Miss I.W. Skrevet 18. august 2009 #261 Del Skrevet 18. august 2009 Søte, snille mannen! :rødme: Enig med Thumbalina; våre bekymringer har vel knapt nok begynt! Er innmari trøtt selv idag, og måtte faktisk ta en liten powernap etter lunch. :søvn: Var deilig, men hadde helst sett at jeg slapp å sove midt på dagen som ei anna gammel dame! :fnis: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk edderkopp Skrevet 26. august 2009 #262 Del Skrevet 26. august 2009 Gratulerer med ein guttebaby! så artig! Gler meg til eg får vite kjønnet! Dette er ei spennande tid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleRamona Skrevet 28. august 2009 Forfatter #263 Del Skrevet 28. august 2009 Hei hei! Da er jeg tilbake etter ei fin uke i Tyrkia! Det var strålende og over 30 grader i skyggen hver eneste dag, så det ble mye bading, og fargen er det ingenting å si på! Formen har vært fin bortsett fra kvalme en dag og en liten blødning en annen dag, men blødningen stoppet veldig fort opp igjen, og junior sparker som aldri før, så legen sa at da var det ingenting å bekymre seg for. Ellers har det ikke skjedd så mye, jeg har ikke vokst noe mer, verken pupper eller mage, og vekta er på litt over 50 kg, ny veiing i morra. Men jeg er over halvveis nå da! Det er rart å tenke på. I morra er jeg 21 uker på vei, og det er bare 4 uker til babyen faktisk kan bli født og ha gode muligheter til å overleve! Neste kontroll er 9 september, og da skal jeg til jordmor for første gang. Da skal jeg spørre endel om fødsel, og også om hva hun syns om vekta mi som fortsatt ligger under pre-graviditetsvekt, og størrelsen på min lille mage... Håper hun sier at hun har sett mange så slanke gravide med så små mager før, og at de har født friske normale barn... For jeg gjør virkelig det jeg kan, spiser tre-fire måltider om dagen, og gjerne litt snacks innimellom om jeg får lyst på, og jeg føler meg jo stort sett i fin form, bare litt sliten. Håper alt er ok! I dag har jeg fri fra jobb, deilig å ha en dag og en helg å komme seg på etter turen, så begynner jeg på jobb igjen til mandag med nye krefter. Så skal jeg jobbe i fire uker, og så er det høstferie. Jepp, jeg er heldig! Skjønner virkelig ikke hva alle andre som jobber på skole klager over, jeg syns det er helt topp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 28. august 2009 #264 Del Skrevet 28. august 2009 Så bra at alt går bra. Jeg var nettopp på jordmorkontroll og hun sa ingenting på meg ang vekta, den var på 51 kg nå. Brydde seg ikke noe om det. Målte symfysen og den var på 16 cm, så hun var godt fornøyd med det. Fikk bare beskjed om å spise når jeg følte for det, og bevege meg så mye som mulig når jeg klarte det. Så så lenge du spiser når du klarer, så tror jeg ikke det er noe problem =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleRamona Skrevet 28. august 2009 Forfatter #265 Del Skrevet 28. august 2009 Så bra at alt går bra. Jeg var nettopp på jordmorkontroll og hun sa ingenting på meg ang vekta, den var på 51 kg nå. Brydde seg ikke noe om det. Målte symfysen og den var på 16 cm, så hun var godt fornøyd med det. Fikk bare beskjed om å spise når jeg følte for det, og bevege meg så mye som mulig når jeg klarte det. Så så lenge du spiser når du klarer, så tror jeg ikke det er noe problem =) Det høres bra ut Jeg føler meg jo i fin form og junior sparker kraftigere og oftere for hver uke som går, det må jo være tegn på at alt er i orden vil jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleRamona Skrevet 29. august 2009 Forfatter #266 Del Skrevet 29. august 2009 Da var det ny uke! Junior skal nå veie ca 400 gram, og være 26 cm lang. Og min vekt... 50.5 kg. 5 uker: 51.6 6 uker: 52.0 7 uker: 51.8 8 uker: 51.6 9 uker: 51.3 10 uker: 51.9 11 uker: 51.2 12 uker: 50.8 13 uker: 50.6 14 uker: 50.4 15 uker: 49.4 16 uker: 48.9 17 uker: 49.3 18 uker: 50.3 19 uker: 49.7 20 uker: 50.5 21 uker: 50.5 Gidder ikke å tenke mer på det vekt-greiene før jeg får snakka med jordmor om det den 9ende. I dag på morran var det skikkelig liv i småen! Jeg kjente et sted mellom 40 og 50 bevegelser på bare noen få minutter. :rødme: Det er så koselig! Og da jeg våkna i dag kjente jeg at puppene hadde vokst. Det er helt merkelig, jeg kan gå i flere uker uten at det skjer noenting, så plutselig en morra våkner jeg med større kløft en jeg hadde kvelden før i den samme bhen Fortsatt ingen strekkmerker der heldigvis da! I går satt jeg lenge i sofaen og slappa av, og når jeg sitter sånn stille kjenner jeg det jo med en gang hvis det er noe bevegelser fra junior, men det var helt stille. Så tenkte jeg at jeg skulle gjøre et lite eksperiment og sang de to sangene jeg synger for ham. Og et par sekunder etter jeg hadde sunget ferdig begynte han å sparke igjen! Det er utrolig moro, det blir mer og mer tydelig nå at det er sangen han reagerer på. Og senere på kvelden hadde jeg også sittet lenge stille uten noe tegn til liv, og så kom min kjære og satte seg og vi begynte å prate, og da ble det liv igjen! Kanskje han kjenner igjen stemmen hans? Eller at han bare reagerer på lyder generelt... ?? Men jeg føler det er noe spesielt med de to sangene jeg synger nesten hver dag, for jeg går stort sett rundt og synger hele dagen, på alt fra julesanger til coldplay til ac/dc, og han reagerer ikke noe spesielt på det. Da vi kom hjem fra ferien lå det en pakke fra babyverden i postkassa. Og oppi der var det en pakke med fire bittesmå bleier. Jeg klarer omtrent ikke å ta øynene fra dem, de er så bittesmå og søte, og min baby skal ha dem på seg om noen få måneder! Lurer egentlig på hvor mange bleier det kommer til å finnes her i huset før babyen kommer, for jeg har signa opp for alle de forskjellige gratispakkene jeg fant link til i skravletråden, så jeg kommer til å få fra libero, fra apoteket, fra rimi, fra weleda og kanskje enda flere steder som jeg ikke husker? Hehe... Kommer sikkert til å ha gratis bleier den første måneden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 30. august 2009 #267 Del Skrevet 30. august 2009 Hehej eg har også skrevet meg opp på alle de gratispakkene - og fikk også den prøvepakken i posten for ei stund siden.. har lagt de sammen med bodyene i str 50 i stellekommodene :rødme: Jeg merker stort sett liv når jeg ligger på ryggen å slapper av - og av og til når jeg sitter oppe.. men mest når jeg slapper av selv... da kan det blir skikkelig leven inni der! Moro =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleRamona Skrevet 30. august 2009 Forfatter #268 Del Skrevet 30. august 2009 Hehej eg har også skrevet meg opp på alle de gratispakkene - og fikk også den prøvepakken i posten for ei stund siden.. har lagt de sammen med bodyene i str 50 i stellekommodene :rødme: Jeg merker stort sett liv når jeg ligger på ryggen å slapper av - og av og til når jeg sitter oppe.. men mest når jeg slapper av selv... da kan det blir skikkelig leven inni der! Moro =) Ja, du har kjøpt inn så mye du! Jeg har bare vogga som jeg skal låne frem til den neste av søsknene mine får barn, og disse bleiene. Kanskje derfor det var litt ekstra stas for meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleRamona Skrevet 30. august 2009 Forfatter #269 Del Skrevet 30. august 2009 I dag våkna jeg med min lille mage tilsynelatende full av strekkmerker. Jeg lå og strøk meg på magen med en gang jeg våkna, og magen er glatt og myk som vanlig, så jeg merka ingenting før jeg gikk inn på badet og tok av singleten, og da fikk jeg jo heeelt sjokk! Det er liksom hele veien fra sidene og til midten, de er absolutt overalt! Jeg trodde virkelig at strekkmerker skulle komme når man kjente at magehuden ble skikkelig strekt, at det føltes stramt og at de skulle komme ett og ett og at de skulle være en fordypning og være rødt og vondt?? Det jeg har fått ser ut som gamle strekkmerker, de er jo helt lyse mot huden på min for tiden veldig brune mage. Så slo det meg plutselig at kanskje det kan være den brune fargen min som flasser av, at magen min har vokst litt siden jeg kom hjem fra Tyrkia, og at det derfor former seg strekkmerkelignende merker der den nye huden som ikke har brunfarge på seg kommer frem? Kan det være en mulighet? Jeg er helt utafor nå, altså jeg har forberedt meg på å få et par strekkmerker i løpet av svangerskapet, men å våkne en morra, når magen knapt har begynt å vokse, med femti strekkmerker, det var jeg ikke forberedt på... Og hvorfor skulle jeg få strekkmerker NÅ, magen min er jo ikke blitt større enn den pleier å bli etter en stor middag!!?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 30. august 2009 #270 Del Skrevet 30. august 2009 Tror strekkmerkene er mer hormonelle enn at huden faktisk blir strekt... så tror det kan komme når som helst... men kan nok være at du ser det veldig tydelig pga brunfargen for den vil jo ikke gå ned i underhuden.... Er helt sikkert ikke så ille som du syns akkurat nå! er vel bare mer sjokket tenker jeg =) jeg er veldig spent selv på om jeg får mye eller lite... mamma har MYE..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ponine Skrevet 30. august 2009 #271 Del Skrevet 30. august 2009 Måtte nesten innom her og hilse på Jeg må bare si, det er så utrolig koselig å lese i dagboka di! Morsomt å lese litt hos dere som er litt lengre på vei enn meg, så jeg ser hva jeg har å glede meg til! Hørtes litt merkelig ut de strekkmerkene dine, men har vel en del med brunfargen din å gjøre at du ser de såpass godt nå tenker jeg. Kan tenke meg det var litt av et sjokk fordi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleRamona Skrevet 30. august 2009 Forfatter #272 Del Skrevet 30. august 2009 Tror strekkmerkene er mer hormonelle enn at huden faktisk blir strekt... så tror det kan komme når som helst... men kan nok være at du ser det veldig tydelig pga brunfargen for den vil jo ikke gå ned i underhuden.... Er helt sikkert ikke så ille som du syns akkurat nå! er vel bare mer sjokket tenker jeg =) jeg er veldig spent selv på om jeg får mye eller lite... mamma har MYE..... Ja, jeg har lest litt om strekkmerker nå, og det står at det er en hormonelt betinget forandring i huden, men også at det kommer av at huden strekkes, og huden min er ikke strukket! Jeg kan fortsatt dra godt ut i magehuden, kjennes ut som om magen godt kan vokse noen cm til før det begynner å bli noe særlig stramt. Skjønner ikke dette, men jeg begynner å roe meg litt ned igjen, uansett er det jo ikke noe jeg kan gjøre med det... Stod forresten også at det var genetisk, så om din mor hadde mye er nok sjansen stor for at du og får en del. Men sånt stemmer jo ikke alltid da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleRamona Skrevet 30. august 2009 Forfatter #273 Del Skrevet 30. august 2009 Måtte nesten innom her og hilse på Jeg må bare si, det er så utrolig koselig å lese i dagboka di! Morsomt å lese litt hos dere som er litt lengre på vei enn meg, så jeg ser hva jeg har å glede meg til! Hørtes litt merkelig ut de strekkmerkene dine, men har vel en del med brunfargen din å gjøre at du ser de såpass godt nå tenker jeg. Kan tenke meg det var litt av et sjokk fordi! Heihei! Hyggelig at du stikker innom! Så fint at du syns det er koselig å lese her. Skriver jo mye dritt også men det er jo mest hyggelige tanker for tiden, masse forventninger og spennende ting som skjer. Ja, veldig rart med de her strekkmerkene. Skal ta en dusj nå og bruke en skrubbekrem litt forsiktig, så kan jeg se om det blir noen forskjell etterpå. Hvis teorien min stemmer, om at det er brunfargen som flasser av som har mesteparten av skylda, vil jo fargen i løpet av noen dager forsvinne helt, og det skader jo ikke å prøve å fremskynde prosessen... Ikke mange muligheter til å flashe magen for tiden likevel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 1. september 2009 #274 Del Skrevet 1. september 2009 Hvordan gikk det med fargen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleRamona Skrevet 1. september 2009 Forfatter #275 Del Skrevet 1. september 2009 Hvordan gikk det med fargen? Jeg er fortsatt veldig usikker på hva utfallet blir her. Det ser omtrent likt ut, jeg har brukt skrubbekrem hver gang jeg har dusja nå, og det kan virke som om det kommer litt mer og mer lys hud frem, men mønsteret er jo det samme(syns bare jeg ser antydning til at de lyse feltene blir bredere), det ser absolutt ut som strekkmerker ved første øyekast. Så jeg må nok bare smøre meg med den berømte tålmodigeten, og se hva som kommer frem når all den solbrune huden er byttet ut. Merker at huden er utrolig tørr for tiden, så jeg håper fortsatt at det kan være avflassing. Men det flasser i så fall veeeldig seint... Du har sikkert sett tråden min om strekkmerker, det er INGEN som har svart... Så hvis det er strekkmerker så er jeg sannsynligvis den eneste med termin i januar/februar som alt har fått det! Jaja, livet er urettferdig av og til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 1. september 2009 #276 Del Skrevet 1. september 2009 Ja jeg har gransket magen og finner ikke noe hos meg.. hehe.. men det kan nok komme når som helst... har jo dårlige gener sånn sett!! Får satse på at det ikke blir mer hvis det er strekkmerker, og at det kanskje bare er tørr og sliten hud etter sola?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleRamona Skrevet 1. september 2009 Forfatter #277 Del Skrevet 1. september 2009 Får håpe det bare er tørr brun hud over og ny lys hud under som lager mønsteret, ja. Blir spennende, jeg kikker på magen min hele tiden, setter meg i sofaen og drar opp genseren med en gang jeg kommer hjem fra jobb, og stirrer og analyserer. Men jeg får nok ikke noe svar før tiden har gjort jobben sin... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleRamona Skrevet 1. september 2009 Forfatter #278 Del Skrevet 1. september 2009 Prøvde meg på et par nye tickere, den pregnancy-tickeren jeg hadde var jo ikke akkurat så veldig babykoselig... Og det er i grunn på tide å begynne å telle ned til julemåneden begynner også syns nå jeg. December er den beste måneden i hele året!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 2. september 2009 #279 Del Skrevet 2. september 2009 Herregud.. det er jo bare 3 mnd til jul!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleRamona Skrevet 2. september 2009 Forfatter #280 Del Skrevet 2. september 2009 Herregud.. det er jo bare 3 mnd til jul!!!!! JAAA!!!! Du er kanskje ikke så fornøyd? Er ikke mange som er sååå glad i jula som meg... Men til trøst så teller jeg ned til 1 desember, det er da jula begynner for meg, så til selve julaften så er det jo drøyt tre uker og tre mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå