Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 24. april 2009 #61 Skrevet 24. april 2009 Trist historie som blir fortalt. Huden kan ikke for at eier ikke har oppdratt den riktig, tydeligvis en som ikke burde hatt hund. Du burde ikke passe den hunden , det hadde vært direkte farlig. Det beste for den hunden hadde vært å omplassert den til noen som har tid til å gi hunden profesjonel hjelp, for det høres ut som den trenger. Det er faktisk slik at 90 % av alle vanskelige hunder kan hjelpes med riktig trening. Ønsker deg Lykke til, og håper at din mor enten omplasserer hunden eller gir hunden den hjelpen den trenger. som jeg pleier å si " En lydig hund er en lykkelig hund "
Gjest Villrosa Skrevet 25. april 2009 #62 Skrevet 25. april 2009 (endret) . Endret 1. november 2015 av Villrosa
Småsmurf Skrevet 25. april 2009 #63 Skrevet 25. april 2009 Unnskyld meg men ubrukelig hund? Det kommer av ubrukelig eier det... Synd at moren din ikke skjönner det, saa hadde det kanskje vaert litt lettere aa faa noen til aa passe den...
Gjest nobilian Skrevet 25. april 2009 #64 Skrevet 25. april 2009 *** Å ha en utrygg bikkje sammen med ungene er omtrent som å la dem leke på motorveien. Din mor må finne en annen løsning. Foreslå kennel igjen. Om de nekter der, bør din mor greie å forstå at bikkja trenger et intensivt dressurkurs (din mor trenger det kanskje også?).
Gjest nobilian Skrevet 25. april 2009 #65 Skrevet 25. april 2009 Det er ikke hunden som er ubrukelig, det er det du og mannen din som er!!! Dere burde skamme dere! Måten du skriver på, både om hunden og menneskene rundt deg, er forkastelig. Jeg blir kvalm! Det er greit at du ikke kan ha hunden hjemme hos deg selv, men da får du bo hjemme hos din mor i denne perioden, mens mannen din tar seg av barna. Det er det minste du kan gjøre for din mor, selv om hun har mislykkes totalt både i oppdagelsen av deg og hunden. *** "Det er det minste du kan gjøre...blablasvada...." Tullpreik. Når TS har egen familie, er det DEN som har prioritet. Om noen skulle stille opp og bo i morens hus er det logiske valget broren, som tydeligvis ikke har barn. TS har gitt en nøktern og saklig fremstilling av både hunden og menneskene rundt seg, selv om fremstillingen ikke er positiv. Det er sannelig mer enn nok mennesker som ved lov burde vært nektet å ha dyr, og mor til TS høres ut som en sånn.
Malum Skrevet 25. april 2009 #66 Skrevet 25. april 2009 (endret) Det er jo en nokså håpløs situasjon du står oppi her, og årsaken til at hunden er blitt som den er blitt er vel ganske irrelevant i denne diskusjonen. Utgangspunktet er uansett at dette er en agressiv hund som kun godtar din mor. Det jeg forundrer meg mest over, er at moren din faktisk er villig til å sette sine egne barnebarn i en farlig situasjon. Har du konfrontert henne og broren din med det? Jeg ville aldri i verden tatt imot denne hunden. Ikke bare vil det være uholdbart og uforsvarlig for både dere og ungene, men hunden vil heller ikke få det greit. Mitt eneste råd til deg er å ta kontakt med FOD-gården i utkanten av Oslo. Jeg mener ikke med tanke på en varig omplassering, men for å få hjelp til en midlertidig plassering. Det er ikke sikkert de kan hjelpe deg direkte, men de kan muligens bruke av sitt enorme kontaktnett for å hjelpe dere med en løsning. Lykke til. Endret 25. april 2009 av Bodillen
Gjest nobilian Skrevet 25. april 2009 #67 Skrevet 25. april 2009 men hva ville dere gjort, sendt bikkja på lunden og dama på gamleheiemn og dattra til terapi? *** Siden du spør etter løsninger: Bikkja er fem år gammel, kan fint leve fem til (gamle folks bikkjer lever ofte kortere). Mor til TS kommer garantert også i årne fremover til å være avhengige av pass til bikkja på en eller annen måte. Jeg ville tatt mot bikkja, latt en kompis bli bitt (han er selvsagt inneforstått med idéen), meldt skadene til politi og fått bikkja avlivet. Da er ingen "badguy", problemet er løst og mor til TS kan skaffe katt, katter er mindre krevende for gamle folk å håndtere.
Gjest Miam Skrevet 25. april 2009 #68 Skrevet 25. april 2009 Men herregud da menneske! Hvorfor er det bare du som skal passe hunden og ikke broren din??? Han er like mye ungen til mora deres han også.. Dere burde dele på ansvaret, og la hunden bo hjemme, mens dere kommer å mater og går tur hver sine ganger.. Dette er jo ikke noe særlig for hunden i det lange løp, men om der ikke er alternativer ville jeg definitivt gjort dette! Og etter mora deres er på beina igjen ville jeg tatt meg en kraftig alvorsprat med henne! Hva om hunden biter en vildt fremmed på tur da, fks?? Da blir den mest sannsynlig avlivet uansett, og det er vel ikke ønsket til mora di.. For en tragisk situasjon...
Troyamin Skrevet 25. april 2009 #69 Skrevet 25. april 2009 Jeg ville tatt mot bikkja, latt en kompis bli bitt (han er selvsagt inneforstått med idéen), meldt skadene til politi og fått bikkja avlivet. Da er ingen "badguy", problemet er løst og mor til TS kan skaffe katt, katter er mindre krevende for gamle folk å håndtere. Det der blir bare rett og slett for dumt...! Har selv blitt bitt av hund jeg passet. Jeg er hundevant og kan lese en hund. Denne hunden bet uprovosert. Måtte på sykehuset og sy. Har fått varige skader i hånda. Gikk så til politiet og anmeldte eier av hunden og krevde hunden avlivet. Anmeldelsen ble henlagt. Ingen verdens ting politiet kunne gjøre.
Gjest nobilian Skrevet 25. april 2009 #70 Skrevet 25. april 2009 Det der blir bare rett og slett for dumt...! Har selv blitt bitt av hund jeg passet. Jeg er hundevant og kan lese en hund. Denne hunden bet uprovosert. Måtte på sykehuset og sy. Har fått varige skader i hånda. Gikk så til politiet og anmeldte eier av hunden og krevde hunden avlivet. Anmeldelsen ble henlagt. Ingen verdens ting politiet kunne gjøre. *** Du skulle bodd på landet, skjønner jeg. Man har rett til selv å avlive bikkja om det fremstår som en nødvergesituasjon. Her ute gjør vi det. Nå var det forøvrig ikke ment som et seriøst råd til TS, men helt konkret noe jeg ville vurdert om det var "min" situasjon. Det finnes altfor mange dyr som er både farlige og problematiske, og i det store bildet er det forferdelig å se hvor mye ressurser som brukes for å rehabilitere, dressere og atferdstrene dem. Det er til å gråte over at det ikke stilles krav til dyrehold her til lands, og det er disse manglende kravene som skaper disharmoniske, ulykkelige dyr. Jeg har vokst opp med hund, og jeg liker hund bedre enn noe annet dyr. Vi har mottatt et sted mellom 10 og 15 hunder i løpet av min oppvekst, alle i påvente av omplassering. Jeg ville likevel ikke nølt med å avlive egen bikkje om den var en fare for barn eller at jeg mistenkte at den var det. Hadde jeg vært TS, ville jeg ikke besøkt min mor før hun hadde fått bikkja skikkelig eller avlivet. Om det er bikkjas eller noen annens feil er uvesentlig.
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2009 #71 Skrevet 25. april 2009 Hunden er ene og alene moren din sitt ansvar. Det er opp til henne å finne ut hva hun skal gjøre med den. Du kan gi henne noen av rådene som er gitt i tråden, om å kontakte FOD, andre kenneler. Dette problemet skulle moren din ha funnet ut av for lenge siden. Men det er ihvertfall ikke ditt problem.
Troyamin Skrevet 25. april 2009 #72 Skrevet 25. april 2009 *** Du skulle bodd på landet, skjønner jeg. Man har rett til selv å avlive bikkja om det fremstår som en nødvergesituasjon. Her ute gjør vi det. Jeg bor på landet, jeg... Men jeg går ikke hen og kvæler bikkja som biter meg foran øynene på ungene mine! De satt med store nok øyne når jeg ble angrepet av bikkja. Og siden jeg trodde eier av hunden faktisk ville ta livet av bikkja selv, så lot jeg være med å gjøre noe.
Dr_ag_on_86 Skrevet 25. april 2009 #73 Skrevet 25. april 2009 kan jeg få spørre hvor trådstarter bor...? Kanskje det er mulig å finne en adferdsterapaut i nærheten?
Troyamin Skrevet 25. april 2009 #74 Skrevet 25. april 2009 kan jeg få spørre hvor trådstarter bor...? Kanskje det er mulig å finne en adferdsterapaut i nærheten? TS har sagt at adferdsterapaut er uaktuelt...
Gjest ... Skrevet 26. april 2009 #75 Skrevet 26. april 2009 TS har sagt at adferdsterapaut er uaktuelt... uaktuelt? Hva ellers skal man gjøre da? Herregud, jeg kjenner at jeg blir utrolig sint når noen skaffer seg en hund man ikke klarer å kontrollere. Jeg synes forferdelig synd på den hunden. Hvilken type rase er det foressten? Håper at alt ordner seg for hunden sin del, og jeg håper at moren til TS skjønner at TS ikke kan passe en slik hund.
Troyamin Skrevet 26. april 2009 #76 Skrevet 26. april 2009 uaktuelt? Hva ellers skal man gjøre da? Herregud, jeg kjenner at jeg blir utrolig sint når noen skaffer seg en hund man ikke klarer å kontrollere. Jeg synes forferdelig synd på den hunden. Avlive...! Og ikke skaffe seg dyr man ikke klarer å ta vare på.
Gjest antigartner Skrevet 26. april 2009 #77 Skrevet 26. april 2009 [ Hvilken type rase er det foressten? Les hovedinnlegg, du. TS sier det er en blanding av buhund og schäfer.
Gjest Gjest_Malene_* Skrevet 27. april 2009 #78 Skrevet 27. april 2009 Les hovedinnlegg, du. TS sier det er en blanding av buhund og schäfer. Det går ann og svare ordentlig når noen spør!
Gjest Wacmoc Skrevet 27. april 2009 #79 Skrevet 27. april 2009 Det går ann og svare ordentlig når noen spør! Gjorde ikke h*n det da?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå