Gå til innhold

I form til sommeren


nadinice

Anbefalte innlegg

Antar at det er flere av oss her inne som ønsker å komme i form til sommeren.. Ser at forumet prøver å sparke oss igang :D

Jeg tar utfordringen og skal skjerpe meg med kostholdet og mosjenen. Er det noen som har lyst til å bli med, så kan vi holde motivasjonen oppe sammen?

Målet mitt er å miste 5 kg, og stramme opp litt både her og der...

Planen min for dag 1:

Måltider:

-Frokost: Grovt rundstykke, Frukt, Vann

-Lunsj: Grovt rundstykke, Frukt, Vann

-Middag: Kyllingfilet, Ris, Salat

Trening:

Styrkeøvelsene på forumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er med!

Skal få litt flatere mage og strammere rumpe og lår:D

Jeg skal også få mye bedre kondisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I'm in!

Jeg bestemte meg på lørdag faktisk, etter en mengde med god mat, potetgull og godterier. Jeg følte meg så slapp og oppblåst og bestemte meg for at nå skulle jeg ta skikkelig tak.

Jeg har brukt å trene 3 ganger i uken, da trener jeg hovedsakelig styrke, med kondisjonstrening som oppvarming. Jeg har nå bestemt meg for at jeg skal trene hver dag, med start fra igår, det blir selvfølgelig ikke like lang trening hver dag, men jeg skal ihvertfall prøve å være litt aktiv hver dag.

I går trente jeg kondisjon på tredemølla, følte det gikk greit men kunne kanskje hatt litt større fart når jeg tenker på det i ettertid.

Trente styrke idag: mage, rygg, innside og utside lår.

Kostholdet blir denne uken basert på fisk, fisk og fisk. Det er ikke sånn at jeg er sykelig opptatt av fisk, eller at jeg er desperat etter å gå ned i vekt. Men hver gang vi har fisk så blir det med potet, rømme, smør og flatbrød som tilbehør, ikke rart det blir kjedelig å spise fisk (ihvertfall 3 ganger i uken som det er anbefalt). Så idag blir det Gratinert fisk i form med kokte grønnsaker (gulrot, purre og paprika), i morgen blir de fiskekaker, onsdag: fiskegrateng og torsdag stekt fjellørret. Dette må vel bli bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saa bra at vi er flere :) Hvordan gikk det med dere igaar? Jeg skal innrömme at treninga mi var ikke saa veldig bra igaar, men klarte iallefall og kun holde meg til sunn mat, og ikke noe snop! Ikke daarlig bare det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningen min gikk supert i går! Følte jeg fikk gjort mye mer enn det jeg hadde forventet på forhånd;) Men nå får vi se hvordan det går med meg imorgen da...:P

Det er ikke dårlig nei! Du har uansett mange dager til å trene "bedre" på:)

Merket ikke så mye til godterisuget i går selv, men i dag har det vært grusomt! Drakk opptil 3liter cola om dagen(flaut) før, så savner colaen min....

Hvordan går det med fiskemiddagene dine da Traa?

Kanskje vi kan legge inn oppskrifter på diverse god og sunn mat her etterhvert! Hva syns dere? Men ikke så mye at det blir en mat-tråd da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er Kvisten :) Det er deilig å føle at man har utrettet noe! Jeg er egentlig ikke veldig glad i trening, men den følelsen etterpå er så herlig. Også er det mye bedre å sovne når man er sliten i kroppen og ikke bare i hodet...

Idag har jeg tenkt til å gå hjem fra jobb, det tar ca 15 min med bil, så jeg er spent på å se hvor lang tid jeg bruker. Hvis jeg ikke er altfor sliten når jeg kommer hjem tror jeg at jeg skal ta litt egentrening med pilates. Hva slags trening er det dere liker best og føler dere får best resultat?

Oppskrifter er en god ide! Har dere noen favoritter? Jeg hørte et tips på vektklubb forumet som jeg syntes hørtes lurt, men jeg har ikke prøvd det selv. Man kan bruke Fun Light saft som basis for å lage gele. Noen ganger tar jo søtsuget helt over og da er det fint å kunne unne seg litt iallefall.

Åh...jeg skjønner så godt hva du mener med den colaen! Samboeren min har alltid kald cola i kjøleskapet, da er det vanskelig å motstå. Jeg har bestemt meg for at litt er lov i helgene. Jeg kan ikke være for streng med meg selv, da kan det fort gå helt galt. I hverdagen kan det hende jeg stjeler en ørliten slurk av glasset til samboeren bare for smaken sin skyld, for så å pøse på med vann..hihi...

Endret av nadinice
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

wow, hvor lang tid tok det å gå?

Har det gått bra med dere?

Jeg har klart meg veldig bra, men reiser hjem til familien i helga, så det kan bli en utfordring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jeg bli med? er ikke så flink til å holde treningen i gang, så er kjekt å ha noen som holder følge:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå tusen takk,

mn ikke la tråden dø ut allerede da:p

har gått rolig i ca 2 timår i dag, eller ligger jeg litt dårlig an..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært Miss Jones! Jeg har vært utrolig lat igjen altså! Er lettere å spise sunt enn å bevege seg synes jeg. Jeg gikk nesten hele veien hjem fra jobb i forrige uke, men etter det har jeg ikke trent noe...

Skal ta meg sammen og gå hjem i morgen igjen jeg!

Forresten, noen som har forslag til morsom trening man kan gjøre hjemme? Uten for mye utstyr!

Whoohoo... Mistet 1 cm rundt livet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...