Gå til innhold

Frysepopp

freezepop

Anbefalte innlegg

Det har helt klart vært en bra dag! :) Ble invitert til sviger-mum på reker, syklet opp, spiste reker (og fikk med oss en pose med reks til imorra og faktisk), drakk øl/rosévin/rødvin, lala, syklet ned til byen, stoppet der, tok en dobbel latte (nam nam, tredje deserten) og syklet tilbake. Jeg er veldig glad i leilighet ogsånn, men avogtil forbanner jeg det faktum at vi bosatte oss på toppen av en bratt bakke! Ohwell, store leggmuskler, here I come. Snart blir min hovedgrunn til å trene at jeg må holde resten av kroppen proposjonal med leggene mine! HAH! MACHOLEGGER! (...iallefall til jeg får barbert dem, da blir de... kansje muskuløse etterhvert, men kansje ikke så macho (iiik, jeg har stubber på macholeggene mine (så var det dette med parantester inni paranteser da))).

Det er så digg å være ute, og komme hjem. Jeg er alt for vant til at enten er man hjemme, eller så er man ute og a)sovner et kjipt sted i en merkelig vinkel og våkner opp og skjønner ingenting, med ryggplager, eller b)overnatter hos noen som tilfeldigvis har et fleecepledd og en... skinnsofa, avogtil digg, et helvete om sommeren. You can probably imagine.

Nå er det å slenge seg i sofaen og sette på musikk og chille resten av kvelden. Satt på Paperboys og humrer inni meg over hvor på kornet de har tatt endel av de "hardcore kidsa" i UNO. "Ikke pek på meg a'!" Dumdidum.

edith: Ikke helt inni dagbokgreia, men er det normalt å feire side 12 og? hæ? hæ? :D

Endret av freezepop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fy eff. Jobba over 9 timer idag, noe som er ganske heavy med tanke på at det er tredje dagen min... yeesh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lord, give me grace and dancing feet

And the power to impress

Lord, give me grace and dancing feet

Let me outshine them all

Is it so wrong to crave recognition?

2nd best runner up

Is it so wrong to want rewarding?

To want more, than is given to you

Tonight make me unstoppable

And I will charm I will slice I will dazzle them with my wit

Tonight make me unstoppable

And I will charm I will slice I will dazzle

I will outshine them all

Standing on the packed dance floor

Our bodies throb in time

Silent on the weekdays

Tonight I claim what s mine

Is it so wrong to crave recognition?

2nd best runner up

Is it so wrong to want rewarding?

To want more, than is given to you

Bloc Party - The Prayer

Tomorrows mission: melk, med pittepittesmåbobler, og å holde melka i sjakk, så den ikke eksploderer... iiiik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple

På fredag tenkte jeg på deg! En kollega av meg hadde på seg ei t-skjorte med tegning av en ninja, og under stod det "NINJA". Fikk lyst til å rope "Ninjasmiley!!!" til ham, men fant ut at det kanskje ikke var helt lurt... Da ville han jo tro jeg var gal (eller galere enn han allerede vet at jeg er...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheButterfly
På fredag tenkte jeg på deg! En kollega av meg hadde på seg ei t-skjorte med tegning av en ninja, og under stod det "NINJA". Fikk lyst til å rope "Ninjasmiley!!!" til ham, men fant ut at det kanskje ikke var helt lurt... Da ville han jo tro jeg var gal (eller galere enn han allerede vet at jeg er...)

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri, aldri, aldri i verden at jeg hadde klart å holde meg! :ler:

Frysepopp: Uten å kjenne deg så veldig godt, så må jeg likevel få si at du virker som et veldig spesielt menneske, og jeg blir beroliget og glad av å vite at det finnes slike som deg i denne (unnskyld uttrykket) rævkjipe verdenen.

Same goes to your significant other, men det vet hun at jeg synes.

:nissevink::nissekonekyss:

(Her blir forresten den kinky nisse-fantasien deres avslørt. Ops!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, vetderehva? Jeg gidder ikke å unnskylde megselv i begynnelsen av hvert innlegg for at det er lenge siden, sånt skjer :P

Vært travelt med jobb og liv og slikt. Det er sinnsykt omveltning nå, tidligere har jeg a)Gått skole, b)Jobbet fast (typ helt 100% fast) 9-4 som telefonselger eller c, sist) gått kurs fra 9 - 3 (og ofte til halv-to/to). Plutselig er det en mye mer fysisk jobb der du alltid skal være blid og jobbe fra 9 (eller 11) til fem, stenge og får som oftest ikke dratt før kvart over, handle, sykle hjem og er ikke hjemme før kansje seks. Dagen blir plutselig kortere og lenger og det er ganske stor forskjell. I tilegg har det vært litt stressende dager ellers og jeg tar med god samvittighet ut en egenmelding i morra, siden jeg føler meg mørbanka, og jeg skal jobbe fredag og lørdag, og da er det teaterfestival med mange tilreisende og jeg jobber på eneste kaffebaren i byen... Kommer aldri til å greie å gjennomføre tre dager i strekk nå med masse stress, så jeg tror det er best for alle at jeg tar en dag i morra og heller kom sterkere på fredag. M-mmm...

Alltid skummelt å ringe inn syk til en ny sjef foresten, du vet aldri om de kommer til å ta en "huff, det var synd, du får ta det med ro, og ha god bedring!!!" eller "åja, du er det ja... hmm... jaja, er vel ikke no' å gjøre med det *sukk*".

In other news:

Vi får sansynligvis oppvaskmaskin :D

Snart mer penger, siden nedgangstidene er slutt (er det fantastisk. Særlig siden hvis Guardian har det på forsia kommer det sansynligvis til å bli sant)

Idag lærte jeg at det er like mye kaffe i en latte som i en espresso (d'oh), og at hvis man drikker 1 kopp kaffe, en amerikano, en espresso og tre latter/cappuchinoer uten å spise noe så BLIR man fucka, ikke noe å gjøre med.

---

Kom ikke inn på KG i går kveld så denne ble stående. Dette er the next morning... eller evt idag. Ringte nettop ned til jobben og sa ifra og fikk en heller kald mottagelse. Dette var hun ikke vant til, og trodde det hadde skjedd to ganger iløpet av de åtte åra hun hadde jobbet der... hæ? folk blir da syke for christ sake, og greit at lista skal ligge høyt for ikke å dra på jobb, og greit at jeg kansje ikke eeeegentlig (iflg... verden) ligger over den lista, men er man ordentlig syk så er det skikkelig møkk å stå et sted der man faktisk serverer noen. Oh well, fuck it, er ikke som om hun kan sparke meg eller forhåpentligvis gi meg dårligere referanser fordi jeg har vært syk én dag. Nå går jeg og legger meg igjen og prøver å få sove, enda telefonskrekken min for sånne ting vekker meg... meh

:ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner veldig godt hvorfor du tar deg en egenmelding i dag, og en slik tilbakemelding på at du er syk er ikke noe å bry seg om. Siden hun ikke er "vant" til å få slike beskjeder så vet hun sikkert ikke hvordan man skal oppføre seg heller. Så her er det hun som uhøflig og ikke noe du skal bry det om. :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheButterfly

I dag skulka jeg stallen fordi jeg la meg klokka to i går.

Du har bedre grunn enn meg til å være hjemme ihvertfall. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lang-rant-advarsel.

Hviledagen min virker ikke så veldig hviledag alikevel. Etter å ha ringt tok det ganske lenge før jeg fikk sove, og når jeg fikk sove igjen sov jeg ikke ordentlig, bare på den drømmefylte av-og-på sovinga der du våkner opp og skjønner ikke at det faktisk har gått noe tid i det hele tatt, men klokka blir bare mer og mer. Jeg er irritert over arbeidsgivere som insisterer på å gi arbeidstagerne sine dårlig samvittighet for å være syke og prøve å bli bedre. Jeg tok en dag for å være uthvilt til i morra, nå gruer jeg meg bare til å på jobb igjen. Jeg skjønner ikke hvor jeg skal hente energien fra, til å jobbe, få gjort andre ting, ha kontakt med venner, ha et forhold, gjøre alt når jeg føler meg utbrent etter en og en halv uke med mer eller mindre normale arbeidstider.

I tilegg er jeg sint på megselv for å være så korttenkt, gjøre småting jeg ikke burde, motarbeide alt jeg prøver å gjøre riktig ved å ikke tenke over det jeg gjør, for etterpå, innse det var helt feil. Det er gjennomgående, til det punktet hvor unnskyldninger og forklaringer ikke betyr en dritt lenger, og jeg kan bare love megselv "ikke igjen". Alikevel fortsetter jeg gang på gang, andre ting eller samme tingen, det spiller ingen rolle. Jeg føler at jeg prøver alt men når jeg får bare et minutts perspektiv innser jeg hvor dumme ting jeg gjør, og jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke klarer å omstille meg. Tenke to ganger før jeg gjør noe, sier noe, ikke gjør noe. Som en liten gutt i en sportsbil som ikke vet forskjellen på gass og brems, lei av å måtte spørre hver eneste gang hva som er hva, hvordan, hva, hvorfor ikke, hvilke, livredd for å gjøre feil, sjekke fem ganger, stolt av å endelig kunne vise initiativ, men kun på rutiner. Av tredmølla, på full fart framover og så fornøyd med å komme meg framover at jeg glemte vegger, forstua ankler og alt. Lange kryptiske innlegg og ikke sikker på om jeg engang kommer til å trykke "Svar". Æsj. Så mye for en lett "dagligdags" dagbok med ninjasmiley og griseinfluensa og ikke noen sånne rants. Lei av å unnskylde meg for å skrive slike ting, jeg vet ikke hvor utbrentheten eller melankolien kommer fra, jeg vet ikke hvorfor unngående blikk presser fram små tårer, vil ikke.

Skal ikke rante så mye som dette, men avogtil er ord fint i stillheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig hvor mye det hjelper med litt stillhet og nærhet. En halvtime etter og jeg føler meg mye bedre. Vondt i hodet men mye mer avslappa og rolig. Jeg sletter ikke forrige innlegg men, bare nevner at det var litt "in-the-spur-of-the-moment" og litt vel dramatisk kansje. Vet ikke, men har cherrytomater og skal lage middag idag og ting ble litt bedre. Om sjefen min ikke kan akseptere at jeg er syk en dag er det hennes problem, strengt tatt, jeg tror ikke jeg gidder å ha dårlig samvittighet for dét.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheButterfly

det er det boka di er til, å få ut alt gørret som vanligvis må undertrykkes.

jeg kjenner igjen følelsen du beskriver på prikken, jeg har bare ikke peiling i havet på NÅR jeg skal få tid til å leve? jeg føler at enten så må jeg jobbe, eller så må jeg leve. kan ikke gjøre begge deler i samme liv, liksom.

du har jo mer enn grunn nok til å føle deg sliten, da.

jeg vet veeeeldig godt hvor sliten man blir av å "ta seg av" en person med "issues" (merk at jeg trår VEDIG VARSOMT her nå, selv om jeg kanskje ordlegger meg feil. jeg finner bare ikke snille nok ord.). det er helt lovlig, og forventet, at dere (du og samboeren min) skal bli slitne, vi (grafica og meg) er jo tross alt midt oppe i en utrolig utslitende prosess for oss og alle som er rundt oss. (jeg sammenligner ikke situasjonene her, men jeg gjør det alikevel. hvis du skjønner.)

det er rett og slett bare en av de tingene som ingen er skyld i.. :sjenert:

hvis det hjelper, så vet jeg med sikkerhet at du gjør den beste jobben i verden som støtte for kjæresten din. du er rett og slett et forbilde!

dårlig gjort av arbeidsgiveren din å være så lite fintfølende, hadde jeg ikke vært så forbanna redd for å snakke med ukjente, skulle jeg ha ringt henne og skjelt henne ut selv!

dette ble et ganske langt svar, med mange rare tanker, håper ikke jeg har tråkket over noen streker her nå.

håper du får slappet av ordentlig i dag, det fortjener du!

PS. nå skreiv du nytt innlegg før jeg rakk å poste! det var absolutt ikke dramatisk, og sjefen din er ei kjerring. GO MIDDA! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk til dere alle tre :klem:

Nå er det endelig søndag, utrolig digg med en fridag (med god samvittighet)! Ligger i sofan med pysjbukse og sambos gamle elevrådshettegenser med mac'n på fanget og Ulver (nei vent, nå VETO) på høytalerene og bare chiller. Prøve å få musikkert litt idag, føler meg endelig litt musikk-inspirert så det er fint. Om noen har Spotify, sjekk ut VETO: http://open.spotify.com/album/1WJR8j3Hn2oq0n75nIJTvS

Om ikke, sjekk ut låtene jeg holder på å laste opp nuh:

http://www.myspace.com/kidzonfuzz/

Sommerhit :P

---

Igjen har det gått kjempelang tid mens denne har stått åpen. Nå er det plutselig kveld, jeg er fortsatt liggende i sofaen :P Drukket masse presskanne-kaffe idag, men cravings etter en latte! Første jeg skal lage til megselv når jeg kommer på jobb i morra :P Så skal jeg lete etter elektrisk 'melkevispe' (12 kroner på IKEA, men hvis du legger på minst 400 kroner for reisa til oslo kan jeg likesågodt kjøpe en en Bialetti-melkeskummer) og kjøpe/ta med espresso hjem.

Hører nå på Fever Ray - When I grow old (D.Lissvik rmx) og gleder meg til å se dem live på arvika!!!

Lalala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lala!

Kan ikke høre så mye på musikken din, for Lillemor ligger ved siden av og snorker, men hørte littegrann. Like! Link nr to funket ikke, da, men tror jeg har fått stedfestet at maskinen min er en liten fuck-up. Nei, det var slemt. Den har bare virus, stakkar. Håper ikke det er smittsomt.

Nå er det plutselig kveld, ja... Du kan få sagt det. Var ikke klokken 22:07 sist jeg sjekket? Jo, den var faktisk det. Faen.

Kjenner meg forresten godt igjen i sånne "Fytti rakkern!"-innlegg, og så ti minutter senere er alt fint, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...