Gå til innhold

Også DEN pene jenta da!

Gjest Lea

Anbefalte innlegg

Jeg går og irriterer meg over folk som absolutt skal blande utseende inn i alt.

I det siste har Benedicte-saken vært det store samtaleemnet i lunsjen. Det jeg reagerer på et at mange i slike diskusjoner sier ting som "Også den pene jenta da!"

Hvilken rolle spiller det egentlig hvordan en person ser ut i slike sammenhenger. Hadde det vært bedre om hun var stygg?

Måtte bare få det ut. Tror jeg har hørt dette 10 ganger bare i dag jeg! Og det er ikke bare i denne saken!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med deg. Det hadde selvsagt vært like ille om hun hadde vært stygg. Tror egentlig ikke folk tenker over hva de sier.

Smil icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om vi ikke liker det så får pene mennesker mye mer sympati enn "stygge" mennesker. Hva som er pent og ikke er jo selvsagt en smakssak. Jeg tenker på brutale serie mordere f.eks.. hvis noen finner dem attraktive så er det mye lettere for enkelte å tro at de er uskyldige, eller så får de fan brev og blir gifte og hele suppe balletten. Slik er det for mennesker som blir drept også... dess penere de er, dess mer sympati vekker det hos største delen av befolkningen.

Alt viser at pene mennesker har et fortrinn enten det er slik eller sånn... Studier viser f.eks at dersom en pen og en mindre pen med de samme kvalifikasjonene søker en stilling, så vil den pene damen få den.... Slik er det. Er det rettferdig? Nei!! Men det er slik likevel...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det større sjanse for at en pen jente blir bortført e.l. enn en mindre pen person.

Men dette er ikke poenget mitt. Det er måten folk reagerer på når de leser/hører om saker som dette.

Ellers har jeg min egen lille teori om hva som har skjedd med Benedicte, men det er vel ikke så smart å buse ut med sine antagelser på nettet.

Synes at det er litt merkelig at hun forsvant midt på lyse dagen midt i byen. Og det er liksom noe som ikke stemmer i alt jeg har lest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare si at jeg forøvrig er helt enig med deg Lea. Det er helt på trynet at folk kommenterer utseende som om det skulle være viktig i en slik sammenheng.

Mennesker som forsvinner blir vel som oftes "mistet" av noen nær dem...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har møtt flere som tenker sånn ja!

men man vet jo aldri og bør vel være litt forsiktig med å si alt man tenker! Plutselig kan man ha tenkt helt feil og da blir det kanskje litt vanskelig for den man tenker på.

Men i den anledning lurer jeg fælt på om den jeg tenker på vet at mange tenker akkurat sånn? Og om de som er ansatt for å tenke bare later som de ikke tenker sånn for å lure den vi tenker på?

Nå tenkte jeg jammen fælt!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror politiet vet det vi vet..icon_smile.gif At folk stort sett blir "mistet" av noen som står dem nær... men uten bevis kan de ikke annet enn å "støtte" den nærmeste. I og med at det har blitt sagt så tydelig i fra i medier at INGEN er mistenkt, MEN at det er noen forklaringer som IKKE stemmer overens... så sier vel det litt?? Kanskje...

Alle husker vel Tina - saken?? Det tok sin tid, men jammen ble han ikke arrestert til slutt... den "uskyldige, sørgende" samboeren... Jajajaja... sannelig sannelig sier jeg eder... hvis man ikke "mister" seg selv...så er det noen i vår omkrets som mister oss... Det ER veldig sjeldent at kvinner blir drept bare helt uten viderøe... av fremmede mener jeg.

Det blir vel også spekulert litt i om hun ikke var litt glad i å spille... *hint hint om at hun kanskje kan ha blitt tatt av dage fordi hun hadde spille gjeld* Og familien stiller seg jo helt uforstående til dette. Det var jo sambo som kom med den delikate informasjonen... fordi han PLUTSELIG så at spare glasset var tomt.. Så beleielig da........................

Tiden vil vel vise??12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting som forundrer meg er at folk tror politiet ikke VET noe fordi det ikke kommer frem i pressen. Overhørte noen på trikken i går: "Politiet er bare så håpløse, de har jo ikke kommet noen vei i den saken. Jeg så i VG at.. blabla.." Hva vet de om det? Grrr.. Tror de at alt som foregår i etterforskningen står i VG?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Politiet har jo allerede gått ut og sagt at saken har mange likhetstrekk med Tina-saken...

Vi husker vel alle samboer(ne) som står frem på TV, gråter og ber drapsmannen melde seg, omhvor høyt han elsker sin kjære o.s.v, så viser det seg hvem som har kuttet opp dama i småbiter?

Jo nettopp....samboeren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

I nærheta av der jeg bor var det og ei som "forsvant", Linda Didriksen. Samboeren hennes sa at hun var gått ut og siden blitt borte. Da de fant henne drept og partert et år senere var det samboeren som ble siktet. Han skal visstnok ha drept henne og deres ufødte barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt greit å lufte frustrasjon over at vonde ting som skjer. Men jeg må be dere holde dere unna spekulasjoner om personer involvert i saken.

Tusenfryd - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til moderator,

Undrer meg over at du stopper fol sin undring over hva som kan ha skjedd med Benedicte. Tror det er veldig naturlig at folk engasjerer seg og lurer på hva som egentlig har skjedd.

Familien har fått bruke pressen aktivt da de letet etter henne, ikke rart at vi alle da blir engasjert og lurer på hva som egentlig har skjedd. Tror ikke det ligger noe dårlige motiver bak, at vi engasjerer oss i hva som kan ha skjedd.

Må si jeg synes det er underlig hvor rask moderator har vært i de strengene som omhandler Benedickte.

At moderator har vært så aktiv, har faktisk skjerpet min nyskjerrighet ganske kraftig....

og jeg var egentlig ikke så nyskjerrig i utgangspunktet.

Er redd moderator i denne saken kan gjøre de pårørende en bjørnetjeneste.....12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært helt klare på at vi ikke ønsker spekulasjoner om hva som har skjedd i denne saken. Utfallet er kjent, noe mer enn det trenger vi da virkelig ikke å vite eller spekulere i?

Du kan lese mer om retningslinjene vi bruker her:

http://www.kvinneguiden.no/Forum/faq-norwe...gian.php#regler

Jeg har også stoppet generelle kommentarer i forbindelse med denne saken fordi de i så fall hører hjemme i en annen tråd.

Som jeg har skrevet før, uttrykk gjerne sorg, fortvilelse og medfølelse med de pårørende. Men vær så snill å la det være med det.

Tusenfryd - moderator

1212[ Dette Innlegg er endret av: Tusenfryd den 2002-04-25 07:12 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...