Gå til innhold

2 barnsmor & alenemor.

Fremhevede innlegg

Skrevet

og som vanlig er det bare de som er enige i ts som ts vil høre på....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo hun som er trådstarter, så da må hun jo nesten bestemme hvilke råd/erfaringer hun vil høre på.

En annen gang blir det din tur til å bli hørt, det er hver sin tur vet du, du må vente på tur! :gullengel:

Skrevet

Vell forklar meg hvorfor jeg skal høre på negative kommentarer når jeg har allerede meldt i fra i emnet at jeg velger å beholde og gjøre det beste ut av det. Hva hjelper det da meg å komme med negative insenuering? Ehhhh! :klaske:

Skrevet
Det er jo hun som er trådstarter, så da må hun jo nesten bestemme hvilke råd/erfaringer hun vil høre på.

En annen gang blir det din tur til å bli hørt, det er hver sin tur vet du, du må vente på tur! :gullengel:

He he :) Bra sagt :)

Skrevet

Å være alenemor er ingen dans på roser.Selv er jeg alene med 4.Det er mange tunge tak,men for en glede det er :)

Du må gjøre det du syns er riktig for deg.

Har selv tatt abort og har ikke hatt noen problemer med det i ettertid.

Men hvis du føler sterkt at abort ikke er et alternativ for deg,så følg den overbevisningen.

Skrevet
Vell forklar meg hvorfor jeg skal høre på negative kommentarer når jeg har allerede meldt i fra i emnet at jeg velger å beholde og gjøre det beste ut av det. Hva hjelper det da meg å komme med negative insenuering? Ehhhh! :klaske:

Du skrev vel inn her for å få synspunkter og erfaringer eller hva? Hvis det bare var for å få bekreftet din egen mening burde du vel heller opprettet dagbok-.

Man kan først kalle seg voksen når man greier å se at også de som ikke er enige kan ha veloverveide synspunkter og kan komme med relevante innspill. Det er faktisk ei her som skriver om sine erfaringer mht. hvor tungt dette faktisk er og, men det hopper du glatt over. Selvsagt står det deg fritt til å gjøre det, men da lurer jeg litt på realismen i det hele + modenheten ifht. å skulle ha barn og forsørge både seg selv og dem.

Til orientering så heter det "insinuere" og jeg kan ikke egentlig se at noen har insinuert noe som helst - de som har skrevet en annen mening enn din har vært eksplisitte i sine meninger.....

lykke til - det er ditt liv og ditt valg, og du gjør selvsagt det du mener er best!

Skrevet (endret)
Det er faktisk ei her som skriver om sine erfaringer mht. hvor tungt dette faktisk er og, men det hopper du glatt over. Selvsagt står det deg fritt til å gjøre det, men da lurer jeg litt på realismen i det hele + modenheten ifht. å skulle ha barn og forsørge både seg selv og dem.

Til orientering så heter det "insinuere" og jeg kan ikke egentlig se at noen har insinuert noe som helst - de som har skrevet en annen mening enn din har vært eksplisitte i sine meninger.....

lykke til - det er ditt liv og ditt valg, og du gjør selvsagt det du mener er best!

vil nå på stå at du insinuerer noe med å stille spm til min modenhet som mor!

Btw, det er vell ikke skrivefeil relevant her? Eller liker du bare å kverrulere???

Les hele emnet før du gir råd. Så kan du selv se at jeg senere informerte, i emnet mitt avgjørende valg.

Er helt opp til en selv hva du gjør det til. Om jeg går rundt å suterer og syntes synd i meg selv fordi jeg er alene med barn blir det bare enda mer slitsomt.

Jeg velger å heller å være optimistisk enn å være negativ.

Det du gjør her er å prøve å fortelle meg at jeg ikke klarer! Noe som er ondskapsfullt! Si meg gjør du også det med dine barn og medmennesker? Ingen som gidder å høre på arrogante bedrevitende som deg. so give it up!

:glare:

Endret av *Nessa*
Skrevet
Du skrev vel inn her for å få synspunkter og erfaringer eller hva? Hvis det bare var for å få bekreftet din egen mening burde du vel heller opprettet dagbok-.

Man kan først kalle seg voksen når man greier å se at også de som ikke er enige kan ha veloverveide synspunkter og kan komme med relevante innspill. Det er faktisk ei her som skriver om sine erfaringer mht. hvor tungt dette faktisk er og, men det hopper du glatt over. Selvsagt står det deg fritt til å gjøre det, men da lurer jeg litt på realismen i det hele + modenheten ifht. å skulle ha barn og forsørge både seg selv og dem.

Du mener ikke seriøst at ts skal la innlegg på Kvinneguiden avgjøre om hun skal ta abort eller beholde? Når man står overfor et så alvorlig valg så er det utrolig godt å bare sette ord og tanker ned på papiret, og sette i gang en prosess oppe i sitt eget hode. For å ta en selvstendig avgjørelse som er riktig for en selv. Jeg er sikker på at hun er i full stand til å veie for og imot og kjenne på sin egen magefølelse, som påvirkes av 1000 ting - ikke bare innlegg på Kg. Den som tillegger synsing og meninger på et diskusjonsforum større verdi enn det viser ikke særlig modenhet spør du meg.

Ts har tatt en beslutning og virker veldig trygg på valget sitt, da ser jeg lite poeng i å prøve å overbevise henne om noe annet.

Skrevet

Vi som har vært positiva har også skrevet at dette ikke var enkelt.

Ts sa i utgangspunktet at hun ville beholde barnet og da tolker jeg det slik at hun vil høre hvordan det er å være alene med to barn.

Når det gjelder å fremstå som moden/voksent, gjør man ihvertfall ikke det når man sutrer fordi man ikke føler at man blir lagt merke til. Vi kan ikke si noe om hvem som er moden eller ikke moden nok her ut fra noen av trådene. Det er ikke folk på forumet som skal ta avgjørelser for ts og du kan ikke vite at hun ikke hører på de som oppfatter disse erfaringene som mer negative.

Jeg skriver oppfatte, fordi det er ikke så mye forskjell fra hun som syntes at dette var vanskelig til vi som har gjort dette uten å angre, hun er bare mer opptatt av det negative og tror at livet hadde vært bedre uten disse erfaringene. Jeg tror ikke at mine barn kommer til å mangle noen ting fordi jeg "bare" kommer til å ha en inntekt på ca 330000 i året og fokuserer ikke på dette.

Dessuten har ts noe støtte i barnefar, selv om det er slutt, hun er altså ikke helt alene i verden, barnet har en far også.

Skrevet

Jeg tenkte også på noe av det samme. Hun som skrev et lengre innlegg her oppe om hvor hardt det faktisk er, har du oversett glatt, mens de som sier at det går bra, de takker og hyller du. Dette er et diskusjonsforum, og i åpningsinnlegget spør du etter erfaringer. Når noen så kommer med et seriøst innlegg med negative erfaringer, bare overser du det, antakeligvis fordi det ikke var svaret du ønsker deg?

Gjest Gjest_Anne lise_*
Skrevet

Du går en tøff tid i møte, og MYE vil ikke bli som du hadde tenkt! Men du har bestemt deg, det er deres valg. Jeg håper bare for ungene sin del at du har flere enn mora de til hjelp ? Det er jo dine barn og hun skal jo ikke lastes på grunn av valg du har tatt...

lykke til, andre klarer det så det er jo ikke umulig :)

Skrevet
Jeg tenkte også på noe av det samme. Hun som skrev et lengre innlegg her oppe om hvor hardt det faktisk er, har du oversett glatt, mens de som sier at det går bra, de takker og hyller du. Dette er et diskusjonsforum, og i åpningsinnlegget spør du etter erfaringer. Når noen så kommer med et seriøst innlegg med negative erfaringer, bare overser du det, antakeligvis fordi det ikke var svaret du ønsker deg?

:sjenert:

Eeeeeeeh? :sove:

Skrevet
Du går en tøff tid i møte, og MYE vil ikke bli som du hadde tenkt! Men du har bestemt deg, det er deres valg. Jeg håper bare for ungene sin del at du har flere enn mora de til hjelp ? Det er jo dine barn og hun skal jo ikke lastes på grunn av valg du har tatt...

lykke til, andre klarer det så det er jo ikke umulig :)

Hvem har sagt at jeg har Mora mi til å belage meg på? :klø:

Hun besøker barnebarnet sitt hver 14 dag max, and thats it! Djiz håper ikke hun føler det er for mye å be om!!!! :fnise:

Gjest gjest fra innlegg #26
Skrevet
Du mener ikke seriøst at ts skal la innlegg på Kvinneguiden avgjøre om hun skal ta abort eller beholde?

nei, og det skriver jeg ikke heller. Men jeg mener altså at det har noe med modenhet å gjøre hvorvidt man faktisk greïer å reflektere over svar som ikke bare jatter med ens egen mening.

Det du gjør her er å prøve å fortelle meg at jeg ikke klarer! Noe som er ondskapsfullt! Si meg gjør du også det med dine barn og medmennesker? Ingen som gidder å høre på arrogante bedrevitende som deg. so give it up!

:glare:

Og dermed har du forsåvidt vist det jeg mente mht. modenhet. Og jeg avslutter debatten for min del, da dette blir for lavmåls.

Skrevet

Å være alene med to barn ER en dans på roser. Jeg ville ikke bodd sammen med en barnefar for alt i verden. Mye mer behagelig å være alene. Dette går helt fint.

Gjest Gjest_Goofy_*
Skrevet
:sjenert:

Eeeeeeeh? :sove:

Hjelpe og trøste...håper du er mer moden ovenfor barna dine og lærer dem en del mer folkeskikk enn det du selv utviser her.

Skrevet
Å være alene med to barn ER en dans på roser. Jeg ville ikke bodd sammen med en barnefar for alt i verden. Mye mer behagelig å være alene. Dette går helt fint.

Seriøst?

Skrevet
nei, og det skriver jeg ikke heller. Men jeg mener altså at det har noe med modenhet å gjøre hvorvidt man faktisk greïer å reflektere over svar som ikke bare jatter med ens egen mening.

Og dermed har du forsåvidt vist det jeg mente mht. modenhet. Og jeg avslutter debatten for min del, da dette blir for lavmåls.

så bra :klappe:

Skrevet
Hjelpe og trøste...håper du er mer moden ovenfor barna dine og lærer dem en del mer folkeskikk enn det du selv utviser her.

Djiz! Ja jeg vil lære dem å overse kverrulanter som deg selv!

Skrevet

Jeg er imponert over at du greier det, jeg klør i fingrene etter å skrive både det ene og det andre her. Men tror jeg skal prøve å gjøre som deg, og holde meg unna debatten her. Det gir forsåvidt, som du sier, et mye sterkere signal enn å fortsette en debatt på dette nivået.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...