Gå til innhold

Ville du tatt selvmord om det ville redde livet til 1 million mennesker


Gjest Methuselah

af  

111 stemmer

  1. 1. ferw

    • Ja
      23
    • Kanskje
      17
    • Nei
      71


Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_jasså_*
Dere som hadde tatt deres eget liv for en million andre mennesker, hvorfor lever dere slik som dere gjør da? Hvoror har dere tv, bil, en leilighet? Hvorfor er dere ikke i Afrika og redder mennesker dersom andres liv betyr så mye mer enn deres eget? Dersom 23% av Norges befolkning hadde gjort alt de kunne for å redde verden, så hadde dere helt sikkert klart å forlenge livene til 1 million mennesker. Men dere gjør det jo ikke? Jeg tipper dere maksimalt gir 200kr i mnd til røde kors. Dette vil jeg si er hykleri.

Dessuten, det er for mye mennesker på jorda uansett, så jorda hadde blitt et bedre sted om folk tok sine egne liv. Så hvorfor gjør dere ikke det da? Da vil dere jo redde millioner sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig. Anytime. Den dagen jeg ser ett liv, enten det er mitt eget eller eventuelt et framtidige eget barn, egne foreldre eller en venns liv som mer verdt enn en million menneskers liv, er det på tide å stikke finger'n i jorda. hadde likvidert hele familien min om det hadde berget en million menneskers liv. Det gjelder å mest mulig redusere summen av smerte påført andre mennnesker.

:hakeslepp:

Hadde du virkelig latt ditt eige barn dø, for å redda 1 million mennesker du ikkje kjenner? Det trur eg faktisk aldri du ville ha klart å gjort. Men det skjønnar du vel først den dagen du blir mamma...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er hypotetisk

Ville du tatt selvmord om det ville redde livet til 1 million mennesker ?

Jeg er faktisk ikke helt sikker om jeg ville gjort det. Om jeg hadde greid det så jeg sier kanskje

dette er også en test for å sjekke KG brukerenes egoisme

Nei ellers takk. For alt vi vet kunne 1million mennesker dødd noen dager etter selvmordet uansett, av en ''annen uforutsett årsak'', hvis du skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_gjest_*
Spørsmålet er hypotetisk

Ville du tatt selvmord om det ville redde livet til 1 million mennesker ?

Jeg er faktisk ikke helt sikker om jeg ville gjort det. Om jeg hadde greid det så jeg sier kanskje

dette er også en test for å sjekke KG brukerenes egoisme

Det heter å begå selvmord, ikke ta. Kan det være så vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjansen for at jeg kunne reddet så mye som en person ved å begå selvmord er liten... tror nok ikke at jeg som person har så stor innflytelse på 1 million andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg hadde begått selvmord dersom det kunne reddet livet til 1 million av mine aller nærmeste venner. Ellers ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Dere som hadde tatt deres eget liv for en million andre mennesker, hvorfor lever dere slik som dere gjør da? Hvoror har dere tv, bil, en leilighet? Hvorfor er dere ikke i Afrika og redder mennesker dersom andres liv betyr så mye mer enn deres eget? Dersom 23% av Norges befolkning hadde gjort alt de kunne for å redde verden, så hadde dere helt sikkert klart å forlenge livene til 1 million mennesker. Men dere gjør det jo ikke? Jeg tipper dere maksimalt gir 200kr i mnd til røde kors. Dette vil jeg si er hykleri.

Endelig noen som sa det jeg har sittet og tenkt under hele tråden! Dessuten tror jeg ikke nødvendigvis det er samsvar mellom hva man svarer her, og hva man faktisk ville gjort i en sånn situasjon. Jeg tror overlevelsesinstinktet er undervurdert. Jeg reagerer også på at noen nærmest mener at man har "drept en million mennesker" dersom man ikke gir livet sitt til dem. Dette mener jeg blir to forskjellige ting. Hvis en person trenger hjertetransplantasjon, og jeg velger å beholde mitt, og den personen senere dør - har jeg da drept vedkommende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jorden er allerede overbefolket, og jeg driter generelt en lang marsj i mennesker jeg ikke kjenner.

Så, nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ikke tatt selvmord for å redde livene til 1 million mennesker..

Endret av Erwen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på, for det er noen premisser som det ikke svares på:

Dersom jeg ble plukket ut av, la oss si Gud, til å ta mitt eget liv, for så å redde hele afrika, og jeg bodde i dar-es-salaam, eller hva vet jeg, så tror jeg folk ville vært ganske så pushy om det var klart at jeg nektet. Skal ikke undervurdere gruppepress, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest pyrrahna

Nei, det hadde jeg aldri gjort. La oss si jeg hadde gjort det, og av dem som ellers skulle dødd befinner deg seg mange gale mennesker som sørger for så mye faenskap at tre millioner mennersker dør. Eller at hele den millionen er miljøsvin av verste sort som forurenser like mye som tre millioner mennesker ville gjort. Tenk om jeg finner opp noe som kan redde fem millioner mennesker.

Det høres heroisk ut å tilby seg, men i bunn og grunn tror jeg vi står oss selv nærmest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke gjort det. Hadde det vært snakk om å redde store mengder natur hadde jeg derimot gjort det.

+1 til den. Og eg hadde gjort det om det gjaldt dyr i stede for mennesker.

Mennesker, no chance. Hadde garantert tatt sjølmord om eg hadde redda de som står meg nærmest (familie,sambo,bikkjene mine etc), men eg kan ikkje si eg hadde vært villig til å dø for noen eg ikkje kjenner eller bryr meg om, samme kor mange folk mitt liv ville redda. Ka hadde vært vitsen liksom? Einaste folk gjør er å ta knekken på planeten; utrydde dyrelivet og hogge ned skogene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...