Gå til innhold

Ubruklig hund

Fremhevede innlegg

Skrevet
Nå var det vel ikke deg og din hund denne tråden handler om..

Du har rett, men jeg ble sentimental bare, og det er vel lov. Man hører ikke mer fra ts, egentlig burde hennes mor lest denne tråden eller startet den.

Jeg kan ikke si at jeg kan takle alle hunder, bare fordi jeg har taklet noen, og de fleste. Men å takle, og å ikke bli angrepet er noe helt annet enn å ta ansvar for en så utrygg bikkje. Samtidig som man burde sette barna i bur...liksom...

Hunder er flokkdyr, ulver biter ikke hverandre, og denne bikkja har ikke bitt!!

Savner Tabris i denne tråden, men har ikke lest hele tråden, det meste bare. Jeg ble jævla sentimetal, men det kan jeg da da fan ikke beklage og jeg har ikke angrepet noen. Verken ts eller mora eller bikkja.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hunder er flokkdyr, ulver biter ikke hverandre, og denne bikkja har ikke bitt!!

Igjen... TS har faktisk sagt at bikkja biter både fremmede og folk den kjenner...

Skrevet

hunden glefser, etter hender. Ts har ikke nevnt ett ord om snerring, lav haleføring m.m. Jeg ber deg gi meg link om hun har forklart mer om det,? Pleale...

Men den doggen har ikke noe med barn å gjøre.

Vis meg hvror ts har skrevet at bikkja har bitt. Selv ville jeg tatt den, og fått den ned, men med barn er det no annet og om du bare kjenner snille bikkjer,da og.

Jeg ville bitt den i øret, lagt den i bakken og vært sjef. Dette er ikke en måte å oppdra på og må sv'ært sjelden brukes. Jeg har aldri vært nødt til å bruke det, har bare vært avisende md blikket, roet men hva ville dere gjort, sendt bikkja på lunden og dama på gamleheiemn og dattra til terapi?

Som om jeg vet alt. Jeg skrev noget fro

får besøk...

Skrevet
Hvorfor kan den ikke settes på kennel lurer dere sikkert på, vel fordi den biter fremmede (og folk den kjenner)

hunden glefser, etter hender. Ts har ikke nevnt ett ord om snerring, lav haleføring m.m. Jeg ber deg gi meg link om hun har forklart mer om det,? Pleale...

Holder dette?

Skrevet

Jeg blir utrolig trist av å lese hele denne historien. Det høres ut som om den kommer til å få en ulykkelig slutt uansett hva de velger å gjøre.

Forøvrig synes jeg ikke akkurat ts referer til hverken hund eller mennesker særlig pent. Dette er bare trist.

:tristbla:

Skrevet

"Ts har ikke nevnt ett ord om snerring, lav haleføring m.m. Jeg ber deg gi meg link om hun har forklart mer om det,?"

Nei... Men som Troyamin har skrevet minst 4 ganger eller noe, så har TS skrevet at hunden har bitt.

Les hele tråden, du. Ikke bare biter av den..! (Skjønner?? Biter?? HAHAHA)

Gjest Wacmoc
Skrevet
"Ts har ikke nevnt ett ord om snerring, lav haleføring m.m. Jeg ber deg gi meg link om hun har forklart mer om det,?"

Nei... Men som Troyamin har skrevet minst 4 ganger eller noe, så har TS skrevet at hunden har bitt.

Les hele tråden, du. Ikke bare biter av den..! (Skjønner?? Biter?? HAHAHA)

Hahahaha

Den var tørr :fnise:

Skrevet

Synes synd på hunden..

Men jeg ville ikke hatt den på kennel med min hund.

Skrevet
Hahahaha

Den var tørr :fnise:

Den var faktisk så tørr at jeg MÅTTE...! :skratte:

Skrevet

Synes mange her har vært raske til å dømme den egentlige eieren og det synes jeg er forkastelig med tanke på at det ikke er sikkert at det er hennes feil og det ikke er sikkert at hunden er slik en gang. Vi baserer alt dette på en dame som faktisk har laget en tråd som heter "Ubruklig hund"! Forkastelig er det å kalle et dyr det. Det er i det hele tatt pyton å lese hvordan hun referer til både familien sin og hunden.

Ts burde skamme seg!

Skrevet
Jeg ville bitt den i øret, lagt den i bakken og vært sjef. Dette er ikke en måte å oppdra på og må sv'ært sjelden brukes.

Det du snakker om der er ikke oppdragelse og fører ingen steder. Ingen håndterer problemhunder på den måten lenger, så vær forsiktig med å gi råd når du tydelig ikke vet hva du snakker om.

Mener at ts har skrevet flere ganger at hunder har bitt kjente og fremmede....?

Skrevet

Jeg tror/synes nesten det burde vært obligatorisk at alle gikk i kurs hos Cesar Millan (el. l.) når de gikk i anskaffelse av hund.

Cesar Millan

Det er nok som oftest eieren som er problemet ja. Men vi har jo kun hørt saken fra TS sin side. Håper det løser seg...

Gjest Gjest_dua_*
Skrevet
Jeg tror/synes nesten det burde vært obligatorisk at alle gikk i kurs hos Cesar Millan (el. l.) når de gikk i anskaffelse av hund.

Cesar Millan

Det er nok som oftest eieren som er problemet ja. Men vi har jo kun hørt saken fra TS sin side. Håper det løser seg...

Ingen burde gå kurs hos Millan! Men hos noen som har kunnskap/utdanning innen hund, ja :-)

Og det er ikke så lett å si at det alltid er eieren som er problemet. Det finnes dårlige hunder! En hund er alltid et resultat av _både_ arv og miljø.

Kjip situasjon ts er havnet i, håper dere finner en løsning. Det finnes kenneler som også kan trene hunden mens den står der, men det koster jo også deretter...

Skrevet

Ja ja tok råde om å fortelle min mor at jeg ikke kan påta meg annsvaret for hunden mens hun er på sykehuset. Så na har jeg hatt en gråtende mor på telefonen (+ en sint bror) i så og si hele natt.

Jeg og gubben har kranglet som bare det i hele går kveld. Fordi han synes min familie er helt på tryne. For øyeblikket så er jeg enig, men vil ikke innrømme det.

Så nå har jeg en helt hysterisk mor som vurderer å droppe opperasjonen hun har stått i kø i ca ett halvt år for å få, og en bror som er dritsur på meg siden jeg gjør livet til mor så vanskelig.

Dette blir nok en fin helg.

Jeg har vært i kontakt med hvær eneste kennel her i byen og også de i nærmeste strøk. Ingen av de vil ta imot en aggresiv hund. Føler at jeg må fortelle på tlf at han kan være noe vanskelig, og alle sier da nei. Kan jo ikke lyve. De kommer til å se det med en gang de treffer hunden, og vi kommer til å måtte snu i døren.

Så da sitter jeg her..............................

Skrevet

Til alle de som tror jeg er en hundehater.

Selvsagt vet jeg at det ikke er hundens feil at den er sånn, det er min mor som aldri burde hatt noe annet dyr en gullfisk. Mulig hunden kunne bli fin med masse trening, men det kommer aldrig min mor til å gjøre. Det koster for mye og hun har ikke ennergi til det.

Er bare en så vannskelig situasjon på toppen av alt annet. Det er ikke noe gøy å komme på besøk til mor med barna når du har en rasende hund som er bindt til soffaen. Vi kan ikke komme uanmeldt for da kan hunden finne ut at han ikke vil slippe oss inn. Min bror har faktisk måtte snu i døren for hunden var rasende.

Mener at hunden hadde nok hatt det bedre hos noen andre som kunne trene han og som gav han de turene han trenger.

Hva som skjer i dag er ikke godt å si. Har ikke slått på tlf enda..........

Skrevet
Ingen burde gå kurs hos Millan! Men hos noen som har kunnskap/utdanning innen hund, ja :-)

Hør hør

Skrevet

Synest ikke broren din har noe han skulle ha sagt, han påtar seg jo heller ikke ansvaret.

Du gjorde det rette ved å gi beskjed til mammaen din i steden for å avlive hunden. Og som moren din ville jeg valgt ett dårlig ben fremfor å avlive bikkja mi, det er hennes valg og du har ingen rett å ta det for henne. Like lite som hun kan kreve at du passer bikkja.

Og du bør si til kennelen at bikkja er vanskelig, men ikke fortell kennelen at den biter av deg hånden om du nærmer deg.

Og familien din får du godta som den er, deres valg, deres liv. Om du ikke kan komme uanmeldt så kan du ikke det, og får melde fra på forhånd. Moren din burde få noen til å hjelpe seg med hunden, men vil hun ikke er det hennes valg.

Skrevet
Til alle de som tror jeg er en hundehater.

Selvsagt vet jeg at det ikke er hundens feil at den er sånn, det er min mor som aldri burde hatt noe annet dyr en gullfisk. Mulig hunden kunne bli fin med masse trening, men det kommer aldrig min mor til å gjøre. Det koster for mye og hun har ikke ennergi til det.

Er bare en så vannskelig situasjon på toppen av alt annet. Det er ikke noe gøy å komme på besøk til mor med barna når du har en rasende hund som er bindt til soffaen. Vi kan ikke komme uanmeldt for da kan hunden finne ut at han ikke vil slippe oss inn. Min bror har faktisk måtte snu i døren for hunden var rasende.

Mener at hunden hadde nok hatt det bedre hos noen andre som kunne trene han og som gav han de turene han trenger.

Hva som skjer i dag er ikke godt å si. Har ikke slått på tlf enda..........

Jeg tror ikke du er en hundehater! Og jeg synes du var modig som gav din mor beskjed om at du ikke vil passe hunden hennes. Stå på ditt og ikke la den farlige hunden komme i nærheten av dine barn.

Gjest Gamlegode10na
Skrevet

Alle hunder blir lydige og veloppdragne med C. Millans metoder. Det er jo ikke rart, de tør jo ikke annet. Det er særdeles harde metoder som brukes bl.a strupebånd med pigger. Slike halsbånd kan få den med utagerende og aggressive hund til å adlyde. Men, hva slags hund får man da med en slik oppdragelse basert på smerte og hersketeknikk?

Man får en lydig hund som ikke tør annet enn å være lydig, for den vet at dersom den ikke er lydig, så kommer smerte.

Jeg ville aldri ha funnet på å bruke noen av hans metoder. Her igården går det kun i positiv trening, ene og alene - resultat = en lykkelig og lærevillig hund.

Til trådstarter: Jeg skjønner godt at du ikke vil passe hunden, det bør din bror og din mor forstå.

Skrevet
Jeg blir utrolig trist av å lese hele denne historien. Det høres ut som om den kommer til å få en ulykkelig slutt uansett hva de velger å gjøre.

Forøvrig synes jeg ikke akkurat ts referer til hverken hund eller mennesker særlig pent. Dette er bare trist.

:tristbla:

Synes mange her har vært raske til å dømme den egentlige eieren og det synes jeg er forkastelig med tanke på at det ikke er sikkert at det er hennes feil og det ikke er sikkert at hunden er slik en gang. Vi baserer alt dette på en dame som faktisk har laget en tråd som heter "Ubruklig hund"! Forkastelig er det å kalle et dyr det. Det er i det hele tatt pyton å lese hvordan hun referer til både familien sin og hunden.

Ts burde skamme seg!

:enig:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...