Gå til innhold

a litte this, a little of that...

janne84

Anbefalte innlegg

Uff, håper det vil hjelpe å gå til noen. Er nok sunt å få luftet ting hos en utenforstående.

Så bra at du hadde en knall tur til Oslo! Fortjente du ;) Kan jeg spørre om hvor mye en slik billett koster? Hørtes jo helt fantastisk kult ut!

:sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

F vil avlyste samtalen.. eller han vil utsette den til etter jul

:sukk:

Håper følelsene vil komme tilbake, noen tips til hvordan det skal la seg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting er virkelig ikke bra for tiden.. Er en del ting som jeg ikke har sagt til dere, men for å gjøre det kort; F har depresjoner og angst, har vært et helvete til tider, men de gode periodene har gjort at jeg har holdt ut.. Han er egentlig verdens herligste person, så ser det bare ikke selv. Etter vi flyttet hit (2.5) år siden så har ting gått ganske bra. Han har fått en god psykiater og for han har klart å jobbet innimellom. For 2.5 mnd siden fikk han seg 60% jobb gjennom nav og sa at nå fikser virkelig ting jeg. Jeg trodde ikke på han til å begynne med, for han har virkelig prøvd før- Jobbet ei stund også fått en nedtur og sluttet... Og jeg tror han er på vei dit igjen.. han har ikke jobbet noen denne uken og skal ikke heller, han er stenger seg inne, så jeg vet han har det tøft og har en "down" periode..

Tingen er at jeg tror ikke jeg orker mer av dette... Alt er supert og fylt av lovord det ene øyeblikket, og noen mnd senere er det bare dritt.. Har vært sammen i 7.5 år, men jeg føler ikke vi kommer noen vei.... Alt blir "ødelagt" når han får sine dårlige perioder også må vi begynne på nytt igjen... Jeg vil videre, jeg vil kjøpe leilighet (men da må vi ha to inntekter.-) og jeg vil ha barn med tid og stunder, og det ser jeg ikke for meg så lenge han sliter sånn som han gjør... åååååååååååååååååååååååååååååååååå alt er bare teit!!! han har jo psykiske problem, og jeg har ingen anelse på hvordan det er.. så jeg føler meg som en dritt når jeg ikke viser noe forståelse og sier at han må ta seg sammen - alle sliter jo innimellom, men det er bare å bite tenna sammen å gå på jobb...

off et rotete innlegg, men deilig å få alt ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Janne

Jeg skjønner at dette ikke er lett for deg. Har lyst til å si noen ord. Jeg og kjære har vært sammen i over fem år nå. Da vi hadde vært sammen i ett-to år fikk jeg depresjoner som utviklet seg til angst etterhvert.

Jeg hadde perioder der jeg var langt nede og alt så bare svart ut. Jeg begynte hos psykolog, men det funket ikke for meg. Det var faktsik en befrielse å slutte der. Jeg har brukt min kjære som psykolog, noe som ikke er lurt i det hele tatt. Han sa heldigvis i fra til meg om at det var en oppgave han ikke ville ha, for da dro jeg bare han med meg enda lengre ned. Det er ikke lett å være den som står på den andre siden og ser på at sin kjære har det vondt. Man vet ikke hva man skal gjøre eller si. Og ofte når man prøver å si noe, så kan det hende at det blir mistolket.

Det du absolutt ikke skal si til din kjære er at han skal ta seg sammen! En som er deprimert og har angst, jobber fryktelig mye med seg selv og prøver å finne ut av hvorfor ting er som de er og hva man kan gjøre med et. For en som sliter psykisk så er det ikke bare å komme seg på jobb, komme seg ut eller rett og slett å komme seg ut av senga om morgenen. En som aldri har vært deprimert eller har hatt angst kan ikke sette seg inn i hvordan det er.

Derfør bør du kanskje sette deg ned med din kjære og prøve å få ham til å forklare deg hvordan han har det, hva han vil at du skal gjøre og være overfor ham. Noen ganger er det nok at du bare er der, tar på ham, sender ham et smil og viser at du bryr deg.

Min kjære hadde det utrolig tøft han også da jeg hadde de værste ned-periodene. Han visste ikke om han holdt ut, men som han har sagt til meg senere: jeg kunne ikke gå når du hadde det som verst, og jeg er her for deg både når vi har det bra og når vi har det vanskelig. Dette skal vi klare sammen.

Redningen for meg har vært å begynne på antidepreisiva. Kanskje et nederlag akkurat der og da, men nå har jeg det livet jeg hadde før jeg fikk angst og depresjoner. Jeg er glad i livet igjen, jeg elsker å gå på jobb og jeg er ikke redd for hva som møter meg i neste sving.

Håper virkelig dere finner ut av ting og at din kjære kommer seg ovenpå. For det er et rent helvette å ha det slik som dere har det nå.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og opp på det hele har bestvenninen min mistet babyen sin i natt, hun var 4 mnd på vei :trist::trist::trist:

Nå syns jeg det er nok dritt som skjer!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff Janne, jeg skjønner god du ikke har det helt bra, det er mye vondt som har skjedd på kort tid.. Jeg har ikke så mye å bidra med, men Frigg skrev ting veldig bra utifra det lille jeg vet om angst og depresjoner.

Det må være vanskelig å være F når han er i en "down" periode. Samtidig skjønner jeg godt at du har ønsker som er vanskelig å kombinere med hvordan han har det.

Håper du finner ut av alt kjære Janne :klemmer::kose::kyss2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Homper og går her..

Har vært ute nett en god del dager og det fører jo til abstinenser!!!! Er rett og slett avhenging av å ha nett, dagene er kjedelige uten!!

Med F går det greitt, skal til psykiater på mandag.. Men jeg er litt i tvil om det er han jeg vil tilbringe resten av livet med.. Så er mange tanker i hodet mitt om dagen, har ingen aning på hva jeg skal gjøre. Skal la ting ligge til januar, det er det eneste jeg vet.. Kan ikke ødlegge julen, og vi skal jo være med min familie i år..

Med vennine H som mistet babyen er det værre med. Hun har født hun. Fødselen gikk i gang av seg selv.. Og hun mistet over en liter blod, og hun var nødt å operere ut morkaken.. Så jeg har bestemt meg for reise til henne i romjulen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gledelig jul Janne :)

Håper du og dine får slappet av, ladet batteriene og kost seg skikkelig i jula! Får håpe det nye året starter med blanke ark og nye muligheter :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk søta!

Vet jeg har vært utrolig dårlig å skrive på KG de siste mnd... kommer innom dagbøkene til dere alle i kveld. Ha en flott dag.. 7,5 time igjen så er det ferie :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk alle søte jenter\ damer :nigo:

Nå ser jeg alene hjemme, spiser sjokolade, potetgull, brente mandler og brus.. Livet her herlig!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

Jeg må jammen meg har vært snill i år :nigo:

Er strålendes fornøgd med alt vi har fått..

Jeg\ vi har fått:

Laptop (mamma og pappa - den fikk jeg i okotber)

Speilreflekskamera (F - fikk jeg for to uker siden)

Håndkrem

gryteunderlag som tantebarn L hadde laget

kalender av tantebarn L

Hardangerbestikk til seks personer: skei, gafler og kniver

To duker og en løper

to håndklær

Stor lys-lykt

"frisør" shampo

hjerte øredobber

12 vanngalss i rosendahl

16 vinglass i rosendahl

karaffel i rosendahl

4 ølgalss i rosendahl

glass og karaffel i et annet merke (dette skal byttes..)

lys med bilde av tantebarn L

lys med julemotiv

mascara, lipgloss og dilldall fra mamma

veske til nye kamerat mitt - fra pappa

mp3 spiller til bilen fra F

engel + 500 kr fra bestemor til F

bodylotion, handkrem og dusjsåpe

Det var det jeg husket nå, men vi fikk ufattelig mye i år. Vi bruker virkelig ikke å få så mange gaver, så jeg og F må ha vært utrolig snille...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...