LineGourmet Skrevet 31. august 2010 #381 Del Skrevet 31. august 2010 Nei, men Aurelia - du misforstår. Det de sa er 10 år før opphør av mensen, som gjennomsnittelig skjer rundt 50 år. Overgangsalder starter normalt noen år før dette igjen (eller symtomer på det)... Hvis jeg ikke også har misforstått da... Grattis med igangsatt dagbok forresten Prøver dere skikkelig nå (uten hopp-av-metoden)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 31. august 2010 Forfatter #382 Del Skrevet 31. august 2010 (endret) Ble rett og slett skikkelig redd av den artikkelen jeg, og fikk et par tårer going on... men du har vel kanskje rett, at det er rundt 35 hvor fertiliteten KAN begynne å gå nedover... Det er bare litt sånn: det ville vært så typisk at snille, gode, flotte mamma emnet MEG, som ønsker seg sånt barn, ikke skulle få det... på meg selv: Think positive!! Og sambo hopper fremdeles av.... gammel vane I guess? Han lever i den troen at med engang han ikke hopper av, så blir jeg gravid. Og da blir det plutselig en biiiig thing. (sambo er skikkelig smart også, er det ikke rart? hehe) Endret 31. august 2010 av Aurelia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 1. september 2010 #383 Del Skrevet 1. september 2010 Og sambo hopper fremdeles av.... gammel vane I guess? Han lever i den troen at med engang han ikke hopper av, så blir jeg gravid. Og da blir det plutselig en biiiig thing. (sambo er skikkelig smart også, er det ikke rart? hehe) Min kjære trodde også det. At "smack" der var jeg gravid, i sekundet han kjørte løpet i stedet for å hoppe av. Sånn ble det ikke gitt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 1. september 2010 #384 Del Skrevet 1. september 2010 Hei Håper samboern din slutter å hoppe av snart Det er ikke noe gøy å vente på! Lykke til i hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 1. september 2010 Forfatter #385 Del Skrevet 1. september 2010 Facts: Mamma kom i overgangsalderen rundt 40, veldig ustabil sykles i 3 r, og mistet mensen ved 43.Mamma og pappa brukte 2 år på å få meg, hadde problemer, skulle akkurat starte utredning. Jeg er 30 år. hvor lang tid har jeg på meg for å få barn? (jeg har sambo som er litt usamarbeidsvillig... og IKKE har hastverk) Noen tips til hva JEG kan gjøre for å skaffe mer informasjon, arbeide "prevantivt" osv? f.eks gå til lege for undersøkelse? Kan de finne ut av fruktbarheten min? Ta akupunktur/fotsoneterapi whatever? drikke noe spesiell te eller lignende? Hva jeg skal gjøre med typen vet jeg ikke helt! *frustrert* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boobla Skrevet 2. september 2010 #386 Del Skrevet 2. september 2010 Hei, hei. Innom å hilser på deg i boka di Kan ikke svare deg på det over med overgangsalder, for det har jeg ikke peiling på, men vet det er noe som kanskje øker fertiliteten, om det var det du mente? Wild yam og damiana, har hjulpet flere par, som jeg har lest! Grapefrukt juice også, men nå har ikke jeg villet prøvd det i frykt for at det skal klusjje med prøvene mine i forhold til at vi skal på utreding snart ) lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 2. september 2010 #387 Del Skrevet 2. september 2010 (endret) Facts: Mamma kom i overgangsalderen rundt 40, veldig ustabil sykles i 3 r, og mistet mensen ved 43.Mamma og pappa brukte 2 år på å få meg, hadde problemer, skulle akkurat starte utredning. Jeg er 30 år. hvor lang tid har jeg på meg for å få barn? (jeg har sambo som er litt usamarbeidsvillig... og IKKE har hastverk) Noen tips til hva JEG kan gjøre for å skaffe mer informasjon, arbeide "prevantivt" osv? f.eks gå til lege for undersøkelse? Kan de finne ut av fruktbarheten min? Ta akupunktur/fotsoneterapi whatever? drikke noe spesiell te eller lignende? Hva jeg skal gjøre med typen vet jeg ikke helt! *frustrert* Huff Først ville jeg bestilt meg legetime, sagt at vi hadde prøvd et år uten å lykkes. Og fortalt om moren din. Fått henvisning til gynokolog som kunne sjekke deg bedre og at alt står bra til. Eventuelt betale privat. Når det gjelder fyren din så må dere jo bare snakke skikkelig sammen, slik at du får forklart han hvor landet ligger... Det er vanskelig når de ikke er klare for barn.. Min er heller ikke sikker på om han ønsker barn. Fra jeg tok det opp til vi var i gang uten avhopping, tok det nok 1 års tid. Jeg maste ikke særlig mye, og avhoppingen sluttet sånn gradvis etterhvert. Jeg tror min forsto at om han ikke ville være med å prøve så ville han miste meg.. Jeg har senere ikke hatt noen problemer med å få han med meg på Ullevål til undersøkelser og samtaler.. selv om han er litt tilbakeholden Edit: PS: og første bud er sex uten avbrytelser eller prevensjon selvsagt Endret 2. september 2010 av LineGourmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 2. september 2010 #388 Del Skrevet 2. september 2010 Facts: Mamma kom i overgangsalderen rundt 40, veldig ustabil sykles i 3 r, og mistet mensen ved 43.Mamma og pappa brukte 2 år på å få meg, hadde problemer, skulle akkurat starte utredning. Jeg er 30 år. hvor lang tid har jeg på meg for å få barn? (jeg har sambo som er litt usamarbeidsvillig... og IKKE har hastverk) Noen tips til hva JEG kan gjøre for å skaffe mer informasjon, arbeide "prevantivt" osv? f.eks gå til lege for undersøkelse? Kan de finne ut av fruktbarheten min? Ta akupunktur/fotsoneterapi whatever? drikke noe spesiell te eller lignende? Hva jeg skal gjøre med typen vet jeg ikke helt! *frustrert* Det betyr jo ikke nødvendigvis at du vil få problemer, men jeg skjønner jo at du er bekymra. Jeg ville nok bestilt time hos privat gynekolog for å fått en sjekk, sånn bare for å ha gjort det. Du får snakke med samboeren din, forsikre deg om at han vet at det kan tid osv. De er gjerne litt naive disse mannfolka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 3. september 2010 #389 Del Skrevet 3. september 2010 Jeg må bare fortelle om moren til en veninne av meg, foreldrene hennes brukte 8år (!!) på å få henne, men når de først fikk et barn kom det flere søsken med bare et år mellomrom. Veninnen min har selv flere barn, og hadde ingen problemer med å bli gravid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 3. september 2010 Forfatter #390 Del Skrevet 3. september 2010 takk for svar Joda, det trenger jo IKKE å gå i arv.. og hvis jeg er optimistisk tenker jeg at det er ganske sannsynlig at jeg er fruktbar til jeg iallfall 35, og meget mulig enda lengre. Men ingen vet jo disse tingene, ikke sikkert jeg er fruktbar nå engang for alt jeg vet. Håper jeg finner ut av jeg er fruktbar snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 4. september 2010 #391 Del Skrevet 4. september 2010 Hei Aurelia! Det trenger absolutt ikke å gå i arv, og det er jo vanskelig for deg å vite hvor fruktbar du er spesielt når din sambo hopper av i svingen. Håper samboeren din snart er klar for å prøve og ikke ser på det som så skummelt lenger, og at du snart finner ut at du er fruktbar. Skjønner godt at du stresser deg opp over situasjonen jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 4. september 2010 Forfatter #392 Del Skrevet 4. september 2010 Takk, søte honning! Godt med litt støtte.. Vet jo det er teit å bekymre seg, men er det ikke sånt det er? Tror jeg må inn i gravidboka di og se hvordan det går med deg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 4. september 2010 #393 Del Skrevet 4. september 2010 Takk, søte honning! Godt med litt støtte.. Vet jo det er teit å bekymre seg, men er det ikke sånt det er? Tror jeg må inn i gravidboka di og se hvordan det går med deg... Det er jobben til oss jenter det; å bekymre oss altså! Håper du har hatt en fin lørdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 8. september 2010 Forfatter #394 Del Skrevet 8. september 2010 Er det vanlig at jenter har egen gynekolog? Jeg har aldri vært hos engang... tror det er over 5 år siden sist sjekk.. - skylder på en udugelig fastlege.. (har byttet nå) Hvordan får jeg min egen? jeg vil gjerne ha en "full sjekk" og fortsette med jevnlige kontroller for å sikre at alt ser greit ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 8. september 2010 #395 Del Skrevet 8. september 2010 Tror nok dette varierer....jeg ble henvist til gyn spes etter ett års prøving, men før det var det fastlegen som tok celleprøver og sånt. En gyn har gjerne litt mer utstyr og kan sjekke med ultralyd apparat at alt annet ser bra ut også, det hadde ikke min fastlege...men dette kan jo også variere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 9. september 2010 #396 Del Skrevet 9. september 2010 Er det vanlig at jenter har egen gynekolog? Jeg har aldri vært hos engang... tror det er over 5 år siden sist sjekk.. - skylder på en udugelig fastlege.. (har byttet nå) Hvordan får jeg min egen? jeg vil gjerne ha en "full sjekk" og fortsette med jevnlige kontroller for å sikre at alt ser greit ut Jeg har aldri vært hos gynekolog, bare fastlege. Trodde man måtte ta celleprøver hvert 3. år jeg? Jeg får ihvertfall påminnelse om det Du kan vel bare se på Gule Sider, eller bruke Google, så finner du nok en gynekolog skal du se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 11. september 2010 Forfatter #397 Del Skrevet 11. september 2010 Vel, JEG får ikke innkalling til celleprøve.. tror ikke jeg har hatt det engang? Og jeg fikk meg aldri til å spørre om undersøkelse, følte meg liksom litt pervers da.. (min lege var mannlig og kun en 3-4 år eldre enn meg) Har bytta lege nå, tror jeg skal booke en time for en helhetlig kroppssjekk.. celleprøve, fruktbarhet, og generelle blodnivåer, vitaminer osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 11. september 2010 #398 Del Skrevet 11. september 2010 Høres lurt ut. Jeg har forresten heller ikke egen gynokolog. Har aldri vært hos en faktisk (bortsett fra på kvinneklinikken, men de er vel leger..gynokolog-leger? :klø: ). Det var fastlegen som tok celleprøver av meg, men ikke så ofte som han burde ha gjort. Fikk ikke noe innkalling, det burde man jo få. Blir jo litt som å bestille time hos tannlegen frivillig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 12. september 2010 #399 Del Skrevet 12. september 2010 Jeg har fått brev fra kreftregisteret (?) med påminning når det har gått ca 3 år siden sist celleprøve. Hvis jeg likevel har vært hos legen pleier hun å si fra hvis det er lenge siden sist. Forresten glad jeg har kvinnelig lege, jeg har hatt en vikar som er på min alder og som jeg ofte ser på treningssenteret. Det er bare uaktuelt å ta GU hos han altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 20. september 2010 Forfatter #400 Del Skrevet 20. september 2010 Dag 4 etter EL.., dag 24 i syklus Mine symptomer kjempetrøtt. la meg halv 10 og 10 hele helga.. vonde pupper svært ømme brystvorter.. de har aldri vårt så ømme før, gikk ut over nattesøvn. De er hovne, varme, harde, mørkere og større.. og kjempevonde! Tar det som et tegn, siden jeg aldri har følt det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå