LilleRamona Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter #321 Skrevet 12. oktober 2009 Så deilig å få snakket ut med søsteren din ang navnet! Er litt deilig å få sånne ting ut verden... i alle fall få tatt hull på ballongen, så vet hun hva hun har og forholde seg til =) Jeg holder på å kjøpe Voksi pose på finn.no nå hehe.. halv pris =) Svigermor ville jo kjøpe til oss, men regner med hun syns det er greit når jeg fant en billigere en.. de koster jo flesk! hun kan jo alikevel gi den til oss, selv om det var jeg som fant den... satser på at det går greit! Fant en i aktiv versjonen (den med klips) til 1100 kr, som så helt ny ut - og den er sort så bør være mulig å få solgt den videre igjen når vi er ferdige med den =) Godt å høre at alt fra bra på ultralyden =) Er jo ikke så lett å se lengre nå som de er så aktive inni her!! Ja, var en stor lettelse å få sagt det, og det virka som hun tok det ganske greit. Moro å handle når man finner ting på tilbud! Jeg har ikke kommet så langt som til å tenke på sånt enda, men jeg må vel begynne handle litt mer snart!
Aud Long Skrevet 13. oktober 2009 #322 Skrevet 13. oktober 2009 Hei hei Innom og hilser på, skal lese meg litt opp etter hvert. Var i alle fall moro å lese starten på dagboka med klaff på 1pp og alt frem og tilbake til testen ga konklusjonen! Lykke til videre i svangerskapet!
LilleRamona Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter #323 Skrevet 14. oktober 2009 Hei hei Innom og hilser på, skal lese meg litt opp etter hvert. Var i alle fall moro å lese starten på dagboka med klaff på 1pp og alt frem og tilbake til testen ga konklusjonen! Lykke til videre i svangerskapet! Hei hei! Nå må jeg lese litt på begynnelsen av dagboka mi jeg også, for det virker så lenge siden at jeg kan ikke huske hva jeg har skrevet!
LilleRamona Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter #324 Skrevet 14. oktober 2009 Jeg har fått avatar!! It`s pretty... Gleder meg til jul!
thumbalina Skrevet 14. oktober 2009 #325 Skrevet 14. oktober 2009 Jeg har fått avatar!! It`s pretty... Gleder meg til jul! Fy søren - halvannen mnd igjen bare til 1 desember? Tida flyr!!
Miss I.W. Skrevet 14. oktober 2009 #326 Skrevet 14. oktober 2009 Er på en liten oppdatering... Fy søren for en kjip opplevelse du hadde i forbinnelse men den ekstra ultralyden! Både at de først hadde "glemt" det og den der for....a legen du prata med! Enda bra han som tok ultralyden oppførte seg. Virker noen ganger som om visse leger tror de er over både vanlig folkeskikk og vanlige rutiner! Godt at du har fått prata ut med søsteren din om navnet!
LilleRamona Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter #328 Skrevet 17. oktober 2009 Hei hei! Nå har jeg tilbakelagt 28 uker, d.v.s at om barnet blir født nå anses han ikke for å være ekstremt prematur lenger. Dette er også den første dagen i tredje trimester, så nå blir jeg vel snart tjukk og feit!! I går spiste jeg vanvittig mye, følte at jeg spiste i ett hele dagen! Har vel egentlig spist mye mere junk enn vanlig den siste uken, og det vises på vekta, opp 1,1 kilo siden forrige lørdag. Jeg veier nå 55.2 kg. Det er jo ikke mye, tror det er en fin vekt sett utifra forholdene som har vært. Men jeg kan ikke fortsette å legge på meg så mye hver uke, så i dag har jeg skjerpa meg. Starta dagen med vann og knekkebrød, og har trent en halvtime på ellipsemaskinen, og drukket masse mere vann. Jeg har fryktelig lyst på og har det også tilgjengelig, men foreløpig har jeg klart meg greit! Får ta en tur på butikken etterpå og fylle skapene med mer knekkebrød, frukt og grønnsaker, og ta en uke der vann er den eneste lovlige drikken. That`ll work! Håper jeg... I går drakk jeg årets første julebrus også, gitt. Er egentlig skikkelig skuffa over meg selv (jeg har selvpålagt forbud mot julebrus frem til 1 desember eller 1 søndag i advent), men jeg får bruke graviditeten som unnskyldning , for i går var jeg sååå svak for alt som er søtt... Men ingen flere sprekker frem til 29 november, så har jeg forhåpentligvis ikke ødelagt magien ved å drikke et glass julebrus (som helst skulle være årets første) mens den første julepynten kommer frem og adventsstjerna er tent. Sånn ellers er formen grei, og jeg har 9 uker igjen på jobb før det er juleferie og mammapermisjon. Det er ikke så mye. Begynner å glede meg nå! :rødme: Ja, også har vi vært og sett på en tomt, fordi vi trives så dårlig i byggefeltet vi bor i. Tomta er kjempefin, ligger ved sjøen den også, eneste problem er at det er langt fra offentlig vann og kloakk, så vi må finne en løsning på det. Vi kommer uansett ikke til å flytte med det første, men det er moro å drømme, og kanskje drømmen kan gå i oppfyllelse innen fem år eller noe sånt? Det første som skal gjøres er å finne ut om vi kan koble oss på et nærliggende "privat" anlegg, koblet til et hyttefelt. Det andre er å finne ut om vi kan få kjøpt akkurat den biten vi vil ha, som er ca 2 mål, og hvor mye dette vil koste. Så det har jeg tenkt å prøve å finne litt mer utav i dag!
Miss I.W. Skrevet 17. oktober 2009 #329 Skrevet 17. oktober 2009 Grattis med inngangen til 3. trimester! Tiden går nå fort, synes jeg! Jeg har også syndet og drukket en liten flaske julebrus... Men jeg trøster meg med at den var fra i fjor! Men nå er det stopp fram til 1. desember! Jeg er også ganske nøye på å spare visse ting til det virkelig er jul. Gleder meg til desember! Håper bare ikke jeg føler meg så altfor svær... Tvilsomt, siden jeg allerede føler meg diger! Enda jeg bare har gått opp 3 kg. Det er lov å drømme litt! Håper likevell at dere får ordna vann og kloakk og at den tomta kan være noe for dere! Lykke til!
thumbalina Skrevet 17. oktober 2009 #330 Skrevet 17. oktober 2009 Tror nok ikke du skal være redd for å gå opp - tror det går i rykk og napp... siste 3 ukene har jeg gått opp 3 kg... har gått opp 9 kg til sammen nå - men syns ikke det har lagt seg noe sted, og alle ser på forbausa på meg når jeg sier det... så tror nok kroppen ordner seg som den skal jeg. Men er jo enig i at det kan være greit å holde det litt sunt.. selv om jeg er dårlig til det selv hehe.. blir litt mye søtt til tider.. men har kuttet sukker i tekoppen da. det hjelper godt det!! hørtes veldig spennende ut med den tomta! Skulle ønske vi hadde mulighet til noe sånn.. men er nok alt for dyrt her vi bor ja.. blir fort over 1 mill bare for tomta..
LilleRamona Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #331 Skrevet 20. oktober 2009 Tror nok ikke du skal være redd for å gå opp - tror det går i rykk og napp... siste 3 ukene har jeg gått opp 3 kg... har gått opp 9 kg til sammen nå - men syns ikke det har lagt seg noe sted, og alle ser på forbausa på meg når jeg sier det... så tror nok kroppen ordner seg som den skal jeg. Men er jo enig i at det kan være greit å holde det litt sunt.. selv om jeg er dårlig til det selv hehe.. blir litt mye søtt til tider.. men har kuttet sukker i tekoppen da. det hjelper godt det!! hørtes veldig spennende ut med den tomta! Skulle ønske vi hadde mulighet til noe sånn.. men er nok alt for dyrt her vi bor ja.. blir fort over 1 mill bare for tomta.. Neida, er ikke superstressa med tanke på vekta, men vil helst unngå for kraftig oppgang raskt, med tanke på strekkmerker. Og selvfølgelig også det med å spise sunt. Jeg har jo stappa i meg hele sjokoladeplater den siste tiden, og skoleboller med gul krem er jo helt nydelig, for ikke å snakke om de to koppene med varm kakao med fløte jeg må ha hver kveld... Så å ta noen dager innimellom der jeg tenker mer på hva jeg putter i munnen og prøve å spise meg mett på noe sunt heller enn å gi etter når de verste raptusene av søthunger kommer, det tror jeg er veldig bra for både meg og baby. Er redd det blir over en mill for tomta her også, har ikke fått noe endelig svar angående avløpsanlegg enda, men det blir nok en av de stooore utgiftene.
LilleRamona Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #332 Skrevet 20. oktober 2009 Urk, nå sitter jeg og gruer meg til et møte jeg skal på om en halvtime. Møte med foreldrene til en elev, og jeg vet de håper sterkt på at jeg skal følge ham helt til han går ut herifra, (har et halvt år igjen etter jul) også kommer jeg der med magen min og slepper bomba... Kan jo hende han har sladra da, men jeg tviler egentlig. Vet at jeg ikke burde tenke sånn, uansett når jeg hadde valgt å få barn hadde det vært en eller annen elev som trenger meg spesielt. Og foreldrene hans forstår det sikkert veldig godt og kommer nok til å være veldig hyggelige. Men jeg vet likevel at de blir skuffet, så det er litt dumt... Jaja...
thumbalina Skrevet 20. oktober 2009 #333 Skrevet 20. oktober 2009 Uff da -kjip følelse det der.. at du føler at du skuffer noen.. men de forstår deg nok veldig godt! Er jo veldig vanskelig å time en gravidetet etter alle andres behov!
Ponine Skrevet 20. oktober 2009 #334 Skrevet 20. oktober 2009 Håper møtet går greit og at de er forståelsesfulle!
LilleRamona Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter #335 Skrevet 21. oktober 2009 Hei igjen! Møtet gikk veldig greit, min graviditet ble ikke noe stort tema, de var mer opptatt av fremgangen gutten har hatt det siste året og gav meg mye av æren for det, så det ble masse skryt og ros, så jeg gikk derfra men en kjempegod følelse av å være en viktig person for noen. :rødme: Hadde ikke vært noe problem å holde ut i denne jobben om alle foreldre var som dem! Må fortelle dere noe rart. Jeg leste i den fødselsboken i går,(den vi alle får fra Sandvik) leste mesteparten av den, og jo mer jeg leste jo mer fikk jeg lyst til å føde!!?? ?? Hadde forventa meg en del skrekkelige bilder i hodet, grøsninger og å sitte igjen med litt sånn -følelse. I stedet tenkte jeg at dette høres ganske greit ut, jeg skjønner liksom greia med at smerten er god og nyttig, og jeg ble veldig motivert til å prøve oppreist fødestilling. Jeg er klar over at smertene antakelig vil føles som et helvete, men jeg begynner å føle at angsten virkelig har sluppet taket og er erstattet med en følelse av at dette skal jeg klare!! Jeg tenkte liksom at nå skulle jeg ønske jeg var 9 mnd på vei, så jeg kunne føde i morra og få det overstått, for nå føler jeg meg virkelig klar for dette! :klø: Regner med at følelsen angående dette vil gå opp og ned noen ganger i løpet av de 12 neste ukene, men jeg er veldig, veldig overraska over min første reaksjon på de detaljerte beskrivelsene av hvordan en fødsel foregår. Tror kanskje det var noe med det å få vite så step-by-step nøyaktig hva som kan forventes som gjør at jeg føler meg tryggere. Men for å være helt ærlig så skjønner jeg ingenting og lurer litt på om det er hormonene mine som lurer meg litt?
thumbalina Skrevet 21. oktober 2009 #336 Skrevet 21. oktober 2009 Vet du hva, akkurat samme følelse satt jeg igjen med etter å ha lest den boka. Velidg bra bok! Fikk liksom den infoen en trengte til å roe seg ned, og vite at dette kan kroppen finne ut av selv - og jeg er veldig inni den tankegangen at dersom en kan få roet seg ned og ikke blir redd, så blir smerteopplevelsen en helt annen. Så gjenstår det bare å se om en klarer det i praksis da - men jeg er faktisk ikke redd for fødselen i det hele tatt... jeg er mer redd for å få en jordmor som ikke vil høre på meg.... av en eller annen grunn så er jeg overbevist om at jeg kan dette bedre enn henne... det er jo min kropp!
LilleRamona Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter #337 Skrevet 22. oktober 2009 Vet du hva, akkurat samme følelse satt jeg igjen med etter å ha lest den boka. Velidg bra bok! Fikk liksom den infoen en trengte til å roe seg ned, og vite at dette kan kroppen finne ut av selv - og jeg er veldig inni den tankegangen at dersom en kan få roet seg ned og ikke blir redd, så blir smerteopplevelsen en helt annen. Så gjenstår det bare å se om en klarer det i praksis da - men jeg er faktisk ikke redd for fødselen i det hele tatt... jeg er mer redd for å få en jordmor som ikke vil høre på meg.... av en eller annen grunn så er jeg overbevist om at jeg kan dette bedre enn henne... det er jo min kropp! Jeg fortalte det til søsteren min i dag, og hun sa at hun også følte det sånn etter å ha lest den boken!! Rart da, men veldig bra, den er nok utrolig godt skrevet.
LilleRamona Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #338 Skrevet 23. oktober 2009 Nå har jeg tatt vaksinen mot svineinfluensa, og foreløpig går det greit. Masse liv i magen. Jeg hovna opp i kjertlene under armene allerede mens jeg var på vei hjem derfra, men har foreløpig ikke merket andre bivirkninger. Greit å ha det overstått!!
LilleRamona Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter #339 Skrevet 24. oktober 2009 (endret) Fortsatt ikke noen spesielt skumle konsekvenser av vaksinen. Merker liv i magen som vanlig, og det eneste merkbare ellers er at jeg er øm i overarmen der jeg ble stukket, også sov jeg til halv to i dag, noe jeg ikke har gjort på mange år, så jeg er vel kanskje litt sliten, kan man vel si... De hovne lymfekjertlene har nesten gått over allerede, ca 24 timer etter jeg tok vaksinen. Ellers humper og går det her, har begynt å tenke mye på fødsel, men på en mer positiv måte enn før. Gleder meg til å møte småen, og tror jeg skal klare noen timer med smerte for å få lov til det. Formen er ok, vekta har vært ganske stabil siden forrige uke. Jeg har hatt forferdelig mye å gjøre i det siste, har vært litt sånn både morgen og kveld, fryktelig utslitt, men nå begynner saker og ting å ordne seg. Snart er pappas 50-årsdag og styret i forbindelse med den over, deadlinen jeg har jobba mot nådd, jeg har min siste vikartime til tirsdag, og innspillingen med bandet har blitt utsatt på ubestemt tid. Kjenner at skuldrene begynner å senke seg litt. Søndag om en uke er det meste over, da kan jeg virkelig slappe av. Gleder meg til det! Men akkurat nå skal jeg prøve å nyte dagen i dag, det er ikke noe mer som kan bli gjort akkurat nå likevel, i forbindelse med noen av jobbene eller hobbyene mine. Endret 24. oktober 2009 av LilleRamona
Aud Long Skrevet 25. oktober 2009 #340 Skrevet 25. oktober 2009 Godt å høre at det nå blir roligere! Og at du ikke har fått noen ille reaksjoner av vaksinen, utover litt hovne kjertler og muligens trøtthet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå