Gå til innhold

Ville du tatt selvmord om det ville redde livet til 1 million mennesker

Gjest Methuselah

af  

111 stemmer

1. 1. ferw

• Ja
      23
    • Kanskje
      17
    • Nei
      71

Anbefalte innlegg

Er du et av disse vesner som kalles for mennesker. Som ikke vet hvordan man svarer på et hypotetisk spørsmål

Jeg svarte på din hypotetiske spørsmålsstilling, og jeg tilførte det et mer innholdsrikt aspekt. Er du en av de vesenene som ikke takler at andre er mer intellektuelle enn seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Papirkurven
Hvem er det som begår selvmord for en million tilfeldige mennesker? Ingen!

Der tar du feil. Jeg ville gjort det på flekken. Hva er vel mitt lille ubetydelige liv i forhold til 1 million andre? Tenk da, potensialet for at noen skal utrette noe stort er 1 million ganger så stor hvis de overlever enn om jeg overlever. (og hvis jeg ofrer meg har jeg ihvertfall utretta 1 stor ting)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der tar du feil. Jeg ville gjort det på flekken. Hva er vel mitt lille ubetydelige liv i forhold til 1 million andre? Tenk da, potensialet for at noen skal utrette noe stort er 1 million ganger så stor hvis de overlever enn om jeg overlever. (og hvis jeg ofrer meg har jeg ihvertfall utretta 1 stor ting)

Potensialet for at noen skal utrette noe dårlig er også 1 million ganger så stort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Methuselah
. Er du en av de vesenene som ikke takler at andre er mer intellektuelle enn seg selv?

Det er bra du har høye tanker om deg selv. Men husk hovmod står for fall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nobilian

Ville du tatt selvmord om det ville redde livet til 1 million mennesker ?

Altså, ta mitt eget liv i stedet for å bidra til å stoppe overbefolkningen som kommer til å fortære oss og vårt levesett om vi ikke får bukt med den? Kjempesmart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det hadde vært en tilfeldig sammensetning av mennesker så ville jeg ha gjort det uten tvil. Det er vel bare hvis det var en million syke mennesker som alikevel skulle dø i løpet av den nærmeste måneden at jeg ikke hadde gjort det. Hadde det vært barn eller andre (friske) som er yngre enn meg så ville jeg gjort det for en adskillig mindre gruppe (selv om de var fremmede). Jeg trenger ingen relasjon til de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å spørre om det var europeere, asiatere, amerikanere eller afrikanere som kom til å dø. Jeg sier nei uansett, jeg vil bare vite om jeg burde få dårlig samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å spørre om det var europeere, asiatere, amerikanere eller afrikanere som kom til å dø. Jeg sier nei uansett, jeg vil bare vite om jeg burde få dårlig samvittighet.

Hadde du hatt dårligere samvittighet om du drepte europeere i forhold til afrikanere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Realist
Hvis det hadde vært en tilfeldig sammensetning av mennesker så ville jeg ha gjort det uten tvil. Det er vel bare hvis det var en million syke mennesker som alikevel skulle dø i løpet av den nærmeste måneden at jeg ikke hadde gjort det. Hadde det vært barn eller andre (friske) som er yngre enn meg så ville jeg gjort det for en adskillig mindre gruppe (selv om de var fremmede). Jeg trenger ingen relasjon til de.

Du fremstår som en av dem som ville bidratt til å redde sitt eget folk fra undergangen dersom du avslutter ditt eget liv. Her står det om fire millioner mennesker. Ikke bare en. Så hvorfor setter du ikke handling bak ordene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Realist
Hadde du hatt dårligere samvittighet om du drepte europeere i forhold til afrikanere?

Dersom han selv er europeer vil det være både rasjonelt og naturlig. Man står sine egne nærmest. Selv om PK'erne desperat prøver å late som noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart IKKE. Det har jo ikke hjulpet meg da.... Dette er et helt lattelig spørsmål,, HVA skulle tatt livet av 1 mill mennesker? som en kunne avverget? Ailien angrep liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor antok du at det var sånn og ikke omvendt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Til alle dere som sier at dere ikke ville tatt deres eget liv for 1 million mennesker hvis dere ikke har noe forhold til noen av dem.

La oss anta at dere har sterke relasjoner til noen av disse 1 million menneskene. Hva om jeg var den personen som kunne redde 1 million mennesker og jeg ikke vil ta mitt eget liv slik at alle disse menneskene dør, fordi jeg rett og slett ikke kjenner noen av disse menneskene. Ville dere da hatt samme holdning? Og hva ville dere ha tenkt om meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle dere som sier at dere ikke ville tatt deres eget liv for 1 million mennesker hvis dere ikke har noe forhold til noen av dem.

La oss anta at dere har sterke relasjoner til noen av disse 1 million menneskene. Hva om jeg var den personen som kunne redde 1 million mennesker og jeg ikke vil ta mitt eget liv slik at alle disse menneskene dør, fordi jeg rett og slett ikke kjenner noen av disse menneskene. Ville dere da hatt samme holdning? Og hva ville dere ha tenkt om meg?

Hvorfor ville vi reagert på at du gjorde det samme som oss? Hvor hyklersk tror du vi er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ville vi reagert på at du gjorde det samme som oss? Hvor hyklersk tror du vi er?

Så du mener altså at dere ville bare gitt blaffen og synes at det er flott at jeg kan tenke på mitt, mens deres kjære dør? Det samstemmer ikke med det at dere er villige til å ta deres eget liv hvis dere har et kjært forhold til noen av de 1 million menneskene. Dere ville nok ikke hatt høye tanker om meg dersom jeg ikke vil ta mitt eget liv for å redde deres kjære, og andre, når det kommer til stykket.

Argumenter om at jorden er overbefolket eller at det dør så mange hver dag uansett at vi ikke trenger å ta hensyn til de 1 million som dør er faktisk skremmende, da dere ser på menneskeliv som null verdt og ikke noe å ta hensyn til.

Virker som om noen av dere bare slenger ut kommentarer uten faktisk å tenke på hva det innebærer når 1 million mennesker dør, og ikke minst konsekvensen. Eller har dere tenkt på det og konkludert med at dere elsker dere selv høyest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...