k1kk1 Skrevet 21. april 2009 Forfatter #41 Skrevet 21. april 2009 Helt enig med Antoinette. At overarmene blir klemt utover har ingenting med ulik smak å gjøre. Man skal aldri klemme overarmen mot kroppen ved fotografering av denne kroppsdelen. Får armene til å se tykkere ut enn de er. I tillegg har holdningen og poseringen din mye å si på hvordan fysikken din blir fremstilt. Enhver modell ønsker jo ikke å se tykkere ut enn man er - det gjelder jo uansett Sånn er modellverdnen. Du har mye igjen å lære. Virker også som om du burde fått litt hjelp ang. det å kommunisere inn mot oppdragsgivere. Litt uproft mye av det du skriver, som andre kommenterer her. Og hvorfor legge ut et gammelt bilde her forresten? Hvorfor ikke ett du er mer fornøyd med? Er ikke sånn jeg er misfornøyd med det bildet egentlig. Er et av de første bildene jeg tok, og jeg syns ikke det ble så dårlig i forhold tilat det var første gangen min, og fotografen som tok det har jobbet i et studio en gang fo lenge siden. Syns det er noe spesielt med de bildene fordi det var den første fotografen eg tok bilde med som kunne sette opp lys skikkelig og sånn. Eneste feilen da var at jeg var en ganske umoden modell da, og ante ikke hvor jeg skulle ha hender og sånn, så derfor fokuserte vi mest på hvor jeg skulle ha hodet. Og det var heller ikke så viktig at jeg la ut en bra bildet syns jeg, for jeg er mest interessert i andres erfaringer. Er medlem av sider med fotografer og modeller, og der kan jeg selv legge ut de bildene jeg føler jeg vil ha begrunnet.
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #42 Skrevet 21. april 2009 Om du vil bli modell, er det vel ingen grunn til å ha redigerte bilder du har tatt i egen mappe på din "portefolie". Jeg vet du har fått svar på spørsmål du ikke har stilt, men slik blir det. Jeg vil bare råde deg til å være forsiktig. Måten du fremstiller deg på er ikke svært skarp. Når det gjelder dine reaksjoner, så fremstilte du det selv som om du var en modell av annen type en FHM-pikene. Derfor var det første noen reagerte på at du ikke så ut som en typisk modell.
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #43 Skrevet 21. april 2009 Av katten din. Redigerte bilder av katten din, mente jeg.
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #44 Skrevet 21. april 2009 Oi. Her var det MYE du trenger å ta tak i. Hjemmesiden din var uryddig og lite profesjonell. Det ser mer ut som "vise-seg-frem"-hjemmesiden til et fjortis enn portfolioet til en modell. Du må også lære deg å være langt mer kritisk når det kommer til hva du viser frem som portfolio. Kun det beste av det beste skal være med, og det skal være bilder som viser deg på ditt optimale. Dårlige photoshoppa bilder av katten din har ingenting der å gjøre. Du kan ikke blande proffesjonelt og privat. Hvis du vil ha en privat hjemmeside med kattebilder, så er det helt ok. Men skaff deg en ordentlig side til modell-biten. Det kan være så enkelt som å sette opp en skikkelig myspace. Unngå blinkende og glitrende skins, hold det så rent og pent som mulig. Hvis du ikke er tilknyttet et byrå så vil jeg anbefale det på det på det sterkeste. Det er klart i bildene dine at du har vært lite erfaring (dårlige positurer, svakt ansiktsutrykk), og via et byrå er det lettere å finne noen som kan hjelpe deg. En mentor i form av en som har vært modell en stund hadde selvsagt vært det beste, men er ikke alltid like lett å få til da de modellene her i landet som faktisk blir noe, ikke forblir her særlig lenge. Lykke til videre skal du ha uansett. Og hvis dette er noe du virkelig må drive med, så må du gjøre det NÅ. Du er 18 allerede, så du har ikke så alt for mange år igjen.
k1kk1 Skrevet 21. april 2009 Forfatter #45 Skrevet 21. april 2009 Om du vil bli modell, er det vel ingen grunn til å ha redigerte bilder du har tatt i egen mappe på din "portefolie". Jeg vet du har fått svar på spørsmål du ikke har stilt, men slik blir det. Jeg vil bare råde deg til å være forsiktig. Måten du fremstiller deg på er ikke svært skarp. Når det gjelder dine reaksjoner, så fremstilte du det selv som om du var en modell av annen type en FHM-pikene. Derfor var det første noen reagerte på at du ikke så ut som en typisk modell. Jeg har ikke lyst å være en typisk modell, og jeg sa jo at jeg var nybegynner. Har ikke så mye undertøy og bikinier det egner seg å ta bilder i, sa da blir det helst andre typer bilder. Fikser på hjemmesiden litt nå heller..
Mir Skrevet 21. april 2009 #46 Skrevet 21. april 2009 Vil bare si at det virker som du er litt dårlig på å ta imot kritikk på et diskusjonsfora , så kommer du ikke til å klare deg som modell. Vet du hvor hardhudet man må være ? Du kan ikke mot-argumentere mot alle som har vært i gamet i flere år. Og dette med omtrent "smak og behag" hva man synes om å klemme armene så de ser større ut, er noe som ikke hører hjemme i modellverdenen uansett, selv om slikt er hardt og høre. Det er en grunn til at mange finner ut at de ikke vil drive som modell likevel, nettopp fordi man har vansker for å ta imot kritikk eller utsagn som kan høres spydige ut.
k1kk1 Skrevet 21. april 2009 Forfatter #47 Skrevet 21. april 2009 Vil bare si at det virker som du er litt dårlig på å ta imot kritikk på et diskusjonsfora , så kommer du ikke til å klare deg som modell. Vet du hvor hardhudet man må være ? Du kan ikke mot-argumentere mot alle som har vært i gamet i flere år. Og dette med omtrent "smak og behag" hva man synes om å klemme armene så de ser større ut, er noe som ikke hører hjemme i modellverdenen uansett, selv om slikt er hardt og høre. Det er en grunn til at mange finner ut at de ikke vil drive som modell likevel, nettopp fordi man har vansker for å ta imot kritikk eller utsagn som kan høres spydige ut. Er ikke det at jeg ikke tåler kritikk, men nå var jeg faktisk interessert i å vite litt om andres erfaringer innenfor yrket. Jeg vet allerede at de fleste bildene mine er søppel, og jeg sa jo at jeg var nybegynner. Jeg er bare nygjerrige på om andre gjør det på samme måte som meg når det gjelder og ta bilder og sånn. Så, hvordan vare deres opplevelser..?=)
Antoinette Skrevet 21. april 2009 #48 Skrevet 21. april 2009 (endret) Mitt råd er at du må begynne å trene skikkelig før du kan evt. bli modell. Og ikke oppsøk fotografer med tvilsomme dobbeltnavn, jeg mener "Jan Christer"- kan det bli verre? Få en venn eller venninne til å ta bilder med skikkelig kamera, lær deg photoshop skikkelig så kanskje kanskje. Og legg ut bilder på MySpace, den hjemmesiden du linket til er tacky og "billig". Akkurat nå er du mer i Vi Menn skiktet eller som kjøpesenter-mannekeng. I FHM kommer du aldri med mindre du går ned flere kilo, strakker opp kroppen og legger inn silikon. Endret 21. april 2009 av Antoinette
Gjest Gjest_Varsia_* Skrevet 21. april 2009 #49 Skrevet 21. april 2009 Vil bare si at det virker som du er litt dårlig på å ta imot kritikk på et diskusjonsfora , så kommer du ikke til å klare deg som modell. Vet du hvor hardhudet man må være ? Du kan ikke mot-argumentere mot alle som har vært i gamet i flere år. Og dette med omtrent "smak og behag" hva man synes om å klemme armene så de ser større ut, er noe som ikke hører hjemme i modellverdenen uansett, selv om slikt er hardt og høre. Det er en grunn til at mange finner ut at de ikke vil drive som modell likevel, nettopp fordi man har vansker for å ta imot kritikk eller utsagn som kan høres spydige ut. Herlighet som dere gnåler da, unnskyld meg! Syns hun er god på å ta imot kritikk, for hun har ikke blint sint eller fornærmet av all den gnålinga deres... Jenta har ikke tenkt å bli Norges neste Top Model, og hun sier jo tusen ganger her inne at det ikke er "sånn" modell hun vil være (type catwalk og typisk motemodell tenker jeg da). Da trenger hun faktisk ikke være så forbanna hardhudet heller, for det finnes flust av andre modellbransjer der man ikke konkurrerer med utmagra berter og om en plass på forsida av Elle... Man kan faktisk bli tatt bilde og være modell i heeelt andre sammenhenger enn i den der hardhud-bransjen der hun må tåle masse kritikk. Konstruktiv kritikk bør selvfølgelig TS ta til seg, men da bør de som gir kritikken prøve å faktisk virke litt konstruktive (og noen har jo greid det).
