Gå til innhold

To ting alle kvinner burde vite om menn


Gjest Julius_C

Anbefalte innlegg

Gjest Julius_C

1. Menn tar ikke hint. Jeg leste en gang denne setningen et sted: Det finnes to typer menn her i verden - de som tror at alt en kvinne gjør er en invitasjon til dem, og de som ikke oppfatter noen hint overhodet. Jeg mener også at jeg leste en artikkel i et vitenskapelig magasin som hadde klart å bevise med ganske høy sikkerhet at menn enten tar alle vennlige tegn fra en kvinne som en seksuell invitasjon, eller at de ikke tar det som tegn på noe i det hele tatt.

2. Du kan ikke forandre ham. Hvor mange kvinner har vel ikke begitt seg inn i et forhold med en som de synes er sååå kjekk men som har en del vaner de ikke liker, men de tenker at "jeg kan forandre ham etterhvert". Beklager, det kan du ikke. Du kan kanskje endre noen få håndfaste ting som å rydde etter seg på kjøkkenet, men selv det kan sitte svært langt inne. Det blir som det heter på dataspråket, WYSIWYG - What you see is what you get.

Hvis alle kvinner virkelig kunne ta disse to kjennsgjerningene innover seg ville det føre til mange færre problemer i kjærlighetslivet. Men jeg innser at det vil neppe skje de neste tusen årene; noen feil må alle gjøre selv, mennesker klarer ikke lære av andres feil eller oppdagelser.

Jaja, det var dagens visdomsord til kvinner, noen som har noen tilsvarende visdomsord til menn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kvinnan

Takker og bukker for de gode råd, nå blir det nok oppsving på kjærlighetslivet mitt tenker jeg. Aldri for gammel til å lære noe nytt.

:ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Menn tar ikke hint.

2. Du kan ikke forandre ham.

I tillegg fra at det er for generaliserende, så er det også feil. ;)

1. Joda, menn kan ta hint, men vi velger ofte å overse dem, siden vi ikke liker "skjulte budskap".

2. Joda, men vi må tro at vi gjør det selv.

Dette gjelder i hvert fall meg. Og sååå enestående kan jeg da ikke være??? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vi som skjønner at det er sånn, forblir single... Er det fordi vi har gjennomskuet dere?

*dårlig skjult bitterhet* :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Menn tar ikke hint. Jeg leste en gang denne setningen et sted: Det finnes to typer menn her i verden - de som tror at alt en kvinne gjør er en invitasjon til dem, og de som ikke oppfatter noen hint overhodet. Jeg mener også at jeg leste en artikkel i et vitenskapelig magasin som hadde klart å bevise med ganske høy sikkerhet at menn enten tar alle vennlige tegn fra en kvinne som en seksuell invitasjon, eller at de ikke tar det som tegn på noe i det hele tatt.

2. Du kan ikke forandre ham. Hvor mange kvinner har vel ikke begitt seg inn i et forhold med en som de synes er sååå kjekk men som har en del vaner de ikke liker, men de tenker at "jeg kan forandre ham etterhvert". Beklager, det kan du ikke. Du kan kanskje endre noen få håndfaste ting som å rydde etter seg på kjøkkenet, men selv det kan sitte svært langt inne. Det blir som det heter på dataspråket, WYSIWYG - What you see is what you get.

Hvis alle kvinner virkelig kunne ta disse to kjennsgjerningene innover seg ville det føre til mange færre problemer i kjærlighetslivet. Men jeg innser at det vil neppe skje de neste tusen årene; noen feil må alle gjøre selv, mennesker klarer ikke lære av andres feil eller oppdagelser.

Jaja, det var dagens visdomsord til kvinner, noen som har noen tilsvarende visdomsord til menn?

Joda typen min tar hint, men han bare misforstår dem :P hehe

Han har ikke akkurat forandret seg 100 prosent men han har utviklet seg til det bedre :)

sådesså

Men jeg sier meg enig i en ting; ikke baser forholdet på hint og det faktum at du skal endre han eller henne... da kan det nok føre til oppblomstring av problemer i kjærlighetslivet. Til dere damer som igjen og igjen havner med den samme typen fyren som ikke er bra for dere er mitt råd at dere skifter kurs og velger det motsatte av det dere vanligvis velger. Var en som skrev på fb at nå var det å istedenfor å prøve å temme vildyret i den galne mannen, prøv å vekke vildyret i den snille mannen (noe sånt, men dere fatter poenget;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julius_C
Joda typen min tar hint, men han bare misforstår dem :P hehe

