøter uten folkeskikk".

Passer denne karakteristikken på deg? HVis du synes det er greit med generaliseringer så du må bare akseptere å havne i denne kategorien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scarlet

Noe som er viktig å tenke på er at det er veldig vanskelig å endre på holdningene til mennsker hvis det er slik de er f.eks. oppdratt. For å svare på innlegget til Sisilie, så synes ikke jeg det skulle være nødvendig at kvinner skulle leve med denne holdingen i uoverskuelig framtid. Men på en annen side; Hvordan endre denne holdningen? Det er faktisk en del norske jenter/kvinner som oppfører seg som "horer" når de er f.eks. på ferie i sydligere strøk. Kanskje det er med på å danne diverse dårlige inntrykk? At de mennene som opplever enkelte norske jenter i syden faktisk tror at slik er det i Norge..at ALLE norske jenter er "lette på tråden". Mulig inntrykket er dannet noe av den grunnen også, ikke vet jeg.

En annen ting er at mange utlendinger er blitt oppdratt med et kvinnesyn som etter min mening er helt sykt. I mange av de hjemmene er det vanlig at kvinner skal bli sett ned på og nærmest sagt kun skal passe barna og drive skyffeltrafikk mellom soverommet og kjøkkenet. Kanskje det er noe av grunnen også?

Om man kunne endre på disse holdningene slik at norske kvinner slipper å bli tråkket på på denne måten så er jo det veldig bra, men hvordan skal man gjøre det da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scarlet

Gjest: Var i Spania for et par år siden og da snakket jeg med noen spanjoler, som kunne fortelle det at i Spania ble alle skandinaviere sett på som fyllesvin, at jentene er lette på tråden og at vi KUN drar til sydligere strøk for å feste, ha sex og drikke oss drita fulle. Jeg kjente meg ikke igjen der og kjendte jeg ble litt irritert da jeg skulle prøve å forsvare meg, så det er sant det du sier, man skal prøve å unngå å ta alle under en kam :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...