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #50 Skrevet 21. april 2009 Og ikke oppsøk fotografer med tvilsomme dobbeltnavn, jeg mener "Jan Christer"- kan det bli verre? Trådens mest konstruktive råd!
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #51 Skrevet 21. april 2009 Er ikke det at jeg ikke tåler kritikk, men nå var jeg faktisk interessert i å vite litt om andres erfaringer innenfor yrket. Jeg vet allerede at de fleste bildene mine er søppel, og jeg sa jo at jeg var nybegynner. Jeg er bare nygjerrige på om andre gjør det på samme måte som meg når det gjelder og ta bilder og sånn. Så, hvordan vare deres opplevelser..?=) Det var bare så forvirrende hva slags modell du sikter etter, fremdeles. Du har 'sittet modell' for timebetaling, det er jo ikke akkurat å være modell. Har aldri fått timebetalt for oppdrag, noen ganger har jeg fått lite i forhold til antall timer, andre ganger har jeg fått rundt ti tusen for noe jeg syntes gikk unna på et blunk. Catwalkshow er særdeles dårlig betalt i Norge, særlig med tanke på at man må møte til fitting og at det tar tusen år å vente på å bli sminket og til hele sulamitten er ferdig, men du skal jo ikke være catwalkmodell. Har ikke store nok pupper til å være modell i FHM, så der kan jeg ikke gi deg noen tips. Har ei venninne som har vært i Vi menn og hun sendte rett og slett bilder av seg selv til dem. Dette var hennes aller første bilder, hun har ikke gjort noen småjobber før dette. De falt for utseendet hennes og puttet henne i bladet. Du burde sende noen testbilder og se hva de synes, selv om jeg personlig ikke ville sett deg på forsiden (min smak) så vet jeg at jeg overhodet ikke deler smaken med redaksjonen i Vi menn uansett.
k1kk1 Skrevet 21. april 2009 Forfatter #52 Skrevet 21. april 2009 Mitt råd er at du må begynne å trene skikkelig før du kan evt. bli modell. Og ikke oppsøk fotografer med tvilsomme dobbeltnavn, jeg mener "Jan Christer"- kan det bli verre? Få en venn eller venninne til å ta bilder med skikkelig kamera, lær deg photoshop skikkelig så kanskje kanskje. Og legg ut bilder på MySpace, den hjemmesiden du linket til er tacky og "billig". Akkurat nå er du mer i Vi Menn skiktet eller som kjøpesenter-mannekeng. I FHM kommer du aldri med mindre du går ned flere kilo, strakker opp kroppen og legger inn silikon. Du kan ikke si sånt om personer du ikke vet hvem er. Han har faktisk tatt bilder med Anette Persson som var med i FHM's forsidejakt i 2006. Og det har hun selv skrevet på sine referanser på Nordic Face. Hun har også blitt intervjuet av Frøken Norge og vært med i Gatebil magasinet
k1kk1 Skrevet 21. april 2009 Forfatter #53 Skrevet 21. april 2009 Jeg kan være enig i at jeg ikke kommer i FHM på grunn av vekten min, men jeg tror ikke det er noe i veien med størrelsen på puppene mine. Bruker 75D, C blir alt for lite for meg. Og holder på å trene og sånn til å bli tynn igjen. Var tynn før, men det er snakk om 2år siden. Men når man faktisk har gått opp i vekt, e dt utrolig vanskelig å gå ned igjen, syns eg..
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #54 Skrevet 21. april 2009 når skal denne tråden bli slettet???? det er jo så reklamering av seg selv som det går ann å få blitt! selvom hun påstår at hun er kun ute etter erfaringer, så hadde hun ikke lagt ut hjemmeside og bilde og hele allpakka hvis ikke det var for å håpe på flere oppdrag. her er det skjulte intensjoner fra TS sin side! dette er uannsett i mot KG sine regler! for hun har lagt ut hele sin profil og reklame.. to regler brutt! hvor er moderatorene når man virkelig trenger dem???