Han har ikke akkurat forandret seg 100 prosent men han har utviklet seg til det bedre :)

sådesså

Men jeg sier meg enig i en ting; ikke baser forholdet på hint og det faktum at du skal endre han eller henne... da kan det nok føre til oppblomstring av problemer i kjærlighetslivet. Til dere damer som igjen og igjen havner med den samme typen fyren som ikke er bra for dere er mitt råd at dere skifter kurs og velger det motsatte av det dere vanligvis velger. Var en som skrev på fb at nå var det å istedenfor å prøve å temme vildyret i den galne mannen, prøv å vekke vildyret i den snille mannen (noe sånt, men dere fatter poenget;)

Angående det med å vekke villdyret kontra det å temme villdyret, så tror jeg at de fleste kvinner vil slite med å vekke villdyret i menn som meg (og det er en del av oss, faktisk). For meg gjelder nok slagordet til Dull men's club: Born to be mild. Sjekk ut www.dullmen.com, paradoksalt nok er den ustyrtelig morsom! (Huff, der skrev jeg et utropstegn, det anses for å være for heftig i Dull men's club.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest_1
1. Menn tar ikke hint. Jeg leste en gang denne setningen et sted: Det finnes to typer menn her i verden - de som tror at alt en kvinne gjør er en invitasjon til dem, og de som ikke oppfatter noen hint overhodet. Jeg mener også at jeg leste en artikkel i et vitenskapelig magasin som hadde klart å bevise med ganske høy sikkerhet at menn enten tar alle vennlige tegn fra en kvinne som en seksuell invitasjon, eller at de ikke tar det som tegn på noe i det hele tatt.

2. Du kan ikke forandre ham. Hvor mange kvinner har vel ikke begitt seg inn i et forhold med en som de synes er sååå kjekk men som har en del vaner de ikke liker, men de tenker at "jeg kan forandre ham etterhvert". Beklager, det kan du ikke. Du kan kanskje endre noen få håndfaste ting som å rydde etter seg på kjøkkenet, men selv det kan sitte svært langt inne. Det blir som det heter på dataspråket, WYSIWYG - What you see is what you get.

Hvis alle kvinner virkelig kunne ta disse to kjennsgjerningene innover seg ville det føre til mange færre problemer i kjærlighetslivet. Men jeg innser at det vil neppe skje de neste tusen årene; noen feil må alle gjøre selv, mennesker klarer ikke lære av andres feil eller oppdagelser.

Jaja, det var dagens visdomsord til kvinner, noen som har noen tilsvarende visdomsord til menn?

Ikke alle kvinner og menn er så utrolig forskjellig når det kommer til det meste.

Innlegg redigert, se Kvinneguidens regler.

vimse-mod.

Endret av vimse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og et punkt til:

Menn er ikke tankelesere (ikke kvinner heller) så man må si hva man mener...

Og når det gjelder dette med at det ikke går an å forandre en mann, det gjelder da kvinner også... man kan ikke forandre den andre personen - men den andre personen kan forandre seg... stor forskjell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn kan ta hint. Men de er mindre flinke til å ta hint enn kvinner, de gidder sjeldnere å ta hint enn kvinner og de er mindre flinke til å lese kroppsspråk.

Hvis man skal forandre en mann er det som en annen sa her; han må tro at han gjør forandringen selv.

Visdomsord til menn? 1. Ikke bli "venninne" med kjæresten din. 2. Ikke gi opp å forstå damer. Du kan alltid lære mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående det med å vekke villdyret kontra det å temme villdyret, så tror jeg at de fleste kvinner vil slite med å vekke villdyret i menn som meg (og det er en del av oss, faktisk). For meg gjelder nok slagordet til Dull men's club: Born to be mild. Sjekk ut www.dullmen.com, paradoksalt nok er den ustyrtelig morsom! (Huff, der skrev jeg et utropstegn, det anses for å være for heftig i Dull men's club.)

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg fra at det er for generaliserende, så er det også feil. ;)

1. Joda, menn kan ta hint, men vi velger ofte å overse dem, siden vi ikke liker "skjulte budskap".

2. Joda, men vi må tro at vi gjør det selv.

Dette gjelder i hvert fall meg. Og sååå enestående kan jeg da ikke være??? :ler:

Og hvordan får man det til så du tror du har endra deg selv da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Feminin Carmen, 39
Jaja, det var dagens visdomsord til kvinner, noen som har noen tilsvarende visdomsord til menn?

Ja, det har jeg.

1) Når kvinner (som meg) sier "nei, vet ikke", så mener vi "ja".

2) Når slike som meg sier "samme for meg", så er det på ingen måte samme for meg

3) Når kvinner som meg svarer "det er greit", så er det egentlig ikke det

4) Kvinner som meg gråter om natten ved siden av deg fordi du ikke tar hintene i løpet av dagene som går. Menn som deg snorker, ruller rundt og forstår ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke snart på tide å slutte å hinte om ting da? Når det blir så ille at man gråter om natten, så burde man heller kunne si ting i klartekst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...