Gjest Grafica Skrevet 21. april 2009 #55 Skrevet 21. april 2009 Selv om jeg er ganske enig med gjest over meg her... Vil jeg uansett si dette til TS: Du må øve, øve, øve. Du må lære deg de gode vinklene dine, du må studere modeller i blad for å lære om posering (selv om du ikke vil bli sånn modell, så er det mye å lære av poseringene dere). Du må studere deg selv i speilet for å lære deg å bruke blikket og vinklene dine. Og du må hele tiden tenke linjer i kroppen, holdning, strekke ut nakken, strekke overkroppen slik at du ikke får "valker" på magen og sidene (ingen kritikk av kroppen din i det hele tatt så det er sagt, jeg snakker bare av erfaring) osv osv. Du har absolutt potensiale til å bli modell, selv om det ikke er kommersiell modell eller catwalkmodell. Det er mange fotografer her i landet, og alle er ute etter forskjellige modeller, både til personlige og kommersielle prosjekter. Du har en pen og formfull kropp og et pent ansikt med sterke øyne og en fyldig munn, men du må lære deg å bruke disse tingene. Jeg tror du kunne trengt å jobbe med enda mer erfarne fotografer, som kan "lære" deg opp.
k1kk1 Skrevet 21. april 2009 Forfatter #56 Skrevet 21. april 2009 når skal denne tråden bli slettet???? det er jo så reklamering av seg selv som det går ann å få blitt! selvom hun påstår at hun er kun ute etter erfaringer, så hadde hun ikke lagt ut hjemmeside og bilde og hele allpakka hvis ikke det var for å håpe på flere oppdrag. her er det skjulte intensjoner fra TS sin side! dette er uannsett i mot KG sine regler! for hun har lagt ut hele sin profil og reklame.. to regler brutt! hvor er moderatorene når man virkelig trenger dem??? Jeg er ikke ute etter å reklamere meg selv. Jeg ville vite litt om hvordan andre har gått frem og sånn. Jeg har faktisk lyst å slette emnet for det er bare fullt av folk som slenger drit om hvordan jeg gjør det. Eneste er at jeg ikke finner hvor man gjør det. Har bare satt inn sånn 4 innlegg, og de to andre satte eg inn for ca et år siden. Så om noen kan få hele greien slettet så blir eg glad. Eg satte bare ut portfolioen min om noen hadde lyst å se, og har jeg lyst å ta bilder så går jeg ikke gjennom en forum side. Det er jo bare teit. Da tar jeg direkte kontakt eller legger ut en annonse på en av modellsidene jeg er medlem av. Forresten, noen som kan veilede meg til hvordan jeg sletter et emne? Jeg finner det ikke
Gjest Grafica Skrevet 21. april 2009 #57 Skrevet 21. april 2009 Moderatorene sletter ikke ting som ikke bryter med reglene. Og ingen grunn til å takke for at jeg prøvde å komme med råd, jeg har ikke erfaring som verken modell eller fotograf i det heeele tatt
k1kk1 Skrevet 21. april 2009 Forfatter #58 Skrevet 21. april 2009 Moderatorene sletter ikke ting som ikke bryter med reglene. Og ingen grunn til å takke for at jeg prøvde å komme med råd, jeg har ikke erfaring som verken modell eller fotograf i det heeele tatt Jo, takk for gode råd forresten=) Vet jeg må øve med mer erfarne fotografer, problemet er bare at jeg har tatt med de fleste i Bergensområdet, og de jeg ikke har tatt med tar betaling, så venter litt med det da. Tenkte på å få prøvd å reise eller noe, men får se hva det blir til. Joda, øver meg foran speilet og ser i blader og sånn på poseringer og sånn, og begynner å føle meg ganske konfortabel foran kamera nå. Og har nettopp blitt vegetarianer for å prøve å få kuttet ned på alt snopet jeg har begynt å spise. Har også overtalt typen til å begynne å trene med meg, hater å trene alene, så da tror jeg vekten min fikser seg igjen..=)
Gjest Gjest_Sarah_* Skrevet 22. april 2009 #59 Skrevet 22. april 2009 Jeg synes du har fått unødvendig med tyn i denne tråden. Jeg er selv Amatør/hobbyfotograf og vil bare si at du ikke må være missfornøyd med kroppen din. Nei, du passer ikke på catwalken, men nå er det gjerne ikke slike modeller som er interesante for fotografer heller. Du har fine kurver og former som gir interessante bilder, spesielt pin-up bildene (tatt av Camilla French) har du en perfekt figur til.
Gjest strykebrett Skrevet 22. april 2009 #60 Skrevet 22. april 2009 Enig med Sarah over her. Ikke alle modeller jobber i fashion, selv om det virker som mange tror det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå